Ыбырай Алтынсариннің педагогикалық көзқарастары
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
1 слайд
2 слайд
Ыбырай
Алтынсариннің
педагогикалық
жаңашылдық
идеялары
Орындаған:
Абуева Гулбану
Қабылдаған:
Сариева Гүлжанар
Топ: ПМНОк – 22- 1 км
2 слайд
Ыбырай Алтынсариннің педагогикалық жаңашылдық идеялары Орындаған: Абуева Гулбану Қабылдаған: Сариева Гүлжанар Топ: ПМНОк – 22- 1 км
3 слайд
3 слайд
4 слайд
4 слайд
5 слайд
Ыбырай Алтынсариннің педагогикалық жүйесін
зерттеу әдіснамасы. Ыбырай Алтынсариннің
педагогикалық жүйесін нақтылауда
мәдениеттанымдық, этнопедагогикалық тұғырлар
аясындағы жүйел i л i к, ақиқаттылық, баламалық,
мәндік талдау, генетикалық, тарихилық және
қисындылық, тұжырымдамалық бірлік
ұстанымдары басшылыққа алынды. Сондай-ақ
тарихи-теориялық зерттеу әд i с i; педагогикалық
ойлар, идеялар және тарихи-педагогикалық
тәж i рибелерд i зерттеу әд i с i қолданылды.
5 слайд
Ыбырай Алтынсариннің педагогикалық жүйесін зерттеу әдіснамасы. Ыбырай Алтынсариннің педагогикалық жүйесін нақтылауда мәдениеттанымдық, этнопедагогикалық тұғырлар аясындағы жүйел i л i к, ақиқаттылық, баламалық, мәндік талдау, генетикалық, тарихилық және қисындылық, тұжырымдамалық бірлік ұстанымдары басшылыққа алынды. Сондай-ақ тарихи-теориялық зерттеу әд i с i; педагогикалық ойлар, идеялар және тарихи-педагогикалық тәж i рибелерд i зерттеу әд i с i қолданылды.
6 слайд
Ыбырай Алтынсариннің педагогикалық жүйесінде
оның ағартушылық идеялары мен қызметі
келесідей: ұстаздың шығармашылығын зерттеген
ғалымдар еңбегіне қысқаша шолу берілген; оның
дүниетанымы сипатталған; дидактикалық және
әдістемелік мұрасы талданған; тәрбиелік және
психологиялық көзқарастары баяндалған;
мектепті ұйымдастыруы мен мектептегі оқыту
үдерісінің әлеуеті мазмұндалған.
6 слайд
Ыбырай Алтынсариннің педагогикалық жүйесінде оның ағартушылық идеялары мен қызметі келесідей: ұстаздың шығармашылығын зерттеген ғалымдар еңбегіне қысқаша шолу берілген; оның дүниетанымы сипатталған; дидактикалық және әдістемелік мұрасы талданған; тәрбиелік және психологиялық көзқарастары баяндалған; мектепті ұйымдастыруы мен мектептегі оқыту үдерісінің әлеуеті мазмұндалған.
7 слайд
Ы. Алтынсарин алдыңғы қатарлы орыс педагогтарының
оқу құралдарын басшылыққа ала отырып, қазақ ауыз
әдебиеті мен салт-дәстүрлеріне негізделген оқулығын
(“Қазақ хрестоматиясы”) 1879 жылы бастырып
шығарды. Ыбырай Алтынсарин «Қазақ
хрестоматиясына» шығармаларды іріктегенде
біріншіден, әр халықтың тұрмыс-тіршілігі мен
салт-дәстүрлерінен хабар беру, екіншіден,
оқушының бойына адамгершілік қасиеттерді дарыту,
үшіншіден, бастауыш сынып оқушыларының түсінігіне
жеңіл, тілі жатық әңгімелерді беру
қағидаларын басшылыққа алды.
7 слайд
Ы. Алтынсарин алдыңғы қатарлы орыс педагогтарының оқу құралдарын басшылыққа ала отырып, қазақ ауыз әдебиеті мен салт-дәстүрлеріне негізделген оқулығын (“Қазақ хрестоматиясы”) 1879 жылы бастырып шығарды. Ыбырай Алтынсарин «Қазақ хрестоматиясына» шығармаларды іріктегенде біріншіден, әр халықтың тұрмыс-тіршілігі мен салт-дәстүрлерінен хабар беру, екіншіден, оқушының бойына адамгершілік қасиеттерді дарыту, үшіншіден, бастауыш сынып оқушыларының түсінігіне жеңіл, тілі жатық әңгімелерді беру қағидаларын басшылыққа алды.
8 слайд
Оқу методтары мен балаларды оқыту тәсілдерін
Ы. Алтынсарин мұғалімдерге олардың кең
тәрбиелік мағынасында түсіндіретін:
а) оқыту методтары – балалардың жүре келе
мектепке, сабаққа, кейіннен ғылымға, өз бетімен білім
алуға құмарландыратын (ынталандыратын,
ықыластандыратын) жол;
ә) сабақта балалардың ойлау қабілетін арттыратын
жаттығулар қажет, мысалы, әңгіме, түсіндіру арқылы
оқыту методы. Ы. Алтынсарин еліміздегі оқулық
жасаудың негізін салды. Ол қазақ оқулығының
тарихында өз орны бар ағартушы .
8 слайд
Оқу методтары мен балаларды оқыту тәсілдерін Ы. Алтынсарин мұғалімдерге олардың кең тәрбиелік мағынасында түсіндіретін: а) оқыту методтары – балалардың жүре келе мектепке, сабаққа, кейіннен ғылымға, өз бетімен білім алуға құмарландыратын (ынталандыратын, ықыластандыратын) жол; ә) сабақта балалардың ойлау қабілетін арттыратын жаттығулар қажет, мысалы, әңгіме, түсіндіру арқылы оқыту методы. Ы. Алтынсарин еліміздегі оқулық жасаудың негізін салды. Ол қазақ оқулығының тарихында өз орны бар ағартушы .
9 слайд
Адамгершілік – имандылық және ата-ана тәрбиесі.
Ы. Алтынсарин өз шығармалырында жасөспірімдерді
адамгершілік қасиеттерге баулып отыру мектеп
пен ата-ананың ортақ міндеті деп дұрыс
түсінді. Осы идея Алтынсарин әңгімелерінің
арқауы. Ол – еңбек адамының өмір
жөніндегі көзқарасын кеңейтіп, оның бойында жақсы
қасиеттердің (кішіпейілділік, мейірімділік, зеректік,
әдептілік, жинақтылық, жомарттық) қалыптасуына
әсерін тигізетін, сондықтан да әрбір ата-ана
еңбектің осындай жасампаздық қасиетін балаға
кішкентайынан ұғындыра білудің қажеттігін
айтады.
9 слайд
Адамгершілік – имандылық және ата-ана тәрбиесі. Ы. Алтынсарин өз шығармалырында жасөспірімдерді адамгершілік қасиеттерге баулып отыру мектеп пен ата-ананың ортақ міндеті деп дұрыс түсінді. Осы идея Алтынсарин әңгімелерінің арқауы. Ол – еңбек адамының өмір жөніндегі көзқарасын кеңейтіп, оның бойында жақсы қасиеттердің (кішіпейілділік, мейірімділік, зеректік, әдептілік, жинақтылық, жомарттық) қалыптасуына әсерін тигізетін, сондықтан да әрбір ата-ана еңбектің осындай жасампаздық қасиетін балаға кішкентайынан ұғындыра білудің қажеттігін айтады.
10 слайд
Мұғалімдік өнер. Қазақ топырағында тәрбиеші
ұстаз, мұғалімдер жөніндегі небір жүрек
тебірентерлік тың ойлар, аталы сөздер де
Алтынсарин аузынан бірінші естілген еді.
Ыбырай Алтынсариннің педагогикалық
жүйесінің өміршеңдігі. Оның прогресшіл сипаттағы
педагогикалық жүйесі халық ағарту саласында
аса зор, пайдалы рөл атқарды. Сондықтан
да заманауи білім беру саласының
стратегиялық мәселелерін қарастырғанда
ағартушының бай мұрасын терең
зерделеп пайдалану қажеттігі туындап отыр.
10 слайд
Мұғалімдік өнер. Қазақ топырағында тәрбиеші ұстаз, мұғалімдер жөніндегі небір жүрек тебірентерлік тың ойлар, аталы сөздер де Алтынсарин аузынан бірінші естілген еді. Ыбырай Алтынсариннің педагогикалық жүйесінің өміршеңдігі. Оның прогресшіл сипаттағы педагогикалық жүйесі халық ағарту саласында аса зор, пайдалы рөл атқарды. Сондықтан да заманауи білім беру саласының стратегиялық мәселелерін қарастырғанда ағартушының бай мұрасын терең зерделеп пайдалану қажеттігі туындап отыр.
11 слайд
11 слайд