А. С. Макаренко атындағы
жалпы орта мектебі
коммуналдық мемлекеттік
мекемесі
ТАҚЫРЫБЫ: Ағылшын тілі сабағында
қалыптастырушы
бағалаудың түрлерін
қолданудың тиімділігі
Пәні: Ағылшын
тілі
Мұғалім: Г.
Бесинбаева
2016-2017 оқу
жылы
Жоспар
-
Кіріспе
-
Негізігі бөлім
-
Ағылшын тілі сабағында
қалыптастырушы бағалауды
қолданудың
тиімділігі
3)Қорытынды
4)Пайдаланылған
әдебиеттер
Кіріспе
Бүгінгі білім беру жүйесінің
ерекшелігі- білім алушының қандай да бір іс-әрекетке құзіреттілігін
дамыту болып табылады. Ұлы педагог Ы.Алтынсарин «Оқытушы
бағаланғанда олардың іске қатысы жоқ сөздеріне қарап емес, олардың
егістерінің бетіне шыққан жемістеріне қарай бағалау керек» деп
айтқандай, оқу жетістігін нақты бағалау мәселесі-білім беру
жүйесіндегі өзекті мәселелердің бірі.
Оқушыны критериалды бағалауды
негізі қалыптастырушы бағалау. Қалыптастырушы бағалау барлық
тоқсанда күнделікті сабақ беру барысында жүйелі жүргізіледі және
сабақтың бөлінбейтін бөлігі болып
табылады.
Қалыптастырушы бағалау үнемі
жүргізіліп отырады, балл мен баға қойылмайды. Мұғалім мен оқушы
арасында кері байланыс әрекеті арқылы оқыту үдерісін уақытында
түзетіп отыруға, оның өлшемін анықтауға, сабақты әрі қарай
жоспарлауға ықпал етеді. Қалыптастырушы бағалау -мұғалімдерді,
оқушыларды және педагогикалық үдерістің және басқа қатысушыларын
оқуды жетілдіру үшін қажет ақпаратпен қаматамасыз ететін оқудың
ағымдағы бағалануы.
Қалыптастырушы бағалау:
-
Күнделікті алған білімінің меңгеру деңгейін
анықтайды
-
Негізі бақылау жұмысына дейін білімін
жүйелейді
-
Кездескен қиыншылықтарын қалыпқа келтіруге
оқушыға мүмкіндік береді.
Қалыптастырушы бағалау –сапалы
оқытудың негізі құралы. Оқыту үдерісін басқарудың негізгі кілті
бағалауда деп айтуға болады. Көптеген жылдар бойы оқушы жетістігі
басқа оқушымен салыстырмалы түрде бағаланып келді. « Бағалау»
термині «жақын отыру» латын тіліндегі мағынада. Бағалаудың негізгі
сипаты бір адам басқа адамның не айтьып, не істегенін немесе
өзін-өзі бақылау жағдайында өзінің дербес ойлауын, түсінігін немесе
тәртібін мұқият бақылауы болып табылады.
Өз кезегінде, білім беру
сапасын жоғарылату оқушылар жетістігін бағалаудың нақты
критерийлерін жасауды талап етеді. Бағалаудағы ерекше амал критерий
арқылы бағалау болып табылады.
Негізігі бөлім
2.1 Ағылшын тілі сабағында
қалыптастырушы бағалаудың түрлерін
қолданудың тиімділігі
Оқыту үшін бағалаудың негізгі
идеясының бірі – оқушылар мен мұғалімдерде жұмыстың белгілі бір
бөлігінде оқытудағы мақсаттың ортақ түсінігі болуы тиіс. Сонда ғана
біз өзіміз қол жеткізген деңгейді бағалай аламыз. Мұғалім
тапсырманы орындаудағы жетістіктің , жартылай жетістік немесе
жетістікке жетудегі кемшіліктің неден құралатынын анық түрде
жеткізсе ғана, оқушылар өздерінің күшті жақтарын және оны
жетілдірудің салалары қандай екенін бағалай
алады.
Бұрын оқытуда оқушылар тек қана тыңдаушы,
орындаушы болып келсе, ал қазіргі оқушы өздігінен білім іздейтін
жеке тұлға екендігіне ерекше мән беруіміз керек. Критериалды
бағалау жүйесі бұрынғы бұрынғы бағалауға қарағанда қалыптастыршы
және жиынтық бағалаумен ерекшеленеді. Қалыптастырушы бағалау
оқытуды әдістерді және осы мүмкіндіктерді іске асыру түрлерін
жақсарту мүмкіндіктерін анықтауға бағытталған.
Қ
Б КЕСТЕСІ
МҰҒАЛІМ НАЗАРЫНА:
-
Сыныптарды және өзін өзі
бағалау үшін мүмкіндіктерді ойластырыңыз
-
Нәтижелерді оқу мақсаттарымен
байланыстырыңыз
-
Нақты табыс критерийлерін
ұсыныңыз
-
Балаларды бағалау бойынша жұмыс барысында тиісті
тілді дамыта үйретіңіз
-
Өзін-өзі талдау барысында балаларға бағыт
беріңіз
Мен өз сабақтарымда
критериалды бағалауды жиі қолданымын, яғни сабақтың басында
оқушылар нені білуі тиіс, не нәрсеге қол жеткізу керек деген
мақсатпен сабақтың критерийін тақтаға жазып көрсетемін немесе әр
қағазға жазылған күйде құрылған критерийлерді
таратамын.
Яғни,
қалыптастырушы
бағалау-
(күнделікті)
-
Оқушының күнделікті білім
сапасын
-
Күнделікті жұмыс жасау
-
Білім алудағы олқылықтары күнделікті
түзеу
-
Қорытынды бағалауда есепке алынбауы яғни, біз «5»
балдық бағалау жүйесінің жақсы қасиеттерін сақтай
аламыз.
«Білім саласына қызмет
еткеннің бәрі Қазақстанның болашағына қызмет етеді» -деп
президентіміз айтқандай мұғалімге осы бағалау жүйесі оқушы білімі
үшін үлкен үлес қосады деп сенемін.
Қалыптастырушы бағалаудың
түрлері:
Қалыптастырушы бағалаудың
оқушы бойына білім нәрін беруде тигізер көмегі мол екенін айта келе
1 сыныпқа арналған сабақ жоспарын ұсынғалы
отырмын
Long term plan module:
Module 5 My
Food
|
School: А. С .
Макаренко
|
Date:
|
Teacher’s
name:Г.
Бесинбаева
|
Class: 1
|
Number of
present:
|
Absent:-
|
Learning objective(s) that
this lesson is contributing to:
|
1.L3 recognize with support common names and
names of places; recognize the spoken form of a limited range of
everyday words
1.S3 pronounce familiar words and expressions
intelligibly
1.S5 use words in short
exchanges
1.UE9 action verbs and present simple
forms I like/I don’t like
|
Lesson
objectives:
|
All learners will be able
to:
point to the picture and say
what you like and don’t like.
|
Most learners will be able
to:
say what he/she doesn’t
like
|
Some learners will be able
to:
demonstrate food and drink
items appropriately to the
class
|
Language
objectives:
|
Learners can:
By
the end of the lesson learners will be able to
-
says what he/ she
likes;
-
says what he/she doesn’t like.
|
Key words and
phrases: Food and drink items: milk,
cheese, bananas, juice, eggs, chicken, like, don’t like, yum, yuk
I’ve got some milk for you. I like milk. Yum! I don’t like milk.
Yuk!
|
Useful classroom language for
dialogue/writing: oral
|
Discussion
points:
|
Can you say why we eat
food?
|
|
Writing prompts:
|
Assessment for
Teaching
|
Criteria based assessment
Assessment
criteria: Demonstrating food and drink
items appropriately to the
class
Descriptor: A
learner
says what he/ she
likes;
says what he/she doesn’t
like
Self-assessment: Traffic
lights
|
How to overcome barriers in
learning English
|
Use
cartoon
-Use feedback
-Scaffold learners if necessary
-Ask more questions
|
Previous
learning
|
Checkpoint
4
|
Plan
|
Planned timing
|
Planned activities (replace the notes below
with your planned activities)
|
Resources
|
Start (Beginning of the
lesson)
|
Greeting: Teacher greets learners;
learners respond to greeting and take their
places. Dividing into
subgroups: Teacher divides
learners into subgroups
using colorful circles, squares,
triangles and rectangular figures.
Warming up: “Telephone
game” Teacher whispers a sentence to
the first learner in a line. Learners must then repeat the sentence
to the next learner in line and on down the
line. The last learner in line will
say out loud the sentence as he/she heard it. The first learner in
line will either agree or disagree with the
sentence.
How do you think what theme
we have for today? Teacher asks the learners to
identify today’s theme using interactive slides. Teacher introduces
lesson objectives to the learners.
|
Interactive
board
|
Middle (of the
lesson)
|
D)
Teacher pre-teaches the
words milk, cheese, bananas,
juice, eggs, chicken, using flashcards, simple
mimes and gestures.
W)
Teacher elicits from learners
first sound of the following words by showing visuals with first
sound letter missing [m]ilk [c]hicken
[b]anana.
Task
Point to the picture and say what you like and
don’t like.
Example: I like juice but I don’t like
tea.
Talk with your friend about your likes and
dislikes.
Sing “I like milk ” song
Listen and read : I have
got some milk for
you.
Positive
I like milk.
Yum!
Negative
I don’t like milk.
Yuk!
Talk with your friend about your likes and
dislikes.
W)
Is it a drawing
game? The teacher begins to draw on
the board. He/She may draw a line, circle, (an orange, an egg)
etc., but only part of the drawing. Then the learners guess, “Is it
a ….?” After a few guesses the teacher or the learner draws another
small part of the drawing and learners guess again. The process
continues until the learners guess
correctly
Task
Look at the pictures. Say what you like and don’t
like.
Example: It is an apple. It’s red. I like milk. I
don’t like eggs.
|
Song:
Come on
everybody!, CD, DVD players, picture
dictionaries, a worksheet with an empty room outline , room object
flashcards, notebook,
CD, Student’s book1, Activity
Book 1
|
End (of the
lesson)
|
Reflection Self-assessment: Traffic
lights
Ask students to look at lesson
objectives they set at the beginning of the lesson and think and
say what they did well in the lesson and what needs
improvement.
|
Traffic lights cards
|
Additional
information:
|
Differentiation - how do you plan to
give more support? How do you plan to challenge the more able
learners?
|
Assessment - how are you planning to
check learners’ learning?
|
Cross – curricular links health and safety
check ICT links
Values links
|
|
|
|
Reflection
Were the lesson objectives / learning
objectives realistic?
What did the learners learn
today?
What was the learning
atmosphere like?
Did my planned
differentiation work well?
Did I stick to timings? What changes
did I make from my plan and why?
|
Use the space below to reflect on your lesson.
Answer the most relevant questions from the books on the left about
your lesson.
|
Summary evaluation What two things went really
well (consider both teaching and learning)?
1.
2.
What two things would have improved the
lessons (consider both teachings and
learning)?
1
2
What have learned from his lesson about this
lesson about the class or individuals that will inform my next
lesson?
|
Сонымен бірге, біршама
бағалауға берілген тапсырмаларды назарларыңызға ұсынғалы отырмын.
(1 сынып)
Grade: 1
Name: ______________
L.O: 1. L2
Grade: 1
Name: ______________
L.O: 1. S3
Grade: 1
Name: ______________
L.O: 1.UE4
In On
Under
Қорытынды
Қорыта келе, қалыптастырушы
бағалау жүйесі ағылшын тілі сабағы үшін өте тиімді. Мұғалім бұл
бағалау әрекеті арқылы пәнді меңгерудің нақты мақсатына жете алады.
Оқушының өткен тақырыптарды біртұтас, үйлесімді сурет ретінде,
нәтижені бақылаудың сәйкес тәсілдерін өзі анықтай білуіне, жоғары
деңгейге жетуге ынталануына ықпал ете алады. Қалыптастырушы
бағалаудың ерекшеліктері- оқушының күнделікті білім сапасы, білім
алудағы олқылықтарды күнделікті түзеу, оқушының қиындық тудыратын
сұрақтарын анықтау және оны жою, оқушының бағалаудан алған жағымсыз
әсерлерінің азаюы, психологиялық жайлы ортаның болуы бағалаудың
әділдігі, анықтылығы және ашықтығы, өзін-өзі бағалау
дағдылары.
Теодор Сайзердің «Баға беру
және есепке алу – керемет мақсаттар.білім алу үдерісіне кедергі
тигізбейтін және біздің жан салып жасап жатқан ісімізге пайдалы да
әділ баға беретін жүйе....» дегендей, қалыптастырушы баға дұрыс
ұйымдастырылған жағдайда мұғалімге олардың іс-әрекеттеріне
байланысты ұсыныс, түсінік тағы сол сияқты мәліметтер бере отырып,
жүйелі түрде кері байланысты қамтамасыз етеді. Кері байланыстың
әсерінен мұғалімдер өздерінің оқу үдерісін ұйымдастыруға белсенді
түрде қатысады. Ол үшін мұғалім оқушылардың оқу нәтижелерінің
өзгеруіне байланысты оқыту және оқудың жаңа әдіс-тәсілдерін,
техникасын өзгертіп отыру қажет. Мұндай бағалау жаппай тәжірибеде
мұғалімнің қалыптаструшы бағалаудың теориялық негіздерін және оны
ұйымдастырудың алгоритімін меңгерген кезде ғана жүзеге
асады.
Пайдаланылған
әдебиеттер
-
Нұсқаулық
-
. Бастауыш мектебі №7-8 2008
-
Мектептегі шет тілі
№1.2016
-
Бастауыш
мектебі №1 2015
-
Психология астана 2006
А. С. Макаренко атындағы
жалпы орта мектебі, коммуналдық мемлекеттік мекемесінің ағылшын
тілі пәнінің мұғалімі Бесінбаева Гүлзаттың
«Ағылшын тілі сабағында
қалыптастырушы бағалаудың түрлерін қолданудың
тиімділігі» атты
баяндамасына
РЕЦЕНЗИЯ
Бесінбаева Гулзат Жұматқызы
ағылшын тілі пәні мұғалімі. Осы аталған баяндамамен жұмыс жүргізуі
қазіргі Қазақстандағы үштұғырлы тіл саясаты – бұл елімізді, оның әлеуетін
одан әрі нығайтуға бағытталған тұтас тұжырымдамаға септігі тиері
сөзсіз. Жас ұрпақтың жанаша ойлауына,
дүниетанымының қалыптасуына, білік негіздерің меңгеруіне ықпал
ететін жаңаша білім мазмұнын құру, ағылшын тілін үйретудің
нәтижелігі пәннің оқылуы сапасына тікелей байланысты деп ойлаймын.
Сондықтан бұл баяндама оқытудың жаңа мазмұны, жаңа технологиялар,
инновациялық үрдіс, қазіргі педагогикалық жаңалықтар оқушы өзін-өзі
дамыта, жетілдіре бақылай алатын дағды қалыптастыру міндетін алдына
қойған деп есептеймін. Қалыптастырушы бағалау түрін
пайдалана отырып мұғалім оқушылардың сабаққа деген қызығушылығын,
зейінін арттыру мақсатында әртүрлі әдіс-тәсілдерді қолданады. Атап
айтқанда, мұғалім қалыптастырушы бағалау жүйесін іске асыра отырып,
әртүрлі заттарды қолдану арқылы сұрақтар қойып, затты көрсетіп,
түрлі тапсырмалар орындата алады.
Түрлі бала қызығушылығын
арттыратын тапсырмалар түрлерімен сабақты қызықты өткізуге тырысуы
қажет деп ойлайды. Сондықтан бұл баяндама өз нәтижесін көрсете
алады деп есептеймін.
Бірлестік жетекшісі: Н.
Мухамадаминова
Grade: 1
Name: ______________
L.O: 1.L4
1
2
3
4
Grade: 1
Name: ______________
L.O: 1.L1