Сабақтың
мақсаттары
|
Барлық оқушылар:
мәтін бойынша құбылту мен
айшықтау түрлерін табады.
Көптеген оқушылар:
автор стиліне баға
береді, автор стиліне сүйене отырып,
шығармашылық жұмыс жазады.
Кейбір оқушылар:
үзінділерден құбылту мен
айшықтауды тауып, оларды сөйлем құрауда қолдана
біледі, автор стиліне сүйене отырып,
шығармашылық жұмыс жазады.
|
Сабақтың
басы
|
Ұйымдастыру. Оқушылардың есімдерін
балмұздақ таяқшаларына жазып, таяқшаларды араластырып, 3 топқа
бөлеміз. Оқушылар сол ретпен топтарға
бөлінеді.
Оқушыларға
Қызығушылықты
ояту.
1) Тақтада
әдеби-көркемдегіш құралдардың анықтамалары
ұсынылады.
Метафора –
суреттеліп отырған затты ажарландыра түсу үшін оларды өзге бір
затқа балау.
Кейіптеу – жансыз
нәрселерді, жансыз табиғатты жандандыра түсу.
Аллегория – дерексіз нәрселерді деректі затқа айналдырып
суреттеу.
Символ – құбылысты
не затты тура суреттемей, басқа бір затқа не құбылысқа жасырын
түрде жарыстыру.
Метанимия – өзара
тектес заттар мен себептес құбылыстарды не ұғымдарды бірінің орнына
бірін қолдану.
Синекдоха – бүтіннің
орнына бөлшекті, жалпының орнына жалқыны не керісінше қолдану.
Гипербола – затты не құбылысты ерекше үлкейтіп, қомақты етіп
көрсету.
Литота – затты не құбылысты ерекше тіпті кішірейтіп суреттеу.
Гротеска – затты немесе құбылысты әсірелеп, оспадар, ұсқынсыз
күйінде суреттеу.
Эвфемизм – ұят,
дөрекі сөздерді сыпайылап
айту.
Перифраз – қайта
айтып беру.
Антитеза –
қарама-қарсы құбылыстарды, мағыналары әртүрлі ұғымдарды, түстері
әртүрлі заттарды қатар қою арқылы олардан басқа бір құбылыстың,
нәрсенің суретін көзге
елестету.
Градация – көркем
шығармада алдыңғы құбылыстан соңғы құбылысты, алдыңғы ойдан соңғы
ойды, алдыңғы сөзден соңғы сөзді асырып, асқақтата
түсу.
Инверсия – прозалық
немесе поэзиялық шығармаларда сөздердің әдеттегі грамматикалық
түзілу тәртібінен тыс, орындарын ауыстырып, өзгеше тіркестер
құру.
2) Автор стилі
дегеніміз не? – сұрағына жауап
алу.
|
Оқушылардың есімдерін
балмұздақ таяқшаларына жазып, таяқшаларды
араластырып,
3 топқа бөлеміз. Оқушылар сол
ретпен топтарға бөлінеді.
|
ҚБ
«Күнделік»
|
9-сынып «Қазақ
әдебиеті» оқулығы
|
Сабақтың
ортасы
|
Мағынаны
тану. Шоқан Уәлихановтың көптомдық
шығармалары бойынша «Ыстықкөл сапары» зерттеу еңбегі үш бөлікке
бөлініп таратылады.
Топтарға ұсынылатын
тапсырма:
1) Әдеби көркемдегіш
құралдарды табу. Ол үшін әр топ флипчартқа шеңбер сызады. Шеңберді
бес бөлікке бөліп, өздеріне ұсынылған әдеби-көркемдегіш құралдар
атауларын жазады. Содан соң ортасын сызып, кейін сол
әдеби-көркемдегіш құралға мысалды үзіндіден тауып, шеңберді
толтырады.
1-топ: метафора, кейіптеу, аллегория,
символ, метанимия;
2-топ: синекдоха, гипербола, литота,
гротеска, эвфемизм;
3-топ: перифраз, антитеза, градация,
инверсия, эпитет.
«Әткеншек»
әдісі
2) Әр топ тапсырмаларын
әткеншек әдісі бойынша алмастырады, содан соң өзге топтың
жұмысындағы әдеби-көркемдегіш құралдарды пайдаланып, шығарма желісі
бойынша пейзаж сипатын
сипаттайды.
Дескриптор:
-
өздеріне ұсынылған
әдеби-көркемдегіш құралдар атауларын
жазады;
-
әдеби-көркемдегіш құралға
мысалды үзіндіден тауып, шеңберді
толтырады;
-
тапсырмаларын әткеншек әдісі
бойынша алмастырады;
-
өзге топтың жұмысындағы
әдеби-көркемдегіш құралдарды пайдаланып, шығарма желісі бойынша
пейзаж сипатын сипаттайды.
«Еркін жазу»
әдісімен тақырыпты қорытындылау мақсатында ойтолғау
жазады.
|
Топтарға тапсырма
ұсынылады
Әр топ флипчартқа шеңбер
сызады. Шеңберді бес бөлікке бөліп, өздеріне ұсынылған
әдеби-көркемдегіш құралдар атауларын жазады. Содан соң ортасын
сызып, кейін сол әдеби-көркемдегіш құралға мысалды үзіндіден тауып,
шеңберді толтырады.
Әр топ тапсырмаларын
әткеншек әдісі бойынша алмастырады, содан соң өзге топтың
жұмысындағы әдеби-көркемдегіш құралдарды пайдаланып, шығарма желісі
бойынша пейзаж сипатын
сипаттайды.
|
ҚБ
Әр топ әткеншек әдісі бойынша
өзге топ жұмысымен танысқан бойда, жасыл, қызыл түсті жұлдызшалар
арқылы баға беріп кетеді.
Жасыл
– топ жұмысының ұтымды
тұсы.
Қызыл
– тілек, ұсыныс,
толықтыру.
ҚБ
«Күнделік»
|
https://abai.kz/post/5471
|