Материалдар / 9-сынып қазақ әдебиеті БЖБ тапсырмалар жинағы
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

9-сынып қазақ әдебиеті БЖБ тапсырмалар жинағы

Материал туралы қысқаша түсінік
9- сынып қазақ әдебиеті 1,2,3,4-тоқсандары қамтыған бЖБ тапсырмалар жинағы
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
05 Ақпан 2024
3213
27 рет жүктелген
450 ₸
Бүгін алсаңыз
+23 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +23 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

«Қазақ әдебиеті» пәнінен
(оқыту қазақ тілінде)
бөлім бойынша жиынтық бағалауға арналған әдістемелік
ұсыныстар
9-сынып

Нұр-Сұлтан қ., 2019

Құрметті мұғалім!
Жиынтық бағалауға арналған әдістемелік ұсыныстар мұғалімге 9-сынып білім
алушыларына «Қазақ әдебиеті» пәні бойынша жиынтық бағалауды жоспарлау, ұйымдастыру
және өткізуге көмек құралы ретінде құрастырылған. Жиынтық бағалауға арналған
әдістемелік ұсыныстар «Қазақ әдебиеті» пәні бойынша оқу бағдарламасы негізінде
дайындалған.
Бөлім/ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалаудың тапсырмалары мұғалімге білім
алушының тоқсан бойынша жоспарланған оқу мақсаттарына жету деңгейін анықтауға
мүмкіндік береді.
Жиынтық бағалауға арналған әдістемелік ұсыныстар бөлім/ортақ тақырып бойынша
жиынтық бағалауды өткізуге арналған бағалау критерийлері мен дескрипторлары бар
тапсырмалар ұсынылған. Сондай-ақ, жинақта білім алушылардың оқу жетістіктерінің мүмкін
деңгейлері (рубрикалар) сипатталған. Дескрипторлары мен балдары бар тапсырмалар
ұсыныстар түрінде берілген.
Қосымша материалдарды (нұсқаулықтар, таныстырылымдар, жоспарлар және т.б.),
форумдағы талқылауларды және бейне нұсқауларды сіз «Назарбаев Зияткерлік мектептері»
ДББҰ smk.edu.kz ресми сайтынан таба аласыз.
Жемісті жұмыс пен шығармашылық табыс тілейміз!
Әдістемелік ұсыныстар негізгі мектеп мұғалімдеріне, әдіскерлерге, критериалды
бағалау бойынша өңірлік және мектеп үйлестірушілеріне, басқа да мүдделі тұлғаларға
арналған.
Әдістемелік ұсыныстар дайындау барысында ресурстар (суреттер, мәтіндер, бейне
және аудио материалдар, т.б.) қолжетімді ресми интернет-сайттардан алынды. Жинақ
коммерциялық емес мақсатта құрастырылған.

2

МАЗМҰНЫ
1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР ............. 4
«Атадан қалған асыл сөз» бөлімі бойынша жиынтық бағалау ................................................. 4
«Атадан қалған асыл сөз» бөлімі бойынша жиынтық бағалау ................................................. 7
2-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР ........... 10
«Тарихи шындық пен көркемдік шешім» бөлімі бойынша жиынтық бағалау ..................... 10
«Тарихи шындық пен көркемдік шешім» бөлімі бойынша

жиынтық бағалаудың

нәтижесіне қатысты ата-аналарға арналған ақпарат (рубрика) ................................................... 13
«Тарихи шындық пен көркемдік шешім» бөлімі бойынша жиынтық бағалау ..................... 14
«Тарихи шындық пен көркемдік шешім» бөлімі бойынша

жиынтық бағалаудың

нәтижесіне қатысты ата-аналарға арналған рубрика.................................................................... 16
3-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР ........... 17
«Адам жанының құпиясы» бөлімі бойынша жиынтық бағалау ............................................. 17
«Адам жанының құпиясы» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
ата-аналарға арналған ақпарат (рубрика) ...................................................................................... 19
«Адам жанының құпиясы» бөлімі бойынша жиынтық бағалау ............................................. 20
4-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР ........... 23
«Мәңгілік ел - мәңгілік мұрат» бөлімі бойынша жиынтық бағалау ...................................... 23
«Мәңгілік ел - мәңгілік мұрат» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
ата-аналарға арналған ақпарат (рубрика) ...................................................................................... 25
«Мәңгілік ел - мәңгілік мұрат» бөлімі бойынша жиынтық бағалау ...................................... 26
«Мәңгілік ел - мәңгілік мұрат» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
ата-аналарға арналған ақпарат (рубрика) ...................................................................................... 28

3

1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
«Атадан қалған асыл сөз» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқылатын шығарма

Ж. Баласағұн «Құтты білік»;
Шешендік өнер: Майқы би мен Мөңке бидің шешендік
сөздері, Әнет баба «Не арсыз? Не ғайып? Не даусыз?»;
Төле би «Ердің бақыты –әйел», Әйтеке би «Қасқакөл дауы»,
Қазыбек би «Кім жақын? Не қымбат? Не қиын?»

Оқу мақсаты

9.1.1.1 әдеби шығармаға сюжеттік-композициялық талдау
жасау
9.2.4.1 автор стиліне сүйене отырып, шығармашылық
жұмыс жазу
Білім алушы
 Шығармаға сюжеттік-композициялық талдау
жасайды
 Автор стиліне сүйеніп, шығармашылық жұмыс
жазады

Бағалау критерийі

Ойлау
дағдыларының Жоғары деңгей дағдылары
деңгейі
15-20 минут
Орындау уақыты
Тапсырма
1. Шығарманың сюжеттік желісі бойынша кестені толтырыңыз.
Ж.Баласағұнның
Адал достық пен Ақыл-білім туралы Тіл туралы не деді?
адам
бойындағы амал
достықтың не айтылды?
жағымды-жағымсыз сипаты қандай?
қасиеттері туралы
ойын жазыңыз.

2. Сұраққа жауап бере отырып, автор стилі бойынша өз нұсқаңызды жазыңыз.
Сұрақ
Кім жақын?
Не қымбат?
Не қиын?

Қазыбек бидің жауабы

4

Менің жауабым

Бағалау критерийі

Тапсырма

шығармаға сюжеттіккомпозициялық талдау
жасайды

1

автор стиліне сүйеніп,
шығармашылық жұмыс
жазады
Барлығы

2

Дескриптор
Балл
Білім алушы
ақын ойын талдайды;
1
достықты сипаттайды;
1
ақыл-білім туралы ой айтады;
1
шығарма сюжетіндегі тіл туралы ойды
1
жазады;
сұрақтарға жауап береді;
1
шығармашылық жұмысты орындайды;
1
автор стилін сақтайды.
1
7

5

«Атадан қалған асыл сөз» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға арналған ақпарат (рубрика)
Ж. Баласағұн «Құтты білік»; Шешендік өнер: Майқы би мен Мөңке бидің шешендік сөздері, Әнет баба «Не арсыз? Не ғайып? Не
даусыз?»; Төле би «Ердің бақыты –әйел», Әйтеке би «Қасқакөл дауы», Қазыбек би «Кім жақын? Не қымбат? Не қиын?»
Білім алушының аты-жөні ___________________________________
Бағалау критерийі
Төмен
Әдеби
шығарманың Шығарма
сюжетіндегі
сюжеттік
желілерін ақынның жақсы-жаман қасиет,
анықтап, талдайды
достық, ақыл-білім, тіл туралы
ойын анықтап, сипаттауда
қиналады.

Оқу жетістігі деңгейі
Орта
Шығарма сюжетіндегі ақынның
жақсы-жаман қасиет, достық, ақылбілім, тіл туралы ойын анықтап,
сипаттауда қателеседі.

Жоғары
Шығарма сюжетіндегі ақынның
жақсы-жаман қасиет, достық,
ақыл-білім, тіл туралы ойды дұрыс
айқындайды, нақты сипаттайды.

Автор
стиліне
сүйене Сұрақтарға жауап беруде, Сұрақтарға жауап беруде, автор Сұрақтарға жауап береді, автор
отырып, шығармашылық автор
стилін
сақтап, стилін
сақтап,
шығармашылық стилін сақтап, шығармашылық
жұмыс жазады
шығармашылық
жұмысты жұмысты орындауда қателеседі.
жұмысты орындайды.
орындауда қиналады.

6

«Атадан қалған асыл сөз» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқылатын шығарма

Сырым Датұлы «Бала би мен Сырым»; Бұқар жырау
«Тілек», «Әй, Абылай, Абылай», «Асқар таудың өлгені»;
«Біржан-Сара» айтысы

Оқу мақсаты

9.3.1.1 шығарманы басқа өнер түрлеріндегі осы мазмұндас
туындылармен салыстырып, тарихи және көркемдік
құндылығын бағалау
Білім алушы
 Шығарманы
мазмұндас
туындылармен
салыстырып, тарихи және көркемдік құндылығына
баға береді

Бағалау критерийі

Ойлау
дағдыларының Жоғары деңгей дағдылары
деңгейі
15-20 минут
Орындау уақыты
Тапсырма
1. Берілген формула бойынша «Біржан – Сара» айтысының тарихи құндылығына баға
беріңіз.
Менің ойымша ________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
Себебі мен оны былай түсіндіремін _______________________________________________
______________________________________________________________________________
Оны мен мына мысалдармен, фактілермен дәлелдей аламын _________________________
______________________________________________________________________________
Осыған байланысты мен мынадай шешімге келдім __________________________________
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
2. Бұқар жыраудың «Тілек» толғауы несімен құнды? Шығарманың көркемдік құндылығы
туралы ойыңызды 5-6 сөйлеммен сабақтап, нақты 2 мысал келтіріңіз.
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________

7

Бағалау критерийі
Шығарманы мазмұндас
туындылармен
салыстырып,
тарихи
және
көркемдік
құндылығына
баға
береді

Тапсырма
1

2

Дескриптор
Білім алушы
өз ойын шаблонға сүйеніп жеткізеді;

Балл
1

айтыстың тарихи құндылығына баға
береді;
өз ойын мысалдармен, фактілермен
дәлелдейді;
қорытынды жасайды;

1

шығарманың көркемдік құндылығын
анықтайды;
өз ойын нақты 2 мысалмен дәлелдейді;
ойын 5-6 сөйлеммен жинақы жеткізеді.

1

Барлығы

8

1
1

2
1
8

«Атадан қалған асыл сөз» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға арналған ақпарат (рубрика)
Сырым Датұлы «Бала би мен Сырым»; Бұқар жырау «Тілек», «Әй, Абылай, Абылай», «Асқар таудың өлгені»; «Біржан-Сара» айтысы
Білім алушының аты-жөні ___________________________________
Бағалау критерийі
Шығарманы мазмұндас
туындылармен
салыстырып, тарихи және
көркемдік құндылығына
баға береді

Төмен
Өз ойын шаблонға сүйеніп
жеткізуде,
шығармалардың
тарихи-көркемдік
құндылығына баға беру үшін
ойын
мысалдармен,
фактілермен
дәлелдеуде,
өзіндік қорытынды жасауда
қиналады.

Оқу жетістігі деңгейі
Орта
Өз
ойын
шаблонға
сүйеніп
жеткізуде, шығармалардың тарихикөркемдік құндылығына баға беру
үшін
ойын
мысалдармен,
фактілермен дәлелдеуде, өзіндік
қорытынды жасауда қателеседі.

9

Жоғары
Өз ойын шаблонға сүйеніп
жеткізеді, шығармалардың тарихикөркемдік құндылығына баға беру
үшін
ойын
мысалдармен,
фактілермен дәлелдейді, өзіндік
қорытынды жасайды.

2-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
«Тарихи шындық пен көркемдік шешім» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқылатын шығарма

Нысанбай жырау «Кенесары – Наурызбай»,
Махамбет
Өтемісұлы
«Махамбеттің
Баймағамбетке
айтқаны», «Мен, мен, мен едім», «Бағаналы терек»

Оқу мақсаты

9.1.3.1 көркем шығарманың идеясына сай кейіпкерлер
жүйесін анықтау
9.2.2.1
автор
бейнесінің
идеялық-стилистикалық
тұтастырушы ретіндегі рөліне талдау жасау

Бағалау критерийі

Білім алушы
 Шығарманың идеясы бойынша кейіпкерлер жүйесін
анықтайды
 Идеялық-стилистикалық
тұтастырушы
ретінде
автор рөліне баға береді

Ойлау
деңгейі

дағдыларының Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары

Орындау уақыты

15-20 минут

Тапсырма
1. Нысанбай жыраудың «Кенесары – Наурызбай» шығармасында кездесетін 3 кейіпкерді
атап, байқалған басты құндылықтарды анықтаңыз. «Кейіпкер кестесін» толтырыңыз.
Шығарма кейіпкерлері

Кейіпкерлер өміріндегі
құндылықтар

Менің ойым

1.

2.

3.

2. Махамбет Өтемісұлының «Мен, мен едім, мен едім» өлеңінің идеясын анықтаңыз. Ақын
қолданған «меннің» мағынасын ашыңыз.
Өлеңнің идеясы ________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
МЕН –
МЕН –
МЕН –
3. Махамбет өлеңдеріндегі ақынның заманға деген көзқарасын анықтап, өлеңдеріндегі ортақ
тақырыпты, ой үндестігін табыңыз, 2 сөйлеммен түйін сөз жазыңыз.
10

Мен, мен едім,
мен едім...

Ортақ тақырып

Баймағанбет
сұлтанға
айтқаны

Ой үндестігі

Бағаналы терек
Түйін сөз

11

Бағалау критерийі
Шығарманың
идеясы
бойынша
кейіпкерлер
жүйесін анықтайды

Тапсырма
1

2
Идеялық-стилистикалық
тұтастырушы
ретінде
автор рөліне баға береді

Барлығы

3

Дескриптор
Балл
Білім алушы
3 кейіпкерді атайды;
1
басты құндылықтарды анықтайды;
1
өз ойын білдіреді;
1
өлеңнің идеясын анықтайды;
1
«мен» ұғымының мағынасын ашады;
1
ойын жинақы жеткізеді;
1
ақынның заманға деген көзқарасын
1
анықтайды;
өлеңдердегі
ортақ
тақырыпты
1
анықтайды;
ой үндестігін табады;
1
түйін сөзді 2 сөйлеммен жазады.
1
10

12

«Тарихи шындық пен көркемдік шешім» бөлімі бойынша
жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға арналған ақпарат (рубрика)
Нысанбай жырау «Кенесары – Наурызбай», Махамбет Өтемісұлы «Махамбеттің Баймағамбетке айтқаны»,
«Мен, мен, мен едім», «Бағаналы терек»
Білім алушының аты-жөні ___________________________________
Бағалау критерийі
Төмен
Шығарманың
идеясы Шығарма кейіпкерлері мен
бойынша
кейіпкерлер басты құндылықтарды, өлең
жүйесін анықтайды
идеясын анықтауда, өз ойын
білдіруде, ақын қолданған
«мен» сөзінің мағынасын
ашуда қиналады.
Идеялық-стилистикалық
Ақынның
заманға
деген
тұтастырушы ретінде автор көзқарасын, өлеңдердегі ортақ
рөліне баға береді
тақырыпты
анықтауда,
шығармаларындағы
ой
үндестігін
тауып,
ойын
түйіндеуде қиналады.

Оқу жетістігі деңгейі
Орта
Шығарма кейіпкерлері мен басты
құндылықтарды,
өлең
идеясын
анықтауда, өз ойын білдіруде, ақын
қолданған «мен» сөзінің мағынасын
ашуда қателеседі.

Жоғары
Шығарма кейіпкерлері мен басты
құндылықтарды, өлең идеясын
анықтайды, өз ойын білдіріп, ақын
қолданған
«мен»
сөзінің
мағынасын ашады.

Ақынның заманға деген көзқарасын,
өлеңдердегі
ортақ
тақырыпты
анықтауда, шығармаларындағы ой
үндестігін тауып, ойын түйіндеуде
қателеседі.

Ақынның
заманға
деген
көзқарасын, өлеңдердегі ортақ
тақырыпты
анықтайды,
шығармаларындағы ой үндестігін
тауып, ойын түйіндейді.

13

«Тарихи шындық пен көркемдік шешім» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқылатын шығарма

Ш.Уәлиханов «Ыстықкөл күнделігі»

9.3.2. 1 шығармадағы ұрпақтар сабақтастығы көрінісін
заманауи тұрғыда салыстырып, жаңашылдығына
баға беру
Білім
алушы
Бағалау критерийі
 Шығармадағы
ұрпақтар
сабақтастығының
көрінісін салыстырып, жаңашылдығына баға
береді
Жоғары
деңгей
дағдылары
Ойлау
дағдыларының
деңгейі
15-20 минут
Орындау уақыты
Оқу мақсаты

Тапсырма
1. «Ыстықкөл күнделігінде» сол уақыттағы тұтас халықтың тұрмыс-тіршілігінің көрінісі
қалай сипатталды? Халықтың қазіргі жағдайымен салыстырыңыз.
2. «Ыстықкөл күнделігінің» ерекшелігі неде деп ойлайсыз? 3 ерекшелігін жазыңыз.
1._______________________________________________________________________
2._______________________________________________________________________
3._______________________________________________________________________
3. Шоқанның өзге еңбектерімен салыстырғанда «Ыстықкөл күнделігінен» қандай
жаңашылдықты байқай алдыңыз, сіз оны қалай бағалайсыз? (6-7 сөйлем)
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________

14

Бағалау критерийі
Шығармадағы ұрпақтар
сабақтастығының
көрінісін салыстырып,
жаңашылдығына
баға
береді

Тапсырма
1

2-3

Барлығы

Дескриптор
Балл
Білім алушы
халықтың тұрмыс-тіршілігінің көрінісін
1
сипаттайды;
халықтың
қазіргі
жағдайымен
1
салыстырады;
ұрпақтар арасындағы заман көріністерін
1
анықтайды;
өз ойын жеткізеді;
1
3 ерекшелігін көрсетеді;
1
автордың
басқа
еңбектерімен
1
салыстырады;
өзіндік жаңашылдығын анықтайды;
1
жаңашылдығына пікір білдіреді.
1
8

15

«Тарихи шындық пен көркемдік шешім» бөлімі бойынша
жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға арналған рубрика
Ш.Уәлиханов «Ыстықкөл күнделігі»
Білім алушының аты-жөні _______________________________________________________
Бағалау критерийі
Төмен
Шығармадағы
ұрпақтар Халықтың
тұрмыссабақтастығының көрінісін тіршілігінің
көрінісін
салыстырып,
сипаттап, қазіргі жағдайымен
жаңашылдығына
баға салыстыруда,
ұрпақтар
береді
арасындағы заман көріністерін
анықтап,
ойын
тиімді
жеткізуде қиналады.
Шығарманың 3 ерекшелігін
атап,
автордың
өзге
шығармаларымен
салыстыруда,
өзіндік
жаңашылдығын анықтап, оған
пікір білдіруде қиналады.

Оқу жетістігі деңгейі
Орта
Халықтың
тұрмыс-тіршілігінің
көрінісін
сипаттап,
қазіргі
жағдайымен салыстыруда, ұрпақтар
арасындағы
заман
көріністерін
анықтап, ойын тиімді жеткізуде
қателеседі.

Жоғары
Халықтың
тұрмыс-тіршілігінің
көрінісін
сипаттап,
қазіргі
жағдайымен
салыстырады,
ұрпақтар
арасындағы
заман
көріністерін анықтап, ойын тиімді
жеткізеді.

Шығарманың 3 ерекшелігін атап,
автордың өзге шығармаларымен
салыстыруда,
өзіндік
жаңашылдығын анықтап, оған пікір
білдіруде қателеседі.

Шығарманың 3 ерекшелігін атап,
автордың өзге шығармаларымен
салыстырады,
өзіндік
жаңашылдығын анықтап, оған
пікір білдіреді.

16

3-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
«Адам жанының құпиясы» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқылатын шығарма
Оқу мақсаты

Бағалау критерийі

І.Жансүгіров «Құлагер» поэмасы,
Б.Майлин «Шұғаның белгісі» хикаяты
9.1.4.1
көркем
шығармалардан
алған
үзінділерді
шығармашылық жұмыстарда қолдану
9.2.4.1 автор стиліне сүйене отырып, шығармашылық
жұмыс жазу
Білім алушы
 Үзінділерді шығармашылық жұмыстарда қолданады
 Автор стиліне сүйеніп, шығармашылық жұмыс
жазады

Ойлау
дағдыларының Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары
деңгейі
15-20 минут
Орындау уақыты
Тапсырма
1. «Бұл күнде ондай қыз қайда? Ажары тәуірлеу біреу болса, соны көтере алмайды ма,
білмейсің ешкіге ұқсап шошаңдап жүргені. Заман бұзылған ғой... иә...». «Шұғаның белгісі»
шығармасынан алынған үзіндідегі асты сызылған тіркестерді қолданып, қазіргі қазақ
қыздарының бейнесі туралы ойыңызды жазыңыз. (7-8 сөйлем)
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
2. Автор стиліне сүйене отырып, Ақанның Құлагерді емірене жоқтауын әрі қарай өз
шығармашылығыңызбен жалғастырыңыз. (Өлең немесе қарасөз түрінде)
Не болды-ай, бай – бай, саған Құлагерім?!
Суалдың, сорлы иеңнің бұлағы едің...
Тірегі көңілімнің, бәйтерегім,
Бұл жерге қалайынша құлап едің?!
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________

17

Бағалау критерийі
Үзінділерді
шығармашылық
жұмыстарда қолданады

Автор стиліне сүйеніп,
шығармашылық жұмыс
жазады

Тапсырма
1

2

Дескриптор
Балл
Білім алушы
қазіргі қазақ қыздарының бейнесі
1
туралы өз ойын жазады;
үзіндідегі
ұсынылған
тіркестерді
1
қолданады;
шығармашылығын көрсетеді;
1
шумақты жалғастырады;

1

үзіндідегі ойды сақтайды;

1

автор стиліне сай жазады;

1

шығармашылық танытады.

1

Барлығы

8

18

«Адам жанының құпиясы» бөлімі бойынша
жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға арналған ақпарат (рубрика)
І.Жансүгіров «Құлагер» поэмасы, Б.Майлин «Шұғаның белгісі» хикаяты
Білім алушының аты-жөні ___________________________________
Бағалау критерийі
Төмен
Үзінділерді
шығармашылық
жұмыстарда қолданады

Автор стиліне
шығармашылық
жазады

Үзіндідегі
ұсынылған
тіркестерді
қолданып,
шығармашылық
жұмысты
орындауда, өз ойын жеткізуде
қиналады.

Оқу жетістігі деңгейі
Орта
Үзіндідегі ұсынылған тіркестерді
қолданып,
шығармашылық
жұмысты орындауда, өз ойын
жеткізуде қателеседі.

Жоғары
Үзіндідегі ұсынылған тіркестерді
қолданып,
шығармашылық
жұмысты орындайды, өз ойын
еркін жекізеді.

сүйеніп, Автор стилін, ойын сақтап, Автор стилін, ойын сақтап, шумақты Автор стилін, ойын сақтап,
жұмыс шумақты шығармашылықпен шығармашылықпен жалғастыруда шумақты
шығармашылықпен
жалғастыруда қиналады.
қателеседі.
жалғастырады.

19

«Адам жанының құпиясы» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқылатын шығарма
Оқу мақсаты
Бағалау критерийі

Ғ.Мүсірепов «Ұлпан» романы, Т.Айбергенов «Сағыныш»,
Ф.Оңғарсынова «Өлең, мен сені аялап өтем»
9.3.1.1 шығарманы басқа өнер түрлеріндегі осы мазмұндас
туындылармен салыстырып, тарихи және көркемдік
құндылығын бағалау
Білім алушы
 Шығарманы өзге өнер түрлеріндегі мазмұндас
туындылармен салыстырып, тарихи және көркемдік
құндылығына баға береді

Ойлау
дағдыларының Жоғары деңгей дағдылары
деңгейі
15-20 минут
Орындау уақыты
Тапсырма
1. Берілген сілтеме бойынша Нұржан Тажикеновтің «Сағыныш» күйін тыңдаңыз.
Т.Айбергеновтің «Сағыныш» өлеңімен үндестігі неде деп ойлайсыз? Екі туындыны
салыстырып, өз көзқарасыңызды білдіріңіз. Шығарманың көркемдік құндылығына баға
беріңіз.
https://www.youtube.com/watch?v=t44wrMO1KCo
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________

20

Бағалау критерийі
Шығарманы өзге өнер
түрлеріндегі мазмұндас
туындылармен
салыстырып,
тарихи
және
көркемдік
құндылығына
баға
береді

Барлығы

Тапсырма

1

Дескриптор
Балл
Білім алушы
шығарманы күймен салыстырады;
1
екі туындының ұқсастығын анықтайды;
1
екі туындының өзіндік ерекшеліктерін
1
анықтайды;
өзіндік көзқарасын білдіреді;
1
шығарманың көркемдік құндылығын
анықтайды;
-жанрлық ерекшелігі
1
-тілі, сөз айшықтары
1
-өлең өлшемі (ырғақ,буын, ұйқас, т.б.)
1
тарихи тұрғыдан пікір білдіреді;
1
мысалдармен дәлелдер келтіреді.
1
9

21

Адам жанының құпиясы жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
ата-аналарға арналған ақпарат (рубрика)
Ғ.Мүсірепов «Ұлпан» романы, Т.Айбергенов «Сағыныш», Ф.Оңғарсынова «Өлең, мен сені аялап өтем»
Білім алушының аты-жөні ________________________________________________

Бағалау критерийі
Шығарманы өзге өнер
түрлеріндегі
мазмұндас
туындылармен
салыстырып, тарихи және
көркемдік
құндылығына
баға береді

Төмен
Шығарманы
күймен
салыстырып,
өзара
ұқсастықтары мен өзіндік
ерекшеліктерін
анықтауда,
көзқарасын
білдіруде
қиналады.
Шығарманың
көркемдік
құндылығын жанры, тілі, т.б.
және тарихи тұрғыдан талдап,
мысалдармен
дәлелдер
келтіруде
қиналады.

Оқу жетістігі деңгейі
Орта
Шығарманы күймен салыстырып,
өзара ұқсастықтары мен өзіндік
ерекшеліктерін
анықтауда,
көзқарасын білдіруде қателеседі.

Шығарманың
көркемдік
құндылығын жанры, тілі, т.б. және
тарихи
тұрғыдан
талдап,
мысалдармен дәлелдер келтіруде
қателеседі.

22

Жоғары
Шығарманы күймен салыстырып,
өзара ұқсастықтары мен өзіндік
ерекшеліктерін
анықтайды,
көзқарасын білдіреді.

Шығарманың
көркемдік
құндылығын жанры, тілі, т.б. және
тарихи
тұрғыдан
талдайды,
мысалдармен дәлелдер келтіреді.

4-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
«Мәңгілік ел- мәңгілік мұрат» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Н.Айтұлы «Бәйтерек» поэмасы,
Қажығали Мұхамбетқалиев «Тар кезең» романы
9.1.3. 1 көркем шығарманың идеясына сай кейіпкерлер
Оқу мақсаты
жүйесін анықтау
9.2.4. 1 автор стиліне сүйене отырып, шығармашылық
жұмыс жазу
Білім алушы
Бағалау критерийі
 Шығарманың идеясына сай кейіпкерлер жүйесін
анықтайды
 Автор стиліне сүйеніп, шығармашылық жұмыс
жазады
Ойлау
дағдыларының Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары
деңгейі
Оқылатын шығарма

Орындау уақыты

15-20 минут

Тапсырма
1. Қажығали Мұхамбетқалиев «Тар кезең» романындағы кейіпкерлер бейнесін
анықтаңыз.
Кейіпкерлер

Шығармадағы бейнесі

Эпизодтардан мысал

2. «Бақытым басымда тұр талай күткен,
Сеземін келмегенін оңайлықпен...» деп жырлаған ақын ойын өлең шумақтарымен немесе
қарасөзбен жалғастырып жазыңыз. Автор стиліне сүйеніңіз.
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________

23

Бағалау критерийі
Шығарманың идеясына
сай кейіпкерлер жүйесін
анықтайды

Автор стиліне сүйеніп,
шығармашылық жұмыс
жазады
Барлығы

Тапсырма
1

2

Дескриптор
Балл
Білім алушы
шығарма сюжеті арқылы кейіпкерлерді
2
анықтайды;
кейіпкердің шығармадағы бейнесін
2
сипаттайды;
эпизодтардан мысал келтіреді;
2
үзіндіні шығармашылықпен дамытып
1
жазады;
автор стиліне сүйенеді;
1
үзіндідегі ойды сақтайды.
1
9

24

«Мәңгілік ел- мәңгілік мұрат» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
ата-аналарға арналған ақпарат (рубрика)
Н.Айтұлы «Бәйтерек» поэмасы, Кнут Гамсун «Аштық» романы
Білім алушының аты-жөні ___________________________________
Бағалау критерийі
Төмен
Шығарманың идеясына сай Шығарма сюжеті бойынша
кейіпкерлер
жүйесін кейіпкерлердің
бейнесін
анықтайды
сипаттап, эпизодтардан мысал
келтіруде қиналады.
Автор стиліне
шығармашылық
жазады

Оқу жетістігі деңгейі
Орта
Жоғары
Шығарма
сюжеті
бойынша Шығарма
сюжеті
бойынша
кейіпкерлердің бейнесін сипаттап, кейіпкерлердің бейнесін сипаттап,
эпизодтардан
мысал
келтіруде эпизодтардан мысал келтіреді.
қателіктер жібереді.

сүйеніп, Автор стилі мен ойын сақтап, Автор стилі мен ойын сақтап, Автор стилі мен ойын сақтап,
жұмыс үзіндіні
шығармашылықпен үзіндіні
шығармашылықпен үзіндіні
шығармашылықпен
дамытып жазуда қиналады.
дамытып
жазуда
қателіктер дамытып жазады.
жібереді.

25

«Мәңгілік ел- мәңгілік мұрат» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқылатын шығарма
Оқу мақсаты
Бағалау критерийі

Н.Айтұлы «Бәйтерек» поэмасы,
Қажығали Мұхамбетқалиев «Тар кезең» романы
9.3.4.1 әдеби шығарманы қазақ әдебиеті мен әлем әдебиеті
үлгілерімен салыстыра талдап, шағын сыни мақала
жазу
Білім алушы
 Әдеби шығарманы қазақ және әлем әдебиеті
үлгілерімен салыстырып, сыни мақала жазады

Ойлау
дағдыларының Жоғары деңгей дағдылары
деңгейі
15-20 минут
Орындау уақыты
Тапсырма
1. Қажығали Мұхамбетқалиев «Тар кезең» романы қазақ әдебиетінде қай шығармаға ұқсас
болып келеді? Өзіңіз білетін шығармалармен салыстыра талдап, шағын сыни мақала
жазыңыз.
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________

26

Бағалау критерийі
Әдеби шығарманы қазақ
және әлем әдебиеті
үлгілерімен
салыстырып,
сыни
мақала жазады

Тапсырма
1

Дескриптор
Балл
Білім алушы
шығарманы
қазақ
әдебиетіндегі
мазмұндас шығармамен салыстырады;
2
ортақ идеясын көрсетеді;
тақырыпты ашады;
құрылымын сақтайды;
сыни пікірін білдіреді;
қорытынды жасайды.

Барлығы

27

1
1
1
1
1
7

«Мәңгілік ел- мәңгілік мұрат» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
ата-аналарға арналған ақпарат (рубрика)
Н.Айтұлы «Бәйтерек» поэмасы, Қажығали Мұхамбетқалиев «Тар кезең» романы
Білім алушының аты-жөні ___________________________________
Бағалау критерийі
Төмен
Әдеби шығарманы қазақ Шығарманы
қазақ
және
әлем
әдебиеті әдебиетіндегі
үлгілерімен
үлгілерімен салыстырып, салыстырып, ортақ идеясын
сыни мақала жазады
табуда, құрылымын сақтап,
тақырып
бойынша
өз
көзқарасымен сыни мақала
жазуда қиналады.

Оқу жетістігі деңгейі
Орта
Шығарманы қазақ әдебиетіндегі
үлгілерімен салыстырып, ортақ
идеясын табуда, құрылымын сақтап,
тақырып бойынша өз көзқарасымен
сыни мақала жазуда қателіктер
жібереді.

28

Жоғары
Шығарманы қазақ әдебиетіндегі
үлгілерімен
салыстырып,
ортақ
идеясын табады, құрылымын сақтап,
тақырып бойынша өз көзқарасымен
сыни мақала жазады.
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!