Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Unit 5: Art & Music

    School:

    Date:

    Teacher name:

    Grade: 3

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Art & Music

    Learning objectives

    3.1.8.1 understand short, narratives on a limited range of general and some curricular topics;

    3.2.5.1 pronounce familiar words and short phrases intelligibly when reading aloud;

    3.3.1.1 recognise, identify and sound with support a limited range of familiar words in simple sentences;

    3.3.2.1 read and follow with limited support familiar instructions for classroom activities

    Lesson objectives

    Learners will be able to:

    practice topic-related vocabulary with visual support.

    read and listen to the short story;

    use most of the active vocabulary in the speech;

    do the tasks with minimum support using visuals

    Criteria

    • participate actively in discussion;talk about art and music using given vocabulary

    • complete most of tasks correctly about art and music using visuals

    Previous learning

    Unit revision

    Plan

    Planned timings



    Planned activities


    Learners’ activities

    Evaluation

    Resources

    Begining

    5 min

    ORGANIZATIONAL MOMENT

    The objectives of the lesson.

    Warm up

    Learners are offered to look at the pictures and name their actions.

    -That is called ART.

    - Look at their actions. What are they doing?

    Teacher brings musical instrument for guessing the topic.

    Greeting

    Learners try to guess the topic of the lesson










    PPP

    DIDACTIC MATERIAL 1

    Middle

    30 min

    Look at the picture. Are they playing classical or modern music? How does music make you feel?

    Pupils’ book open. Ask the pupils to look at the picture on p. 64. What can they see? (some children playing music.)

    What kind of music do they think it is? Is it classical or modern? (modern)

    Then ask the pupils to tell the class how music makes them feel.

    Suggested answers:

    Music makes me feel happy.


    Presentation

    Speaking:

    Learners are suggested to answer the questions about music:

    -What types of music do you like?

    (pop, rock, classical)

    Learners are given the cards(words are on them) with the opinions:

    Green-happy

    Pink-sad

    Blue-bored


    -What helps to make music? How do we make it? What do we use?

    (Peers’ support, T’s support).

    Students match the types of music and instruments, which help to make this type of music.


    PRACTICE

    Reading

    Learners are divided into pairs. They are given the texts Student A and Student B.

    Assessment criteria: at least 4 answers correctly.


    Video-watching

    Learners watch the video and name the instruments they see.

    Learners answer
















    Learners watch and listen to the extracts of the music and show the card telling their opinion about the music.







    Learners guess the names of musical instruments.




    Learners read the text together and complete it with the words.


    Verbal evaluation














    Individual avaluation















    Mutual avaluatio

















    https://www.youtube.com/watch?v=YQ2aEF337tY (Video 2)

    0-3.10





    DIDACTIC MATERIAL 4



    End

    10 min

    Reflection

    Teacher gives Learners “likes” and 1 more for someone very active.

    Finger-assessment.

    Ask Learners how many new words about music they remember

    Home task: to learn words

    Saying goodbye


    Learners tick self-assessment paper.








    Self-assessment
















    Unit 5: Art & Music

    School:

    Date:

    Teacher name:

    Grade: 3

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Musical instruments

    Learning objectives

    3.1.8.1 understand short, narratives on a limited range of general and some curricular topics;

    3.2.7.1 contribute a limited range of suitable words, phrases, and sentences including giving opinions during short pair, group and whole class exchanges;

    3.3.1.1 recognise, identify and sound with support a limited range of familiar words in simple sentences;

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    practice topic-related vocabulary with visual support.

    read and listen to the short story;

    Most learners will be able to:

    use most of the active vocabulary in the speech;

    do the tasks with minimum support using visuals

    Some learners will be able to:

    use most of the active vocabulary in the speech with no support

    complete most of tasks correctly with no support using visuals

    Criteria

    follow the criteria in papers

    participate actively in discussion;talk about art and music using given vocabulary

    Previous learning

    Musical instruments

    Plan

    Planned timings



    Planned activities


    Learners’ activities

    Evaluation

    Resources

    Begining

    5 min

    ORGANIZATIONAL MOMENT

    The objectives of the lesson.

    Game “Missing word”

    Teacher writes the musical instruments from the previous lesson on the active board and allows the students some time to look at them. Then she asks students to close their eyes. Teacher erases one of the words and asks the students to open their eyes and tell which musical instrument is missing.

    Greeting


    Learners try to guess the topic of the lesson







    DIDACTIC MATERIAL 1


    Middle

    30 min

    Presentation

    Learners with teacher revise musical instruments


    Game “Guess the instrument”


    Pair work.

    Learners are suggested to write the names of musical instruments. Learners work in pairs and compare their answers.

    What’s the word?

    Learners write the musical instruments in the correct group.

    (T’s support, Peers’ support) Learners may consult with each other

    Find the mystery word! Learners complete the crossword and find the mystery word.

    Assessment criteria: write at least 7 words correctly.

    Read the sentence. Circle the correct answer.

    In pairs Learners compare their answers.


    Group work

    Learners divide into 3 groups. The learners from the group mime playing a musical instrument. The other groups try to guess what is it. Whoever guesses correctly comes to the front of the class and the game continues.

    Speaking. Group discussion.

    Music is only a combination of pleasant sounds.

    Music is an important part of our life.

    Tastes differ in the world of music.


    Pupils book p 67

    Point to and elicit the musical instruments. Read the example and explain the activity. Ask some pupils to tell you what the children in the picture playing?

    Learners listen to the melody and guess the musical instruments





    Learners write the word under the pictures.











    Learners discuss the following statements.








    Answer key:

    Dana likes playing the piano.

    Kairat likes playing the guitar.




    Verbal evaluation








    Individual avaluation

















    Mutual avaluation


















    PPP






    Didactic material 2





    https://www.youtube.com/watch?v=

    KVdDJWZ7Z_I






    End

    10 min

    REFLECTION

    The smiley faces are on the board. (happy, sad, angry, etc) Teacher suggests to choose any smiley face.

    Home task: draw your favourite musical instrument and write about it.


    Saying goodbye

    Self-assessment




    Unit 5: Art & Music

    School:

    Date:

    Teacher name:

    Grade: 3

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Musical instruments

    Learning objectives

    3.1.1.1- understand short supported classroom instructions in an increasing range of classroom routines;

    3.1.3.1- understand the main points of short, slow, carefully articulated talk on a limited range of general and some curricular topics;

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Аида Кенжай
    04 Наурыз 2022
    674
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    3 сынып қмж

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    3 сынып қмж

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Ұстаздарға арналған 472 бұйрық боййһынша 3 сыныпқа арналған ағылшын тілі сабағынан қысқа мерзімді жоспар
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Unit 5: Art & Music

    School:

    Date:

    Teacher name:

    Grade: 3

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Art & Music

    Learning objectives

    3.1.8.1 understand short, narratives on a limited range of general and some curricular topics;

    3.2.5.1 pronounce familiar words and short phrases intelligibly when reading aloud;

    3.3.1.1 recognise, identify and sound with support a limited range of familiar words in simple sentences;

    3.3.2.1 read and follow with limited support familiar instructions for classroom activities

    Lesson objectives

    Learners will be able to:

    practice topic-related vocabulary with visual support.

    read and listen to the short story;

    use most of the active vocabulary in the speech;

    do the tasks with minimum support using visuals

    Criteria

    • participate actively in discussion;talk about art and music using given vocabulary

    • complete most of tasks correctly about art and music using visuals

    Previous learning

    Unit revision

    Plan

    Planned timings



    Planned activities


    Learners’ activities

    Evaluation

    Resources

    Begining

    5 min

    ORGANIZATIONAL MOMENT

    The objectives of the lesson.

    Warm up

    Learners are offered to look at the pictures and name their actions.

    -That is called ART.

    - Look at their actions. What are they doing?

    Teacher brings musical instrument for guessing the topic.

    Greeting

    Learners try to guess the topic of the lesson










    PPP

    DIDACTIC MATERIAL 1

    Middle

    30 min

    Look at the picture. Are they playing classical or modern music? How does music make you feel?

    Pupils’ book open. Ask the pupils to look at the picture on p. 64. What can they see? (some children playing music.)

    What kind of music do they think it is? Is it classical or modern? (modern)

    Then ask the pupils to tell the class how music makes them feel.

    Suggested answers:

    Music makes me feel happy.


    Presentation

    Speaking:

    Learners are suggested to answer the questions about music:

    -What types of music do you like?

    (pop, rock, classical)

    Learners are given the cards(words are on them) with the opinions:

    Green-happy

    Pink-sad

    Blue-bored


    -What helps to make music? How do we make it? What do we use?

    (Peers’ support, T’s support).

    Students match the types of music and instruments, which help to make this type of music.


    PRACTICE

    Reading

    Learners are divided into pairs. They are given the texts Student A and Student B.

    Assessment criteria: at least 4 answers correctly.


    Video-watching

    Learners watch the video and name the instruments they see.

    Learners answer
















    Learners watch and listen to the extracts of the music and show the card telling their opinion about the music.







    Learners guess the names of musical instruments.




    Learners read the text together and complete it with the words.


    Verbal evaluation














    Individual avaluation















    Mutual avaluatio

















    https://www.youtube.com/watch?v=YQ2aEF337tY (Video 2)

    0-3.10





    DIDACTIC MATERIAL 4



    End

    10 min

    Reflection

    Teacher gives Learners “likes” and 1 more for someone very active.

    Finger-assessment.

    Ask Learners how many new words about music they remember

    Home task: to learn words

    Saying goodbye


    Learners tick self-assessment paper.








    Self-assessment
















    Unit 5: Art & Music

    School:

    Date:

    Teacher name:

    Grade: 3

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Musical instruments

    Learning objectives

    3.1.8.1 understand short, narratives on a limited range of general and some curricular topics;

    3.2.7.1 contribute a limited range of suitable words, phrases, and sentences including giving opinions during short pair, group and whole class exchanges;

    3.3.1.1 recognise, identify and sound with support a limited range of familiar words in simple sentences;

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    practice topic-related vocabulary with visual support.

    read and listen to the short story;

    Most learners will be able to:

    use most of the active vocabulary in the speech;

    do the tasks with minimum support using visuals

    Some learners will be able to:

    use most of the active vocabulary in the speech with no support

    complete most of tasks correctly with no support using visuals

    Criteria

    follow the criteria in papers

    participate actively in discussion;talk about art and music using given vocabulary

    Previous learning

    Musical instruments

    Plan

    Planned timings



    Planned activities


    Learners’ activities

    Evaluation

    Resources

    Begining

    5 min

    ORGANIZATIONAL MOMENT

    The objectives of the lesson.

    Game “Missing word”

    Teacher writes the musical instruments from the previous lesson on the active board and allows the students some time to look at them. Then she asks students to close their eyes. Teacher erases one of the words and asks the students to open their eyes and tell which musical instrument is missing.

    Greeting


    Learners try to guess the topic of the lesson







    DIDACTIC MATERIAL 1


    Middle

    30 min

    Presentation

    Learners with teacher revise musical instruments


    Game “Guess the instrument”


    Pair work.

    Learners are suggested to write the names of musical instruments. Learners work in pairs and compare their answers.

    What’s the word?

    Learners write the musical instruments in the correct group.

    (T’s support, Peers’ support) Learners may consult with each other

    Find the mystery word! Learners complete the crossword and find the mystery word.

    Assessment criteria: write at least 7 words correctly.

    Read the sentence. Circle the correct answer.

    In pairs Learners compare their answers.


    Group work

    Learners divide into 3 groups. The learners from the group mime playing a musical instrument. The other groups try to guess what is it. Whoever guesses correctly comes to the front of the class and the game continues.

    Speaking. Group discussion.

    Music is only a combination of pleasant sounds.

    Music is an important part of our life.

    Tastes differ in the world of music.


    Pupils book p 67

    Point to and elicit the musical instruments. Read the example and explain the activity. Ask some pupils to tell you what the children in the picture playing?

    Learners listen to the melody and guess the musical instruments





    Learners write the word under the pictures.











    Learners discuss the following statements.








    Answer key:

    Dana likes playing the piano.

    Kairat likes playing the guitar.




    Verbal evaluation








    Individual avaluation

















    Mutual avaluation


















    PPP






    Didactic material 2





    https://www.youtube.com/watch?v=

    KVdDJWZ7Z_I






    End

    10 min

    REFLECTION

    The smiley faces are on the board. (happy, sad, angry, etc) Teacher suggests to choose any smiley face.

    Home task: draw your favourite musical instrument and write about it.


    Saying goodbye

    Self-assessment




    Unit 5: Art & Music

    School:

    Date:

    Teacher name:

    Grade: 3

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Musical instruments

    Learning objectives

    3.1.1.1- understand short supported classroom instructions in an increasing range of classroom routines;

    3.1.3.1- understand the main points of short, slow, carefully articulated talk on a limited range of general and some curricular topics;

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    doc
    Шет тілі Авторлық бағдарлама 5 сынып
    04.03.2022
    674
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Аида Кенжай
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации