Тақырыбы
|
Абылай хан
билігі
|
25.10.16ж.
|
Мақсаты
|
Оқушыларды Абылайдың өмірі және қызметімен таныстыра отырып,
аса ірі мемлекет қайраткері,
дипломат,
қолбасшы болғандығын көрсету.
Абылайды осындай дәрежеге көтерген деректерді
ашу
|
Жалпы мақсат
|
Тапсырмалар бойынша атқарушы ұғымын меңгерте отырып тапсырмаларды орындауда машықтандыру және тақырып ұғымын,
түрлерін ажыратуға дағдыландыру.
|
Күтілетін нәтиже
|
Тақырыпты меңгереді,
білгенін,
түсінгенін салыстырады,
Абылай хан билігіндегі қазақ хандығының жағдайы туралы оқып үйреніп,
мәліметтер алады.
|
7
модульдің қолданылуы
|
“Оқыту мен оқудағы жаңа тәсілдер”,
“Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау”,
“Сыни тұрғыдан ойлауға үйрету”,
“Оқытуды басқару және көшбасшылық”.
|
Қолданылатын
әдіс-тәсілдер
|
Композициялық талдау,
Венн диагhамманы ,
«Ептілер,жүйріктер,алғырлар»
|
Ұйымдастыру кезеңі
|
Сәлемдесу
Сынып оқушыларына жағымды ахуал туғызу
Түгелдеу
Топқа бөлу (1,2,3)
|
Сабақ кезеңдері Әр топ өз орнына отырып
сабаққа дайындалады
Семантикалық карта
Мазмұны
|
Кіші жүздің ханы
|
Орыс патшайымы
|
Орыс елшісі
|
1723 ж
|
1727ж
|
сауда
|
1731 ж
|
1734ж
|
Әбілқайыр хан
|
+
|
|
|
|
|
|
|
|
А.Иоанноновна
|
|
+
|
|
|
|
|
|
|
А.Тевкелев
|
|
|
+
|
|
|
|
|
|
Бұланты шайқасы
|
|
|
|
|
+
|
|
|
|
Кіші жүз Ресей билігін
мойындады
|
|
|
|
|
|
|
+
|
|
Орта жүз Ресей билігін
мойындады
|
|
|
|
|
|
|
|
+
|
«Азияға шығатын кілт пен қақпа»
|
|
|
|
|
|
+
|
|
|
«Ақтабан шұбырынды, алқакөл
сұлама»
|
|
|
|
+
|
|
|
|
|
|
Білім
Қызығушылық
тарын ояту
Түсіну
|
Композициялық
талдау жасау арқылы сұрақ жауап
өткізу
Үй
тапсырмасын кайталау.
«Ептілер,жүйріктер,алғырлар»
Өткен тақырыппен жаңа тақырып
үшін
|
Мұғалімнің іс-әрекеті
Оқушылардың іс-әрекеті
Өткен сабақпен байланыс: Өткен сабақтарда біз
«қазақ-жоңғар соғыстарын» білдік. Осы соғыстарда Абылайдың есімі
аталды. Олай болса, бүгінгі сабағымыздың тақырыбы Абылай хандығы.
Өмірбаяны: Абылай тұлғасының қалыптасуы: «Әбілмансұр, Сабалақ,
Абылай». Қосымша деректердің(кинофильм, деректі хронника,әдеби
шығармалар) көмегімен Абылай ханның өмірбаянымен
таныстыру.
№1 тапсырма:
-
Абылай хан қандай қасиеттермен
ерекшеленді?
-
Балалар, қалай ойлайсыңдар, Абылайдың балалық
шағы және жастық шағы белгілі оқиғаларға сәйкес келмегенде тұлға
ретінде қалыптасар ма еді?
-
Ендеше, сендерге Абылайдың қандай қасиеттері
ұнайды?
Абылайдың
хандығы
1.Тірек-сызбамен
жұмыс
XVIII ғасырдың 50-жылдарындағы
үш мемлекеттің
сыртқы саясаты
|
Қытай-жоңғар қатынасы
|
Жоңғар-қазақ қатынасы
|
Қытай-қазақ қатынасы
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. 1771 жылы
Абылай хан болып сайланғаннан
кейін, Қазақ
хандығын билеуде қандай
жаңа өзгерістер
енгізді?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________
3.
Мына жылдары
Қазақстанда қандай
оқиға болды?
1740
|
|
1.
|
1742
|
|
2.
|
1743
|
|
3.
|
1745
|
|
4.
|
1752
|
|
5.
|
1753
|
|
6.
|
1755
|
|
7.
|
1757
|
|
8.
|
1758
|
|
9.
|
1771
|
|
10.
|
1781
|
|
11.
|
|
Қолдану
|
Венн диагамманы талдау
|
Абылайдың ақ туы.
Туының көлемі: Ақ жібек
мата.
1930 ж Арыс қаласы
маңындағы
«хан қорған» деген
жердегі
төре тұқымының
қолында
сақталып келген
|
ҚР туы
|
Талдау
|
Тақырыпты талдау үшін Абылай ханға берілген
бағаны талдатамын
|
Тақырыптың мазмұнын қысқаша баяндайды,тақырыптың
ең маңызды жерін ең қызық жерін табады,оны неге қызық деп тапқанын
айтады,тақырып туралы ақпарат жинайды
байланыстырады, суреттейді - өз бағасын
береді.
Абылай хан –Шыңғысханның
тікелей ұрпағы. Шыңғыс хан-Жошы хан-оның 4 ұлы-Тоқай Темір-өз Темір
Қожа –Бадақ ұлан-Орыс хан-Құйыршық хан-Барақ хан-Әз
Жәнібек-Жәдік-Шығай хан-Ер Есім хан-Жәңгі хан-Уәли сұлтан-Қанышер
Абылай сұлтан-Көркем Уәли
–Әбілмансұр.
|
Оқушылардың мақсаты мұғалімді тыңдау, өз ойлары
мен пікірлерін айту
Әдіс бойынша жаңа тақырыпты меңгереді және өз
пікірлерін ортаға салады.
Абылайдың 12 әйелі, 30 ұлы, 40қызы қалды.
Ұрпақтары:Қасым хан, Хан Кене, Ш.Уәлиханов,
Е.Бекмаханов
|
Жинақтау
|
Жаттығу жұмыстары
|
Халқын сүйген қаһарман Абылай ханға берілген баға:
А.И.Левшиннің;
М.О.Әуезовтың;
М.Қозыбаевтың;
Н.Ә Назарбаевтың сөзін талдау,жинақтау
|
Топ бойынша тапсырмаларды орындау арқылы тақырыпты кеңінен талдап шығады
Берілген сұрақтар мен тапсырмаларға атсалысу
|
Бағалау
Үздік оқушыға хат
|
Өзін-өзі бағалау (2
мин)
|
Топ бойынша тақырыпты жинақтау үшін тақырыпқа
қатысты кітаптан жаттығу жұмыстарын орындау
|
Тақырыпты меңгере отырып жаттығу жұмыстарын
орындау арқылы сабақты жинақтайды
|
Рефлексия
|
Стикерлерді толтыру
|
бағалау шкаласын тарату
|
Өзін өзі топпен
бағалайды
|