Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Term 3

    Unit 6 "The natural world"

    School: B. Sokpakbaev


    Date: ___. ___.2023

    Teacher’s name: Nurlankyzy Balausa



    Grade 8 B

    Number present:

    Number absent:


    Theme of the lesson:

    The lost world


    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    8.2.1.1.understand with tittle or no support the main points in extended talk on wide range of general and curricular topics

    8.1.5.1.use talk or writing as a means of reflecting on and exploring a range of perspectives on the world


    Lesson objectives

    Writes sentences with past passive

    Identifies the main reason in the text


    Plan


    Part of the lesson/Time

    Teacher`s activities

    Students activities

    Assessment

    Resources

    Beginning the lesson

    12 min

    Warm-up

    The lesson greeting.

    Good day, children!

    How are you!

    You are beautiful

    You are clever today!

    I wish you luck today!

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

    I want ask the homework with method (Clever card)In the clever card sentences are given present you must change sentences past passive


    Make past passive sentences using the verbs









    Teacher divide into two groups with puzzle .First

    group-mammoths

    The second group bison Students given puzzle pieces of puzzle each puzzle contains new words related to the new theme


    Yes, today`s our theme about mammoths. extinction species.

    Then teacher explain .The oldest representative the south African mammoth appeared around 5 million years ago. A mammoth is any species of the extinct elephantid genus.Extintc species are mammoths,bison,Siberian unicorn,hipporian horses,aurochs,cave lion.Mammoths were used by ancient people to the make weapons as food.

    Let`s watch the food

    Then work with new words:

    Students wish each other good words

    The greets with teacher


    Pupils can make a sentence with past passive by choosing card

    Answer

    1.The language is spoken in Peru

    2.Chocolate is made from this

    3.When these colours are mixed they make purple

    4.This song is sung by Taylor Swift

    5.Paintigs are bought and sold in these places

    6.These glass objects are used when we drink

    Score:3



    Divided into two groups




    Listen




    Repeat the new words

    Species,extinction,herds,fossils,mammals,fur,bones,

    Habitat










    Watch the video

    Assess with

    Chart

    Scale

    Students mark their scores on a chart for each task



























    Verbal assessment


















    Picture 2 Cards(verbs)

    Pictures










    Puzzle pieces

    Mammoths-bison`s picture















    Pictures

    video

    Middle


    8 min

    Denotative graph

    Group work















    8 min

    Second task wheel

    Invidual work
































    6 min


















    4 min

    Third task

    Group work








    Conclusion

    2 min






    Student task requiring special knowledge


    -If our lesson understandable let`s do the tasks our first task read the text about extinction species and complete the denotative graph .Answer questions you will answer the actions by asking questions.

    1Shape3 Shape2 Shape1 .What happened to mammals?



    1.What 2.Who 3.Why

    Happened

    -If everything is done according to the descriptor in this task, put three points on the evaluation sheet.

    Teacher evaluates the students after the task


    Let`s do the second task.

    In this task you must come to the blackboard answer the question about text. You need to score two points in this task.

    1. Why is it important to protect endangered species?

    2. What can we do to help save endangered animals?

    3. What species were extinct?

    4. What had been said about species in other theories?

    5. What time did mammoths appeared ?

    6. What did ancient people made from extinct species ?

    7. Who was hunted mammoths?

    8. what reason did the lost species disappear ?

    After in this task teacher evaluates students


    -Now ,look at the presentation .We are given a grammar with the text. In the last lesson, we went the passive crossed with present tense, today use passive crossed with past tense. This grammar is connected with object. To form S+ was/were past participle+ by+ agent

    We use the was the first singular form

    We use the were third person plural form

    Mammoths were hunted by humans

    If our grammar understandable let`s do the task

    In this task you must find the changer sentences

    Teacher give the first text the first group, give the second text the second group


    Teacher ask the students new words and make a sentences with past passive





    Teacher gives task for requiring special knowledge

    Answer:

    1.False

    2.True

    3.True

    4.True

    Students read the text about mammoths

    Descriptor:

    1.read the text

    2.answer the question

    3.complete the denotative graph
















    Answer the question that stopped by moving the wheel on the board. Students answer the question moving the wheel.

    Descriptor:

    1.read the question

    2.answer the question

    1.Because species part of habitats

    2. should not pollute the environment

    3.The species were extinct mammoths,bison,

    herds,saiga,

    Caspian seal,hipparion horses.

    4.Other theories said wasn`t caused by hunters but by changes in the environment

    5.thousand of year ago 6.Hunted by prehistoric humans for food, for their fur and their bones

    7.Prehictoric humans 8.mammals couldn`t adapt to the climate








    Writes new grammar














    Students finds past passive in the text

    Descriptor:

    1.read the text again

    2.find the past passive

    3.underline the past passive

    Score:3

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Самархан Балауса
    09 Наурыз 2023
    307
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Ағылшын тілінен сабақ жоспары

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Ағылшын тілінен сабақ жоспары

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Ағылшын тілі мұғалімдеріне арналған сабақ жоспары
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Term 3

    Unit 6 "The natural world"

    School: B. Sokpakbaev


    Date: ___. ___.2023

    Teacher’s name: Nurlankyzy Balausa



    Grade 8 B

    Number present:

    Number absent:


    Theme of the lesson:

    The lost world


    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    8.2.1.1.understand with tittle or no support the main points in extended talk on wide range of general and curricular topics

    8.1.5.1.use talk or writing as a means of reflecting on and exploring a range of perspectives on the world


    Lesson objectives

    Writes sentences with past passive

    Identifies the main reason in the text


    Plan


    Part of the lesson/Time

    Teacher`s activities

    Students activities

    Assessment

    Resources

    Beginning the lesson

    12 min

    Warm-up

    The lesson greeting.

    Good day, children!

    How are you!

    You are beautiful

    You are clever today!

    I wish you luck today!

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

    I want ask the homework with method (Clever card)In the clever card sentences are given present you must change sentences past passive


    Make past passive sentences using the verbs









    Teacher divide into two groups with puzzle .First

    group-mammoths

    The second group bison Students given puzzle pieces of puzzle each puzzle contains new words related to the new theme


    Yes, today`s our theme about mammoths. extinction species.

    Then teacher explain .The oldest representative the south African mammoth appeared around 5 million years ago. A mammoth is any species of the extinct elephantid genus.Extintc species are mammoths,bison,Siberian unicorn,hipporian horses,aurochs,cave lion.Mammoths were used by ancient people to the make weapons as food.

    Let`s watch the food

    Then work with new words:

    Students wish each other good words

    The greets with teacher


    Pupils can make a sentence with past passive by choosing card

    Answer

    1.The language is spoken in Peru

    2.Chocolate is made from this

    3.When these colours are mixed they make purple

    4.This song is sung by Taylor Swift

    5.Paintigs are bought and sold in these places

    6.These glass objects are used when we drink

    Score:3



    Divided into two groups




    Listen




    Repeat the new words

    Species,extinction,herds,fossils,mammals,fur,bones,

    Habitat










    Watch the video

    Assess with

    Chart

    Scale

    Students mark their scores on a chart for each task



























    Verbal assessment


















    Picture 2 Cards(verbs)

    Pictures










    Puzzle pieces

    Mammoths-bison`s picture















    Pictures

    video

    Middle


    8 min

    Denotative graph

    Group work















    8 min

    Second task wheel

    Invidual work
































    6 min


















    4 min

    Third task

    Group work








    Conclusion

    2 min






    Student task requiring special knowledge


    -If our lesson understandable let`s do the tasks our first task read the text about extinction species and complete the denotative graph .Answer questions you will answer the actions by asking questions.

    1Shape3 Shape2 Shape1 .What happened to mammals?



    1.What 2.Who 3.Why

    Happened

    -If everything is done according to the descriptor in this task, put three points on the evaluation sheet.

    Teacher evaluates the students after the task


    Let`s do the second task.

    In this task you must come to the blackboard answer the question about text. You need to score two points in this task.

    1. Why is it important to protect endangered species?

    2. What can we do to help save endangered animals?

    3. What species were extinct?

    4. What had been said about species in other theories?

    5. What time did mammoths appeared ?

    6. What did ancient people made from extinct species ?

    7. Who was hunted mammoths?

    8. what reason did the lost species disappear ?

    After in this task teacher evaluates students


    -Now ,look at the presentation .We are given a grammar with the text. In the last lesson, we went the passive crossed with present tense, today use passive crossed with past tense. This grammar is connected with object. To form S+ was/were past participle+ by+ agent

    We use the was the first singular form

    We use the were third person plural form

    Mammoths were hunted by humans

    If our grammar understandable let`s do the task

    In this task you must find the changer sentences

    Teacher give the first text the first group, give the second text the second group


    Teacher ask the students new words and make a sentences with past passive





    Teacher gives task for requiring special knowledge

    Answer:

    1.False

    2.True

    3.True

    4.True

    Students read the text about mammoths

    Descriptor:

    1.read the text

    2.answer the question

    3.complete the denotative graph
















    Answer the question that stopped by moving the wheel on the board. Students answer the question moving the wheel.

    Descriptor:

    1.read the question

    2.answer the question

    1.Because species part of habitats

    2. should not pollute the environment

    3.The species were extinct mammoths,bison,

    herds,saiga,

    Caspian seal,hipparion horses.

    4.Other theories said wasn`t caused by hunters but by changes in the environment

    5.thousand of year ago 6.Hunted by prehistoric humans for food, for their fur and their bones

    7.Prehictoric humans 8.mammals couldn`t adapt to the climate








    Writes new grammar














    Students finds past passive in the text

    Descriptor:

    1.read the text again

    2.find the past passive

    3.underline the past passive

    Score:3

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Неміс тілі Презентация Мектепке дейінгі балалар
    09.03.2023
    307
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Самархан Балауса
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации