0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу 690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. 10 материал жасау
Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін 30 материал жүктеу
Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз шексіз
Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу5 файлды тегін жүктеу
Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
1 - айлық
Стандарт
2990 ₸ / айына
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау 30 материал жасау
Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін 900 материал жүктеу
Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз шексіз
Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу 150 файлды тегін жүктеу
Жинақталған ҚМЖ бөлімінде 10 файлды тегін жүктеу
Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар) тегін қатысу
1 - айлық
Шебер 7990 ₸ / айына
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау 150 материал жасау
Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін 900 материал жүктеу
Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз шексіз
Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу 300 файлды тегін жүктеу
Жинақталған ҚМЖ бөлімінде 50 файлды тегін жүктеу
Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар) тегін қатысу
Назар аударыңыз!
Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
Ок
Материалдың қысқаша нұсқасы
ҚР ҒЫЛЫМ ЖӘНЕ ЖОҒАРЫ БІЛІМ МИНИСТРЛІГІ
СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ “ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ УНИВЕРСИТЕТІ” КеАҚ
ФИЛИОЛОГИЯ ФАКУЛЬТЕТІ
СӨЖ:
ӘДЕБИ МҰРА ЖӘНЕ
ОНЫ ЗЕРТТЕУ
Орындаған:Омыралды А.С
Тобы:КЯЛ-101.
Тексерген:Қабышев Т.Б.
ЖОСПАР
I.КІРІСПЕ
II.НЕГІЗГІ БӨЛІМ
А)ӘДЕБИ МҰРА ДЕГЕНІМІЗ НЕ?
Б)ХАЛҚЫМЫЗДЫҢ ҒҰЛАМА-АҚЫНДАРЫНЫҢ МҰРАСЫ
III.ҚОРЫТЫНДЫ
IV.ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР
КІРІСПЕ
Қазақ әдебиеттану ғылымында әдеби-мәдени
мұраны зерттеудің алғашқы кезеңінде қазақ
фольклорын игеру саласындағы жұмыстар тек
жалпылама сипаттан аса алмай қалды десек,
тарихи шындыққа қиянат жасаған болып
шығатыны анық. Жалпыдан жалқыға қарай даму
заңдылығына орай басқа ғылым саласы секілді
әдебиеттану да әр халықта өзіндік ұлттық
ерекшеліктерімен қалыптасады. Сол жинаужариялау, кітапқа басып шығару, мақалалар жазу
секілді жалпы мәндегі жұмыстардан ғылыми
тұрғыда жүйелеу, әдеби талдауға апаратын
жолдар бастау алады.
ӘДЕБИ МҰРА
Әрбір халықтың рухани байлығы –
ғасырлар бойы даму тарихында жасалған,
ұрпақтан-ұрапаққа ауысып отыратын
мирас. Басқа халықтар сияқты, қазақ
халқының да өзіне тән тарихи басынан
кешкен кезеңдері, өрлеу сатылары, әрбір
дәуірге лайық мәдени мұрасы, асыл өнері
бар.
Әдеби мұра – көркем әдебиеттің, сөз
өнерінің өткен дәуірден қазіргі заманға
жеткен туындылары.
ХАЛҚЫМЫЗДЫҢ ҒҰЛАМААҚЫНДАРЫНЫҢ МҰРАЛАРЫ
Халқымыздың
ғұламалары
саналатын
Ш.Уәлиханов,
Ы.Алтынсарин,
А.Құнанбайұлы,
Ә.Бөкейхан секілді ұлы тұлғалардың шығармашы‐
лық мұрасындағы ғылыми-зерттеу еңбектерінен
көреміз. «ХІХ ғасырдың 60-80-жылдары ұлттық
фольклористика жалпы филологиялық ғылымның
өзінше бір саласы ретінде көріне бастады. Дәл осы
кезден бастап қазақ фольклоры ғылыми мақсатта
жиналып, академиялық немесе арнаулы жинақтар
енді ғылыми тұрғыда зерттеле түсті.
ХАЛҚЫМЫЗДЫҢ ҒҰЛАМААҚЫНДАРЫНЫҢ МҰРАЛАРЫ
Жаңа
қалыптаса
бастаған
қазақ
фольклортану
ғылымының
көш
басында
халқымыздың
ұлы
перзенттері
Ш.Уәлиханов,
Ы.Алтынсарин,
А.Құнанбайұлы болды» деп, қазақ фольклортану
ғылымының тарихын зерттеушілер бұл тұлғалардың
еңбектерін монографиялық тұрғыда сөз етуі де
сондықтан. Бұлардың еңбектерінен әдеби мұраны
игерудегі
тарихилық
әдістің
ұлттық
ғылымизерттеушілік ой-пікірде анық көрініс тапқан екінші
бағыты айқындалады. Себебі тарихи-этнографиялық
бағытқа қарағанда, бұл бағытта тарихи-мәдени
мектептің талаптарына сай келетін тарихилық
принципі айқын көрініп, әдеби-теориялық, ғылымизерттеушілік ой-пікірді еуропалық деңгейде байқата ал‐
ған тереңдік танылады.
ХАЛҚЫМЫЗДЫҢ ҒҰЛАМААҚЫНДАРЫНЫҢ МҰРАЛАРЫ
Ыбырай, Шоқан, Абайлардың өткен дәуірден жеткен әдеби мұраға тарихилық принципі бойынша
ерекше назар аударған мәселесі – қырғыз, қазақ т.б. халықтардың шыққан тегін, түрлі аңыз-әпсана
мен тарихи өлеңдердегі тарихи оқиғалардың жырлануын анықтау үшін қазақ шежірелерімен,
көршілес елдердің жылнамаларымен, басқа да тарихи деректермен салыстыра отырып зерттеуі
ғылыми-зерттеушілік ой-пікірде үлкен жаңалық болып табылады. Бұл айтып отырған фольклор
және халық тарихы деген мәселеде тарихилық принципін басшылыққа алып, жұмыс жүргізуді
мақсат тұтқанын мына пікірі анық дәлелдейді. «Бұл халықтың, – дейді Шоқан қазақ халқы туралы –
әуелгі шыққан тегін ғылыми тұрғыдан дәлдікпен анықтау мүмкін емес, солай бола тұрса да
олардың аңыз-әңгімелеріндегі оқиғалар нақтылы ақиқаттығымен таңдандырады, бірақ аңыз –
ғылым емес. Сол себептен де мынаны ескерген жөн, дала жыр-дастандары өзінің қарапайым,
ұғымды шынайылығымен құнды.
ХАЛҚЫМЫЗДЫҢ ҒҰЛАМААҚЫНДАРЫНЫҢ МҰРАЛАРЫ
Сондықтан да халық тарихи оқиғалар, тегі қазаққа жақын Әбілғазы
жазған «Түркі шежіресі» атты және (Ждами ат-таварих) шежіредегі
деректерден алшақтамайды». Шоқан секілді Ы.Алтынсарин де
Қадырғали бидің «Джами ат тауарих» шежіресін тарихи аңыздардың
жинағынан тұратын тарихи шығарма ретінде бағалай отыра, аңызжырлардың
тарихи
шындыққа
қарым-қатынасын
ашуда
«Шейбанинаме», «Бабырнаме», «Тарихи-Рашиди», «Тазкирян ходжа‐
ган» секілді шежірелерді кеңінен пайдаланған.
ҚОРЫТЫНДЫ
Қорытындылай келе, Халқымыз қалдырған көркем сөз өнері баға жетпес мол
қазына.Оның ішінде қамал бұзар қаһарлысы да, шебер қиылысқан қисындысы
да, нөсердей құйылған төкпе туындысы да мол. Сол себептен болашақ ұрпаққа
үлгң өнеге болатындай әдеби мұрамызды насихаттап жаңаша бір деңгейге
көтеру қажет.Мәңгі ұмытылмастай жадымызда сақтауымыз керек.
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР
ТІЗІМІ
1.Кәкішов. Қазақ әдебиеті сынының тарихы. А1994ж
2. Т. Кәкішов Сын мұраты. А- 1995ж
3.Ғ.Тоғжанов Әдебиет пен сын мәселелері А-1929
4. Википедия сайтынан
5.Егемен.кз сайтынан
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА
РАХМЕТ!
СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ “ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ УНИВЕРСИТЕТІ” КеАҚ
ФИЛИОЛОГИЯ ФАКУЛЬТЕТІ
СӨЖ:
ӘДЕБИ МҰРА ЖӘНЕ
ОНЫ ЗЕРТТЕУ
Орындаған:Омыралды А.С
Тобы:КЯЛ-101.
Тексерген:Қабышев Т.Б.
ЖОСПАР
I.КІРІСПЕ
II.НЕГІЗГІ БӨЛІМ
А)ӘДЕБИ МҰРА ДЕГЕНІМІЗ НЕ?
Б)ХАЛҚЫМЫЗДЫҢ ҒҰЛАМА-АҚЫНДАРЫНЫҢ МҰРАСЫ
III.ҚОРЫТЫНДЫ
IV.ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР
КІРІСПЕ
Қазақ әдебиеттану ғылымында әдеби-мәдени
мұраны зерттеудің алғашқы кезеңінде қазақ
фольклорын игеру саласындағы жұмыстар тек
жалпылама сипаттан аса алмай қалды десек,
тарихи шындыққа қиянат жасаған болып
шығатыны анық. Жалпыдан жалқыға қарай даму
заңдылығына орай басқа ғылым саласы секілді
әдебиеттану да әр халықта өзіндік ұлттық
ерекшеліктерімен қалыптасады. Сол жинаужариялау, кітапқа басып шығару, мақалалар жазу
секілді жалпы мәндегі жұмыстардан ғылыми
тұрғыда жүйелеу, әдеби талдауға апаратын
жолдар бастау алады.
ӘДЕБИ МҰРА
Әрбір халықтың рухани байлығы –
ғасырлар бойы даму тарихында жасалған,
ұрпақтан-ұрапаққа ауысып отыратын
мирас. Басқа халықтар сияқты, қазақ
халқының да өзіне тән тарихи басынан
кешкен кезеңдері, өрлеу сатылары, әрбір
дәуірге лайық мәдени мұрасы, асыл өнері
бар.
Әдеби мұра – көркем әдебиеттің, сөз
өнерінің өткен дәуірден қазіргі заманға
жеткен туындылары.
ХАЛҚЫМЫЗДЫҢ ҒҰЛАМААҚЫНДАРЫНЫҢ МҰРАЛАРЫ
Халқымыздың
ғұламалары
саналатын
Ш.Уәлиханов,
Ы.Алтынсарин,
А.Құнанбайұлы,
Ә.Бөкейхан секілді ұлы тұлғалардың шығармашы‐
лық мұрасындағы ғылыми-зерттеу еңбектерінен
көреміз. «ХІХ ғасырдың 60-80-жылдары ұлттық
фольклористика жалпы филологиялық ғылымның
өзінше бір саласы ретінде көріне бастады. Дәл осы
кезден бастап қазақ фольклоры ғылыми мақсатта
жиналып, академиялық немесе арнаулы жинақтар
енді ғылыми тұрғыда зерттеле түсті.
ХАЛҚЫМЫЗДЫҢ ҒҰЛАМААҚЫНДАРЫНЫҢ МҰРАЛАРЫ
Жаңа
қалыптаса
бастаған
қазақ
фольклортану
ғылымының
көш
басында
халқымыздың
ұлы
перзенттері
Ш.Уәлиханов,
Ы.Алтынсарин,
А.Құнанбайұлы болды» деп, қазақ фольклортану
ғылымының тарихын зерттеушілер бұл тұлғалардың
еңбектерін монографиялық тұрғыда сөз етуі де
сондықтан. Бұлардың еңбектерінен әдеби мұраны
игерудегі
тарихилық
әдістің
ұлттық
ғылымизерттеушілік ой-пікірде анық көрініс тапқан екінші
бағыты айқындалады. Себебі тарихи-этнографиялық
бағытқа қарағанда, бұл бағытта тарихи-мәдени
мектептің талаптарына сай келетін тарихилық
принципі айқын көрініп, әдеби-теориялық, ғылымизерттеушілік ой-пікірді еуропалық деңгейде байқата ал‐
ған тереңдік танылады.
ХАЛҚЫМЫЗДЫҢ ҒҰЛАМААҚЫНДАРЫНЫҢ МҰРАЛАРЫ
Ыбырай, Шоқан, Абайлардың өткен дәуірден жеткен әдеби мұраға тарихилық принципі бойынша
ерекше назар аударған мәселесі – қырғыз, қазақ т.б. халықтардың шыққан тегін, түрлі аңыз-әпсана
мен тарихи өлеңдердегі тарихи оқиғалардың жырлануын анықтау үшін қазақ шежірелерімен,
көршілес елдердің жылнамаларымен, басқа да тарихи деректермен салыстыра отырып зерттеуі
ғылыми-зерттеушілік ой-пікірде үлкен жаңалық болып табылады. Бұл айтып отырған фольклор
және халық тарихы деген мәселеде тарихилық принципін басшылыққа алып, жұмыс жүргізуді
мақсат тұтқанын мына пікірі анық дәлелдейді. «Бұл халықтың, – дейді Шоқан қазақ халқы туралы –
әуелгі шыққан тегін ғылыми тұрғыдан дәлдікпен анықтау мүмкін емес, солай бола тұрса да
олардың аңыз-әңгімелеріндегі оқиғалар нақтылы ақиқаттығымен таңдандырады, бірақ аңыз –
ғылым емес. Сол себептен де мынаны ескерген жөн, дала жыр-дастандары өзінің қарапайым,
ұғымды шынайылығымен құнды.
ХАЛҚЫМЫЗДЫҢ ҒҰЛАМААҚЫНДАРЫНЫҢ МҰРАЛАРЫ
Сондықтан да халық тарихи оқиғалар, тегі қазаққа жақын Әбілғазы
жазған «Түркі шежіресі» атты және (Ждами ат-таварих) шежіредегі
деректерден алшақтамайды». Шоқан секілді Ы.Алтынсарин де
Қадырғали бидің «Джами ат тауарих» шежіресін тарихи аңыздардың
жинағынан тұратын тарихи шығарма ретінде бағалай отыра, аңызжырлардың
тарихи
шындыққа
қарым-қатынасын
ашуда
«Шейбанинаме», «Бабырнаме», «Тарихи-Рашиди», «Тазкирян ходжа‐
ган» секілді шежірелерді кеңінен пайдаланған.
ҚОРЫТЫНДЫ
Қорытындылай келе, Халқымыз қалдырған көркем сөз өнері баға жетпес мол
қазына.Оның ішінде қамал бұзар қаһарлысы да, шебер қиылысқан қисындысы
да, нөсердей құйылған төкпе туындысы да мол. Сол себептен болашақ ұрпаққа
үлгң өнеге болатындай әдеби мұрамызды насихаттап жаңаша бір деңгейге
көтеру қажет.Мәңгі ұмытылмастай жадымызда сақтауымыз керек.
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР
ТІЗІМІ
1.Кәкішов. Қазақ әдебиеті сынының тарихы. А1994ж
2. Т. Кәкішов Сын мұраты. А- 1995ж
3.Ғ.Тоғжанов Әдебиет пен сын мәселелері А-1929
4. Википедия сайтынан
5.Егемен.кз сайтынан
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА
РАХМЕТ!
ЖИ арқылы жасау
ЖИ арқылы жасау
Бөлісу
1 - айлық
Материал тарифі-96% жеңілдік
00
05
00
ҚМЖ
Ашық сабақ
Тәрбие сағаты
Презентация
БЖБ, ТЖБ тесттер
Көрнекіліктер
Балабақшаға арнарлған құжаттар
Мақала, Эссе
Дидактикалық ойындар
және тағы басқа 400 000 материал
Барлық 400 000 материалдарды шексіз
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
1 990 ₸ 49 000₸
1 айға қосылу
Материалға шағымдану
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Жариялаған:
Омыралды Айзада СерікжанқызыШағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Әдеби мұра
Тақырып бойынша 11 материал табылды
Әдеби мұра
Материал туралы қысқаша түсінік
Әдеби мұра
Материалдың қысқаша нұсқасы
ҚР ҒЫЛЫМ ЖӘНЕ ЖОҒАРЫ БІЛІМ МИНИСТРЛІГІ
СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ “ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ УНИВЕРСИТЕТІ” КеАҚ
ФИЛИОЛОГИЯ ФАКУЛЬТЕТІ
СӨЖ:
ӘДЕБИ МҰРА ЖӘНЕ
ОНЫ ЗЕРТТЕУ
Орындаған:Омыралды А.С
Тобы:КЯЛ-101.
Тексерген:Қабышев Т.Б.
ЖОСПАР
I.КІРІСПЕ
II.НЕГІЗГІ БӨЛІМ
А)ӘДЕБИ МҰРА ДЕГЕНІМІЗ НЕ?
Б)ХАЛҚЫМЫЗДЫҢ ҒҰЛАМА-АҚЫНДАРЫНЫҢ МҰРАСЫ
III.ҚОРЫТЫНДЫ
IV.ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР
КІРІСПЕ
Қазақ әдебиеттану ғылымында әдеби-мәдени
мұраны зерттеудің алғашқы кезеңінде қазақ
фольклорын игеру саласындағы жұмыстар тек
жалпылама сипаттан аса алмай қалды десек,
тарихи шындыққа қиянат жасаған болып
шығатыны анық. Жалпыдан жалқыға қарай даму
заңдылығына орай басқа ғылым саласы секілді
әдебиеттану да әр халықта өзіндік ұлттық
ерекшеліктерімен қалыптасады. Сол жинаужариялау, кітапқа басып шығару, мақалалар жазу
секілді жалпы мәндегі жұмыстардан ғылыми
тұрғыда жүйелеу, әдеби талдауға апаратын
жолдар бастау алады.
ӘДЕБИ МҰРА
Әрбір халықтың рухани байлығы –
ғасырлар бойы даму тарихында жасалған,
ұрпақтан-ұрапаққа ауысып отыратын
мирас. Басқа халықтар сияқты, қазақ
халқының да өзіне тән тарихи басынан
кешкен кезеңдері, өрлеу сатылары, әрбір
дәуірге лайық мәдени мұрасы, асыл өнері
бар.
Әдеби мұра – көркем әдебиеттің, сөз
өнерінің өткен дәуірден қазіргі заманға
жеткен туындылары.
ХАЛҚЫМЫЗДЫҢ ҒҰЛАМААҚЫНДАРЫНЫҢ МҰРАЛАРЫ
Халқымыздың
ғұламалары
саналатын
Ш.Уәлиханов,
Ы.Алтынсарин,
А.Құнанбайұлы,
Ә.Бөкейхан секілді ұлы тұлғалардың шығармашы‐
лық мұрасындағы ғылыми-зерттеу еңбектерінен
көреміз. «ХІХ ғасырдың 60-80-жылдары ұлттық
фольклористика жалпы филологиялық ғылымның
өзінше бір саласы ретінде көріне бастады. Дәл осы
кезден бастап қазақ фольклоры ғылыми мақсатта
жиналып, академиялық немесе арнаулы жинақтар
енді ғылыми тұрғыда зерттеле түсті.
ХАЛҚЫМЫЗДЫҢ ҒҰЛАМААҚЫНДАРЫНЫҢ МҰРАЛАРЫ
Жаңа
қалыптаса
бастаған
қазақ
фольклортану
ғылымының
көш
басында
халқымыздың
ұлы
перзенттері
Ш.Уәлиханов,
Ы.Алтынсарин,
А.Құнанбайұлы болды» деп, қазақ фольклортану
ғылымының тарихын зерттеушілер бұл тұлғалардың
еңбектерін монографиялық тұрғыда сөз етуі де
сондықтан. Бұлардың еңбектерінен әдеби мұраны
игерудегі
тарихилық
әдістің
ұлттық
ғылымизерттеушілік ой-пікірде анық көрініс тапқан екінші
бағыты айқындалады. Себебі тарихи-этнографиялық
бағытқа қарағанда, бұл бағытта тарихи-мәдени
мектептің талаптарына сай келетін тарихилық
принципі айқын көрініп, әдеби-теориялық, ғылымизерттеушілік ой-пікірді еуропалық деңгейде байқата ал‐
ған тереңдік танылады.
ХАЛҚЫМЫЗДЫҢ ҒҰЛАМААҚЫНДАРЫНЫҢ МҰРАЛАРЫ
Ыбырай, Шоқан, Абайлардың өткен дәуірден жеткен әдеби мұраға тарихилық принципі бойынша
ерекше назар аударған мәселесі – қырғыз, қазақ т.б. халықтардың шыққан тегін, түрлі аңыз-әпсана
мен тарихи өлеңдердегі тарихи оқиғалардың жырлануын анықтау үшін қазақ шежірелерімен,
көршілес елдердің жылнамаларымен, басқа да тарихи деректермен салыстыра отырып зерттеуі
ғылыми-зерттеушілік ой-пікірде үлкен жаңалық болып табылады. Бұл айтып отырған фольклор
және халық тарихы деген мәселеде тарихилық принципін басшылыққа алып, жұмыс жүргізуді
мақсат тұтқанын мына пікірі анық дәлелдейді. «Бұл халықтың, – дейді Шоқан қазақ халқы туралы –
әуелгі шыққан тегін ғылыми тұрғыдан дәлдікпен анықтау мүмкін емес, солай бола тұрса да
олардың аңыз-әңгімелеріндегі оқиғалар нақтылы ақиқаттығымен таңдандырады, бірақ аңыз –
ғылым емес. Сол себептен де мынаны ескерген жөн, дала жыр-дастандары өзінің қарапайым,
ұғымды шынайылығымен құнды.
ХАЛҚЫМЫЗДЫҢ ҒҰЛАМААҚЫНДАРЫНЫҢ МҰРАЛАРЫ
Сондықтан да халық тарихи оқиғалар, тегі қазаққа жақын Әбілғазы
жазған «Түркі шежіресі» атты және (Ждами ат-таварих) шежіредегі
деректерден алшақтамайды». Шоқан секілді Ы.Алтынсарин де
Қадырғали бидің «Джами ат тауарих» шежіресін тарихи аңыздардың
жинағынан тұратын тарихи шығарма ретінде бағалай отыра, аңызжырлардың
тарихи
шындыққа
қарым-қатынасын
ашуда
«Шейбанинаме», «Бабырнаме», «Тарихи-Рашиди», «Тазкирян ходжа‐
ган» секілді шежірелерді кеңінен пайдаланған.
ҚОРЫТЫНДЫ
Қорытындылай келе, Халқымыз қалдырған көркем сөз өнері баға жетпес мол
қазына.Оның ішінде қамал бұзар қаһарлысы да, шебер қиылысқан қисындысы
да, нөсердей құйылған төкпе туындысы да мол. Сол себептен болашақ ұрпаққа
үлгң өнеге болатындай әдеби мұрамызды насихаттап жаңаша бір деңгейге
көтеру қажет.Мәңгі ұмытылмастай жадымызда сақтауымыз керек.
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР
ТІЗІМІ
1.Кәкішов. Қазақ әдебиеті сынының тарихы. А1994ж
2. Т. Кәкішов Сын мұраты. А- 1995ж
3.Ғ.Тоғжанов Әдебиет пен сын мәселелері А-1929
4. Википедия сайтынан
5.Егемен.кз сайтынан
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА
РАХМЕТ!
СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ “ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ УНИВЕРСИТЕТІ” КеАҚ
ФИЛИОЛОГИЯ ФАКУЛЬТЕТІ
СӨЖ:
ӘДЕБИ МҰРА ЖӘНЕ
ОНЫ ЗЕРТТЕУ
Орындаған:Омыралды А.С
Тобы:КЯЛ-101.
Тексерген:Қабышев Т.Б.
ЖОСПАР
I.КІРІСПЕ
II.НЕГІЗГІ БӨЛІМ
А)ӘДЕБИ МҰРА ДЕГЕНІМІЗ НЕ?
Б)ХАЛҚЫМЫЗДЫҢ ҒҰЛАМА-АҚЫНДАРЫНЫҢ МҰРАСЫ
III.ҚОРЫТЫНДЫ
IV.ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР
КІРІСПЕ
Қазақ әдебиеттану ғылымында әдеби-мәдени
мұраны зерттеудің алғашқы кезеңінде қазақ
фольклорын игеру саласындағы жұмыстар тек
жалпылама сипаттан аса алмай қалды десек,
тарихи шындыққа қиянат жасаған болып
шығатыны анық. Жалпыдан жалқыға қарай даму
заңдылығына орай басқа ғылым саласы секілді
әдебиеттану да әр халықта өзіндік ұлттық
ерекшеліктерімен қалыптасады. Сол жинаужариялау, кітапқа басып шығару, мақалалар жазу
секілді жалпы мәндегі жұмыстардан ғылыми
тұрғыда жүйелеу, әдеби талдауға апаратын
жолдар бастау алады.
ӘДЕБИ МҰРА
Әрбір халықтың рухани байлығы –
ғасырлар бойы даму тарихында жасалған,
ұрпақтан-ұрапаққа ауысып отыратын
мирас. Басқа халықтар сияқты, қазақ
халқының да өзіне тән тарихи басынан
кешкен кезеңдері, өрлеу сатылары, әрбір
дәуірге лайық мәдени мұрасы, асыл өнері
бар.
Әдеби мұра – көркем әдебиеттің, сөз
өнерінің өткен дәуірден қазіргі заманға
жеткен туындылары.
ХАЛҚЫМЫЗДЫҢ ҒҰЛАМААҚЫНДАРЫНЫҢ МҰРАЛАРЫ
Халқымыздың
ғұламалары
саналатын
Ш.Уәлиханов,
Ы.Алтынсарин,
А.Құнанбайұлы,
Ә.Бөкейхан секілді ұлы тұлғалардың шығармашы‐
лық мұрасындағы ғылыми-зерттеу еңбектерінен
көреміз. «ХІХ ғасырдың 60-80-жылдары ұлттық
фольклористика жалпы филологиялық ғылымның
өзінше бір саласы ретінде көріне бастады. Дәл осы
кезден бастап қазақ фольклоры ғылыми мақсатта
жиналып, академиялық немесе арнаулы жинақтар
енді ғылыми тұрғыда зерттеле түсті.
ХАЛҚЫМЫЗДЫҢ ҒҰЛАМААҚЫНДАРЫНЫҢ МҰРАЛАРЫ
Жаңа
қалыптаса
бастаған
қазақ
фольклортану
ғылымының
көш
басында
халқымыздың
ұлы
перзенттері
Ш.Уәлиханов,
Ы.Алтынсарин,
А.Құнанбайұлы болды» деп, қазақ фольклортану
ғылымының тарихын зерттеушілер бұл тұлғалардың
еңбектерін монографиялық тұрғыда сөз етуі де
сондықтан. Бұлардың еңбектерінен әдеби мұраны
игерудегі
тарихилық
әдістің
ұлттық
ғылымизерттеушілік ой-пікірде анық көрініс тапқан екінші
бағыты айқындалады. Себебі тарихи-этнографиялық
бағытқа қарағанда, бұл бағытта тарихи-мәдени
мектептің талаптарына сай келетін тарихилық
принципі айқын көрініп, әдеби-теориялық, ғылымизерттеушілік ой-пікірді еуропалық деңгейде байқата ал‐
ған тереңдік танылады.
ХАЛҚЫМЫЗДЫҢ ҒҰЛАМААҚЫНДАРЫНЫҢ МҰРАЛАРЫ
Ыбырай, Шоқан, Абайлардың өткен дәуірден жеткен әдеби мұраға тарихилық принципі бойынша
ерекше назар аударған мәселесі – қырғыз, қазақ т.б. халықтардың шыққан тегін, түрлі аңыз-әпсана
мен тарихи өлеңдердегі тарихи оқиғалардың жырлануын анықтау үшін қазақ шежірелерімен,
көршілес елдердің жылнамаларымен, басқа да тарихи деректермен салыстыра отырып зерттеуі
ғылыми-зерттеушілік ой-пікірде үлкен жаңалық болып табылады. Бұл айтып отырған фольклор
және халық тарихы деген мәселеде тарихилық принципін басшылыққа алып, жұмыс жүргізуді
мақсат тұтқанын мына пікірі анық дәлелдейді. «Бұл халықтың, – дейді Шоқан қазақ халқы туралы –
әуелгі шыққан тегін ғылыми тұрғыдан дәлдікпен анықтау мүмкін емес, солай бола тұрса да
олардың аңыз-әңгімелеріндегі оқиғалар нақтылы ақиқаттығымен таңдандырады, бірақ аңыз –
ғылым емес. Сол себептен де мынаны ескерген жөн, дала жыр-дастандары өзінің қарапайым,
ұғымды шынайылығымен құнды.
ХАЛҚЫМЫЗДЫҢ ҒҰЛАМААҚЫНДАРЫНЫҢ МҰРАЛАРЫ
Сондықтан да халық тарихи оқиғалар, тегі қазаққа жақын Әбілғазы
жазған «Түркі шежіресі» атты және (Ждами ат-таварих) шежіредегі
деректерден алшақтамайды». Шоқан секілді Ы.Алтынсарин де
Қадырғали бидің «Джами ат тауарих» шежіресін тарихи аңыздардың
жинағынан тұратын тарихи шығарма ретінде бағалай отыра, аңызжырлардың
тарихи
шындыққа
қарым-қатынасын
ашуда
«Шейбанинаме», «Бабырнаме», «Тарихи-Рашиди», «Тазкирян ходжа‐
ган» секілді шежірелерді кеңінен пайдаланған.
ҚОРЫТЫНДЫ
Қорытындылай келе, Халқымыз қалдырған көркем сөз өнері баға жетпес мол
қазына.Оның ішінде қамал бұзар қаһарлысы да, шебер қиылысқан қисындысы
да, нөсердей құйылған төкпе туындысы да мол. Сол себептен болашақ ұрпаққа
үлгң өнеге болатындай әдеби мұрамызды насихаттап жаңаша бір деңгейге
көтеру қажет.Мәңгі ұмытылмастай жадымызда сақтауымыз керек.
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР
ТІЗІМІ
1.Кәкішов. Қазақ әдебиеті сынының тарихы. А1994ж
2. Т. Кәкішов Сын мұраты. А- 1995ж
3.Ғ.Тоғжанов Әдебиет пен сын мәселелері А-1929
4. Википедия сайтынан
5.Егемен.кз сайтынан
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА
РАХМЕТ!
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
pdf
26.04.2024
213
ЖИ арқылы жасау
Жариялаған:
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
шағым қалдыра аласыз













