Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
5-сынып әдебиет ҚМЖ 1- тоқсан
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Бөлім: Таза, мінсіз асыл сөз |
Мектеп: Пәні: қазақ әдебиеті |
||||||
Күні: |
Мұғалімнің аты-жөні: |
||||||
Сынып: 5 |
Қатысқандар саны: Қатыспағандар саны: |
||||||
Сабақтың тақырыбы |
Кіріспе. Халық ауыз әдебиеті |
||||||
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары |
5.1.2.1. Әдеби шығарманың тақырыбы мен идеясын анықтау. |
||||||
Сабақтың мақсаты |
Барлық оқушылар: халық ауыз әдебиеті шығармаларының үлгілерімен танысу; Көпшілігі: халық ауыз әдебиеті үлгілеріндегі көтерілген мәселені анықтау; Кейбір оқушылар: Әдеби шығарманың тақырыбы мен идеясын анықтау, өз көзқарасын таныту. |
||||||
Бағалау критерийі |
|
||||||
Ойлау дағдыларының деңгейі |
Білу, түсіну |
||||||
Құндылықтарға баулу |
Тарихтың, мәдениет пен тілдің ортақтығы (6-құндылық) |
||||||
Тілдік мақсаттар |
Оқушылар орындай алады: шығармадан алған әсерін сипаттап айта алады Пәнге қатысты сөздік қор мен терминдер: фольклор, ертегілер, қиял-ғажайып ертегілері, жануарлар туралы ертегілер, шыншыл ертегілер. Диалог құруға /шығарма жазуға арналған пайдалы тіркестер: Талқылауға арналған сұрақтар
|
||||||
Пәнаралық байланыс |
Тарих, музыка |
||||||
Алдыңғы білім |
Ертегілер туралы бастауыштағы алған білімі. |
||||||
Сабақ барысы |
|||||||
Сабақтың кезеңі/ уақыт |
Педагогтің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
|||
Сабақтың басы
|
І. Ұйымдастыру кезеңі. Жағымды психологиялық ахуал қалыптастыру: «Сөзді тап» тәсілі. Қобдишаға тақырыпқа қатысты түйінді сөздер жазылған қағаз қиындылары салынады (тұрмыс, тіршілік, халық, салт-дәстүр). Бір оқушы қобдишадан қиынды қағазды алып, бір минутта ондағы сөздің атын атамай сипаттап түсіндіруі керек. Сөзді тапқан оқушы келесі сөзді түсіндіруді жалғастырады. Кіріспе сұрақтар:
І. Қызығушылықты ояту. «Ой шақыру» сұрақтары. 1. Ауыз әдебиеті ғылымда қалай деп аталады? 2. «Фольклор» қай елдің сөзі? 3. «Фольклор» сөзі қазақ тіліне аударғанда қандай мағынаны білдіреді? 4. Фольклор қашан туған? 5. Ауыз әдебиеті шығармалары біздің заманымызға дейін қалай жеткен? 6. Ауыз әдебиетінде халық өмірі қалай бейнеленген? (оқушылар жауабы тыңдалады).
Сабақтың тақырыбы мен мақсаты айқындалады. |
Оқушылар назарын сабаққа аудару. Жағымды ахуал қалыптастыру.
Оқушылар «ой шақыру» сұрақтарын жауап беріп, жаңа тақырыпты анықтайды.
Сабақтың тақырыбы мен мақсаты айқындалады. |
ҚБ
|
5-сынып Қазақ әдебиеті оқулығы
|
|||
Сабақтың ортасы
|
ІІ. Мағынаны тану. Оқушыларға «Қазақ халқының ауыз әдебиеті» бейнеролигі көрсетіледі. Бейнероликтен оқушылар жаңа сабаққа байланысты ақпарат алады. https://www.youtube.com/watch?v=H9dfAF7cR6Y Тапсырма. Бейнероликтен тыңдаған мәтіннен алған ақпаратты ИНСЕРТ кестесімен түртіп алу. Дескриптор:
ҚБ 2-тапсырма. Халық ауыз әдебиетінің топтастыруда көрсетілген үлгілеріне түсініктеме беріңдер. Дескриптор:
ҚБ Тапсырма. «9 алмаз» әдісі. ЖЖ Халық ауыз әдебиеті үлгілерінің идеясы бойынша МАҢЫЗДЫ және ОНША МАҢЫЗДЫ ЕМЕС деп санаған мәселелерді анықтаңыз. Жұбыңызға анықталған мәселелердің неліктен маңызды және маңызды емес екенін түсіндіріңіз. (6 маңызды ақпарат анықтайды, 3 маңызды емес ақпарат анықтайды).
Дескриптор: -әдебиет үлгілерінен маңызды деп санайтын 6 аспектісін анықтайды; -3 маңызды емес аспектісін анықтайды; -анықталған маңызды аспектілер негізінде халық бейнесін 2 сөйлеммен сипаттайды. ҚБ |
Оқушыларға «Қазақ халқының ауыз әдебиеті» бейнеролигі көрсетіледі. Бейнероликтен оқушылар жаңа сабаққа байланысты ақпарат алады.
Бейнероликтен тыңдаған мәтіннен алған ақпаратты ИНСЕРТ кестесімен түртіп алады, ойларын айтады.
Халық ауыз әдебиетінің топтастыруда көрсетілген үлгілеріне түсініктеме береді.
-Халық ауыз әдебиетінің үлгілерімен танысады; -Үлгілерін сипаттайды; -Халық тұрмысымен байланыстырады
Халық ауыз әдебиеті үлгілерінің идеясы бойынша МАҢЫЗДЫ және ОНША МАҢЫЗДЫ ЕМЕС деп санаған мәселелерді анықтаңыз. Жұбыңызға анықталған мәселелердің неліктен маңызды және маңызды емес екенін түсіндіріңіз. (6 маңызды ақпарат анықтайды, 3 маңызды емес ақпарат анықтайды). |
ҚБ
ҚБ
ҚБ |
https://www.youtube.com/watch?v=H9dfAF7cR6Y
5-сынып Қазақ әдебиеті оқулығы
Халық ауыз әдебиеті үлгілері. |
|||
Сабақтың соңы
2 минут |
Рефлексия.
Бүгінгі тақырып бойынша қандай ой түйдім? |
|
|||||
Үй жұмысы |
Өлеңді жаттау |
|
|||||
Сабақта саралау тапсырмалары болды ма? Қалайша қолдау көрсете аламын? Қабілетті оқушыларды оқытуда алдыма қандай міндеттер қоямын? |
Оқушылардың материалды қаншалықты игергенін қалай бағалаймын? |
Денсаулық пен қауіпсіздік техникасын сақтау |
|||||
|
|
|
Бөлім: «Таза, мінсіз асыл сөз» |
Мектеп: Пәні: қазақ әдебиеті |
||||
Күні:6.09.2024 |
Мұғалімнің аты-жөні: |
||||
Сынып: 5 а |
Қатысқандар саны: Қатыспағандар саны: |
||||
Сабақтың тақырыбы |
Ертегілер. Ертегінің түрлері |
||||
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары |
5.1.1.1 әдеби шығарманың жанрына қарай фабуласы мен сюжеттік дамуын сипаттау; |
||||
Сабақтың мақсаты |
Барлық оқушылар: Ертегілер туралы мағұлмат алу, жанрлық ерекшелігін түсіну; Көпшілігі: ертегілердің фабуласы мен сюжеттік дамуын сипаттау; Кейбір оқушылар: ертегілердің фабуласы мен сюжеттік дамуын сипаттау, шығарма идеясын талқылап, өзіндік пікір айту. |
||||
Бағалау критерийі |
|
||||
Ойлау дағдыларының деңгейі |
Білу, түсіну |
||||
Құндылықтарға баулу |
Зайырлы қоғам және жоғары руханият(3-құндылық) |
||||
Тілдік мақсаттар |
Халық ауыз әдебиеті, ертегілер. |
||||
Пәнаралық байланыс |
Қазақ тілі, тарих |
||||
Алдыңғы білім |
Ертегілер туралы біледі. |
||||
Сабақ барысы |
|||||
Сабақтың кезеңі/ уақыт |
Педагогтің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
|
Сабақтың басы
|
І. Ұйымдастыру кезеңі. Жағымды психологиялық ахуал қалыптастыру: «Жылы сөздер» әдісі арқылы оқушылар шаттық шеңберін құрып, бір-біріне жақсы тілек, жылы лебіздерін білдіреді. Осы күнге сәттілік тілейді. Топқа бөлу. 1-топ: Жазушылар тобы. 2-топ: Зерттеушілер тобы. 3-топ: Әдебиетшілер тобы. І. Қызығушылықты ояту. Халық ауыз әдебиеті мен жазба әдебиетін «Венн диаграммасы» арқылы салыстырыңдар. Халық ауыз әдебиеті үлгілерін топтастырады.
Халық ауыз әдебиеті
Сабақтың тақырыбы мен мақсаты айқындалады. |
Оқушылар назарын сабаққа аудару. Оқушылар жағымды ахуал қалыптастырады.
Оқушылар халық ауыз әдебиеті мен жазба әдебиетін «Венн диаграммасы» арқылы салыстырады.
Халық ауыз әдебиеті үлгілерін топтастырады.
Сабақтың тақырыбы мен мақсаты айқындалады. |
ҚБ «Түстер»
|
5-сынып Қазақ әдебиеті оқулығы
|
|
Сабақтың ортасы
|
ІІ. Мағынаны тану.
Тапсырма. Оқулықтағы берілген мәтіндерді балалар оқып алады. Ортақ тапсырма: «Пікірлер» парағы әдісі 1-тапсырма. Ертегілердің түрлерін ата. Әрқайсысының ерекшелігін сипаттап бер. 2-тапсырма. Ертегілердің қандай маңызы бар? Ой бөлісіңдер. 3-тапсырма. Қандай тақырыптарға ертегілер әлі құрастырылған жоқ деп ойлайсыңдар? 1-топ: Жазушылар Жауабын жазады. 2-топ: Зерттеушілер Тексеріп, қосымша мәліметтер қосады. 3-топ: Әдебиетшілер Ұсыныс жазады. Дескриптор - сұрақтарға жауап жазады; - қосымша мәліметтер ізденеді, қосады; - өз ойын дәлелдейді; - ұсыныс жазады. ҚБ Тапсырма. Мәтіннің негізгі ойын білдіретін түсініктерді сызба арқылы топтастырыңдар. Дескриптор:
ҚБ |
Оқушылар ертегілер туралы мәлімет алады.
Оқулықтағы берілген мәтіндерді балалар оқып алады. Ертегілердің түрлерін ата. Әрқайсысының ерекшелігін сипаттап бер. Ертегілердің маңызы ой бөлісіңдер.
Мәтіннің негізгі ойын білдіретін түсініктерді сызба арқылы топтастырыңдар.
|
ҚБ «Түстер»
ҚБ «Түстер»
|
5-сынып Қазақ әдебиеті оқулығы
Оқулықпен жұмыс
А3 парағы,оқулық, маркер
стикер |
|
Сабақтың соңы
|
Кері байланыс |
|
|||
Үй жұмысы |
Тақырыпты оқу |
|
Бөлім: «Таза, мінсіз асыл сөз» |
Мектеп: Пәні: қазақ әдебиеті |
|||
Күні: |
Мұғалімнің аты-жөні: |
|||
Сынып: 5 |
Қатысқандар саны: Қатыспағандар саны: |
|||
Сабақтың тақырыбы |
«Керқұла атты Кендебай» ертегісі |
|||
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары |
5.1.1.1.Әдеби шығарманың жанрына қарай фабуласы мен сюжеттік дамуын сипаттау. 5.1.2.1. Әдеби шығарманың тақырыбы мен идеясын анықтау. |
|||
Сабақтың мақсаты |
Барлық оқушылар: «Керқұла атты Кендебай» ертегісінің жанрын, сюжеттік дамуын сипаттау, шығарма мазмұнын түсіну; Көпшілігі: шығарманың жанрына қарай фабуласы мен сюжеттік дамуын сипаттау,шығармадағы көтерілген мәселені анықтау; Кейбір оқушылар: шығарманың жанрына қарай фабуласы мен сюжеттік дамуын сипаттау, әдеби шығарманың тақырыбы мен идеясын анықтау. |
|||
Бағалау критерийі |
|
|||
Ойлау дағдыларының деңгейі |
Білу, түсіну |
|||
Құндылықтарға баулу |
Зайырлы қоғам және жоғары руханият(3-құндылық) |
|||
Тілдік мақсаттар |
Оқушылар орындай алады: Пәнге қатысты сөздік қор мен терминдер: Хан, арыстан, тақырып, идея, әдебиет, ертегі, эпос. Диалог құруға/ шығарма жазуға арналған пайдалы тіркестер: Тазша бала, алтын құйрықты құлын, жеті басты дәу, жалмауыз кемпір. Талқылауға арналған сұрақтар: Ертегі дегеніміз не? Неліктен «Керқұла атты Кендебай» ертегісі қиял-ғажайып ертегілер түріне жатады? Қиял-ғажайып ертегілеріне тән ерекшеліктерді атаңдар. |
|||
Пәнаралық байланыс |
Қазақ тілі, музыка |
|||
Алдыңғы білім |
Ертегілер |
|||
Сабақ барысы |
||||
Сабақтың кезеңі/ уақыт |
Педагогтің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
Сабақтың басы
|
І. Ұйымдастыру кезеңі. Жағымды психологиялық ахуал қалыптастыру: «Жүректен жүрекке» арқылы оқушылар бір-бірінің көздеріне қарап тұрып, жылы сөздерін айтады. Топқа бөлу. Ертегінің түрлері арқылы топқа бөлу. Ортаға тасталған суреттер бойынша оқушылар үш топқа бөлінеді
І топ. Қиял-ғажайып ертегілері ІІ топ. Шыншыл ертегілер ІІІ топ. Хайуанаттар туралы ертегілер І. Қызығушылықты ояту. «Бір минут..»әдісі арқылы сұраймын. Бір оқушы ертегі туралы, оның түрлері туралы айтады. Бір сөзді қайталағанына, кідіріске немесе жіберген қателігіне байланысты тоқтатып, тізгінді келесі оқушы әрі қарай жалғастырады. Бұл 1 минут ішінде болады. (оқушылар жауабы тыңдалады).
Сабақтың тақырыбы мен мақсаты айқындалады.
|
Оқушылар назарын сабаққа аудару. Оқушылар өздері білетін адамгершілік туралы мақал-мәтелдерді айтады.
|
ҚБ
ҚБ
|
5-сынып Қазақ әдебиеті оқулығы
|
Сабақтың ортасы
|
ІІ. Мағынаны тану. Оқушылар әдебиет теориясы бойынша теориялық білім алады. - Сюжет дегеніміз не? - Фабула дегеніміз не? - Тақырып дегеніміз не? - Идея дегеніміз не
1.Ертегінің мазмұнымен таныса отырып әдеби шығарманың фабуласы мен сюжетін дамыта сипаттаңыз. 2. Ертегінің тақырыбы мен идеясын анықтаңыз. 3. Кейіпкерді шынайы өмірмен байланыстыра бағалаңыз. Оқушылар ПАЗЛ әдісі арқылы ертегі мазмұнымен танысады.
Тапсырма. «Ойлан-жұптас-бөліс» әдісі арқылы берілген тапсырма бойынша әрбір оқушы жеке жұмыс жасау арқылы өз ойын қорытып, жұп болып пікірлерімен бөліседі;бұл бүкіл топтық талқылауға ұсынылады. 1-топ. Оқиғаның басталуы, байланысуы 2-топ. Оқиғаның шиеленісуі 3-топ. Оқиғаның шарықтау шегі мен шешімі Дескриптор:
ҚБ Тапсырма. Ертегі мазмұны бойынша «Қатені тап» ойынын ойнаңдар. Ойын шарты: Үш топқа өз қалауларың бойынша бөлініңдер. Әр топ өз тапсырмасын алады. 1-топ: Ертегінің кез келген үзіндісін сурет арқылы беру. Суретте міндетті түрде бір-екі қате болуы керек. 2-топ: Ертегіден бір үзіндіні шашыраңқы сөздер ретінде жазу. Сөздерде бір-екі қате болуы керек. 3-топ: Ертегі мазмұны бойынша бірнеше сұрақтар құрастыру. Сұрақтарда бір-екі қате болуы керек. Тапсырмалар жазылып болған соң, топтар тапсырмаларымен аламсады. Олар бір-бірінің қателерін тауып, түзетулері керек. Түзету лерді арнайы параққа жазуға болады. Дескриптор:
ҚБ |
Оқушылар әдебиет теориясы бойынша теориялық білім алады.
1.Ертегінің мазмұнымен таныса отырып әдеби шығарманың фабуласы мен сюжетін дамыта сипаттаңыз. 2. Ертегінің тақырыбы мен идеясын анықтаңыз. 3. Кейіпкерді шынайы өмірмен байланыстыра бағалаңыз.
«Ойлан-жұптас-бөліс» әдісі арқылы берілген тапсырма бойынша әрбір оқушы жеке жұмыс жасау арқылы өз ойын қорытып, жұп болып пікірлерімен бөліседі;бұл бүкіл топтық талқылауға ұсынылады.
Ертегі мазмұны бойынша «Қатені тап» ойынын ойнайды. Ертегінің кез келген үзіндісін сурет арқылы береді; •Ертегіден бір үзіндіні шашыраңқы сөздер ретінде жазады; •Ертегі мазмұны бойынша бірнеше сұрақтар құрастырады; •бір-бірінің қателерін тауып, түзетеді. |
ҚБ
ҚБ
ҚБ
|
Әдебиет теориясы
5-сынып қазақ әдебиеті |
Сабақтың соңы
2 минут |
Рефлексия.
Бүгінгі тақырып бойынша қандай ой түйдім? |
|
||
Үй жұмысы |
Кендебайдың еліне жасаған қамқорлығын, өміріндегі маңызды оқиғаларының тізбегін құрыңдар. |
|
Бөлім: «Адамгершілік-асыл қасиет» |
Мектеп: Пәні: қазақ әдебиеті |
||||
Күні: |
Мұғалімнің аты-жөні: |
||||
Сынып: 5 |
Қатысқандар саны: Қатыспағандар саны: |
||||
Сабақтың тақырыбы |
«Керқұла атты Кендебай» ертегісінің қиял-ғажайып ертегілеріне тән ерекшеліктері |
||||
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары |
5.2.3.1 шығармадағы тілдік бейнелеу, суреттеу құралдарының (теңеу, эпитет, ауыспалы мағынадағы сөздер, қайталау, өлең құрылысы) мағынасын анықтау; |
||||
Сабақтың мақсаты |
«Керқұла атты Кендебай» ертегісінің қиял-ғажайып ертегілеріне тән ерекшеліктерін түсіну, шығармадағы тілдік бейнелеу, суреттеу құралдарының мағынасын анықтау. |
||||
Бағалау критерийі |
|
||||
Сабақ барысы |
|||||
Сабақтың кезеңі/ уақыт |
Педагогтің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
|
Сабақтың басы
|
І. Ұйымдастыру кезеңі. Жағымды психологиялық ахуал қалыптастыру: «Жүректен жүрекке» әдісі арқылы жағымды ахуал қалыптастыру.
Қызығушылықты ояту. Тапсырма. Оқулықтағы суреттер ертегінің қай эпизодтарын бейнелейді?
(оқушылар жауабы тыңдалады). Ертегі мазмұнын өз сөздеріңмен айтып беріңдер. Қандай мақал-мәтелдер ертегі мазмұнын ашады деп ойлайсыңдар? Мысалдар келтіріңдер. Сабақтың тақырыбы мен мақсаты айқындалады. |
Оқушылар назарын сабаққа аудару.
Оқулықтағы суреттерді ертегі эпизодымен байланыстырады.
Ертегі мазмұнын айтып береді.
Сабақтың тақырыбы мен мақсаты айқындалады. |
ҚБ «Сиқырлы таяқша»
Тапсырмаларды өте жақсы орындаған оқушыларға «Сиқырлы таяқша» беріледі. |
5-сынып Қазақ әдебиеті оқулығы
|
|
Сабақтың ортасы
|
Мағынаны тану. Қиял-ғажайып ертегілер туралы мәлімет беріледі. Тапсырма. Керқұла атты Кендебай» ертегісінің қиял-ғажайып ертегілеріне тән ерекшеліктерін «Керемет пікірталас» әдісімен анықтайды. «Керемет пікірталас» Барлық оқушылар бірнеше шағын топтарға бірігеді. Әр топ оқушылары ертегіден қиял-ғажайып ертегілеріне тән эпизодтарды таңдап алады. Эпизодтың қиял-ғажайып ертегісінің ерекшелігін танытып тұрған белгісін анықтап, ойын дәлелдейді. Дескриптор:
ҚБ Топтық жұмыс. І және ІІІ топ – Шығармадан бейнелеу, суреттеу құралдары кездесетін үзінділер табады. ІІ және ІV топ – «Блум ромашкасы» стратегиясы бойынша Кендебай мен Керқұла бейнесіндегі бейнелеу, суреттеу құралдарына талдау жасайды. 1. Қарапайым сұрақтар «Не?», «Қашан?», «Қайда?», «Қалай?». 2. Нақтылайтын сұрақтар. «Сен ... айттың ба?», «Егер мен дұрыс түсінсем, онда...?», «Қателесуім мүмкін, бірақ менің түсінігім бойынша, сіз ... туралы айттыңыз?». Бұл сұрақтардың мақсаты –кері байланысты орнату. 3. Интерпретациялық (түсіндіру) сұрақтары. «Неге?» «Неге Кендебай алтын құйрықты өзімен алып кетпеді?» «Неге Кендебай Тазша балаға көмектесуге бел буды?» 4. Шығармашылық сұрақтар. Болжамдарды қарастырады: «Не өзгерер еді?», «Егер басты кейіпкерлердің сипатын өзгерсе, онда не болады?», «Қалай ойлайсыз, Кендебай мен Керқұла аттың рр жаратылысының ғажайып сипатталуының ерекшелігі неде?». 5. Бағалау сұрақтары: «Неге...жақсы, неге... жаман? «Бас кейіпкердің жасағанына сіздің көзқарасыңыз қалай? 6. Тәжірибелі сұрақтар. «Бейнелеу, суреттеу құралдарын өмірде қалай қолдануға болады?», «Күнделікті өмірдің қай жерінде кездестіруге болады? «Ертегі авторының орнында сіз болсаңыз, қандай суреттеу құралдарын қолданар едіңіз?» Дескриптор:
ҚБ «Еркін микрофон» әдісімен дайын болған топ ортаға шығып, микрофонды алып, тапсырмаларын қорғайды. |
Қиял-ғажайып ертегілер туралы мәлімет беріледі.
Керқұла атты Кендебай» ертегісінің қиял-ғажайып ертегілеріне тән ерекшеліктерін «Керемет пікірталас» әдісімен анықтайды.
Шығармадан бейнелеу, суреттеу құралдары кездесетін үзінділер табады.
«Блум ромашкасы» стратегиясы бойынша Кендебай мен Керқұла бейнесіндегі бейнелеу, суреттеу құралдарына талдау жасайды.
•Шығармадан бейнелеу, суреттеу құралдары кездесетін үзінділер табады; •Кендебай мен Керқұла бейнесіндегі бейнелеу, суреттеу құралдарына талдау жасайды; •ойларын дәлелдейді.
|
ҚБ «Сиқырлы таяқша»
Тапсырмаларды өте жақсы орындаған оқушыларға «Сиқырлы таяқша» беріледі.
ҚБ «Сиқырлы таяқша»
Тапсырмаларды өте жақсы орындаған оқушыларға «Сиқырлы таяқша» беріледі.
|
«Керқұла атты Кендебай» ертегісі |
|
Сабақтың соңы
|
Рефлексия. Кері байланыс: «3-2-1» стратегиясы
Бүгінгі сабақтан алған 3 маңызды ақпарат;
Бүгінгі сабақта қиындық тудырған 2 аспекті;
Бүгінгі сабақта ұнаған 1 іс-әрекет. |
|
|||
Үй жұмысы |
Кендебайдың бойында үлгі аларлық қасиеттерді бейнелеу құралдарын пайдалана отырып саралап жазып келу. |
|
Бөлім: Таза, мінсіз асыл сөз |
Мектеп: Пәні: қазақ әдебиеті |
|
||||||||||
Күні: |
Мұғалімнің аты-жөні: |
|
||||||||||
Сынып: 5 |
Қатысқандар саны: Қатыспағандар саны: |
|
||||||||||
Сабақтың тақырыбы |
Ертегідегі Кендебайдың ерліктері |
|
||||||||||
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары |
5.1.3.1-көркем шығармадағы кейіпкерлер портреті мен іс-әрекеті арқылы образын ашу; |
|
||||||||||
Сабақтың мақсаты |
Барлық оқушылар: көркем шығармадағы кейіпкерлер портретін анықтау; Көпшілігі: Кейіпкердің образға қызмет етіп тұрған маңызды әрекеттерін талдайды; Кейбір оқушылар: Жинақталған ақпараттар негізінде кейіпкерге қатысты өз пікірін білдіру, көркем шығармадағы кейіпкерлер портреті мен іс-әрекеті арқылы образын ашу, өз көзқарасын дәлелдеуде үзінділерді орынды қолдану. |
|
||||||||||
Бағалау критерийі |
|
|
||||||||||
Ойлау дағдыларының деңгейі |
Қолдану, талдау |
|
||||||||||
Құндылықтарға баулу |
Зайырлы қоғам және жоғары руханият(3-құндылық) |
|
||||||||||
Тілдік мақсаттар |
Портрет, бейне, образ, мінез |
|
||||||||||
Алдыңғы білім |
«Керқұла атты Кендебай» ертегісі |
|
||||||||||
Сабақ барысы |
|
|||||||||||
Сабақтың кезеңі/ уақыт |
Педагогтің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
|
|||||||
Сабақтың басы
|
І. Ұйымдастыру кезеңі. Оқушылар назарын сабаққа аудару. Қызығушылықты ояту. «Визуалды айғақтар» әдісі. Оқушылар екі топқа бөлінеді. Екі топтың оқушыларына бірдей суреттер таратылады. Оқушылар таратылған суреттерді ертегі мазмұнына сай жүйелеп, плакатқа жапсырып шығуы тиіс. Осылай оқушылардың ертегі мазмұнын қаншалықты меңгергендігі аңғарылады.
Сабақтың тақырыбы мен мақсаты айқындалады. |
Оқушылар назарын сабаққа аудару. Оқушылар екі топқа бөлінеді. Екі топтың оқушыларына бірдей суреттер таратылады. Оқушылар таратылған суреттерді ертегі мазмұнына сай жүйелеп, плакатқа жапсырып шығуы тиіс. Осылай оқушылардың ертегі мазмұнын қаншалықты меңгергендігі аңғарылады.
|
ҚБ «Нысана» Оқушы лар стикер жапсыру арқылы бағалай ды. |
5-сынып «Қазақ әдебиеті» оқулығы
|
|
|||||||
Сабақтың ортасы
|
Мағынаны тану.
1-тапсырма. Кендебай қандай адам? Төмендегі сызба көмегімен басты кейіпкеріміздің образын сипаттау. Дескриптор:
ҚБ Сөздік жұмысы: 2-тапсырма. 3 Қ кестесі. Дескриптор:
ҚБ Тапсырма. Жеке жұмыс. «Концептуалдық кестемен» жұмыс.
Дескриптор:
ҚБ |
Оқушылар кейіпкер, образ, бейне, портрет ұғымдары жайлы білім алады.
Төмендегі сызба көмегімен басты кейіпкеріміздің образын сипаттау. •Кейіпкердің сыртқы бейнесін сипаттайды; •Кейіпкердің сөзі, пікірі арқылы қандай адам екенін анықтайды, дәлел келтіреді; •Мінезін сипаттайтын іс-әрекеттерін анықтайды; •Кейіпкердің көңіл күйін анықтайды; •Іс-әрекетін анықтайды, ойын дәлелдейді.
Сөздік жұмысымен танысады.
Шығарма үзіндісінде қандай оқиға болғанын жазыңыз; Шығармадағы кейіпкерлерді анықтаңыз; Оқиға орнын сипаттап жазыңыз.
«Концептуалдық кестемен» жұмыс жүргізеді. Пікірін дәлелді жеткізеді; Бүгінгі күнмен салыстырады
|
ҚБ «Нысана» Оқушы лар стикер жапсыру арқылы бағалай ды.
ҚБ «Нысана» Оқушы лар стикер жапсыру арқылы бағалай ды.
ҚБ «Нысана» Оқушы лар стикер жапсыру арқылы бағалай ды. |
«Керқұла атты Кендебай» ертегісі |
||||||||
Сабақтың соңы
2 минут |
Рефлексия.
Бүгінгі тақырып бойынша қандай ой түйдім? |
|
|
|||||||||
Үй жұмысы |
Ғажайыпқа толы ертегілерді оқыдыңдар, ертегі кейіп керлері мен таныстыңдар. «Ертегілер еліне саяхат» тақырыбына өздеріңе ұнаған ертегі мазмұнын суреттер арқылы беріңдер. |
|
|
Бөлім: Таза, мінсіз асыл сөз |
Мектеп: Пәні: қазақ әдебиеті |
||||
Күні: |
Мұғалімнің аты-жөні: |
||||
Сынып: 5 |
Қатысқандар саны: Қатыспағандар саны: |
||||
Сабақтың тақырыбы |
«Керқұла атты Кендебай» ертегісінің кейіпкерлерінің сипаты. |
||||
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары |
5.2.1.1. Әдеби шығармадағы екі нәрсені салыстыра суреттеулер мен қарама-қарсы суреттеулерді табу. 5.3.2.1.Кейіпкерлерін шынайы өмірмен салыстырып бағалау. |
||||
Сабақтың мақсаты |
Барлық оқушылар: ертегідегі екі нәрсені салыстыра суреттеу, көркем шығармадағы кейіпкерлер бейнесін талдау; Көпшілігі: әдеби шығармадағы екі нәрсені салыстыра суреттеулер мен қарама-қарсы суреттеулерді табу, кейіпкердің образға қызмет етіп тұрған маңызды әрекеттерін талдайды; Кейбір оқушылар: әдеби шығармадағы екі нәрсені салыстыра суреттеулер мен қарама-қарсы суреттеулерді табу, көркем шығармадағы кейіпкерлер портреті мен іс-әрекеті арқылы образын ашу, кейіпкерлерін шынайы өмірмен салыстырып бағалау. |
||||
Бағалау критерийі |
|
||||
Ойлау дағдыларының деңгейі |
Жинақтау, бағалау |
||||
Құндылықтарға баулу |
Зайырлы қоғам және жоғары руханият(3-құндылық) |
||||
Тілдік мақсаттар |
Портрет, бейне, образ, мінез |
||||
Алдыңғы білім |
«Керқұла атты Кендебай» ертегісі |
||||
Сабақ барысы |
|||||
Сабақтың кезеңі/ уақыт |
Педагогтің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
|
Сабақтың басы
|
І. Ұйымдастыру кезеңі. Оқушылар назарын сабаққа аудару. Сыныпта жағымды психологиялық ахуал орнату. «Мейірімділік шеңбері» әдісімен ертегі кейіпкерлері туралы айтады. Қызығушылықты ояту. «Жадыныдамытуға арналған ойын». Тақтаға ертегі кейіпкерлерінің тізімін іліп қоямын, оларды жаттауға 10 секунд уақыт беріледі. Шектеулі уақыт ішінде бұл сөздерді есте сақтау керек. Дұрыс есте сақтай білген оқушыларға арнайы сыйлық беріледі. Кендебай Қазанғап Қазанғаптың әйелі Қойшы бала Керқұла ат Хан Хан балалары Ханның қызы «Керқұла атты Кендебай» ертегісінің орны ауысып кетткен сюжеттік дамуын реттеп жазыңыз. 1. Кендебай және қойшы бала 2. Хан мен балалары 3. Керқұла ат пен Кендебай 4. Кендебайдың өмірге келуі 5. Малшы Кендебай 6. Қазанғап кедей. 7. Кендебайдың ерлігі Сабақтың тақырыбы мен мақсаты айқындалады. |
Оқушылар назарын сабаққа аудару. Тақтаға ертегі кейіпкерлерінің тізімін іліп қоямын, оларды жаттауға 10 секунд уақыт беріледі. Шектеулі уақыт ішінде бұл сөздерді есте сақтау керек. Дұрыс есте сақтай білген оқушыларға арнайы сыйлық беріледі. «Керқұла атты Кендебай» ертегісінің орны ауысып кетткен сюжеттік дамуын реттеп жазыңыз. Сабақтың тақырыбы мен мақсаты айқындалады. |
ҚБ «Нысана» Оқушы лар стикер жапсыру арқылы бағалай ды. |
5-сынып «Қазақ әдебиеті» оқулығы
|
|
Сабақтың ортасы
|
Мағынаны тану. 1-тапсырма. «Үш қадам» әдісі. Ортаға табан іздері тасталады. Әр топтан 1 оқушыдан шығады. Әр оқушыға ертегі бойынша 3 сұрақтан қойылады.
Дескриптор:
ҚБ «Кейіпкерді таны» әдісі. Ертегінің образдар жүйесіне талдау жасау, мінездеме беру. Дескриптор:
ҚБ 3-тапсырма. «Ойлаудың алты қалпағы» әдісі. «Ойлаудың алты қалпағы» әдісімен Кендебай ертегісін мазмұндай отырып, кейіпкерлерді шынайы өмірмен салыстырып бағалау. 1-топ: Ханның балаларына берген тапсырмасы қандай болды ? 2-топ:Кендебай қандай ерлік жасады? 3-топ:Ханның тапсырмаларын орындау үшін, Кендебай қандай қандай қиындықтарға кездесті ? 4-топ:Хан мен Кендебай татуласып, Мергенбай батырды құтқаруына себеп болған оқиғаны айтыңдар. 5-топ:Ертегідегі оқиғаны бүгінгі өмірмен байланысты салыстырыңдар. 6-топ: Кендебайдың ерлігіне баға беріңдер. Дескриптор:
ҚБ |
«Үш қадам» әдісі. Ортаға табан іздері тасталады. Әр топтан 1 оқушыдан шығады. Әр оқушыға ертегі бойынша 3 сұрақтан қойылады.
Ертегі мазмұны бойынша сұрақтарға жауап береді; •дәлелді жауап береді.
«Кейіпкерді таны» әдісі. Ертегінің образдар жүйесіне талдау жасау, мінездеме беру. Кендебай образына талдау жасайды, мінездеме береді; Керқұла образына талдау жасайды.
«Ойлаудың алты қалпағы» әдісі. Ханның балаларына берген тапсырмасын айта алады. Кендебай қандай ерлік жасағанын айта алады. Ханның тапсырмаларын орындау үшін, Кендебай қандай қандай қиындықтарға кездескенін айта алады. Хан мен Кендебай татуласып, Мергенбай батырды құтқаруына себеп болған оқиғаны айта алады. Ертегідегі оқиғаны бүгінгі өмірмен байланысты салыстырады; Кендебайдың ерлігіне баға бере алады. |
ҚБ «Нысана» Оқушы лар стикер жапсыру арқылы бағалай ды.
ҚБ «Нысана» Оқушы лар стикер жапсыру арқылы бағалай ды.
ҚБ «Нысана» Оқушы лар стикер жапсыру арқылы бағалай ды. |
5-сынып «Қазақ әдебиеті» оқулығы
«Керқұла атты Кендебай» ертегісі |
|
Сабақтың соңы
2 минут |
Рефлексия.
Бүгінгі тақырып бойынша қандай ой түйдім? |
|
|||
Үй жұмысы |
«Венн диаграммасы» арқылы Кендебай мен ЕрТөстікті, Керқұла атпен ЕрТөстіктің аты Шалқұйрықты салыстырыңдар. |
|