Материалдар / Абай Құнанбаев "Ескендір" поэмасы 10 сынып
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Абай Құнанбаев "Ескендір" поэмасы 10 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Сабақ жоспары мұғалімдерге арналған көмекші кұрал.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
28 Желтоқсан 2017
4835
7 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Сабақтың тақырыбыА. Құнанбаев "Ескендір" поэмасы
Сабақтың мақсатыПоэманы мазмұндай отырып, идеялық негізін, ой астарын түсінеді,тарихи деректермен байланыстыра алады.
Күтілетін нәтижеПоэманы мазмұндай алады, идеялық негізін, ой астарын түсінді, тарихи деректермен байланыстырды
Модульдер, оқыту әдістеріЖаңа әдіс-тәсілдер, диалогтік оқыту, АКТ, СТО, бағалауТоптық, жеке жұмыстар, постер қорғау, ролдік ойын, дербес пікір стратегиясы, Венн диаграммасы

Қолданылған материалдарИнтерактивті тақта, түрлі- түсті маркерлер, А4 форматы
ДереккөздерҒаламтор материалдары, оқулық, Ә.Қоңыратбаев «Қазақ фольклорының тарихы», ғаламтор материалдары


Сабақтың барысы



Ұйымдастыру кезеңі
Мұғалімнің іс-әрекетіОқушының іс-әрекеті


1.«Күн» суреті арқылы сыныпта жағымы ортаны қалыптастыру. (2 мин)

Күн суретін бір-біріне ұсына отырып, «күн» сөзі бар тілектер айтады.



2.Топқа бөлу Мозаика стратегиясы (жыл мезгілдері) Топ басшысын сайлау, бағалау парақшасын беру. (2 мин)Абайдың жыл мезгілдері өлеңдерінің шумақтары арқылы бөлінді. Топтасыпотырады.



3. Үй тапсырмасы. «Тізбектеу» стратегиясы . Абай «Сегіз аяқ», «Көңіл құсы құйқылжыр шартарапқа», «Өлсем орным қара жер сыз болмай ма?» өлеңдерін мәнерлеп айту, өзіндік талдаулары. (10 мин) Өлеңді 3 оқушы мәнерлеп, жатқа тізбектей айтып, 4-оқушы түйіндеп, ой қорытады.
Ойқозғау















Жаңа сабақ













Мағынаны тану
Балалар, өткен сабақты пысықтау мақсатында. А. Құнанбаев туралы бейнекөрініске назар аударайық.Бейнекөріністі тамашаладық, енді осы көргендерің бойынша өз пікірлеріңді ортаға салсаңдар. Абайдың эпикалық шығармаларының бірі- «Ескендір» поэмасы бүгінгі сабағымыздың тақырыбы болмақ.Бүгінгі сабақ бойынша өздеріңнің мақсаттарың қандай?Ортақ мақсатты айқындауЖалпы Абайдың қанша поэмасын білесіңдер?Ал, поэма дегеніміздің өзі не? (5 мин.)Кіріспе."Ескендір"поэмасының сюжетін алғаш рет неміс романтикалық әдебиетінің көрнекті ғалымы болған француз Альберт фон Шамиссо Талмудтан алады. Шамиссодан В. А. Жуковский 1844 жылы аударады. Мұнда А. Македонскийдің қырыпжоюы туралы жырлайды. Бұл сюжет Абайды да қызықтырады. Абай сюжетінде өзгеріс бар. Поэмада Ескендірдің аты - жөнін, әкесін, тұрған жері мен патшалығын, Ескендірдің ұстазыАристотельді қосады. Абай шығармасы тұпнұсқаға ұқсас. "Ескендір" поэмасы 42 шумақтан, 4 тармақтан тұрады. (1 мин)

Тапсырмалар: (8 мин. орындауға, 8 мин. қорғау)І топ. Ескендірдің тегі, патшалығы, жорықтары. (Постер қорғау)









ІІ топ.Жорықта бұлаққа кездесуі, Ескендірдің бұйрығы. Күзетшінің сыйлығы ( Ролдік ойын)





ІІІ топ. Аристотель шешімі, ақын өсиеті. «Дербес пікір» стратегиясы
  • Өзіндік пікір ( ой, идея)
  • Дәлел.
  • Өз пікірін айғақтайтын мысал.
  • Өз пікіріне қарсы дәлел.
  • Қарсы дәлелді жоққа шығаратын мысал.
  • Қорытынды


  • ІV топАбай поэмасындағы Ескендір бейнесіне сипаттама беру.Аристотель кім? (Венн диаграммасы)







    Оқушылар бейнекөріністі тамашалады.Ой-пікірлерін ортаға салады.

    Оқушылар сабақтың мақсатын анықтауға талпынады. Абай поэмалары"Ескендір", "Масғұт", "Әзім әңгімесі"-"Поэма" - грек сөзінен шыққан, "туынды" деген мағынаны береді, өлеңмен жазылады.



    1.Ғаламтор материалдарын, қосымша ресурстарды пайдаланып, тарихи деректерге сүйене салыстыра зерттеп, Ескендірдің тегі, патшалығы, жорықтары тарих, география пәндерімен байланыстыра қорғайды.2.Шөл далада бұлаққа тап болуы, ол бұлақтың иесін табуды бұйырғаны, күзетші арасындағы диалог көрсетіледі. 3.Мәтіндегі ғұлама шешімін, ақын өсиетіне өзіндік ой-пікірлерін қосып, мысалдар келтіре дәлелдеді.4. Аристотельді поэмада жұмбақтың түйінін шешуші, әрі оның ғұлама, байсалды, әділ, ғалым, ақыл иесі екендігінен үзінділер келтіреді, Шыңғысхан, Ескендір жорықтары салыстырылып, сипаттама береді.

    Ой қорыту«Қызыл лента» стратегиясы . Сұрақтары: (7 мин.)
  • «Қасиет бар бұл сүйекте,
  • Көзіңе көрсетейін, хабардар бол» ,- деп Фирдоуси айтты ма? (жоқ, Аристотель)
  • Ескендірдің мекені Македония шаһары ма? (иә)
  • «Хәкім» сөзінің мағынасы ғалым ба? (иә)
  • Жұмбақтың мәнін ұлы ойшыл Аристотель Ескендірден сұрай ма? (жоқ, Ескендір Аристотельден сұрайды)
  • Поэмада Ескендірдің шапқыншылық әрекетін әшкерелей ме? (иә)
  • «Ескендір» проза жанрына жата ма? (жоқ, поэзия)
  • «Ескендір» поэмасының идеясы махаббат па? (жоқ)
  • «Ескендір» поэмасы 42 шумақтан тұра ма? (иә)
  • «Кешікпей мен өлемін, сен тірісің,
  • Сүйсінбе бұл рақымсыз мінезіңе.Айырған екі асықты оңа ма екен, Деп тұрсың, алғыс айтар кім өзіңе?» бұл Ескендір поэмасының үзіндісі ме? (жоқ, Қалқаман-Мамыр дастанынан үзінді)
  • «Қара сөздер» Абайдың соңғы туындысы ма? (иә)
  • Абайдың «Әзім әңгімесі» поэмасы аяқталған ба? (жоқ: аяқталмаған)
  • Абайдың: «Дүниеге көзімді ашқан-Михаэлис» дегені дұрыс па? (иә)


  • «иә» бір қадам алға жылжиды, «жоқ» жауап дұрыс болмаса, орнында қалады.
    Қорыту"Абай әрқашан біздің ұлттық ұранымыз болуы тиіс, Абайды таныту арқылы біз Қазақстанды әлемге танытамыз" Н. Ә. Назарбаев.

    Үйге тапсырмаТойымсыздық сыры неде? ой толғау, үзінді жаттау.
    БағалауФормативті, (бағдаршам түстері) бірін-бірі бағалау, топтық бағалау, жиынтық бағалау
    РефлексияБүгінгі сабақ саған ұнады ма?






    :























    Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
    Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
    Ресми байқаулар тізімі
    Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!