Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
11- КЛАСС. ӘЛӘУМЕТТІК-ЭКОНОМИКАЛЫҚ ГЕОГРАФИЯНЫҢ МАТЕМАТИКАЛЫҚ МОДЕЛЬДЕРІ ЖӘНЕ ӘДІСТЕРІ.
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
ЫРҒЫЗ АУДАНДЫҚ БІЛІМ БӨЛІМІ
М.ТӨЛЕГЕНОВ АТЫНДАҒЫ ЖАЛПЫ БІЛІМ БЕРЕТІН ОРТА
МЕКТЕБІ КОММУНАЛДЫҚ МЕМЛЕКЕТТІК МЕКЕМЕСІ
Ырғыз аудандық білім бөлімінің
« » ____________ 2018 жылғы
№___ бұйрығымен
Б Е К І Т І Л Д І
БАҒДАРЛАМАСЫ
(11 сыныпқа арналған)
Құрастырған: Ақшыманов Дарын Рыстығұлұлы
Ақши - 2018 ж
1. Бағдарламаның негізі: «Мектеп оқулықтары» ,«География және Табиғат» әдістемелік журналдары басшылыққа алып құрастырған.
Құрастырған: Ақшыманов Дарын Рыстығұлұлы
М.Төлегенов атындағы орта мектебі ұйымының педагогикалық кеңесі
отырысында «Әлеуметтік-экономикалық географияның математикалық модельдері және әдістері» бағдарламасы талқыланды.
Хаттама № «___ » «_____ » «______________» 2018 жыл.
Мектеп директоры: Ғ.Ә.Әжмағамбетов
Аудандық сараптау комиссиясының отырысында «Әлеуметтік-экономикалық географияның математикалық модельдері және әдістері» бағдарламасы мақұлданды.
Сараптау комиссиясы төрайымы
Ырғыз аудандық білім бөлімінің
әдістеме кабинетінің меңгерушісі: ____________________________А.М.Нарегеева
Хаттама № «______» «_____ » «______________» 2018 жыл.
М.Төлегенов атындағы орта мектебінде
11-сынып білім алушыларына география пәнінен жүргізілетін «Әлеуметтік-экономикалық географияның
математикалық модельдері және әдістері»
тақырыбындағы қолданбалы курсы жұмысына
Пікір
«Әлеуметтік-экономикалық географияның математикалық модельдері және әдістері» атты қолданбалы курстың мақсаты: географияның түрлі бағыттары бойынша білім алып, саналы түрде өмірде іске асыру, қызығушылықтарын арттыру.
Міндеттері:оқушылардың географиялық ойлауын қалыптастыруға, еркін әрі шығармашылықпен ойлауына жағдай жасау арқылы,қазіргі дүние толқынына бағдарлануды меңгеруге көмектесетін жүйелі білім беру.Қоршаған ортаның біртұтастығы туралы білім қалыптастырып,сөйлеу логикалық және бейнелі түрде ойлау алуын дамыту картографиялық сауаттылығының қалыптасуына жағдай жасау.
Қолданбалы курс мазмұнында төмендегідей бөлімдер қарастырылған:
Таңғажайып әлем-4 сағат ,
Топырақ-2 сағат,
Рекреациялық ресурс-5 сағат
Туризм-6 сағат
Географиялық есептер.-17- сағат
Жалпы жыл ішінде игерілетін сағаты саны :34 сағат.
Бұл «Әлеуметтік-экономикалық географияның математикалық модельдері және әдістері»
тақырыбындағы қолданбалы курсы білім алушыларға білім берумен қатар, олардың алған білімін есінде сақтау, ойлау қабілетін, тіл байлығын, ой өрістерін кеңейтіп, зеректік, іскерлік және табиғат құбылыстарын жете бақылағыштық қасиеттерін жетілдіреді. Білім алушылардың пәнге деген қызығушылықтары артып, өз бетімен жұмыс жүргізе білуге дағдыланады, сабақты түрлендіре өткізе отырып ,ойлау қабілеттерін дамытуға мүмкіндіктер қарастырылып, сабақтан тыс жұмыстарды да жүргізуге болады.
Сонымен қатар білім алушылардың өз бетімен жұмыс істеуін әртүрлі деңгейде ұйымдастыру жұмыс жоспарында ескерілген.
Жаратылыстану- математика
әдістемелік бірлестік жетекшісі: А.С.Скак
М.Төлегенов атындағы орта мектебінде
11-сынып білім алушыларына география пәнінен
жүргізілетін «Әлеуметтік-экономикалық географияның математикалық модельдері және әдістері»
тақырыбындағы қолданбалы курсы жұмысына
Пікір
Қазіргі таңда нәтижеге бағыттап білім беруге байланысты оқытудың әдісі, тәсілі және формалары тиімді және білім алушының жас ерекшелігінің мүмкіндіктерін ескере отырып,жүргізілуі қажет. Бұл жағдайда оқыту үрдісінде жаңа педагогикалық технологияларды тиімді қолдану және құзіреттілікке бағыттау уақыт талабына айналып отыр.
11-сынып білім алушыларына география пәнінен жүргізілетін «Әлеуметтік-экономикалық географияның математикалық модельдері және әдістері» тақырыбындағы қолданбалы курсы оқушыларға белгілі бір білім қорын берумен қатар оқулықтар мен оқытудың жаңа формаларының көмегімен ізденушілік, зерттеушілік, өз бетінше жұмыс жасау дағдыларын да қалыптасыруды көздейді.
Қолданбалы курстың жалпы құрылымында жыл ішінде игерілетін сағат саны :-34 сағат.
Қолданбалы курс жоспарына, деректермен танысу, конспект, түсінік айту,картамен жұмыс, контур картаға түсіру тағы да басқа түрлі әдіс –тәсілдерді әр сабақ барысында қолдануды пән мұғалімі бағдарлап енгізген.
Курстың құрылымы мен мазмұны оқытуда жеке тұлғаның қабілеттерін дамытуға көңіл бөледі. Бағдарламада қарастырылған тақырыптарды оқыту кезінде оқушылардың ғылыми және қолданбалы білімдерді қабылдау, түсіну қабілеттерін есепке алуды талап етілген.
11-сынып білім алушыларына жүргізілетін бұл қолданбалы курстың жалпы мақсаты -білімді тәжірибе жүзінде пайдалану, алған білімдерін кез-келген жағдайда өмірде пайдалану, жеке басының қабілеттерін дамыту мақсатында қолдана білу мүмкіндігі деп есептелінген.
2018/2019-шы оқу жылындағы 11-сынып білім алушыларына география пәнінен жүргізілетін «Әлеуметтік-экономикалық географияның математикалық модельдері және әдістері» тақырыбындағы қолданбалы курсы мектептегі географиялық білімнің құралы болып табылады.
Мектеп директорының оқу ісі
жөніндегі орынбасары: Шайқақов. Р. Т
Түсінік хат
Кіріспе.
Бағдарламада оқыту, білім кезінде пайдаланылатын , айырылымды негіздермен дифференциалдық кқмек беру қарастырылған. Білім алушылардың білім деңгейін тексеру, жүйелі тексеру түрінде орындалуы қажет. Дұрыс бағдарламаны таңдап алып, пайдалана алу, оқушылардың білімге құмарлығын дамыту, олардың жоғары деңгейде білім алуына әсер етіп, көмектеседі. Сондықтан білім алушылардың алған білімдерін әрқашан практикалық жұмыстарда пайдалану керек. .
Курстың өзектілігі:
Туған өлке географиялық сипаттамасына шолу жасай отырып, ерешеліктері мен географиялық ерекшеліктерін тереңірек меңгеру. Сабақ барысында білім алушыларға құжаттарды оқыту арқылы елінің тарихын жете түсінуге, өзіндік баға беруге үйрету. Шығармашылықпен жұмыс жасауға баулу, әр түрлі материалдарды пайдалана отырып баяндамалар, рефераттар, ғылыми жобалар жасауға үйрету. .
Курстың мақсаты:
География пәніне қызығушылығы бар білім алушыларды шығармашылық дамуына, логикалық ойлау жүйесіне қалыптастыру.
Тарихи процестер мен құбылыстардың өздеріне тән белгілері мен сипаттарын анықтап, оларды топтастыра білуі, жеке тарихи құбылыстардың себебін, мақсатын, барысын, нәтижесін түсіндіре білуіне тәрбиелеу.
Курстың міндеттері:
Мектеп бағдарламасын меңгеріп қана қоймай, өз білімдерін қорыта білуге үйрету. Ол үшін оқушылардың тест, олимпиада тапсырмаларымен жұмыс істей алатын білім жүйесін, иекемділігін және дағдысын қалыптастыру.
Білім алушылардың деректермен, құжаттармен, тарихи картамен өз бетінше жұмыс істеуге үйрету.
Сұрақтарға нақты жүйелі түрде жазбаша жауап бере білуге және қорытынды жасай білуі қажет. Тарихи оқиғалар бойынша айтылатын түрлі көзқарастарды салыстырып, өздігінше тұжырым жасауы, өз пікірін дәлелдеуі тиіс.
Курстың практикалық маңызы:
Өлкенің географиялық ерекшеліктерінің соңғы нәтижелерімен танысу арқылы пәнге деген қызығушылықтарын қалыптастыру. Еңбексүйгіштікке, ізденімпаздыққа, отанын сүюге, халқының ұлы тұлғаларын құрметтеуге, қлтжандылыққа тәрбиелеу.
Білім алушылардың түрлі тарихи құжаттарды жан жақты талдай білуге, өз ой пікірін ашық айтуға үйрету, оқушылардың ой өрісін дамыту.
Курстың құрылымы:
Білім алушылардың аналитикалық ойлау қабілетін дамыту, оқылған материалдарды талдап үйренуін қамтамасыз ету;
Білім алушылардың лидерлік сапасын дамыту, конструкивтік пікір алмасу қабілетін арттыру, адамсүйгіштікке, патритизмге сүйенген ұрпақ тәрбиелеу.
Сабақты жүргізу әдістері: білім алушылар өз бетінше қаралып отырған мәселелер бойынша тарихи мағлұматтар іздейді, оларды жүйелеп құрастыра білуге үйренеді. Жеке, топпен, ұжымдық жұмыстар атқарады.
Білім алушылардың меңгеруі тиіс біліктері мен дағдылары:
-
Білім алушылардың геогафиялық білімі мен дағдылары сапасының жоғарылауы ;
-
Білім алушылардың ой-өрісі мен эмоциональды көңіл-күйі, сабаққа қызығушылығы сыныпта да, сыныптан тыс жұмыстар кезінде де жоғарылауы, қосымша әдебиеттерді оқу, пайдалы қоғамдық жұмыстарға белсенді қатысуы және тағы басқалары.
-
Мәліметтердің әрбір көздерімен жұмыс істей алу дағдысын игеру ;
-
Сабақ кезінде және үй жұмысын орындауда өз бетімен жұмыс жасай алу көрсеткішінің өсуі ;
-
Пәнаралық байланысты сипаттай білуі.
Күтілетін нәтиже:
Білім алушылардың шығармашылық белсенділіктерін арттыру;
Білім алушылардың практикалық дағдыларын қалыптасуы және зерттеу жұмыстарына икемденуі
Тақырыптық мазмұны
І -бөлім.Таңғажайып әлем-4 сағат
1.Әлемнің пайда болуы
2.Аспан денелері
3.Күн. Күн жүйесі
4.Жер ғаламшары. Жер серігі-Ай.
І І-бөлім.Топырақ-2 сағат
1.Топырақ және оның механикалық құрамы
2.Еліміздегі топырақ типтерінің схемасы және шекарасы.
ІІІ -бөлім.Рекреациялық ресурс-5 сағат
1.Рекреациялық ресурс түсінігі
2.Рекреациялық ресурс түрлері.
3.Қорықтар , Қорықша, Ұлттық парктер
4.Рекреациялық зоналар аймағының карта сызбасын құрастыру, аймақтың рекреациялық зоналары
5.Рекреациялық мен демалыс түрлерінің байланысы
ІV-бөлім. Туризм-6 сағат
1.Туризм түрлері. Қазақстандағы және әлемдегі орны.
2.Қазақстандағы -турстік өлкелер.
3.ТМД аймақтарында негізгі туризм түрлері
4.Туризм және Экономика
5.Жергілікті жердің туризм картасын жасау
6.«Жергілікті жердің туризмнен табар пайдасы мен қосар үлесі»
V-бөлім Географиялық есептер.-17- сағат
1.Сағаттық белдеулер
2.Жергілікті жердің қарапайым планы
3.Жергілікті жерді кескіндеу
4.Гипсометриялық профиль
5.Географиялық координата
6.Ара қашықтық
7.Азимутты анықтау
8.Ауа температурасын анықтау
9.Ауа қысымын анықта
10.Төбенің биіктігін анықтау
11.Масштабты анықтау
12.Жел бағытын анықтау
13.Географиялық диаграммалар құрастыру
14.Халықтың тығыздығын анықтау
15.Презентация
16.Тест жұмысы
17.Қорытынды
Оқу-тақырыптық жоспары.
р\н |
Тақырыптың мазмұны |
Сағат саны |
Білім нәтижелігі |
Оқу әдіс- тәсілдері |
Уақыты |
Ескерту |
|
Теориялық |
Практикалық |
||||||
Таңғажайып әлем |
|||||||
1 |
Әлемнің пайда болуы |
1 |
|
Конспект |
Карта сызбаға түсіру |
04/09 |
|
2 |
Аспан денелері |
1 |
|
Түсінік айту |
Карта сызбаға түсіру |
11/09 |
|
3 |
Күн. Күн жүйесі |
1 |
|
Деректермен танысу |
Фото-суреттер, топонимика |
18/09 |
|
4 |
Жер ғаламшары. Жер серігі-Ай. |
1 |
|
Деректермен танысу |
Фото-суреттер, топонимика |
25/09 |
|
Топырақ |
|||||||
5 |
Топырақ және оның механикалық құрамы |
1 |
|
Түсінік айту |
Сызбалар құрастыру |
02/10 |
|
6 |
Еліміздегі топырақ типтерінің схемасы және шекарасы. |
1 |
|
Түсінік айту |
Карта сызбаға түсіру |
09/10 |
|
Рекреациялық ресурс |
|||||||
7 |
Рекреациялық ресурс түсінігі |
1 |
|
Конспект |
Карта сызбаға түсіру |
16/10 |
|
8 |
Рекреациялық ресурс түрлері. |
1 |
|
Түсінік айту |
Карта сызбаға түсіру |
23/10 |
|
9 |
Қорықтар , Қорықша, Ұлттық парктер. |
1 |
|
Түсінік айту |
Карта сызбаға түсіру |
06/11 |
|
10 |
Рекреациялық зоналар аймағының карта сызбасын құрастыру, аймақтың рекреациялық зоналары |
1 |
|
Деректермен танысу |
Фото-суреттер, топонимика |
13/11 |
|
11 |
Рекреациялық мен демалыс түрлерінің байланысы |
1 |
|
Деректермен танысу |
Фото-суреттер, топонимика |
20/11 |
|
Туризм |
|
|
|||||
12 |
Туризм түрлері. Қазақстандағы және әлемдегі орны. |
1 |
|
Түсінік айту |
Карта сызбаға түсіру |
27/11 |
|
13 |
Қазақстандағы -турстік өлкелер. |
1 |
|
Түсінік айту |
Карта сызбаға түсіру |
04/12 |
|
14 |
ТМД аймақтарында негізгі туризм түрлері. |
1 |
|
Деректермен танысу |
Фото-суреттер, топонимика |
11/12 |
|
15 |
Туризм және Экономика |
1 |
|
Деректермен танысу |
Диаграммалар құрастыру |
18/12 |
|
16 |
Жергілікті жердің туризм картасын жасау |
1 |
|
Деректермен танысу |
Фото-суреттер, топонимика |
25/12 |
|
17 |
«Жергілікті жердің туризмнен табар пайдасы мен қосар үлесі» |
1 |
|
Деректермен танысу |
Диаграммалар құрастыру |
15/01 |
|
Географиялық есептер. |
|||||||
18 |
Сағаттық белдеулер |
1 |
|
Түсінік айту |
Карта сызбаға түсіру |
22/01 |
|
19 |
Жергілікті жердің қарапайым планы |
1 |
|
Деректермен танысу |
Фото-суреттер, топонимика |
29/01 |
|
20 |
Жергілікті жерді кескіндеу |
1 |
|
Деректермен танысу |
Фото-суреттер, топонимика |
05/02 |
|
21 |
Гипсометриялық профиль |
1 |
|
Түсінік айту |
Карта сызбаға түсіру |
12/02 |
|
22 |
Географиялық координата |
1 |
|
Деректермен танысу |
Фото-суреттер, топонимика |
19/02 |
|
23 |
Ара қашықтық |
1 |
|
Деректермен танысу |
Фото-суреттер, топонимика |
26/02 |
|
24 |
Азимутты анықтау |
1 |
|
Түсінік айту |
Карта сызбаға түсіру |
05/03 |
|
25 |
Ауа температурасын анықтау |
1 |
|
Деректермен танысу |
Фото-суреттер, топонимика |
12/03 |
|
26 |
Ауа қысымын анықта |
1 |
|
Деректермен танысу |
Фото-суреттер, топонимика |
19/03 |
|
27 |
Төбенің биіктігін анықтау |
1 |
|
Түсінік айту |
Карта сызбаға түсіру |
09/04 |
|
28 |
Масштабты анықтау |
1 |
|
Деректермен танысу |
Фото-суреттер, топонимика |
16/04 |
|
29 |
Жел бағытын анықтау |
1 |
|
Деректермен танысу |
Фото-суреттер, топонимика |
23/04 |
|
30 |
Географиялық диаграммалар құрастыру |
1 |
|
Түсінік айту |
Карта сызбаға түсіру |
30/04 |
|
31 |
Халықтың тығыздығын анықтау |
1 |
|
Деректермен танысу |
Фото-суреттер, топонимика |
07/05 |
|
32 |
Презентация |
1 |
|
Деректермен танысу |
Фото-суреттер, топонимика |
|
|
33 |
Тест жұмысы |
1 |
|
Деректермен танысу |
Фото-суреттер, топонимика |
14/05 |
|
34 |
Қорытынды |
1 |
|
Деректермен танысу |
Фото-суреттер, топонимика |
21/05 |
|
Пән мұғалімі : Д.Р. Ақшыманов
Мұғалім үшін пайдаланылатын әдебиеттер тізімі:
-
Әлемдік география кітабы. Дорлинг Киндерсли баспасы. Лондон. 1996 ж. Орысша аудармасы.
-
Геогафия және табиғат журналы. №3.2003 ж .№1,2,3,4,5,6. 2004 ж
-
Қазақстанның физикалық географиясы. Оқыту әдістемесі. Алматы. 2004 ж
-
Қазақ энциклопедиясы. Алматы. 2001 ж
-
География мектепте журналы. №2. 2005 ж
-
Қ.Р.энциклопедиялық анықтамасы. Алматы. 2001 ж
-
Қазақ шығысының өзен көл атаулары. Қ.Т. Сапаров .2012ж
-
Экология және табиғатты тиімді пайдалану.Ә.Бейсенова.А.Самақова. Т.Есболов.А.Ғылым. 2004 ж.
-
Туризмнің географиялық ортасы. З.М. Әбішова. А.Р.Жұмаділов. Алматы. 2007 ж
-
Жалпы геоморфология. С.А.Құсайынов. Алматы. «Қазақ университеті». 2006 ж
-
Жалпы білім беретін мектептерде «География» пәнін оқытуға арналған бағдарламалар. Алматы. 2009 ж.
-
«География және табиғат журналы». №3,5,6.2005 ж. № 3, 2006 ж.
Білім алушылар үшін пайдаланылатын әдебиеттер тізімі:
-
Аралым арым, Балқашым бағым. Алматы. «Қайнар».1998 ж
-
Ш.Ш. Уәлиханов. Таңдамалы. Алматы . 1980 ж
-
Жасын тағдыр жарқылы. Ж. Бисенбаева. Алматы. 1987 ж
-
Қазақстанның физикалық географиясы. Ә. Бейсенова. К.Карпеков. Жалпы білім беретін мектептің 8- сыныбына арналған оқулық. Алматы. Атамұра. 2012 ж
-
Қазақстанның физикалық географиясы.Хрестоматия. Ә.С. Бейсенова. К.Д. Каймулдинова. Алматы. 2004ж.
-
Оқушы анықтамасы.6-10 сыныптар. А.М. Бейсенбаев. Н.Ә. Бейсенбаева. Алматы. 2004 ж
-
Қызықты география. А. Әлімжанова. Алматы. 2007 ж
-
«Негеш» балалар энциклопедиясы. Алматы. 1995 ж
-
10 томдық «Қазақстан» \1998-2007\ ұлттық энциклопедиясы.
-
Қ.Р. 3-томдық анықтамалығы. Алматы. 2010 ж
-
Жалпы білім беретін мектептерде «География» пәнін оқытуға арналған бағдарламалар. Алматы. 2009 ж.
-
«География және табиғат журналы». №3,5,6.2005 ж. № 3, 2006 ж.