Материалдар / Әлеуметтік жоба: Қазақ әндерінің королі 5-сынып
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Әлеуметтік жоба: Қазақ әндерінің королі 5-сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Әлеуметтік жоба НЗМ жобалары үлгісінде жалпы орта білім беру ұйымдарының оқушыларына арналып құрастырылды. Бұл жобада оқушылар қазақ әндерімен танысады.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
13 Ақпан 2021
499
2 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Ж ББ Ж. Досмұхамедов атындағы орта мектеп-балабақша кешені







5- сынып оқушыларына арналған «Қазақ вальсінің королі» Шәмші Қалдаяқовтың әндері

ӘЛЕУМЕТТІК ЖОБАСЫ







Жоба авторы: Ажигалиева Ш. Л.

Жобаны құрастырушы: Ажигалиева Ш. Л.







2020-2021 оқу жылы



Мазмұны:



  1. Жоба төлқұжаты

  2. Кіріспе

  3. Талдау

  4. Жоба мақсаты, міндеті, күтілетін нәтиже

  5. Жобаның іске асырылуы

  6. Қорытынды



























І. Жобаның төлқұжаты

Тақырыбы: «Қазақ вальсінің королі» Шәмші Қалдаяқовтың әндері

Мекен-жайы: Сырым ауданы, Өлеңті ауылы, ЖББ Ж. Досмұхамедов атындағы орта мектеп-балабақша кешені

Жоба жетекшісі: Ажигалиева Шаттық Лесбайқызы

Жобаның ерекшеліктері: Оқушылар Шәмші әндерін жинақтайды, әндерін көпшілікке насихаттайды, мерекелік шаралардан өзге де жиындарда әншілік қабілеттерінің қыр сырын көрсету, шығармашылық дарынын ашу.

Қатысушы саны: 38 оқушы

Мерзімі: 2020-2021 оқу жылы

Тәрбие бағыты: рухани-адамгершілік бағыты

























ІІ. Кіріспе

Күштілердің қайырымдылығы көбінесе алпыс айлалы саясат болып табылады, ол саясаттың мақсаты - халықтың махаббатын жаулап алу.

Франсуа де Ларошфуко

ҚР «Білім туралы» Заңы, 2007 жыл 27 шілде № 319-ІІІ (өзгертулер мен, қосымшалар 21.07.2015ж) ҚР Білім және ғылым министрінің 2015 жылғы 22 сәуірдегі № 227 бұйрығымен бекітілген «Тәрбиенің тұжырымдамалық негіздері» құжаттары негізінде әлеуметтік жобаны іске асыру .

Жоба 2020-2021 оқу жылында куратордың жұмыс жоспарына сай әр тоқсан сайын әлеуметтік мәселелердің шеңберінде оқушылардың шығармашылық қабілетін ашу және қазақ өнерінің қоржынында алтын әріптермен жазылған Шәмшінің еңбегін ұмытпау. Сондай-ақ, әншінің әндерін жинақтап, көпшілікке насихаттау қарастырылған.

Жастардың өлеңді толық меңгеру, шығармашылық дарынын ашу, әншіні көпшілікке насихаттау, ән мәтінін жаттап үйрену, ортада өз-өзін мәдениетті ұстап, ән жинақ шығару. Жобаның қатысушылары 5 «А», «Б» сынып оқушылары . Жоба аясында сынып оқушылары мен қатар ата-ана да бірге жұмыстанады. Сол арқылы жобаның ауқымы кеңейеді. Мектеппен қатар концерттерге, байқауларға ат салысады.

Жоба соңында қорытынды жұмыс көрсетіледі. Оқушылардың өзіне деген сенімі арта отырып, адамдармен қарым-қатынас орнату, мәдениеттілікке баулу, өз ортасында қысылмай сөйлеуге жаттығады. Ата-анамен тығыз байланыс орнайды.













ІІІ. Ситуациялық SWOT- талдау

Strengths (мықты жақтары)

  • Ата-анамен тығыз байланыста болады

  • Түрлі деңгейдегі шараларұйымдастырылып, жаңашылдық деңгейі көрініс табады

  • Шығармашылық қабілеті артады

  • Мәтіндерін, әуенді жаттай отырып, жадысы тұрақты қалыптасады

  • Есте сақтау қабілеті артады

  • Көптің алдында қысылмай сөйлеуге үйренеді.



Weaknesses(әлсіз жақтары)


-

Opportunities (мүмкіндіктер)


  • Байқауларда жеңімпаз атануға мүмкіндік туады

  • Қоғамға қажет болады

  • Өз мүмкіндіктерінің жаңаша көрінісін көрсетеді

Threats (қауіп-қатер)






















ІҮ. Жобаның басты мақсаты:


Мақсаты:

Оқушыларды білім алумен қатар болашақта өнер иесі болуға баулу, шығармашылық дарынын ашу, өлең-жырлардансусындау.

Әншілік өнерді жасөспірімдер мен ата-аналар арасында дамыту.

Міндеті:

  • Оқушылардың жұмыстарын жинақтау

  • Оқушылардың өз бетімен шығармашылыққа баулу, ізденіске бағыттау

  • Өзін-өзі дамыту және жетілдіру

  • Өз бетімен көшбасшылық қабілетін бақылай отырып, шараларды жүзеге асыру.

Күтілетін нәтиже:

  • Оқушылардың шығармашылық қабілеті артады.

  • Оқушылар білім ала отырып, қайырымдылық концертін береді.

  • Оқушылардың ортада өзін-өзі дұрыс ұстауға шыңдалады.





















Ү. Жобаның іске асырылуы



Бекітемін:_________

Мектеп директоры: Н. Ж. Кулмуханова



2020-2021 оқу жылына арналған «Қазақ вальсінің королі» Шәмші Қалдаяқовтың әндері әлеуметтік жобасының жұмыс жоспары

Бөлім

Мазмұны

Мерзімі

Дайындық кезеңі


Ұйымдастыру

Жоба жоспарын жасақтау, жұмыс жоспарын әзірлеу, бекіту

Қыркүйек


«Қазақ вальсінің королі» Шәмші Қалдаяқовтың әндері әлеуметтік жобасының ашылуы

«Менің Қазақстаным» ҚР Гимні орындалады.

І тоқсан Қыркүйек- қазан

Негізгі

«Қайықта» әні

ІІ тоқсан

Қазан

«Ақерке-Ақ Жайық» әні

Қараша

«Ана туралы жыр» әні

Желтоқсан

«Әнім сен едің» әні

ІІІ тоқсан Қаңтар

«Ақ бантик» әні

Ақпан

«Сыған серенадасы» әні

Наурыз

«Арыс жағасында» әні

Сәуір


Қорытынды


Жобаны қорытындылау

Қорытыншы кеш

Сахналық қойылым «Сыған серенадасы»

Мамыр











Қорытынды





Оқушылар әндерді орындау барысында лирикалық бағытта әннің образына кіріп орындады.

Қазіргі уақытта жалпыадамзаттық құндылықтар ретінде рухани адамгершіліктің мәні, адамдар арасындағы қарым-қатынастарды мейірімділік, өнегілік тұрғысынан қараудың маңыздылығы артып отыр. Әнді санасына сіңіре отырып, бала жүректерінде мейірім ізгіліктері оянады.

Тапсырмалар топтамасында әндер тақырыптар бойынша
топтастырылған. Тыңдалым материалы ретінде әндер ұсынылып,
әннің мазмұны, тілі бойынша тапсырмалар құрастырылған.
Оқушылар ауызша дағдыларын әндерді тыңдай отырып, пән,
лексика, құрылым және грамматика туралы сұрақтарға жауап
береді. Өз көзқарастарын жеткілікті дәрежеде жан-жақты
тұжырымдайды, тиісті мысалдармен дамыта айтады. Сонымен қатар оқушылар әннің негізінде қызықты тапсырма беріледі.

Мектеп оқушыларының бұл бастамасы одан әрі жетіліп, аудан яки облыстың қажеттілігіне жарайды деп ойлаймын.













«Ақерке – Ақжайық»
Әні: Ш.Қалдаяқов
Сӛзі: Т.Айбергенов
1. Арманым саған ауған,
Самал соқса _________
Жүректе тербетілген
Ақжайығым,
Ақеркем,
Аңсаған _____________.
Жаным-ау дара туған,
Ағыстардан ___________,
Жайықтың жағалай
Тал жағасынан
Қымбаттым,
Сен маған _________
Қайырмасы:
Ӛзіңсің жаным,
Жаңғыртқан әнім,
Каспийдің ___________тауларын.
Сенбісің кӛгілдір махаббаттым,
Алқызыл алаулы ______________
18
2. Айдыным шалқыған бір,
Дидарыңда_____________.
Мен сені кӛрдім, еркем,
Ерке теңіз
Аспанға маржандар _____
Айрылмас достығыңның
Айғағы ма ___________
Жанымды нұрландырып,
Сенің шолпан жанарың
Алаулап барамын.
3. Бір сәуле ________
Жанарыңнан дірілдеген.
Мен сені ________
Арманынан
Жан, сәулем.
Арманым саған ауған
Самал соқса _______
Жүректе тербетілген
Ақжайығым
Ақеркем
Аңсаған ән ӛлке















Ана туралы жыр
Әнін жазған: Шәмші Қалдаяқов
Сӛзін жазған: Ғафу Қайырбеков
1.Әлемнің жарығын
Сыйладың сен маған.
Даланың әр гүлін.
Жинадың сен маған.
Сен бердің құстардың
Қанатын самғаған.
Балалық құштарым,
Ӛзіңе арнаған
Қайырмасы:
Әлдилеп аялап,
Өсірген жемісін
Самал жел, сая бақ,
құшағың мен үшін.
Есейіп кетсем де
Мен саған сәбимін
Көңіліңді көктемдей,
Көзіңнен танимын
2. өтеуге борышым,
Анашым, жан сырым
Іздедім сен үшін,
Әлемнің асылын.
Әлемнің байлығын,
Сыйлар ем кеш мені.
Сыйлар ем ай, күнін
Қолыма түспеді.
Қайырмасы:
3.Ете гөр қанағат
Әзірге берерім
Балалық махаббат
Балалық жүрегім
Бол риза, анашым
Қолдағы осы бар
өзіңе арнаған
Әнімді қосып ал

Тыңдалымалды тапсырма
1. Анаңның жасы нешеде?
2. Ол сенімен ақылдаса ма?
3. Басқа қалада жүргендегі анаңа деген сағынышыңды қалай
жеткізер едің?



ҚҰРМЕТТІ ЖАС ДОС!


Ж. Досмұхамедов атындағы жалпы білім беретін орта мектеп-балабақша кешенінің 5- сынып оқушылары арасында «Қазақ әндері» жобасы жүзеге асырылуда.

Іріктеліп алынған ең танымал 100 әннің қатарына халық әндерімен бірге туған жер, ата-ана, достар туралы әндерде енген. Жалпы жобаның мақсаты: қазақ әндерін білуге, халық өмірінің барлық жағын көрсететін, шындыққа, сырға толы әндер тарихымен танысуға, сол арқылы еліміздің мәдени мұрасын қолдауға және насихаттауға тәрбиелеу.

Осы мақсатта жобадағы 100 әннің бірі «Ақ бантик» әні, оның шығу тарихымен таныс бол.


Қазақ вальсінің королі, ән әлемінің падишасы дара тұлға Шәмші Қалдаяқовтың әнін білмейтін қазақ кемде кем. Кез келген әнін естіген бойда тербеліп, еріксіз қосыла шырқалып кетесің. Жан тебірентер сондай әндердің бірі – «Ақ бантик».Бұл әннің мәтінін халық ақыны Мұхтар Шаханов жазған.

Бұл әннің өзге әндер сияқты шығу тарихы бар.Шәмші Қалдаяқов біраз жылдар Алматыда тұрып, «Ана туралы жыр», «Қайықта», «Ақмаңдайлым», «Ақсұңқарым» т.с.с әндерді дүниеге әкеледі. Кейін туған өлкесі Шымкент қаласына қоныс аударып, ол жақта «Арыс жағасында», «Мойынқұмда», «Сыр сұлуы», «Ақ бантик» әндерін жазады.

Ш әмші Қалдаяқов пен Мұхтар Шаханов

Бірде сазгердің Қаражан Әбіләзимов есімді досы шаңырақ көтеріп, тойына бір топ жолдастарын шақырады. Араларында сазгер Шәмші мен ақын Мұхтар да бар. «Тойға берер сыйымыз кәне? Одан да ән арнайық» деп ән жазуға кіріседі. Қаражан достарының жұбайы жаңадан мектеп бітірген балауса қыз екен. Осыны арқау етіп, ақын мен сазгер «Ақ бантик» әнін дүниеге әкеліп, жолдастарының үйлену тойында тарту етіп, шырқап береді. Әу баста, әннің сөздері өзгеше болып, кейін өзгертілген екен.

Ақ бантик"

Сөзін жазған: Мұхтар Шаханов

Әнін жазған: Шәмші Қалдаяқов

Балауса қыз едің бір кезде,
Шашыңа ақ бантик байлаған.
Өзгеріп кетіпсің бұл күнде,
Көркіңе көз тастап ойланам.

Picture 18 Жол жатыр шақырып алдыңда,
Өмір тұр ұсынып шаттығын.
Білмеймін ержетіп қалдың ба,
Шашыңда ақ бантик жоқ бүгін.

Қайырмасы:
Нұрлы бейнең қандай жарқын,
Арманысың қандай жанның,
Шынарым-ай!
Сен мөлдірсің, еркем,
Тау бұлағындай.

Жылдардың еркіне бағындың,
Жылдарға қол создың, жан құрбым.
Белгісін балалық шағыңның,
Айтшы сен қай жерде қалдырдың?

Қайырмасы:
































Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!