Әлеуметтік педагогтың
отбасымен жұмысы.
Жасөспірімдердің
бақылаусыздығы мен қараусыз қалуы- мектеп және әлеуметтік
педагогтың өзекті проблемаларының бірі болып табылады. Аталған
жағдайдың себебінің бірі ата-ана мен балалар арасындағы
қарым-қатынасқа байланысты.
Отбасы мен мектептің
арасындағы ынтымақтастық бұл ортақ мақсатқа негізделген және ұзақ
жұмыстың нәтижесі болып табылады. Бұл жұмыс ең алдымен отбасын
жүйелі, әрі жан-жақты зерттеуден, отбасы тәрбиесінің ерекшеліктері
мен жағдайын ескеруден басталады. Бүгінгі таңда отбасылық
құрылымының өзгеруі төмендегі мәселелерге
байланысты:
-Отбасындағы балалардың аз
болуы;
-жас отбасылардың көбіне ата-аналарынан бөлек
тұруы;
-халықтық педагогика
дәстүрін жоғалтып алу;
-отбасының әлеуметтік –экономикалық
қиыншылықтары;
-ата-ананың балаға қарауына уақытының
жетпеуі;
Бұл өз кезегінде баланың
проблемаларымен жалғыз қалуына әкеліп соғады. Бұл проблемаларды
шешу жолының бірі ретінде жасөспірім құқық бұзушылық пен
қаңғырушылықты таңдауы мүмкін.
-Қолайлы сәтті отбасы;
-проблемалық отбасы;
-қолайсыз отбасы;
Отбасылардың түріне қарай мектеп ұжымына оқушы
мен оның отбасымен жұмыс жүргізгенде түрліше әдіс- тәсілдерді
қолдануға тура келеді.
Проблемалық отбасыдан
шыққан балаларды екі топқа бөлуге болады:
-Баланы өз отбасының теріс ықпалынан қорғау
керек. (бейморалды, қылмысты отбасы)
- Бақылаусыз және қараусыз
қалған балалар, мұнда кеірісінше ол балалардың отбасы мен мектепке
деген үзіліп қалған байланысын қалпына келтіру
керек.
Балалардың бақылаусыз
қалуына әсер ететін факторлар:
-
отбасылық факторлар ( бала мен
ата-анасы арасындағы қарым –қатынастар, отбасындағы дағдарыс,
күйзеліс, отбасының тәрбиелік мүмкіндігінің
төмендеуі,т.б.);
-
әлеуметтік -
экономикалық;
-
әлеуметтік-психологиялық ( отбасындағы
қатығездік, ата-анасының ажырасуы,т.б.);
-
мектеп (мұғалімдерінің авторитарлық стильде жұмыс
істеуі);
-
психикалық (психологиялық
аутқулары бар балалардың көбеюі);
-
психологиялық ( баланың жеке мінезі).
Мектепте осы факторларды
ескере отырып, бақылаусыздықтың алдын-алу бойынша төмендегі жұмыс
бағыттарын көрсетуге болады:
-
Отбасымен жұмыс (бала мен ата-анасының қарым-
қатынасын, отбасы түрін диагностикалау, отбасына көмек пен қолдау
көрсету, отбасымен үздіксіз байланыста болу,т.б.(;
-
Оқушымен жұмыс (баланың жеке ерекшеліктерін
зерттеу, педагогикалық көмек пен қолдау көрсету,оқу жүктемесін
азайту,т.б.):
-
Білім беру мекемелерінің педагогикалық ұжымымен
жұмыс;
-
Білім беру мекемелерінде тұлғаны әлеуметтік
–педагогикалық және психологиялық тұрғыдан сүйемелдеу;
-
Баланың әлеуметтік
-педагогикалық босаңсуының алдын алу және ата-ананың педагогикалық
мәдинетін көтеру;
Бақылаусыздықтың
алдын-алуының тиімді болуы келесі жағдайлардың орындалуына
байланысты :
1.Баланың білім алуға оң көзқарсының
болуы;
2.Баланың ата-анасымен,
мұғалімдермен, құрбы-құрдастарымен жағымды қарым –қатынас
жасауы;
3.Психологиялық
қорғалғандық;
4.Әлеуметтік жағынан қорғалуы ( оқушының құқы мен
міндетін білуі, мектептегі барлық оқушылардың психологиялық және
әлеуметтік жағынан кемсітпеу);
Ата-аналармен жеке жұмыс жүргізу;
5.Баланың білімі мен тәрбиесіне байланысты
ата-аналарға кеңес беру;
6.Баланың үйіне бару;
7. Ата-аналармен әлеуметтік
–психологиялық тренингтер жүргізу;
Ата-аналармен топтық жұмыс жүргізу
түрлері
8. Ата-аналар жиналысын өткізу;
9. Ата-аналармен топтық жұмыс
тренингтер жүргізу
Баяндамашы Елшібек батыр атындағы мектеп- лицейдің
әлеуметтік педагогы Калмурзаев Болат
Абдраманулы