Материалдар / Тарих сабағындағы жаңа әдіс-тәсілдерді қолдану, таныстырылым
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Тарих сабағындағы жаңа әдіс-тәсілдерді қолдану, таныстырылым

Материал туралы қысқаша түсінік
Тарихты оқыту әдістемесі курсын оқып жүрген студенттер, мұғалімдер үшін. Сабақты қызықты әрі түсінікті өту үшін жаңа әдіс-тәсілдерді үйренеді.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
22 Қараша 2020
1343
13 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материалдың қысқаша түсінігі
1 ТАРИХТЫ ОҚЫТУ ӘДІСТЕМЕСІ Орындаушы: Марганбаева С.А

1 слайд
1 ТАРИХТЫ ОҚЫТУ ӘДІСТЕМЕСІ Орындаушы: Марганбаева С.А

1 слайд

1 ТАРИХТЫ ОҚЫТУ ӘДІСТЕМЕСІ Орындаушы: Марганбаева С.А

2 ТАРИХ САБАҒЫНДАҒЫ ЖАҢА ӘДІС-ТӘСІЛДЕРДІ ҚОЛДАНУ, ТАНЫСТЫРЫЛЫМ

2 слайд
2 ТАРИХ САБАҒЫНДАҒЫ ЖАҢА ӘДІС-ТӘСІЛДЕРДІ ҚОЛДАНУ, ТАНЫСТЫРЫЛЫМ

2 слайд

2 ТАРИХ САБАҒЫНДАҒЫ ЖАҢА ӘДІС-ТӘСІЛДЕРДІ ҚОЛДАНУ, ТАНЫСТЫРЫЛЫМ

3 ТАРИХ САБАҚТАРЫНДА ИНТЕРАКТИВТІ ОҚЫТУ ӘДІСТЕРІН ҚОЛДАНУ.  Тиімділігі:  Яғни бұл орта мектептерде оқытудың ойындық

3 слайд
3 ТАРИХ САБАҚТАРЫНДА ИНТЕРАКТИВТІ ОҚЫТУ ӘДІСТЕРІН ҚОЛДАНУ.  Тиімділігі:  Яғни бұл орта мектептерде оқытудың ойындық формасын тарих сабақтарында қолданып оқыту оқушыларды сол өтіліп жатқан материалдағы заман кезеңіне тереңірек үңілуге, сол кез лебін сезінуге, белсенді лидерлік етуге итермелейді .

3 слайд

3 ТАРИХ САБАҚТАРЫНДА ИНТЕРАКТИВТІ ОҚЫТУ ӘДІСТЕРІН ҚОЛДАНУ.  Тиімділігі:  Яғни бұл орта мектептерде оқытудың ойындық формасын тарих сабақтарында қолданып оқыту оқушыларды сол өтіліп жатқан материалдағы заман кезеңіне тереңірек үңілуге, сол кез лебін сезінуге, белсенді лидерлік етуге итермелейді .

4 ОҚЫТУДЫҢ ОЙЫНДЫҚ ФОРМАСЫНА КІРЕТІН ӘДІСТЕРГЕ Рөлдік ойындар, Конкурстар, Жарыстар, Тренингтер, Интеллектуалдық шолулар,

4 слайд
4 ОҚЫТУДЫҢ ОЙЫНДЫҚ ФОРМАСЫНА КІРЕТІН ӘДІСТЕРГЕ Рөлдік ойындар, Конкурстар, Жарыстар, Тренингтер, Интеллектуалдық шолулар, Брейнринг т.б. іс-шаралар өз кезегінде оқушылардың осы пәнге деген ынтасын арттырары сөзсіз.

4 слайд

4 ОҚЫТУДЫҢ ОЙЫНДЫҚ ФОРМАСЫНА КІРЕТІН ӘДІСТЕРГЕ Рөлдік ойындар, Конкурстар, Жарыстар, Тренингтер, Интеллектуалдық шолулар, Брейнринг т.б. іс-шаралар өз кезегінде оқушылардың осы пәнге деген ынтасын арттырары сөзсіз.

5 ҚОЛДАНЫЛАТЫН ОЙЫН АТАУЛАРЫН ТІЗБЕЛЕСЕК, ОЛАР: 1. «Тарихи шынжыр» ойыны 1640 жылы Гурьев 1716 жылы Омбы 1717 жылы Желез

5 слайд
5 ҚОЛДАНЫЛАТЫН ОЙЫН АТАУЛАРЫН ТІЗБЕЛЕСЕК, ОЛАР: 1. «Тарихи шынжыр» ойыны 1640 жылы Гурьев 1716 жылы Омбы 1717 жылы Железинск 1718 жылы Семей1720 жылы Павлодар1735 жылы Ор 1743 жылы Орынбор 2. «Проблемалық полемика» ойыны № Сұрақтар дұрыс бұрыс 1 Қоңыраттар-Түркістан мен Қаратау аралығында орналасқан 2 Жалайырлар-Ертістен Батысқа қарай қоныстанған 3 Үйсіндер- Жетісуда қоныстанған 4 Дулаттар-Жайық, Каспий, Аралға дейін жерлерде тараған

5 слайд

5 ҚОЛДАНЫЛАТЫН ОЙЫН АТАУЛАРЫН ТІЗБЕЛЕСЕК, ОЛАР: 1. «Тарихи шынжыр» ойыны 1640 жылы Гурьев 1716 жылы Омбы 1717 жылы Железинск 1718 жылы Семей1720 жылы Павлодар1735 жылы Ор 1743 жылы Орынбор 2. «Проблемалық полемика» ойыны № Сұрақтар дұрыс бұрыс 1 Қоңыраттар-Түркістан мен Қаратау аралығында орналасқан 2 Жалайырлар-Ертістен Батысқа қарай қоныстанған 3 Үйсіндер- Жетісуда қоныстанған 4 Дулаттар-Жайық, Каспий, Аралға дейін жерлерде тараған

6 «Тарихи сахналық қойылымдар»

6 слайд
6 «Тарихи сахналық қойылымдар»

6 слайд

6 «Тарихи сахналық қойылымдар»

7 Брейн-ринг  Екі топ арасындағы жарысқа негізделген ойын. Әр топта 5,6 ойыншыдан болады. Топтар қарама-қарсы орна

7 слайд
7 Брейн-ринг  Екі топ арасындағы жарысқа негізделген ойын. Әр топта 5,6 ойыншыдан болады. Топтар қарама-қарсы орналасқан үстелдерде жайғасады. Үстел үстінде бір кнопкадан болады. Ортада жүргізуші топтарға арналған ортақ сұрақ қояды. Жауап беру құқығын кнопканы бірінші болып басқан топ алады. Жауап қате болса, қарсы топқа ойлануға 20 секунд және жауап беру кезегі беріледі. Сұрақтың құны 1 ұпай. Егер де топ сигнал естілгенге дейін кнопканы басатын болса, онда жауап беру құқығынан айырылады .

7 слайд

7 Брейн-ринг  Екі топ арасындағы жарысқа негізделген ойын. Әр топта 5,6 ойыншыдан болады. Топтар қарама-қарсы орналасқан үстелдерде жайғасады. Үстел үстінде бір кнопкадан болады. Ортада жүргізуші топтарға арналған ортақ сұрақ қояды. Жауап беру құқығын кнопканы бірінші болып басқан топ алады. Жауап қате болса, қарсы топқа ойлануға 20 секунд және жауап беру кезегі беріледі. Сұрақтың құны 1 ұпай. Егер де топ сигнал естілгенге дейін кнопканы басатын болса, онда жауап беру құқығынан айырылады .

8 « Саяхат», «Жас деректанушы», « XXI ғасыр көшбасшысы», «Тесттік конкурс» т.б. Бұл аталған әдіс-тәсілдердің мәні: 1. Әдістем

8 слайд
8 « Саяхат», «Жас деректанушы», « XXI ғасыр көшбасшысы», «Тесттік конкурс» т.б. Бұл аталған әдіс-тәсілдердің мәні: 1. Әдістемелік мәні - тарих пәніне деген оқушылардың қызығушылығын арттыру. 2. Тәрбиелік мәні - оқушыларды өз елінің барлық тарихи құндылықтарын құрметтеуге үгіттейді. 3. Теориялық сипаты – оқушылардың өзін-өзі ұстау ерекшеліктері, сөйлеу стильдерін қалыптастыруға көмектеседі.

8 слайд

8 « Саяхат», «Жас деректанушы», « XXI ғасыр көшбасшысы», «Тесттік конкурс» т.б. Бұл аталған әдіс-тәсілдердің мәні: 1. Әдістемелік мәні - тарих пәніне деген оқушылардың қызығушылығын арттыру. 2. Тәрбиелік мәні - оқушыларды өз елінің барлық тарихи құндылықтарын құрметтеуге үгіттейді. 3. Теориялық сипаты – оқушылардың өзін-өзі ұстау ерекшеліктері, сөйлеу стильдерін қалыптастыруға көмектеседі.

9 «Джигсо» әдісі арқылы оқушының логикалық қабылетін арттыру Сұрақ- жауап Ой қозғау Топпен жұмыс Ассоциаци я құру Көрнекілік

9 слайд
9 «Джигсо» әдісі арқылы оқушының логикалық қабылетін арттыру Сұрақ- жауап Ой қозғау Топпен жұмыс Ассоциаци я құру Көрнекілік Талқылау Мотив

9 слайд

9 «Джигсо» әдісі арқылы оқушының логикалық қабылетін арттыру Сұрақ- жауап Ой қозғау Топпен жұмыс Ассоциаци я құру Көрнекілік Талқылау Мотив

10 Тарихты оқытуда “Сыни тұрғыда ойлау” жобасының стратегиялық технологиясын қолдану. Көптеген жағдайда баланың ой еңбегі

10 слайд
10 Тарихты оқытуда “Сыни тұрғыда ойлау” жобасының стратегиялық технологиясын қолдану. Көптеген жағдайда баланың ой еңбегі өзі де ойлап үлгермеген, санасына ерекше әсер етпеген, байланыстарды жаттап алуына әкеледі. Соның нәтижесінде құбылыстың мәнін ойлау және бақылау қабілеті дамымай, жаттауға негізделген есте сақтау дамиды. Бұл - баланы топастыққа әкелетін, ақырында оқуға деген ынтасын жоятын үлкен кемістік. Баланы білім, ақиқат, ереже мен формулалар қоймасына айналдырмау үшін, оны ойлауға үйрету керек. ©(В.А. Сухомлинский).

10 слайд

10 Тарихты оқытуда “Сыни тұрғыда ойлау” жобасының стратегиялық технологиясын қолдану. Көптеген жағдайда баланың ой еңбегі өзі де ойлап үлгермеген, санасына ерекше әсер етпеген, байланыстарды жаттап алуына әкеледі. Соның нәтижесінде құбылыстың мәнін ойлау және бақылау қабілеті дамымай, жаттауға негізделген есте сақтау дамиды. Бұл - баланы топастыққа әкелетін, ақырында оқуға деген ынтасын жоятын үлкен кемістік. Баланы білім, ақиқат, ереже мен формулалар қоймасына айналдырмау үшін, оны ойлауға үйрету керек. ©(В.А. Сухомлинский).

11 "Сыни тұрғыда ойлау" стратегиясын сабақта пайдалану: Өткен тақырыпты қайталау, жаңа тақырыпқа негіз болады. Жаңа тақырыпта

11 слайд
11 "Сыни тұрғыда ойлау" стратегиясын сабақта пайдалану: Өткен тақырыпты қайталау, жаңа тақырыпқа негіз болады. Жаңа тақырыптардағы тарихи оқиға мен тарихи құбылыстарды салыстыра отырып зерттейді. Өз пікірін ортаға салуға, дәлелдеуге, топтастарының пікірлерін құрметтеугеүйретеді. Білімнің қайнар көзін өздері тауып, білімді меңгеру үшін қажетті дағдыларды өз бетімен қалыптастырады. Мұғалім мен оқушы арасында ынтымақтастық қарым қатынас орнатуға мүмкіндік береді. Оқушы тақырыпты ғылыми меңгеруіне қолайлы жағдай жасайды.

11 слайд

11 "Сыни тұрғыда ойлау" стратегиясын сабақта пайдалану: Өткен тақырыпты қайталау, жаңа тақырыпқа негіз болады. Жаңа тақырыптардағы тарихи оқиға мен тарихи құбылыстарды салыстыра отырып зерттейді. Өз пікірін ортаға салуға, дәлелдеуге, топтастарының пікірлерін құрметтеугеүйретеді. Білімнің қайнар көзін өздері тауып, білімді меңгеру үшін қажетті дағдыларды өз бетімен қалыптастырады. Мұғалім мен оқушы арасында ынтымақтастық қарым қатынас орнатуға мүмкіндік береді. Оқушы тақырыпты ғылыми меңгеруіне қолайлы жағдай жасайды.

12 Фишбаун әдісі (Балық сүйектері немесе қаңқасы) Бұл стратегия – проблемаларды анықтау және одан шығу жолдарын қараст

12 слайд
12 Фишбаун әдісі (Балық сүйектері немесе қаңқасы) Бұл стратегия – проблемаларды анықтау және одан шығу жолдарын қарастыру моделі болып табылады. Бұл сызбаны алғаш болып Каора Исикава ұсынған. Оқыту процесінде бұл әдіс оқушылардың ортақ тақырыпты талқылауына септігін тигізеді.Бұл балық сүйектерін тігінен және көлденең орналастыруға болады.Жазылым қысқаша жазылуы тиіс.

12 слайд

12 Фишбаун әдісі (Балық сүйектері немесе қаңқасы) Бұл стратегия – проблемаларды анықтау және одан шығу жолдарын қарастыру моделі болып табылады. Бұл сызбаны алғаш болып Каора Исикава ұсынған. Оқыту процесінде бұл әдіс оқушылардың ортақ тақырыпты талқылауына септігін тигізеді.Бұл балық сүйектерін тігінен және көлденең орналастыруға болады.Жазылым қысқаша жазылуы тиіс.

13 Неге балық?  Балықтың басына: зерттелетін , қаралатын, талқыланатын тақырып жазылады.  Оң жақ қабырға сүйектеріне:

13 слайд
13 Неге балық?  Балықтың басына: зерттелетін , қаралатын, талқыланатын тақырып жазылады.  Оң жақ қабырға сүйектеріне: анықтаған проблема себептері, тақырыптың негізгі мазмұндары мен түсініктері жазылады.  Сол жақ қабырға сүйектеріне: проблемаларды шешу жолдары, қарама- қайшылық тудырушы кедергілер жазылады.  Балықтың құйрығына: анықталған жұмыстың нәтижесі мен талданған тақырыптың қорытындылау сұрағына жауап жазылады.

13 слайд

13 Неге балық?  Балықтың басына: зерттелетін , қаралатын, талқыланатын тақырып жазылады.  Оң жақ қабырға сүйектеріне: анықтаған проблема себептері, тақырыптың негізгі мазмұндары мен түсініктері жазылады.  Сол жақ қабырға сүйектеріне: проблемаларды шешу жолдары, қарама- қайшылық тудырушы кедергілер жазылады.  Балықтың құйрығына: анықталған жұмыстың нәтижесі мен талданған тақырыптың қорытындылау сұрағына жауап жазылады.

14 Кембридж әдісі... «Ашық-жабық» сұрақтар, «Миға шабуыл», «Кезектескен интервью» , «Жүреміз, ойланамыз” әдісі, топтық жұмыс

14 слайд
14 Кембридж әдісі... «Ашық-жабық» сұрақтар, «Миға шабуыл», «Кезектескен интервью» , «Жүреміз, ойланамыз” әдісі, топтық жұмыс, жеке жұмыс, «Ой толғау», «Хокку» т.б. әдістері қолданылады  Әдістен күтілетін нәтиже:  Өз беттерімен кез-келген тапсырмаларды орындай білуге машықтанады.  Бір-біріне көмектеседі. Оқушылар өздерін еркін ұстай отырып, ойларын тиянақты жеткізеді, тапқырлық қасиеттерін шыңдайды.

14 слайд

14 Кембридж әдісі... «Ашық-жабық» сұрақтар, «Миға шабуыл», «Кезектескен интервью» , «Жүреміз, ойланамыз” әдісі, топтық жұмыс, жеке жұмыс, «Ой толғау», «Хокку» т.б. әдістері қолданылады  Әдістен күтілетін нәтиже:  Өз беттерімен кез-келген тапсырмаларды орындай білуге машықтанады.  Бір-біріне көмектеседі. Оқушылар өздерін еркін ұстай отырып, ойларын тиянақты жеткізеді, тапқырлық қасиеттерін шыңдайды.

15 Кембридж әдісі бойынша өтілетін сабақ элементтерінен үзінді «ЖҮРЕМІЗ, ОЙЛАНАМЫЗ» ӘДІСІ Сабақта өтілген жаңа тақырып бойы

15 слайд
15 Кембридж әдісі бойынша өтілетін сабақ элементтерінен үзінді «ЖҮРЕМІЗ, ОЙЛАНАМЫЗ» ӘДІСІ Сабақта өтілген жаңа тақырып бойынша 3 сұрақ дайындалады.  ӘР ТОП БАСШЫЛАРЫ КЕЛІП СҰРАҚТАРДЫ ТАҢДАЙДЫ.  БЕРІЛГЕН 3 СҰРАҚ БОЙЫНША 3 ТОП ӘР ТҮСТІ МАРКЕРЛЕРМЕН ПЛАКАТҚА ЖАУАП ЖАЗАДЫ.  БЕЛГІЛІ БІР УАҚЫТ ІШІНДЕ ТОП МҮШЕЛЕРІ ОРЫНДАРЫН АУЫСТЫРАДЫ.  ОРЫНДАРЫН АУЫСТЫРА ОТЫРЫП, ӘР ТОПТЫҢ ЖАЗҒАН ЖАУАПТАРЫН ТЕКСЕРЕДІ ЖӘНЕ ӨЗ ПІКІРЛЕРІН ҚОСАДЫ.  КЕЙІН ӘР ТОПТАН БІР ОҚУШЫ ШЫҒЫП ҚОРҒАЙДЫ

15 слайд

15 Кембридж әдісі бойынша өтілетін сабақ элементтерінен үзінді «ЖҮРЕМІЗ, ОЙЛАНАМЫЗ» ӘДІСІ Сабақта өтілген жаңа тақырып бойынша 3 сұрақ дайындалады.  ӘР ТОП БАСШЫЛАРЫ КЕЛІП СҰРАҚТАРДЫ ТАҢДАЙДЫ.  БЕРІЛГЕН 3 СҰРАҚ БОЙЫНША 3 ТОП ӘР ТҮСТІ МАРКЕРЛЕРМЕН ПЛАКАТҚА ЖАУАП ЖАЗАДЫ.  БЕЛГІЛІ БІР УАҚЫТ ІШІНДЕ ТОП МҮШЕЛЕРІ ОРЫНДАРЫН АУЫСТЫРАДЫ.  ОРЫНДАРЫН АУЫСТЫРА ОТЫРЫП, ӘР ТОПТЫҢ ЖАЗҒАН ЖАУАПТАРЫН ТЕКСЕРЕДІ ЖӘНЕ ӨЗ ПІКІРЛЕРІН ҚОСАДЫ.  КЕЙІН ӘР ТОПТАН БІР ОҚУШЫ ШЫҒЫП ҚОРҒАЙДЫ

16 Жаңа технологиялардың тарих сабағында қолданудың негізгі қағидалары:  балаға ізгілік тұрғысынан қарау;  оқыту мен тәрбие

16 слайд
16 Жаңа технологиялардың тарих сабағында қолданудың негізгі қағидалары:  балаға ізгілік тұрғысынан қарау;  оқыту мен тәрбиенің бірлігі;  баланың танымдық күшін қалыптастыру және дамыту;  баланың өз бетімен әрекеттену әдістерін меңгерту;  баланың танымдылық және шығармашылық икемділігін дамыту;  әр оқушылардың дамуы үшін жүйелі жұмыс істеу;  оқу үрдісін оқушының сезінуі.

16 слайд

16 Жаңа технологиялардың тарих сабағында қолданудың негізгі қағидалары:  балаға ізгілік тұрғысынан қарау;  оқыту мен тәрбиенің бірлігі;  баланың танымдық күшін қалыптастыру және дамыту;  баланың өз бетімен әрекеттену әдістерін меңгерту;  баланың танымдылық және шығармашылық икемділігін дамыту;  әр оқушылардың дамуы үшін жүйелі жұмыс істеу;  оқу үрдісін оқушының сезінуі.

17 Осылайша сабақты түрлендіре отырып өткізу түрін пайдалануды ұсынамын. Сабақ барысында оқушылар бір-бірімен пікір

17 слайд
17 Осылайша сабақты түрлендіре отырып өткізу түрін пайдалануды ұсынамын. Сабақ барысында оқушылар бір-бірімен пікір алысып, белсенділігі артады. Оқушылар өзіне-өзі сыни тұрғыда қарап, өз ойын ашық жеткізіп, өз пікірін дәлелдей алуға үйренеді, сөйтіп өз позициясын айқындайды. Өздігімен ізденіп, өткен тақырып пен жаңа тақырыпты байланыстыра, салыстыра отырып, қорытынды жасау қабілеті артады.

17 слайд

17 Осылайша сабақты түрлендіре отырып өткізу түрін пайдалануды ұсынамын. Сабақ барысында оқушылар бір-бірімен пікір алысып, белсенділігі артады. Оқушылар өзіне-өзі сыни тұрғыда қарап, өз ойын ашық жеткізіп, өз пікірін дәлелдей алуға үйренеді, сөйтіп өз позициясын айқындайды. Өздігімен ізденіп, өткен тақырып пен жаңа тақырыпты байланыстыра, салыстыра отырып, қорытынды жасау қабілеті артады.

18 Қорытынды  Бүкіл дүниежүзілік білім беру кеңістігіне кіру мақсатында қазіргі кезде Қазақстанда білімнің жаңа жүй

18 слайд
18 Қорытынды  Бүкіл дүниежүзілік білім беру кеңістігіне кіру мақсатында қазіргі кезде Қазақстанда білімнің жаңа жүйесі құрылуда. Бұл үрдіс педагогика теориясы мен оқу-тәрбие үрдісіне нақты өзгерістер енгізумен қатар елімізге болып жатқан түрлі бағыттағы білім беру қызметіне жаңаша қарауды, қол жеткен табыстарды сын көзбен бағалай отырып, саралауды, жастардың шығармашылық әулетін дамытуды, мұғалім іс-әрекетін жаңаша тұрғыда ұйымдастыруды талап етеді.

18 слайд

18 Қорытынды  Бүкіл дүниежүзілік білім беру кеңістігіне кіру мақсатында қазіргі кезде Қазақстанда білімнің жаңа жүйесі құрылуда. Бұл үрдіс педагогика теориясы мен оқу-тәрбие үрдісіне нақты өзгерістер енгізумен қатар елімізге болып жатқан түрлі бағыттағы білім беру қызметіне жаңаша қарауды, қол жеткен табыстарды сын көзбен бағалай отырып, саралауды, жастардың шығармашылық әулетін дамытуды, мұғалім іс-әрекетін жаңаша тұрғыда ұйымдастыруды талап етеді.

19 слайд

19 слайд

20 Дереккөздер:  https ://erketai.kz/matematika/fishbon-adisi /  Тарихты оқыту әдістемесі пәнінен жұмыс бағдарламасы kspi.kz

20 слайд
20 Дереккөздер:  https ://erketai.kz/matematika/fishbon-adisi /  Тарихты оқыту әдістемесі пәнінен жұмыс бағдарламасы kspi.kz›files/umo/tarih_oket_odistem_umkd.doc

20 слайд

20 Дереккөздер:  https ://erketai.kz/matematika/fishbon-adisi /  Тарихты оқыту әдістемесі пәнінен жұмыс бағдарламасы kspi.kz›files/umo/tarih_oket_odistem_umkd.doc