Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    ӘДЕБИЕТ ПӘНІНЕН ОҚУШЫЛАРДЫ ҒЫЛЫМИ--ІЗДЕНІС ЖҰМЫСЫНА БАУЛИ ОТЫРЫП, ДАРЫНДЫ БАЛАЛАРМЕН ЖҰМЫС ЖАСАУ

     

    Дарынды, жас талапты жастар – бүгінгі егеменді еліміздің жарқын болашағы. Елбасымыз Н.Ә.Назарбаев: «Бізге керегі – шын дарындар. Нарық қол-аяғымызды қалай қыспасын, мемлекет өзінің талантты ұлдары мен қыздарын,  дарабоз жүйріктерін қолдауға, қорғауға міндетті»,-деп еліміздің болашағы жастарға үлкен мән берген. «Дарындылық тұжырымдамалары» атты психологтар дайындаған құжатта «Дарынды бала дегеніміз – айрықша жетістіктерімен ерекшеленетін және іс-әрекет барысында сондай жетістіктерге ұмтылатын бала» делінген.[1,15-б.]

    Сонымен, дарынды деп психология  ғылымында атап көрсетілгендей, адамның бір іске айрықша қабілеттілігі, өмірдің қандай да бір саласында өзін ерекше бір қырынан көрсетуін айтамыз.Бала бойындағы дарындылық, ғылымилық қабілетін ашу, жақсы танымдық қасиеттерін зерттеу, айқындау – заман талабы. Ал оқытудың түпкілікті нәтижесі – өз ойын дәлелдей алатын, жан - жақты білімді, білімін жүзеге асыра алатын, қалыптасқан өзіндік азаматтық көзқарасы бар іскер, ақылды, адамгершілігі мол тұлғаны тәрбиелеп қалыптастыру. Ол үшін белгілі бір жоба болуы шарт. Яғни, оқушының дарындылығын айқындау, шығармашылық дарындылығын зерттеу, анықтау, белгілі бір бағыт -бағдарлама бойынша жұмыс жүргізу қажет.Жеке тұлғаны (дарындыны) жалпы сынып оқушылары арасынан табу, іздеу,іс жүзінде оны сынып оқушыларының білім деңгейінен күрделірек әртүрлі  тапсырмалар беру арқылы білім деңгейін, қабілетін бақылап, сынақтан өткізу керек.

    Өзімнің әдістемелік ізденісім ретінде «Қазақ тілі мен әдебиет сабақтарында оқушыларды   ғылыми-зерттеу ізденістеріне баули отырып, дарынды оқушылармен жұмыс» тақырыбында  зерттеу жұмысын жүргізудемін.

    Қазақ тілі мен әдебиеті пәнінен оқушыларды ғылыми ізденіске баулу үшін:

    1.Пәнді қазіргі қоғам талабы- білім берудің кіріктірілген бағдарламасына сай өмірмен байланыстыра оқыту;

    2.Оқытудың белсенді әдіс-тәсілдері мен  жаңа педагогикалық технологияларды тиімді пайдалану;

    3.Шығармашылық жұмыстарды жүйелі әрі тұрақты түрде жүргізу;

    4.Сыныптан тыс оқу,үйірме жұмыстарын шығармашылықпен жүргізу;

    5.Оқушыларды түрлі пәндік-зияткерлік  сайыстарға жиі қатыстыру;

    6.Оқырмандар клубын,дебат клубын ұйымдастыру;

                   7.Пәндік олимпиадаларға,эссе байқауларына  дайындау және қатыстыру;

                   8.Ғылыми конференцияға,ғылыми жобаға қатыстыру керек.

    Назарбаев Зияткерлік мектептерінде Кіріктірілген білім беру бағдарламасы бойынша 11-сыныптың әдебиет пәнін оқытуда  мына мақсаттар қамтылған:

    -Қазақ әдебиетіндегі шығармаларды әлем әдебиетіндегі шығармалармен салыстырып, әр түрлі әлеуметтік орталарда өз пікірін логикалық тұрғыдан жүйелі айтады

    -Хикаят, поэма, драма, романдардағы көтерілген мәселелерді түсініп, әлемдік деңгейдегі шығармалармен салыстырып, креативті ой айтады;

    -Шығармадағы басқа ұлттың және жалпыадамзаттық құндылықтардың ерекшелігін зерттейді, өз халқының құндылықтарымен ұштастырып, түрлі ортада еркін қолданып айтады;

    -Шығарманың құрылымын басқа автолардың шығармаларымен салыстырады, оқиды; -Ақын-жазушының өзіндік қолтаңбасын, стилін анықтайды, оқиды;

    -Мәтіннің түрлі интерпретацияда берілуін ажыратады, талдап, талқылап оқиды;-

    -Шығарманың негізгі ойын кең көлемде пайдаланып, ғаламдық шығармаларымен байланыстырып,ойын дәлелдеп жазба жұмыстарын шығармашылықпен жазады;

    -Көркем шығармадағы белгілі бір тақырыпта ғаламдық деңгейдегі дәйектерді жинақтап, креативті эссе жазады;

    -Белгілі бір шығармадан тақырыпқа байланысты шығарманың маңыздылығын әлеуметтік-мәдени тақырыпқа сәйкес зерттеп, өмірдегі мәселелермен салыстырып кретивті жоба жазады.[2, 14-б]

    Әдебиет пәні бойынша білім сапасын арттырып, бала дарынын дамытуда оқушыларға                       үнемі үш бағытта  тапсырма беріп отырамын.Олар Блум жүйесі бойынша:

    Білу және түсіну: Көркем шығарманы түсініп оқу.Композициялық құрылысына талдау.

    Анализ және интерпретация.Шығарма кейіпкерлеріне мінездеме беру, шығарма тіліне талдау,(теңеу, эпитет, метафора т.б.) анализ  жасау.

    Салыстыру және бағалау.Шығарманың сюжеттік құрылымын басқа автолардың шығармаларымен салыстырады, ұқсастығы және айырмашылықтарын бағалайды, қарапайым зерттеу жұмысын жазады. Оқыған шығарма бойынша оқушының сыни көзқарасы және өз шығармашылығына талдау жасату.

    Қай пәнді оқытсақ та, оқыту процесі оқыту әдістері арқылы жүзеге асады. Әр сабақты оқытуда белсенді әдіс-тәсілдерді де таңдап алып пайдаланамыз. Өз тәжірибемде Қазақстан Республикасына еңбегі сіңген әдіскер- мұғалім Бітібаева Қанипа Омарғалиқызының әдебиетті оқыту технологиясын пайдалана отырып, қазақ әдебиетін оқытуда көптеген қиындықтардың шешімін тапқандай болдым. Қ.О.Бітібаеваның: «Әдебиетті оқытуда мұғалім оқушыларға көркем туынды туралы, оқулық авторы, не ғалымдар пікірін қайталауда, не соны қаз-қалпында мазмұндатуды мақсат етпеу керек, ең бастысы, сол көркем туынды туралы оқушының ойы мен пікіріне ерекше көңіл бөлген жөн. Бұл пәннің басқа пәндерді оқытудан өзгешелігі де, күрделігі де осында»[3,45-б] деген пікірінбасшылыққа алып, шәкірттерімнің бойына өзіндік пікір мен өзіндік сыни  ойлаудың дәнін себудемін.

    Әдіскер-мұғалім Қ.О. Бітібаева әдебиетті оқытуда әдіс-тәсілдерді:сөздік әдіс, көрнекілік әдіс, практикалық әдіс, зерттеу әдісі деп бөледі. Өз тәжірибемде зерттеу әдісін тиімді пайдаланудамын. Зерттеу әдісі оқушы білімін қосымша материалдармен байытып, іздендіруге, өз беттерімен мәселелерді шешуге тиімді. Оқушылардың өздігінен ойлануы мен іскерлігін, өз беттерінше қорытынды шығару дағдыларын жетілдіруге өте пайдалы екенін айтуға болады.Мәселен сыныпта көркем шығарманың мазмұнымен танысып болған соң,міндетті түрде зерттеу әдісі бойынша мәтінге шығармашылық,композициялық,тілдік талдау жасатамын.Топтық оқыту әдісін пайдалана отырып,әр топқа жеке талдау жұмысын беремін.Мысалы 11-сыныпта  М.Әуезовтің  «Абай жолы» роман-эпопеясын өткенде  жеке тараулардағы эпизодтар бойынша  топтық жұмыстар орындады.

                   1-топ. Шығарманы композициялық құрылысына талдау.

                       2-топ.Мәтінді образға талдау.

                       3-топ.Мәтінге тілдік талдау.

     

     

     

    Shape1 тарихи сөз           архаизмтұрақты тіркес       

        болыс                         бастаңғы, кәмшат бөрік                Жан ұшырып жүгіріп келеді            

            шен                          алтыбақан,тоғыз сый                Әңгір таяқ ойнатады.

                поштабай                   қоржын,тайтұяқ,             Мұрттай ұшып жығылам

                    қамшы      мақпал,манат               ұйып тыңдау,тілін безеу,

                         нөкер,мырза          желек,тақия         жанын жалдау,емеурін білдіру,

                             отау,керме                                                  тостағанды бас салды

                                                                зор кеуде                   

    «Өнерпаз                                                                 зор кеуде,алып күй,

    болсаң,өр бол»                                            байды сауып,

                                                          дүние беті                          жуан содыр,күй бұралады,

                                        ел жүзі                                  қызыл көмей .

    мақал-мәтел                        көп мағыналы сөз ауыспалы мағына          

     

          Бұлай талдау әдісі оқушының ғылыми зерттеушілік қабілетін оятып,ғылымның белгілі саласына бейімдейді.Мысалы, тілді немесе әдебиетті  зерттеуші ретінде бағытталады.

    Зерттеушілікке бағыттайтын тағы бір әдіс -әдеби-деректі сөздік әдісі.Бұны көбіне тарихи шығармармаларды өткенде жиі қолданамын.Оқушы ғаламтордан не қосымша әдебиеттен деректер іздейді , зерттейді, зерттеу дәптеріне түсіреді. Кейде реферат жазады. Мысалы:

     Ж. Молдағалиевтің  «Мен- қазақпын» поэмасы  бойынша топонимикалық атауларға зерттеу жасайды.

    Әдеби-деректі сөздік әдісі

    Шығармадағы тарихи есімдер

    Тарихи есімдер жайлы мағлұмат

    Архимед

    Ежелгі Грекияның ұлы ғалымы, математигі, механигі

    Сократ

    Батыс философиясының негізін қалаушы ежелгі грек философы.Платонның ұстазы

    Коперник

    Дүниенің гелиоцентрлік жүйесін жасаушы поляк астрономы, математигі, экономисті.

    Джордано Бруно

    Италия, Нола — 17.2.1600, Рим) — италиялық философ, ақын, астроном.

    Шыңғыс хан

    Азияда тұңғыш біртұтас мемлекет құрушы, өз заманының аса ірі әскери және мемлекет қайраткері.

    Ақсақ Темір

    Орталық Азия жаһангері,қолбасшы

    Асан қайғы

    14-15 ғ.б. – мемлекет қайраткері, ақын, жырау, би, философ.

    Жошы хан

    1187-1227ж.Шыңғыс ханның үлкен ұлы, моңғол қолбасшысы

    Истай-Махамбет

    1836-38 ж. Кіші жүз елінде хан-сұлтандар мен би-болыстарға қарсы шыққан көтеріліс басшылары

    Мариям Жагорқызы

    Рыкина Мария Егоровна(1887- 1959ж.) халық өнерпазы, ҚазКСР-інің еңбек сіңірген өнер қайраткері

     

    Ежелгі қалалар мен жер-су аттары


    Еділ,Жайық,Ертіс


    Петропавл түрмесі


     

     

               Б.Майлиннің  «Шұғаның белгісі» романы бойынша  тілдік  атауларға зерттеу жасайды.

     

    Берілген сөздер


    мағынасы

    ақсүйек

    архаизм

    Ұлттық ойын аты

    кереге

    архаизм

    киіз үй сүйегінің қабырғалық бөлігі, талдан, жіңішке қайыңнан жасалады

    жесір


    күйеуі , не атастырған  адамы қайтыс болған, ерсіз әйел

    инедей қиянаты жоқ

    Тұрақты тір

    Еш жазығы жоқ

    қызойнақ

    архаизм

    қыздардың бас қосатын  сауығы

    шаңымды аспанға шығарды

    Тұрақты тіркестер


    Обашық

    Тарихи сөз

    тастан,топырақ тан үйiп жасал ған көлемi мен биiктiгi әр түрлi төбешiк, төмпешiк, қорым

    болыс

    Тарихи сөз

    қазақ жерінің патшалық Ресейдің қоластында болған кезіндегі аумақтық әкімшілік бөлінісі.

    Жүрегім тас

    төбеме шықты

    Тұрақты тіркестер

    қорқу

    бәйбіше

    Туыстық атау

    түркі тектес халықтардың тұрмыс-салтында, отбасылық дәстүрінде қалыптасқан жұбай мәртебесі.

    жаназа

    архаизм

    жуылып тазаланған мәйіт үшін мұсыл мандардың дәрет алып, құбыла жаққа қарап, аяқта тұрып оқыған намазы мен мәйіт үшін жасайтын дұғасы

    көпке топырақ шашу

    Тұрақты

    тіркес

    Көпшілікті жаман атты қылу

    алтыбақан

    архаизм

    Ұлттық ойын

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Сыдыкова Ляйля Казезовна
    11 Ақпан 2021
    419
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    ӘДЕБИЕТ ПӘНІНЕН ОҚУШЫЛАРДЫ ҒЫЛЫМИ--ІЗДЕНІС ЖҰМЫСЫНА БАУЛИ ОТЫРЫП, ДАРЫНДЫ БАЛАЛАРМЕН ЖҰМЫС ЖАСАУ

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    ӘДЕБИЕТ ПӘНІНЕН ОҚУШЫЛАРДЫ ҒЫЛЫМИ--ІЗДЕНІС ЖҰМЫСЫНА БАУЛИ ОТЫРЫП, ДАРЫНДЫ БАЛАЛАРМЕН ЖҰМЫС ЖАСАУ

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Баяндамада оқушыны зерттеушілік жұмыстарға баулу бойынша мәлімет бар
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    ӘДЕБИЕТ ПӘНІНЕН ОҚУШЫЛАРДЫ ҒЫЛЫМИ--ІЗДЕНІС ЖҰМЫСЫНА БАУЛИ ОТЫРЫП, ДАРЫНДЫ БАЛАЛАРМЕН ЖҰМЫС ЖАСАУ

     

    Дарынды, жас талапты жастар – бүгінгі егеменді еліміздің жарқын болашағы. Елбасымыз Н.Ә.Назарбаев: «Бізге керегі – шын дарындар. Нарық қол-аяғымызды қалай қыспасын, мемлекет өзінің талантты ұлдары мен қыздарын,  дарабоз жүйріктерін қолдауға, қорғауға міндетті»,-деп еліміздің болашағы жастарға үлкен мән берген. «Дарындылық тұжырымдамалары» атты психологтар дайындаған құжатта «Дарынды бала дегеніміз – айрықша жетістіктерімен ерекшеленетін және іс-әрекет барысында сондай жетістіктерге ұмтылатын бала» делінген.[1,15-б.]

    Сонымен, дарынды деп психология  ғылымында атап көрсетілгендей, адамның бір іске айрықша қабілеттілігі, өмірдің қандай да бір саласында өзін ерекше бір қырынан көрсетуін айтамыз.Бала бойындағы дарындылық, ғылымилық қабілетін ашу, жақсы танымдық қасиеттерін зерттеу, айқындау – заман талабы. Ал оқытудың түпкілікті нәтижесі – өз ойын дәлелдей алатын, жан - жақты білімді, білімін жүзеге асыра алатын, қалыптасқан өзіндік азаматтық көзқарасы бар іскер, ақылды, адамгершілігі мол тұлғаны тәрбиелеп қалыптастыру. Ол үшін белгілі бір жоба болуы шарт. Яғни, оқушының дарындылығын айқындау, шығармашылық дарындылығын зерттеу, анықтау, белгілі бір бағыт -бағдарлама бойынша жұмыс жүргізу қажет.Жеке тұлғаны (дарындыны) жалпы сынып оқушылары арасынан табу, іздеу,іс жүзінде оны сынып оқушыларының білім деңгейінен күрделірек әртүрлі  тапсырмалар беру арқылы білім деңгейін, қабілетін бақылап, сынақтан өткізу керек.

    Өзімнің әдістемелік ізденісім ретінде «Қазақ тілі мен әдебиет сабақтарында оқушыларды   ғылыми-зерттеу ізденістеріне баули отырып, дарынды оқушылармен жұмыс» тақырыбында  зерттеу жұмысын жүргізудемін.

    Қазақ тілі мен әдебиеті пәнінен оқушыларды ғылыми ізденіске баулу үшін:

    1.Пәнді қазіргі қоғам талабы- білім берудің кіріктірілген бағдарламасына сай өмірмен байланыстыра оқыту;

    2.Оқытудың белсенді әдіс-тәсілдері мен  жаңа педагогикалық технологияларды тиімді пайдалану;

    3.Шығармашылық жұмыстарды жүйелі әрі тұрақты түрде жүргізу;

    4.Сыныптан тыс оқу,үйірме жұмыстарын шығармашылықпен жүргізу;

    5.Оқушыларды түрлі пәндік-зияткерлік  сайыстарға жиі қатыстыру;

    6.Оқырмандар клубын,дебат клубын ұйымдастыру;

                   7.Пәндік олимпиадаларға,эссе байқауларына  дайындау және қатыстыру;

                   8.Ғылыми конференцияға,ғылыми жобаға қатыстыру керек.

    Назарбаев Зияткерлік мектептерінде Кіріктірілген білім беру бағдарламасы бойынша 11-сыныптың әдебиет пәнін оқытуда  мына мақсаттар қамтылған:

    -Қазақ әдебиетіндегі шығармаларды әлем әдебиетіндегі шығармалармен салыстырып, әр түрлі әлеуметтік орталарда өз пікірін логикалық тұрғыдан жүйелі айтады

    -Хикаят, поэма, драма, романдардағы көтерілген мәселелерді түсініп, әлемдік деңгейдегі шығармалармен салыстырып, креативті ой айтады;

    -Шығармадағы басқа ұлттың және жалпыадамзаттық құндылықтардың ерекшелігін зерттейді, өз халқының құндылықтарымен ұштастырып, түрлі ортада еркін қолданып айтады;

    -Шығарманың құрылымын басқа автолардың шығармаларымен салыстырады, оқиды; -Ақын-жазушының өзіндік қолтаңбасын, стилін анықтайды, оқиды;

    -Мәтіннің түрлі интерпретацияда берілуін ажыратады, талдап, талқылап оқиды;-

    -Шығарманың негізгі ойын кең көлемде пайдаланып, ғаламдық шығармаларымен байланыстырып,ойын дәлелдеп жазба жұмыстарын шығармашылықпен жазады;

    -Көркем шығармадағы белгілі бір тақырыпта ғаламдық деңгейдегі дәйектерді жинақтап, креативті эссе жазады;

    -Белгілі бір шығармадан тақырыпқа байланысты шығарманың маңыздылығын әлеуметтік-мәдени тақырыпқа сәйкес зерттеп, өмірдегі мәселелермен салыстырып кретивті жоба жазады.[2, 14-б]

    Әдебиет пәні бойынша білім сапасын арттырып, бала дарынын дамытуда оқушыларға                       үнемі үш бағытта  тапсырма беріп отырамын.Олар Блум жүйесі бойынша:

    Білу және түсіну: Көркем шығарманы түсініп оқу.Композициялық құрылысына талдау.

    Анализ және интерпретация.Шығарма кейіпкерлеріне мінездеме беру, шығарма тіліне талдау,(теңеу, эпитет, метафора т.б.) анализ  жасау.

    Салыстыру және бағалау.Шығарманың сюжеттік құрылымын басқа автолардың шығармаларымен салыстырады, ұқсастығы және айырмашылықтарын бағалайды, қарапайым зерттеу жұмысын жазады. Оқыған шығарма бойынша оқушының сыни көзқарасы және өз шығармашылығына талдау жасату.

    Қай пәнді оқытсақ та, оқыту процесі оқыту әдістері арқылы жүзеге асады. Әр сабақты оқытуда белсенді әдіс-тәсілдерді де таңдап алып пайдаланамыз. Өз тәжірибемде Қазақстан Республикасына еңбегі сіңген әдіскер- мұғалім Бітібаева Қанипа Омарғалиқызының әдебиетті оқыту технологиясын пайдалана отырып, қазақ әдебиетін оқытуда көптеген қиындықтардың шешімін тапқандай болдым. Қ.О.Бітібаеваның: «Әдебиетті оқытуда мұғалім оқушыларға көркем туынды туралы, оқулық авторы, не ғалымдар пікірін қайталауда, не соны қаз-қалпында мазмұндатуды мақсат етпеу керек, ең бастысы, сол көркем туынды туралы оқушының ойы мен пікіріне ерекше көңіл бөлген жөн. Бұл пәннің басқа пәндерді оқытудан өзгешелігі де, күрделігі де осында»[3,45-б] деген пікірінбасшылыққа алып, шәкірттерімнің бойына өзіндік пікір мен өзіндік сыни  ойлаудың дәнін себудемін.

    Әдіскер-мұғалім Қ.О. Бітібаева әдебиетті оқытуда әдіс-тәсілдерді:сөздік әдіс, көрнекілік әдіс, практикалық әдіс, зерттеу әдісі деп бөледі. Өз тәжірибемде зерттеу әдісін тиімді пайдаланудамын. Зерттеу әдісі оқушы білімін қосымша материалдармен байытып, іздендіруге, өз беттерімен мәселелерді шешуге тиімді. Оқушылардың өздігінен ойлануы мен іскерлігін, өз беттерінше қорытынды шығару дағдыларын жетілдіруге өте пайдалы екенін айтуға болады.Мәселен сыныпта көркем шығарманың мазмұнымен танысып болған соң,міндетті түрде зерттеу әдісі бойынша мәтінге шығармашылық,композициялық,тілдік талдау жасатамын.Топтық оқыту әдісін пайдалана отырып,әр топқа жеке талдау жұмысын беремін.Мысалы 11-сыныпта  М.Әуезовтің  «Абай жолы» роман-эпопеясын өткенде  жеке тараулардағы эпизодтар бойынша  топтық жұмыстар орындады.

                   1-топ. Шығарманы композициялық құрылысына талдау.

                       2-топ.Мәтінді образға талдау.

                       3-топ.Мәтінге тілдік талдау.

     

     

     

    Shape1 тарихи сөз           архаизмтұрақты тіркес       

        болыс                         бастаңғы, кәмшат бөрік                Жан ұшырып жүгіріп келеді            

            шен                          алтыбақан,тоғыз сый                Әңгір таяқ ойнатады.

                поштабай                   қоржын,тайтұяқ,             Мұрттай ұшып жығылам

                    қамшы      мақпал,манат               ұйып тыңдау,тілін безеу,

                         нөкер,мырза          желек,тақия         жанын жалдау,емеурін білдіру,

                             отау,керме                                                  тостағанды бас салды

                                                                зор кеуде                   

    «Өнерпаз                                                                 зор кеуде,алып күй,

    болсаң,өр бол»                                            байды сауып,

                                                          дүние беті                          жуан содыр,күй бұралады,

                                        ел жүзі                                  қызыл көмей .

    мақал-мәтел                        көп мағыналы сөз ауыспалы мағына          

     

          Бұлай талдау әдісі оқушының ғылыми зерттеушілік қабілетін оятып,ғылымның белгілі саласына бейімдейді.Мысалы, тілді немесе әдебиетті  зерттеуші ретінде бағытталады.

    Зерттеушілікке бағыттайтын тағы бір әдіс -әдеби-деректі сөздік әдісі.Бұны көбіне тарихи шығармармаларды өткенде жиі қолданамын.Оқушы ғаламтордан не қосымша әдебиеттен деректер іздейді , зерттейді, зерттеу дәптеріне түсіреді. Кейде реферат жазады. Мысалы:

     Ж. Молдағалиевтің  «Мен- қазақпын» поэмасы  бойынша топонимикалық атауларға зерттеу жасайды.

    Әдеби-деректі сөздік әдісі

    Шығармадағы тарихи есімдер

    Тарихи есімдер жайлы мағлұмат

    Архимед

    Ежелгі Грекияның ұлы ғалымы, математигі, механигі

    Сократ

    Батыс философиясының негізін қалаушы ежелгі грек философы.Платонның ұстазы

    Коперник

    Дүниенің гелиоцентрлік жүйесін жасаушы поляк астрономы, математигі, экономисті.

    Джордано Бруно

    Италия, Нола — 17.2.1600, Рим) — италиялық философ, ақын, астроном.

    Шыңғыс хан

    Азияда тұңғыш біртұтас мемлекет құрушы, өз заманының аса ірі әскери және мемлекет қайраткері.

    Ақсақ Темір

    Орталық Азия жаһангері,қолбасшы

    Асан қайғы

    14-15 ғ.б. – мемлекет қайраткері, ақын, жырау, би, философ.

    Жошы хан

    1187-1227ж.Шыңғыс ханның үлкен ұлы, моңғол қолбасшысы

    Истай-Махамбет

    1836-38 ж. Кіші жүз елінде хан-сұлтандар мен би-болыстарға қарсы шыққан көтеріліс басшылары

    Мариям Жагорқызы

    Рыкина Мария Егоровна(1887- 1959ж.) халық өнерпазы, ҚазКСР-інің еңбек сіңірген өнер қайраткері

     

    Ежелгі қалалар мен жер-су аттары


    Еділ,Жайық,Ертіс


    Петропавл түрмесі


     

     

               Б.Майлиннің  «Шұғаның белгісі» романы бойынша  тілдік  атауларға зерттеу жасайды.

     

    Берілген сөздер


    мағынасы

    ақсүйек

    архаизм

    Ұлттық ойын аты

    кереге

    архаизм

    киіз үй сүйегінің қабырғалық бөлігі, талдан, жіңішке қайыңнан жасалады

    жесір


    күйеуі , не атастырған  адамы қайтыс болған, ерсіз әйел

    инедей қиянаты жоқ

    Тұрақты тір

    Еш жазығы жоқ

    қызойнақ

    архаизм

    қыздардың бас қосатын  сауығы

    шаңымды аспанға шығарды

    Тұрақты тіркестер


    Обашық

    Тарихи сөз

    тастан,топырақ тан үйiп жасал ған көлемi мен биiктiгi әр түрлi төбешiк, төмпешiк, қорым

    болыс

    Тарихи сөз

    қазақ жерінің патшалық Ресейдің қоластында болған кезіндегі аумақтық әкімшілік бөлінісі.

    Жүрегім тас

    төбеме шықты

    Тұрақты тіркестер

    қорқу

    бәйбіше

    Туыстық атау

    түркі тектес халықтардың тұрмыс-салтында, отбасылық дәстүрінде қалыптасқан жұбай мәртебесі.

    жаназа

    архаизм

    жуылып тазаланған мәйіт үшін мұсыл мандардың дәрет алып, құбыла жаққа қарап, аяқта тұрып оқыған намазы мен мәйіт үшін жасайтын дұғасы

    көпке топырақ шашу

    Тұрақты

    тіркес

    Көпшілікті жаман атты қылу

    алтыбақан

    архаизм

    Ұлттық ойын

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Қазақ әдебиеті Мақала 9 сынып
    11.02.2021
    419
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Сыдыкова Ляйля Казезовна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации