Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Әдістемелік құрал: "Мектеп жасына дейінгі балаларға арналған логопедтік ойындар"
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Алғы сөз
Әрбір сүйікті ана тез арада дыбыстарды дұрыс айтуға және дәйекті сөйлеуге мүмкіндік бергенін қалайды. Баланың сөйлеуін қалыптастыру үшін онымен үнемі сөйлесіп, сөздерді қисықсыз айту өте маңызды. Алайда, бұл баланың артикуляциялық аппаратын дамыту үшін жеткіліксіз. Сіздерге баланың сөйлеу тілін дамыту мақсатында көмекші құрал ретінде өз тәжірибемнен «МЕКТЕП ЖАСЫНА ДЕЙІНГІ БАЛАЛАРҒА АРНАЛҒАН ЛОГОПЕДТІК ОЙЫНДАР» атты әдістемелік құралымды ұсынамын. Әдістемелік құрал мазмұны төмендегідей:
* Тіл гимнастикасының негізгі ережелері
* Артикуляциялық гимнастиканың түрлері
* Тіл гимнастикасы: қызықты және көңілді
* Бет пен ерінге арналған артикуляциялық гимнастика кешені
* Сөйлеу барысында балалардың дұрыс тыныс алуын дамытуға арналған ойындар осындай бөлімдерден жинақталған. Ұсынылып отырғанойындардың барлығы дерлік баланың сөйлеуін дамытуда өте тиімді.
Тіл гимнастикасы балаға дыбыстар мен сөздерді дұрыс айтуды тез үйренуге көмектеседі. Тұрақты және қысқа мерзімді іс – шаралар балаға құрдастарынан артықшылық береді, ал ересектер-қуаныш пен мақтаныштың тағы бір себебі.
Логопедиялық гимнастика:
• Былдыр сөйлеуден құтылу (деп аталатын «ботқалар ауызда»);
• жақсарту, қан айналымын арттырады тілі;
* баланың сөйлеу аппаратын айлар бойынша емес, күндер бойынша дамыту;
* ерте сатыдағы физиологиялық бұзылуларды анықтау;
* сөйлеу ақауларына байланысты баланы құрдастарының күлкісінен арылту.
Тіл гимнастикасы жеке дыбыстарды да, олардың топтарын да дұрыс айтуға қол жеткізе алады. Сеанстарды бастау үшін баладан өзіне тән емес табандылықты талап ету және оны маманға мәжбүрлеп апару қажет емес. Күніне бірнеше минут дұрыс "кривляния" жеміс бере алады. Киім ауыстыру кезінде ерніңізді нәрестеңізбен бірге түтікпен бүктеп, бүктеңіз. Бір жағынан, ол күнделікті істермен айналысады. Екінші жағынан, мұндай жазықсыз қылықтар оның сөйлеу аппаратын дамытуға көмектеседі.
Тіл гимнастикасының негізгі ережелері
Жаттығулардың кез-келген жиынтығы сияқты, сөйлеу гимнастикасы дұрыс және тұрақты болған жағдайда ғана нәтиже береді.
Балалардың артикуляциялық қабілетін дамыту үшін келесі ережелерді сақтау керек:
* Сабақтар 10 минуттан аспауы керек, өйткені нәресте тез шаршайды. Ұзақ уақыт бойы бір нәрсеге көңіл бөлу қиын, сондықтан ата-аналар шыдамды және қарапайым болуы керек.
* Балаға айна көмегімен тілдің жағдайын бақылауға мүмкіндік беріңіз.
* Сабақты келесі қызықты ойын белсенділігіне айналдырыңыз. Сөйлеу гимнастикасының маңыздылығына назар аудармаңыз, баланы скучно түсіндірмелермен шаршатпаңыз және оны 10 секундтан артық бір қалыпта ұстауға мәжбүрлемеңіз.
* Сабақ үшін тыныш қарқын таңдаңыз. Баланы асықпаңыз, бірақ сонымен бірге баланың жалқау болуына жол бермеңіз.
* Сабақтар айна алдындағы мағынасыз мылжыңға айналмауы үшін тіл үшін гимнастиканың дәлдігін қадағалаңыз.
Егер сөйлеу аппаратын дамыту үшін жаттығу балаға көп күш жұмсаса, онда құлшыныс танытпаңыз, бірақ логопедке хабарласыңыз.
Артикуляциялық
гимнастиканың түрлері
Ерте жастан бастап ата – аналар баланың сөйлеуін дамытуға, атап айтқанда артикуляциялық гимнастиканы орындауға назар аударуы керек. Логопедиялық жаттығулар статикалық және динамикалық. Сабақтың бірінші тобы Тіл бір қалыпта "қатып қалады" деп болжайды. Динамикалық жаттығуларды орындау кезінде сөйлеу аппаратының барлық мүшелері қатысады. Балаларға арналған артикуляциялық гимнастиканы үнемі және дұрыс қайталау ғана әсер етеді.
Статикалық жаттығулар:
* "Балапан" - бала аузын кең ашады, балапан сияқты, анасы оған ем береді. Тіл босаңсыған күйде ауыз қуысында жатыр.
• "Қалақ" – бала аузын кеңінен ашады және жинақтайды төменгі ернін тілі . Маңызды қадағалауға міндетті орындау кезінде бұл жаттығу іс-әрекеттерінде бала жоқ кернеу.
• "Чашечка" – малыш кеңінен ашады ротик және ұстара бүйір шеттері тілі, сондықтан олар негізінен тіс.
* "Түтік" - бала еріндерін жауып, оларды барынша тартады.
* "Саңырауқұлақ" - кішкентай оқушы тілін көкке сүйеніп, аузын мүмкіндігінше кең ашады.
* "Слайд" - бала аузын кең ашады. Тілдің ұшы төменгі инсекторларға қарсы тұруы керек.
Статикалық жаттығуларды орындау кезінде сөйлеу аппаратының органын дұрыс қалыпта бекіту ғана емес. Бос емес позаны 5-10 секунд ұстау керек. Динамикалық жаттығуларды орындау ұпаймен бірге жүреді. Ересек адам баланың тілдің және басқа сөйлеу органдарының жағдайын уақытында өзгертіп, тапсырмаларды қиындықсыз шешетініне көз жеткізуі керек.
* "Сағат" - бала аузын ашып, күлімсіреуін көрсетеді, содан кейін тілін тар етіп, ұшын ауыздың бұрышына жеткізуге тырысады.
* "Әткеншек" – бала аузын ашып, тілін иек пен мұрынға қарай созады.
* "Кәмпит" - бала ернін жауып, кезекпен тілін сол және оң жақ бетіне жабыстырады. Бүйір жағынан ол кәмпиттерді жасыратын сияқты көрінуі керек. Балаға тілдің дұрыс орналасуын көрсетуді ұмытпаңыз.
* "Жылқы" - бала тілін аспанға сүйеніп, қатты және анық сөйлейді.
* "Сырлаушы" - бала аузын кең ашып, тілінің кең ұшымен, қылтаяқшамен, солдан оңға қарай жоғары инсекторлардан жұмсақ аспанға апарады.
Ересектер бұл қарапайым жаттығуларды кез-келген жерде, тіпті логопедтің көмегінсіз жасай алады. Бірақ егер қандай да бір тапсырма балаға қиындық тудырса, онда сіз маманның кеңесінен бас тартпауыңыз керек.
Артикуляциялық жаттығулар 2 жасқа толған балаларға, 4 жастағы балабақшаларға және 5 жастағы мектеп жасына дейінгі балаларға қызықты болады.
Тіл гимнастикасы: қызықты және көңілді
Ата-аналар сөйлеуді дамыту үшін жаттығуларды қызықты ойынға айналдыруы керек. Еркін сезінеді танытуға шығармашылық тәсіл. Мысалы, баланы лолипоппен емдеуге уәде беріңіз, егер ол оны щектің артына қалай жасыруға болатындығын көрсетсе. Үгінділердің мұрнын шоколадпен немесе джеммен жайып, емдеуді тілімен жалап сұраңыз. "Кривляниядан"кейін балаңызбен сүйікті ойын ойнауға уәде беріңіз.
Балаңызға шпательмен тілдің дұрыс орнын алуға көмектесіңіз. Тапсырманы бірінші рет орындау кезінде шиеленіс болуы мүмкін, бірақ бірнеше қайталаудан кейін баланың әрекеті мағыналы және жеңіл болады. Статикалық және динамикалық жаттығулар жасауды ұмытпаңыз. Олар тек кешенде тиісті нәтиже береді.
Егер тапсырмаларды үнемі орындағаннан кейін сіз баланың сөйлеуіндегі әлсіз жерлерді байқасаңыз, онда логопедпен кеңесіңіз.
Бет пен ерінге арналған артикуляциялық гимнастика кешені
Сөйлеуді дамыту үшін тілді үйрету ғана емес. Әріптің қол жетімділігін арттыру үшін еріндер мен щектерге қосымша назар аудару керек.
Артикуляциялық гимнастиканың негізгі жаттығулары:
* Бала аязды сілкіп тастағандай, щектерін тістейді, ұрады және ысқылайды.
• "Жақсы тамақтандырылған хомяк". Бала щектерін үрлейді, содан кейін олардан ауа шығарады. Қашан орындау жаттығулар болады тудыруы ерекше проблемаларды, оның құны қиындатуы. Балаңыздан кезекпен щектерін үрлеуін сұраңыз.
• "Креветка". Қылшықтарды щектерді тартуға тырысыңыз. Үлгі көрсетуді ұмытпаңыз.
Артикуляциялық аппаратты дамыту үшін ата-аналар баламен үнемі айналысуы керек. Жоғарыда аталған жаттығулар баланың назарын терапевтке кезекке тұрғанда, қоғамдық көлікте жүргенде немесе мектепке дейінгі мекемеден үйге барғанда алады. Серуенде баладан естіген дыбыстарды қайталауын сұраңыз: қоңыраудағы ән, мотоциклдің дыбысы, иттің үруі және т.б. Егер қысқа мерзімді сөйлеу терапиясы үнемі орындалса, сіздің қазынаңыз тез және мағыналы сөйлеуді үйренеді. Барлық жаттығуларды өз мысалыңызбен көрсетіңіз және сәтсіздікке ұшыраған кезде баланы ұрламаңыз, аңды сіздің нұсқауларыңызға бағынбаңыз. Егер сіз екі жасар баламен айналыса бастасаңыз, онда 4 жасқа дейін ол таңертең барлық өлеңдерді анық және нақты айта алады.
.Конец формы
«БУЫН ҚОСЫҢЫЗ»
Мақсаты.
Балалардың фонемалық есту қабілетін, ойлау жылдамдығын дамыту. Ойын барысы. Тәрбиеші (немесе бала) бір буынды атайды және допты лақтырады. Ұсталған доп сөзді толықтыруы керек, мысалы, ма – ма, кни – га және т.б. сөзді толықтырған бала тағы да допты тәрбиешіге (немесе балаға) лақтырады
"Сөзді аяқта»
Мақсаты: күрделі сөйлемдерді құрастыруда балаларды жаттықтыру. Ойын барысы. Мұғалім сөйлемді бастайды, ал бала аяқтайды. Мен кәмпиттерді жақсы көремін, өйткені олар… Мен әжем үшін алаңдаймын, өйткені… Мен дос болғым келеді, өйткені… Біз тыңдағанды ұнатамыз, өйткені…
-
«Сөзді аяқта»
-
Мақсаты. Балаларға түбір сөздерді таңдауға үйрету. Ойын барысы. Мұғалім өлең оқиды, ал балалар "қар"сөзіне қатысты сөздерді қосуы керек. Ұйқы сияқты тыныш, тыныш, Жерге құлады...(қар). Аспаннан бәрі сырғиды – Күміс ... (снежинкалар). Міне, балалар үшін көңілді – Бәрі күшті...(қар жауады). Барлығы жарысады, Барлығы ойнағысы келеді...(снежки). Ақ пиджак сияқты Ол киінген...(снеговик). Қар мүсінінің жанында Бұл қыз ... (снегурка). Ертегідегідей, түсдегідей, Жер бәрін безендірді ... (қар). (И.) - Сіз қандай сөздерді алдыңыз? Олардың бәрі қандай сөзге ұқсас?
«НЕ ДҰРЫС ЕМЕС?»
Мақсаты. Есту қабілеті мен сөйлеуді дамыту; семантикалық сәйкессіздіктерді анықтауға үйрету; мәтіннің мазмұнын ескере отырып, дұрыс сөздерді таңдау. Ойын барысы. Балаларға өлеңді екі рет оқып, сәйкессіздік табуды ұсынады. Бұл дұрыс па, жоқ па, бұл қара қар сияқты, Қант-ащы, көмір-АҚ, бірақ қорқақ, қоян сияқты, батыл? Қатерлі ісік нені ұша алады, ал аю мастаканы билей алады, Алмұрттың талында не өседі, киттер құрлықта өмір сүреді, Қарағайдың таңы мен таңына дейін косари нені құлатады? Ал, скверлер конустарды жақсы көреді, ал жалқау адамдар жұмысты жақсы көреді, Ал қыздар мен ұлдар торттарды аузына алмайды ма? Егер балалар барлық қателіктерді шақырмаса, онда мұғалім өлеңді тағы бір рет оқиды. «БАСҚА
СӨЗ ОЙЛАП ТАБЫҢЫЗ»
Мақсаты. Балалардың сөздік қорын кеңейту. Ойын барысы. Мұғалім балаларға мысалы бойынша сөйлемдер құруды ұсынады: сүт бөтелкесі-сүт бөтелкесі. Мүкжидек желе - ...(мүкжидек желе). Көкөніс сорпасы- ... (көкөніс сорпасы). Картоп пюресі - ...(картоп пюресі). Және т. б.
«Жұмсақ және қатты»
Дыбыстарды саралауға арналған сөйлеу ойыны үшін әр зерттелген әріп үшін 3 сурет дайындаңыз: бірінші суретте жұмсақ фонема, екіншісі қатты, үшіншісі оларсыз болуы керек. Мысалы: піл – [с], Тит – [с'], жираф. Ойыншыға көк және жасыл чиптер беріңіз. Суретке көк түсті қатты дыбыспен, жасыл – жұмсақ дыбыспен қойыңыз.
«Бояулар»
Түсті атаңыз, ойыншылар кезекпен осындай түсі бар заттарды еске түсіруі керек: жасыл-шөп, жапырақ, мүк, орман; Көк-мұхит, аспан, өзен, Қара өрік; сары-күн, лимон, күнбағыс, одуванчика, тауық; апельсин-сәбіз, өрік, апельсин, мандарин; қызыл-қызанақ, ледибуг, тау күлі, шие; күлгін-баклажан, жүзім, сирень; ақ-қар, сноуборд, аққу, түймедақ. Дұрыс жауап үшін чип беріңіз. Фишкалардың ең көп санын жинаған ойын жеңеді.
Мақсаты: сөздік қорын кеңейту, сын есімді зат есіммен үйлестіру қабілетін дамыту. Бұл ойынды доппен ойнауға болады, оны бір-біріне лақтырады. "Жаңа" деп не айтуға болады ... (ауа, қияр, нан, жел); "ескі"... (үй, қарасора, адам, етік); "жаңа"... (тоқаш, жаңалықтар, газет, дастархан); "ескі"...(жиһаз, ертегі, кітап, әже); "жаңа"... (сүт, ет, Джем); "ескі"...(орындық, орындық, терезе).
«Керісінше айтыңыз»
Мақсаты: антонимдер сөздігін кеңейту. Бұл ойынның екі нұсқасы бар. Бірінші нұсқа оңайырақ, өйткені бала өз жауаптарында ересек адамның сөйлеуіне ғана емес, сонымен қатар сурет материалына да сүйенеді. Екіншісі қиынырақ, өйткені ересек адамның сөйлеуіне ғана сүйену керек. 1. Суреттерге сүйене отырып: Атасы ескі, немересі … Ағаш биік, бұта … Теңіз терең, ал ағын … Жол кең, ал жол … Қауырсын жеңіл, ал шайнек … Жазда жазғы киім қажет, ал қыста … 2. Суреттерге қолдау жоқ: Тәтті торт және дәрі … Түнде қараңғы, күндіз … Қасқырдың құйрығы ұзын, ал қоянның құйрығы бар … Нан жұмсақ, ал крекер … Шай ыстық, мұз … Жазда ыстық, ал қыста …
«Мишутканың туған күні»
Мақсаты: зат есімдерді табыс септігінде дұрыс үйлестіру қабілетін дамыту. Бұл ойын үшін бізге балық, сәбіз, саңырауқұлақтар, дәндер, шөптер, сарайлар, түлкі, қоян, кірпі, тауық, сиыр және аю бейнеленген суреттер қажет. Мишутка достарының туған күніне шақырды. Қонақтар әлі келген жоқ, бірақ олар үшін емдеу дайын. Мишутка кімді күтіп тұрғанын болжауға тырысайық. Мысал: Жаңғақтар-ақуыз. Мишутка ақуызды күтеді. Балық ... - аю күтеді… Сәбіз ... - аю күтеді… Саңырауқұлақтар ... - аю күтеді… Астық ... - Мишутка күтеді… Шөп ... - аю күтеді…
«Сөзді тап»
Мақсаты: зат есімдер мен етістіктердің сөздік қорын дамыту. Ойын барысы. Мұғалім балаларға сөз жиынтығы бойынша кімнің сөйлейтінін болжауды ұсынады. Сөздердің шамамен жиынтығы: Мяукает, секіреді, крадется. Бұл кім? Секіреді, ұшады, клюет, чирикает. Бұл кім? Жылау, үрлеу, ызылдау. Бұл кім? Үрлеу, тістеу, тістеу. Бұл кім? Мычит, шайнау, жайылым. Бұл кім? Секіреді, жүзеді, айқайлайды. Бұл кім? Және т. б.
«Орманда»
Мақсаты: упражнять балалардың берудегі делить слова на буындар. Ойын барысы. Мұғалім балаларға орманда жүретіндерін (балалар топта жүретіндерін) ұсынады. Барлығы әр түрлі бағытта сұрыпталды, содан кейін олар бір-бірін шақыра бастады. Балалар тоқтап, кезекпен бір-бірін шақырады. Сонымен қатар, олар атын буындармен айтады: Ма-ша, Ни - ки-та, Ли-за және т.б. болашақта балалар аталған атаудағы буындардың санын атай алады: Да – ша (екі буын)
"Жұмсақ-қатты»
Мақсаты: упражнять балалардың берудегі бөлуге бірінші дыбысын сөзде ажыратып, дауыссыз дыбыстар бойынша қаттылықты – жұмсақтық. Ойын барысы. Бөлек үстелде әртүрлі ойыншықтар (немесе суреттер) бар. Мұғалім балаларға кез-келген ойыншықты (суретті) таңдауға кеңес береді. Содан кейін мұғалім тапсырманы түсіндіреді: - Бүгін біз "жұмсақ – берік"ойынындағы сөздерді зерттейтін боламыз. Сіз ойыншықты (суретті) атайсыз. Сөздегі алғашқы дыбысты анықтаңыз. Егер бұл дыбыс жұмсақ болса, онда сіз ойыншықты (суретті) осы жұмсақ жастыққа саласыз. Егер сіздің сөзіңізде бірінші дыбыс қатты болса, онда сіз ойыншықты (суретті) осы қатты текшеге жатқызасыз. Балаларға ойыншықтар немесе басқа заттар (суреттер) жиынтығы ұсынылады: қуыршақ, кит, танк, телефон, оятқыш, сарай, құбыр, диван, газет, шайнек.
"Мен бес атауды білемін»
Мақсаты: сөздердің жалпыланған мағынасымен жұмыс істеуді жалғастыру. Ойын барысы. Балалар шеңберге тұрып, бір-біріне орамал бере бастайды. Мұғалімнің (мақтаның) сигналы бойынша қолында орамал бар бала мұғалімнің сұрағына жауап береді: "киім заттарының (ағаштар, жидектер, жемістер, көкөністер, құстар, үй жануарлары, жабайы аңдар, ыдыс-аяқ, Жиһаз және т. б.) бес атауын кім біледі ?»
«Іздеу»
Мақсаты: балаларға жақын ортада табуға және атауында аталған дыбыстар бар заттарды дұрыс атауға үйретуді жалғастыру. Ойын барысы. Мұғалім балаларға топқа саяхат жасап, атауларында [c], [Z], [C] дыбыстары бар заттарды іздеуді ұсынады. Тапсырманы қиындатуға болады: балаларды кіші топтардың тиріне бөлу, олардың әрқайсысы белгілі бір дыбыс (немесе [С] дыбысы немесе [з] дыбысы немесе [ц] дыбысы) естілетін заттарды іздейді. Балалар затты тауып, сыпайы түрде Данноны өздеріне шақырады: "данно, маған келіңіз. Мен [ц] дыбысы бар затты таптым – гүл. Жеке балалар, данно сөздегі дыбыстың қай жерде екенін сұрауы мүмкін (сөздің басында, ортасында немесе соңында).
«Сөздер-әрекеттер»
Мақсаты: балаларды зат есімдерден етістіктер құра білуге үйрету. Ойын барысы. Мұғалім зат есімді атайды (тақырып, бала-етістік (тақырыппен әрекет). Бірінші фразаны мұғалім үлгі ретінде береді: жұмбақтар жасалады. Сөздердің шамамен жиынтығы: бетбелгі ...қойыңыз; шаш қыстырғыш ...қатайтыңыз; тапсырыстар ... тапсырыс беріңіз; тапсырма ... орнатыңыз; кәстрөл ...пісіріңіз; дайындамалар ...жинаңыз; қайнату ...қайнатыңыз және т. б.
-
" Не артық?»
-
Мақсаты: упражнять балалардың берудегі бөлуге артық пән текті заттар (объектілер, жалпылама родовитыми байланыстары бар. Ойын барысы. Жаттығу құлақпен қолданылады. Суреттер қажет болған жағдайда қолданылады. Мұғалім төрт сөзден тұратын сөздер тізбегін атайды. Тізбекте бір сөз артық. Бұл жағдайда алдымен қосымша сөз тізбектің соңына қойылады. Бірте-бірте, балалар жаттығуды игерген сайын, тізбектегі артық сөздің орны өзгеруі мүмкін. Бала бұл сөзді анықтайды және оны неге артық деп санайтынын түсіндіреді. Мысалы: үйеңкі – қайың – емен – үстел. (Үйеңкі-қайың-емен-бұл ағаштар. Үстел-бұл жиһаз. Сонымен, қосымша сөз-Бұл үстел.)
«БҰЛ ҚАНДАЙ СӨЗ?»
Мақсаты. Балаларға сөздерді мағынасы бойынша топтауға, сөздердің тікелей және бейнелі мағынасын түсінуге үйрету. Ойын барысы. Педагог балаларды сұрайды: "қандай болады? Бұл өрнекті қалай түсінесіз?"Балалар сөз тіркестерін түсіндіреді. Таза жел салқын. Жаңа піскен балық – жаңадан ауланған, бұзылмаған. Жаңа көйлек – таза, жуылған, үтіктелген. Жаңа газет жаңа ғана сатып алынды. Жаңа бояу құрғақ емес. Жаңа бас – демалған.
«ҚАНДАЙ, ҚАЙ, ҚАЙСЫ?»
Мақсаты. Осы мысалға сәйкес келетін анықтамаларды таңдауға үйрету. Ойын барысы. Мұғалім қандай да бір сөзді атайды, ал ойыншылар кезек-кезек осы тақырыпқа сәйкес келетін белгілерді таңдайды. Сарай-қызыл, жылдам, үлкен, кішкентай, әдемі. Пальто жылы, қысқы, Жаңа, ескі. Және т. б.
Сөйлеу барысында балалардың дұрыс тыныс алуын дамытуға арналған ойындар.
«Қатты-ақырын-сыбырлап»
Мақсаты: Балаларға қатты,сыбырлап, ақырын сөйлеуге үйрету.
770 ₸ - Сатып алу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз
- Жүктелуде...
- Жүктелуде...
- Жүктелуде...
тақырыптармен дайындаймыз