Материалдар / §21. Заттардың балқу және қайнау температурасы. (түзетілген)

§21. Заттардың балқу және қайнау температурасы. (түзетілген)

Материал туралы қысқаша түсінік
6.3.1.3 заттардың қасиеттерін (балқу және қайнау температураларын) сипаттау;
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
11 Қараша 2024
137
1 рет жүктелген
450 ₸
Бүгін алсаңыз
+23 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +23 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

6 сынып №19

ДӘІЖО___________

Қазақстан Республикасының Білім және ғылым министрлігі
«» КММ
(білім беру ұйымының атауы)
Қысқа мерзімді (сабақ) жоспары
Заттардың құрылысы мен қасиеттері. §21. Заттардың балқу және қайнау температурасы.

(Сабақ тақырыбы)


Бөлім:

Заттар және материалдар

Педагогтің аты-жөні:


Күні:


Сыныбы: 6 «А»

Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

Заттардың құрылысы мен қасиеттері. §21. Заттардың балқу және қайнау температурасы.

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

6.3.1.3 заттардың қасиеттерін (балқу және қайнау температураларын) сипаттау;

Сабақтың мақсаты:

заттардың қасиеттерін (балқу және қайнау температураларын) сипаттайды;

Сабақтың барысы:

Сабақ кезеңі

Мұғалімнің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы




Бұрынғы білімін еске түсіру

Оқушылармен амандасу, түгендеу, сынып тәртібін қадағалау.




Салыстыру тапсырмасы: Протондар мен нейтрондардың атомдағы рөлдерін салыстырыңыз. Олардың ұқсастықтары мен айырмашылықтары қандай?

Оқушылар амандасады, сынып тәртібін сақтайды.


Протондар мен нейтрондардың атомдағы рөлдерін салыстырады.


Жауабы: Протондар оң зарядты және ядроның ішінде орналасқан, ал нейтрондарда заряд жоқ және ядроның ішінде де орналасқан. Екеуі де атомның құрылымына маңызды, бірақ электр зарядында айырмашылық бар.

Дескриптор:

- Протондар мен нейтрондардың атомдағы рөлдерін салыстырады - 2 балл;

Интерактивті панель, презентация


Жалпы білім беретін мектептің 6-сыныбына арналған оқулық. Авторлары: Әбдіманапов Б., Нүркенова С., Әбілғазиев А., Әуезова Г.

Оқушылардың назарын аудару



«Қызықты деректер мен оқиғалар»

- Тақырыпқа байланысты қызықты фактілер, оқиғалар немесе нақты өмірден алынған мысалдар оқушылардың назарын аударуға көмектеседі және олардың материалды жақсырақ есте сақтауына ықпал етеді.

Оқушының логикалық ойлау қабілеті дамиды.

Өз ойын, ой-пікірлерін білдіреді.

Дескриптор:

-өз ойын сипаттайды – 3 балл;

Интерактивті панель, презентация


Сабақтың мақсатын таныстыру

6.3.1.3 заттардың қасиеттерін (балқу және қайнау температураларын) сипаттау;

Жаңа сабақтың оқу мақсатын жазады.

Кері байланыс:

«Бас бармақ» әдісі арқылы бағаланады.

«Керемет!» және т.б

Интерактивті панель, презентация


Жалпы білім беретін мектептің 6-сыныбына арналған оқулық. Авторлары: Әбдіманапов Б., Нүркенова С., Әбілғазиев А., Әуезова Г.

Құндылық:

«жасампаздық және жаңашылдық»

Теориялық білім: заттардың қасиеттерін (балқу және қайнау температураларын) сипаттайды;

Практикалық дағдылар: заттардың қасиеттерін (балқу және қайнау температураларын) салыстырады; Функционалдық сауаттылық: заттардың қасиеттерін (балқу және қайнау температураларын) түсіндіреді;

Сабақтың оқу мақсатымен байланысты басты құндылықтармен танысады. Ой қозғау жүзеге асады.

Кері байланыс:

«Бас бармақ» әдісі арқылы бағаланады.

«Керемет!» және т.б

Интерактивті панель, презентация

Жаңа тақырыпты таныстыру

«Бейнетүсіндіру» әдісі. мұғалім жаңа сабақты бейне сурет, кесте арқылы түсіндіру.



Оқушының логикалық ойлау қабілеті дамиды.

Өз ойын, ой-пікірлерін білдіреді. Берілген тапсырманы орындайды.

Кері байланыс:

«Бас бармақ» әдісі арқылы бағаланады.

«Керемет!» және т.б


Интерактивті панель, презентация

https://www.youtube.com/watch?v=EjKeUWYoHUc


Сабақтың ортасы


Оқушыларға бағыт бағдар беру

Вордвоол ойыны. «Ойнайық та, түсінейік!»


Оқушының логикалық ойлау қабілеті дамиды.

Өз ойын, ой-пікірлерін білдіреді. Берілген тапсырманы орындайды.

Дескриптор:

- әр дұрыс жауапқа – 1 балл;

Интерактивті панель, презентация

https://wordwall.net/ru/resource/81664755

Практикалық тапсырмалар беру.

Дұрыс реттілікті анықта: Қатты заттың балқу температурасын анықтау үшін келесі қадамдарды дұрыс реттілікпен орналастырыңыз:

а) Контейнерді баяу қыздырыңыз.

b) Қатты заттың кішкене үлгісін тест түтігіне салыңыз.

c) Температураны бақылаңыз.

d) Қатты заттың сұйыққа айнала бастағанын бақылаңыз.

Дұрыс немесе бұрыс: Ас әзірлеу үшін балқу және қайнау температураларын білу қажет.

Тест: Мәтінде айтылған қандай материалдар балқу және қайнау температураларын білу үшін қажет?

Негізгі ойды анықта: Мәтіннің қорытындысында заттардың балқу және қайнау температураларын білудің маңызы неде?

Қатты заттың балқу температурасын анықтау үшін келесі қадамдарды дұрыс реттілікпен орналастырады.

Мәлімдеменің дұрыс немесе бұрыс екенін атайды.

Балқу және қайнау температураларын білу үшін қажет ақпаратты сипаттайды.

Заттардың балқу және қайнау температураларын білудің маңызын сипаттайды.




Жауабы:

7.b, a, c, d

8.Дұрыс

9.Химия, тамақ пісіру және өндіріс.

10.Олар заттардың мінез-құлқын түсінуге көмектеседі және түрлі салаларда қолдану үшін маңызды.

Дескриптор:

- Қатты заттың балқу температурасын анықтау үшін келесі қадамдарды дұрыс реттілікпен орналастырады - 1 балл;

- Мәлімдеменің дұрыс немесе бұрыс екенін атайды - 1 балл;

- Балқу және қайнау температураларын білу үшін қажет ақпаратты сипаттайды - 1 балл;

- Заттардың балқу және қайнау температураларын білудің маңызын сипаттайды - 1 балл;

Интерактивті панель, презентация



Бағалау

Жеке жұмыс.

Қалыптастырушы бағалау тапсырмасы ҚМЖ қосымшасында орналасқан.

Білім алушылар ҚБ тапсырмаларын орындайды. Ой қозғау жүзеге асады.

Қалыптастырушы бағалау тапсырмасының дескрипторы ҚМЖ қосымшасында орналасқан.

Интерактивті панель, презентация

Жұмыс дәптері



Сабақтың соңы



Кері байланыс беру

«Бір ауыз сөз» әдісі.

Мұғалім сабақты қорытындылау мақсатында оқушылардың сабаққа деген көзқарасын, кері байланысын тыңдайды.


Оқушылар бір ауыз сөзбен сабақ туралы өз ойларын түсіндіріп береді. Бір ауыз сөздеріне сабақты бағалайтын келесі сөздерді айтуға болады ұнады, пайдалы, қажет, білдім, үйрендім, қызықтым, ұмтылдым, есте сақтадым, жасай аламын. т.б.

Мұғалім оқушыларды «Бас бармақ» әдісі арқылы бағалайды. Жарайсың!

Жақсы!

Талпын!


Интерактивті панель Презентация




Білімді игеруді жақсарту және оны тәжірибеге көшіру

Шығармашылық жұмыс.

Тірек сызба


§22. Органикалық және бейорганикалық заттар.

Білім алушылар келесі тақырыптың тақырыбымен және тірек сызба сызады. Ой қозғау жүзеге асады.

Кері байланыс:

«Бас бармақ» әдісі арқылы бағаланады.

«Керемет!» және т.б

Жұмыс дәптері


Жалпы білім беретін мектептің 6-сыныбына арналған оқулық. Авторлары: Әбдіманапов Б., Нүркенова С., Әбілғазиев А., Әуезова Г.


ҚЫСҚА МЕРЗІМДІ ЖОСПАРҒА ҚОСЫМША


«Қызықты деректер мен оқиғалар»

Эвересттегі су қайнау температурасы

Эверест шыңында (теңіз деңгейінен шамамен 8848 метр биіктікте) атмосфералық қысым төмен болғандықтан, су 100°C-тан төмен температурада қайнайды – шамамен 70°C. Бұл құбылыс таулы аймақтарда тамақ дайындау мен суды стерильдеу әдістерін өзгертуді талап етеді, өйткені су төменірек температурада қайнайды және пісіру процесі ұзағырақ болады.

Өмірден алынған мысал: қарда пісіру

Сібірдің кейбір аймақтарында қысқы температура -40°C және одан төмен болады. Мұндай ауа райында қайнаған су ауаға шашылған кезде бірден қарға айналады. Бұл құбылыс бөлшектердің өте жылдам суынуы нәтижесінде жүреді, себебі суық ауа судың тамшыларын бірден қатырып жібереді.












«Бейнетүсіндіру» әдісі. мұғалім жаңа сабақты бейне сурет, кесте арқылы түсіндіру.






Оқушыға беретін мәтін

Заттардың құрылысы мен қасиеттері: Балқу және қайнау температуралары

Ғылымда біз әртүрлі заттарды және олардың қасиеттерін зерттейміз, бұл материалдардың әртүрлі жағдайларда қалай әрекет ететінін түсінуге көмектеседі. Бұл ақпараттық мәтін заттардың балқу және қайнау температураларына, яғни материалдардың қатты күйден сұйық күйге және сұйық күйден газ күйіне қалай өтетінін сипаттайтын маңызды қасиеттерге назар аударады.

Балқу және қайнау температуралары дегеніміз не?

Балқу температурасы — қатты заттың сұйыққа айналатын температурасы. Мысалы, мұзды қыздырғанда, ол 0°C (32°F) температурада суға балқиды. Ал қайнау температурасы — сұйық заттың газға айналатын температурасы. Су қалыпты атмосфералық қысымда 100°C (212°F) температурада қайнайды.

Бұл температуралардың маңызы неде?

Заттардың балқу және қайнау температураларын білу ғылым мен техника салаларында, мысалы, химия, тамақ пісіру және өндірісте маңызды. Бұл температуралардың маңыздылығына бірнеше себептер бар:

  1. Қауіпсіздік: Заттың қайнау температурасын білу химиялық заттарды өңдегенде апаттардың алдын алу үшін өте маңызды.

  2. Тамақ пісіру: Ас әзірлеушілер балқу және қайнау температураларын білуді дәмді рецепттер жасау үшін қолданады, мысалы, ингредиенттерді қажетті консистенцияға жету үшін қашан қосу керектігін білу.

  3. Өндіріс: Өнеркәсіпте материалдардың балқу және қайнау температураларын білу өнімдерді жасау кезінде нақты температуралық бақылауды қажет етеді.

Балқу және қайнау температураларын қалай анықтауға болады?

Заттардың балқу және қайнау температураларын анықтау үшін қарапайым процедураларды қолдана аласыз:

  1. Балқу температурасы үшін:

    • Қатты заттың кішкене үлгісін алыңыз.

    • Оны тест түтігіне немесе кішкене контейнерге салыңыз.

    • Контейнерді баяу қыздырыңыз, мысалы, ыстық плитка немесе Бунзен жанарғысы пайдаланып.

    • Температураны бақылау үшін термометрді қолданыңыз.

    • Затты бақылаңыз. Сұйыққа айнала бастаған температура балқу температурасы болып табылады.

  2. Қайнау температурасы үшін:

    • Сұйықтың өлшенген мөлшерін колбаға құйыңыз.

    • Колбаны ыстық плиткаға қойыңыз.

    • Термометрді сұйыққа салыңыз.

    • Сұйықты баяу қыздырыңыз.

    • Бubbles пайда болған және сұйықтың буға айнала бастаған температура қайнау температурасы болып табылады.

Қорытынды

Қорытындылай келе, балқу және қайнау температуралары — заттардың маңызды қасиеттері, олар бізге олардың мінез-құлқын түсінуге көмектеседі. Бұл температураларды өлшеуді білу арқылы студенттер мен ғалымдар бұл білімді нақты өмірде, тамақ пісіруден өнеркәсіптік қолдануларға дейін қолдана алады. Заттардың құрылысын және қасиеттерін түсіну — ғылымның маңызды бөлігі, ол бізге айналамыздағы әлемді зерттеуге көмектеседі.

Заттардың құрылысы мен қасиеттері: Балқу және Қайнау Температуралары

Заттың Аты

Балқу Температурасы (°C)

Қайнау Температурасы (°C)

Су

0

100

Темір

1538

2862

Мыс

1085

2562

Алтын

1064

2856

Көміртек

3550

4027

Мұз

0

100

Түсініктеме: Бұл кестеде заттардың балқу және қайнау температуралары көрсетілген. Балқу температурасы заттың қатты күйден сұйық күйге ауысу температурасы, ал қайнау температурасы сұйық күйден газ күйіне ауысу температурасы болып табылады. Оқушылар бұл мәліметтерді пайдалана отырып, заттардың қасиеттерін салыстыра алады.

Сұрақтар:

  1. Су мен темірдің қайнау температураларын салыстырыңыз.

  2. Кестедегі ең төменгі балқу температурасы бар зат қайсы?

  3. Алтын мен мыстың балқу температураларының айырмашылығы қанша градус?

  4. Көміртектің балқу мен қайнау температураларының арақатынасы қандай?













ҚАЛЫПТАСТЫРУШЫ БАҒАЛАУ ТАПСЫРМАЛАР

Оқушының аты-жөні: _____________________________________________сыныбы___________


Заттардың құрылысы мен қасиеттері: балқу және қайнау температуралары
Ғылымда біз әртүрлі заттарды және олардың қасиеттерін зерттейміз, бұл материалдардың әртүрлі жағдайларда қалай әрекет ететінін түсінуге көмектеседі. Бұл ақпараттық мәтін заттардың балқу және қайнау температураларына, яғни материалдардың қатты күйден сұйық күйге және сұйық күйден газ күйіне қалай өтетінін сипаттайтын маңызды қасиеттерге назар аударады.

Бос Орындарды Толтырыңыз: Бос орындарды дұрыс сөздермен толтырыңыз.

  1. Балқу температурасы — қатты заттың __ айналатын температурасы.

  2. Мұзды қыздырғанда, ол 0°C температурада __ балқиды.

  3. Қайнау температурасы — сұйық заттың __ айналатын температурасы.

  4. Су 100°C температурада қалыпты атмосфералық қысымда __.

  5. Өнеркәсіпте балқу және қайнау температураларын білу өнімдерді жасау кезінде __ бақылауды қажет етеді.

Сөз Банкі: суға, сұйыққа, газға, қайнайды, температуралық

Көп Нұсқалы Сұрақтар: Әр сұраққа берілген нұсқалардан дұрыс жауапты таңдаңыз.

  1. Балқу температурасы заттың қандай күйден қандай күйге өтуін сипаттайды?
    a) Сұйықтан газға
    b) Газдан сұйыққа
    c) Қаттыдан сұйыққа
    d) Газдан қаттыға

  2. Су қалыпты атмосфералық қысымда қай температурада қайнайды?
    a) 0°C
    b) 50°C
    c) 100°C
    d) 200°C

  3. Қай заттың балқу температурасы 0°C?
    a) Темір
    b) Мұз
    c) Алтын
    d) Мыс

  4. Қайнау температурасы қалай анықталады?
    a) Сұйықты салқындату арқылы
    b) Сұйықты баяу қыздыру арқылы
    c) Қатты затты еріту арқылы
    d) Қатты затты салқындату арқылы

  5. Неліктен балқу және қайнау температуралары өндірісте маңызды?
    a) Дәмді рецепттер жасау үшін
    b) Жануарларды қорғау үшін
    c) Нақты температуралық бақылауды қамтамасыз ету үшін
    d) Өрттерді болдырмау үшін

Ашық Сұрақтар: Келесі сұрақтарға толық сөйлемдермен жауап беріңіз:

  1. Балқу және қайнау температуралары неліктен қауіпсіздік үшін маңызды?

Shape1

  1. Тамақ дайындау кезінде балқу және қайнау температураларын қалай қолдануға болады?

Shape2

  1. Заттардың балқу және қайнау температураларын қалай өлшеуге болады?

Shape3

Жауап Кілті:

Бос Орындарды Толтырыңыз:

  1. сұйыққа

  2. суға

  3. газға

  4. қайнайды

  5. температуралық

Көп Нұсқалы Сұрақтар:

  1. c) Қаттыдан сұйыққа

  2. c) 100°C

  3. b) Мұз

  4. b) Сұйықты баяу қыздыру арқылы

  5. c) Нақты температуралық бақылауды қамтамасыз ету үшін

Ашық Сұрақтар:

  1. Балқу және қайнау температуралары апаттардың алдын алу үшін маңызды, өйткені олар химиялық заттарды өңдегенде қауіпсіздікті қамтамасыз етеді.

  2. Тамақ дайындау кезінде аспаздар ингредиенттердің қажетті консистенцияға жетуі үшін балқу және қайнау температураларын пайдаланады.

  3. Заттардың балқу және қайнау температураларын анықтау үшін термометрді қолдана отырып, заттарды баяу қыздыру арқылы өлшеуге болады.







Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ