|
|
кездесе бермейді.
«Айтыс» - казақтың төл сөзі, ежелден айтысу, сөз жарысы,
пікірталасы деген үғымда қолданылып келген. Оқулықта айтыс өнеріне
түсініктеме берілген. Оқушылар танысатын алғашқы айтыс түрі -«Қыз
бен жігіт айтысы». 1-тапсырма. Айтысты
тыцда.
(МК,¥) Мүғалім алдын ала
айтыс өнері, салт айтысы туралы мэлімет жинақтайды жэне оған
оқушыларды да қатыстыруға болады.
Салт айтысының бір
түрі қыз бен жігіт айтысы да халықтың әдет-ғүрып, салтына
байланысты ойын-сауық кезінде айтылатын болған жэне жиналған жұртты
көңілдендіру, күлдіру, эн мен өлең қызығына батыру негізінде туған.
Қыз бен жігіт айтысы, эдетте, екі жастың амандасуынан басталып,
эзіл-оспақ, эдемі калжың ретінде айтыла береді. Онда ақындар
айтысындағыдай үлкен эңгімелер қозғалмайды, ойын-сауыққа лайықты
жеңіл-желпі күлдіргі жайлар сөз болады. Қыз бен жігіт айтысының
қүрылымы көбінесе халыққа белгілі 11 буынды өлең түрінде келеді.
Өлеңнің бастапқы екі жолын қыз да, жігіт те қайталай отырып,
өздерінің айтайын деген негізгі ойларын өлеңнің үшінші, төртінші
тармақтары арқылы білдіреді. Мүндай айтысты
цайым айтыс деп
атайды.
(МК,¥) Оқулықта берілген
тапсырмалар негізінде оқушылар «Қыз бен жігіт» айтысының сипатын,
мазмүнын талдайды жэне қайым айтыс ерекшеліктерін анықтайды. Бүл
айтыстың эуені Т. Бекхожинаның «Қазақтың 200 эні»
кітабынан алынып отыр.
|
ресурстар:
Уикипедия -ашық
энциклопедиясы https://kk.wikipedi a.org/wiki/ Айтыс
«Музыка» оқулығы, нота хрестоматиясы, аудио-бейне
хрестоматия
|
|
Сабактың
ортасы
|
«Айтысқа
дайындал» тапсырмасы оқушылардың қайым
айтыс түрін үйымдастыруға арналған. (МК,¥) Мүндағы
айтыс әуенін мүғалім өзі немесе оқушылармен
таңдауына болады. Үнтаспада Сыр өңірінде орындалатын
термелік әуен берілген.Сөз ай-тай-ык
кө-ше-лі
ме-рей-ің сон-да
ө-се-ді
(¥,Т) Оқулықта қайым
айтысты орындауда төмендегідей тапсырмалар
берілген:
- Өлең жолдарын
үнтаспамен бірге орында.
- Екінші шумақтағы үшінші, төртінші тармақтардағы
сөздерді мағынасы мен үйқасына қарай орнына қойып
оқы.
|
Нота
хрестоматиясы,
аудио-бейне
хрестоматия
|