Ұзақ мерзімді
жоспардың тарауы:
|
Мектеп:
|
Күні: 12.04.2018
ж
|
Мұғалімнің
есімі:
|
СЫНЫП: 7
«А», «Б»,
«В».
|
Қатысқандар
саны:
|
Қатыспағандар
саны:
|
Сабақтың
тақырыбы
|
Әртүрлі ағзалар түрлерінің
хромосомалар саны.
Соматикалық және жыныс
жасушалары. Гаплоидті және диплоидты хромосомалар
жиыны.
|
Осы сабақта қол
жеткізілетін оқу мақсаттары
|
7.2.2.1 - әртүрлі ағзалардағы
хромосомалардың санын салыстыру;
7.2.2.2 -
соматикалық және жыныс хромосомаларындағы хромосомалар санының
әртүрлілігін түсіндіру.
|
Ойлау
дағдыларының деңгейі
|
қолдану
|
Сабақ
мақсаты
|
Барлық
оқушылар:
|
|
Оқушылардың басым
бөлігі:
|
Гаплоидті және диплоидты
жынысжасушаларын жіктеу
|
Кейбір
оқушылар:
|
|
Бағалау
критерийі
|
-
Соматикалық және жыныс
жасушаларындағы хромосомаларды түсіндіре алады
.
-
Гаплоидті және
диплоидты жынысжасушаларын жіктей
алады
-
Соматикалық және жыныс
жасушаларындағы хромосомаларсанын
салыстырады
|
Тілдік
мақсаттар
|
Оқушылар:
Соматикалық және жыныс
жасушаларындағы хромосомалар санының әртүрлілігін
түсіндіру
|
Сен неліктен екенін айта
аласын ба?(айтылым)
Адамның диплоидті
хромосомасы 46
44 аутосома+ ХУ әйелдерде
44 аутосома +44
Гаметаларда: 22 аутосома +Х: 22 аутосома
+У(ерлерде)
Аутосома+Х
әйелдерде
|
Сыныптағы диалог/жазылым
: диплоидті, гаплоидті
,гомологиті, кариотит, аутосомалар, жыныс
хромосомалар
|
Талқылауға арналған
тармақтар:
Гаплоидті және диплоидты
хромосомалар
|
Құндылықтарға
баулу
|
Мемлекеттік экономикалық өрлеудің білім
беру,денсаулық сақтау және мәдениеттің ұлтық жүйесін дамыту білім
мен ғылымды игеруге баулу. Топтық ,жұптық, жұмыс кезінде бір бірін
құрметтеу, пікірлерін тыңдау, сыйлау, бір бірін бағалағанда шынайы
болу.
|
Пәнаралық
байланыс
|
Математика
(хромосома саны генетикалық есеп)
|
Алдыңғы
білім
|
Соматикалық және
жыныс хромосомасы туралы біледі.
|
Сабақ
барысы
|
Сабақтың
жоспарланған кезеңдері
|
Сабақтағы жоспарланған жаттығу
түрлері
|
Ресурстар
|
Басталуы (Кіріспе)
0-2 мин
2-5
мин
5-12
мин
|
ІІ.Ұйымдастыру
кезеңі
а)
Оқушылармен сәлемдесу;
ынтымақтастық атмосферасын
қалыптастыру
«Шаттық
шеңбер» әдісі арқылы бір біріне тілек
айту
(С)
«Санамақ» әдісі
арқылы 3 топқа бөлемін
1 топ
диплоидті
2 топ
гаплоидті
3 топ
аутосома
ІІ.
Алдыңғы білімді пысықтау: (Ж)
«Кім жылдам» әдісі арқылы алдыңғы білімді
сұраймын.
1. Ядро дегеніміз не?
2 .Саңылау арқылы нені
тасымалдайды?
3. Хромосома дегеніміз не?
4. Хромосома қандай мағына
береді?
5. Хромосоманың құрлысы
қандай?
6. Хромосомалар жиынтығы деген
не?
7. Қандай хромосомалар гомологті деп
аталады?
8. Хромосома саны қандай
болады?
|
А4 парағы,
қайшы
Бағалау
парағы
стикер
|
Ортасы
12-15мин
15-25 мин
25-29 мин
29-38
мин
38мин
|
V.Жаңа
сабақ
1-тапсырма «Ой қозғау». әдісі
Суретке қараңдар? Ненің суреті бейнеленгені
бейнеленгені туралы айтып көру.
Дескриптор
Білім
алушы
- соматикалық жыныс жасушаларға түсініктеме бере
алады.
- Гаплоидті және диплоидті
ажырата алады.
- Аутосоманы сипаттай
алады
"Екі жұлдыз бір тілек"
арқылы бағалайды
2-тапсырма (жұппен
жұмыс)
"Биологиялық диктант"
әдісі
Егер
орамжапырақтың............жиынтығы.........болса,
онда...........жиынтығы...............
....... мен
.......бірдей.........хромосомалар..........зромосомалар......аталады
........шыбынының ..........
жасушасында........жұп......болады.
Дескриптор
Білім
алушы
-диплоидті және гаплоидті жиынтығын
біледі
- гомологті
хромосомаларды біледі.
- Хромосомалар жұп
болатынын біледі
"смайлик"
әдісі арқылы мұғалім
бағалайды.
3-тапсырма
"Кесте толтыру" әдісі
арқылы бір бірін тыңдап шығады (ЖЖ)
Зерттелетін
зат
|
ерекшелікте
рі
|
Белгілер
|
Қортындылар
|
ұқсастықтары
|
айырмашылығы
|
Құрлысы
мен
қызметі
|
Құрлыстарының
ұқсастығы
|
сомалық
|
|
|
|
|
|
Жыныс
жасушалары
|
|
|
|
|
|
Дескриптор
Білім
алушы
- соматикалық жыныс
жасушасындағы хромосомалар санының әр түрлі болуының биологиялық
маңызын түсіндіреді.
_соматикалық және жыныс
жасушаларын салыстырады
ҚБ «Басбармақ» арқылы
бағалайды.
|
Сын тұрғысынан
ойлау
Оқулық
Е.А
Очкур
Ж.Ж.Құрманғалиева
Плакат маркер,
стикер
сурет
Оқулық
Презентация
Дәптер
|
Сабақтың
соңы
40
мин
|
Кері байланыс
(Тж)
ББҮ кестесі арқылы кері байланс
аламын:
Білемін
|
Білгім
келеді
|
Үйренемін
|
|
|
|
ҚБ «Бағалау парақшасы»
арқылы топ басшысы бағалайды.
Үйге тапсырма
беру: Соматикалық және жыныс
жасушасындағы хромосомалар
жиынтығы
АКТ ны
қолданып қосымша мәлімет жинап келу
|
|
Қосымша ақпарат
:
|
Саралау – Сіз қосымша көмек
көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Сіз қабілеті жоғары оқушыларға
тапсырманы күрделендіруді қалай
жоспарлайсыз?
|
Бағалау – оқушылардың
үйренгенін тексеруді қалай
жоспарлайсыз?
|
Пәнаралық байланыс.
Қауіпсіздік және еңбекті қорғау ережелері. АКТ-мен байланыс.
Құндылықтардағы байланыс
|
Биологиялық
диктант
Кесте толтыру
|
«Басбармақ» әдісі арқылы,
«мадақтау, смайлик қалауынша жабыстыру», "" әдісі, "Екі жұлдыз бір
тілек", арқылы топбасшы
бағалауы
Рефлексия.
"ББҮ" кестесі арқылы кері
байланс аламын:
Білемін
|
Білгім
келеді
|
Үйренемін
|
|
|
|
|
Денсаулық сақтау
технологиялары.
қауіпсіздік техникасы
ережелерінің
интербелсенді
тақта
|
Рефлексия. Сабақ/оқу
мақсаттары шынайы ма? Бүгін оқушылар не білді? Сыныптағы ахуал
қандай болды? Мен ж Әртүрлі ағзалар түрлерінің
хромосомалар саны.
оспарлаған саралау шаралары
тиімді болды ма? Мен берілген уақыт ішінде үлгердім бе? Мен өз
жоспарыма қандай түзетулер енгіздім және
неліктен?
|
Бұл тарауды сабақ туралы
рефлексия жасау үшін пайдаланыңыз. Сол бағандағы өзіңіз маңызды деп
санайтын сұрақтарға жауап беріңіз.
|
|
Жалпы
бағалау
Сабақта ең жақсы өткен екі
нәрсе (оқыту мен оқуға қатысты)?
1:
2:
Сабақтың бұдан да жақсы
өтуіне не оң ықпал етер еді (оқыту мен оқуға
қатысты)?
1:
2:
Осы сабақтың барысында мен
сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың
жетістіктері/қиыншылықтары туралы нені анықтадым, келесі сабақтарда
не нәрсеге назар аудару қажет?
|