Материалдар / Ашыө сабақ "Абайдың қаза поэзиясына енгізген жаңалығы, тіл байлығы" 9-сынып

Ашыө сабақ "Абайдың қаза поэзиясына енгізген жаңалығы, тіл байлығы" 9-сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Қазақтың ұлы ақыны хакім Абай Құнанбайұлының қазақ поэзиясына енгізген жаңалықтары жазба әдебиеттің негзін қалаушы, ұйқас түрлері, табиғат лиркасы, көркемдегіш құралдарды әсерлі қолдана алғандығы және аудармалары туралы түсінікке ие болуы.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
14 Ақпан 2018
1757
25 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Күні:13.02.18жМектеп Т.Рысқұлов атындағы орта мектеп
Сынбы 9аҚатысқаны 15 оқушы
Сабақтың тақырыбы:Абайдың қазақ поэзиясына енгізген жаңалықтары,тіл байлығы
Осы сабақ арқылы жүзеге асатын оқу мақсаттарыАбайдың қазақ поэзиясына енгізген жаңалықтарын біледі, ақын өлеңдерінің поэтикалық тіліне талдайды. Ұйқас түрін ажырата алады.


Сабақмақсаттары
Барлық оқушылар орындай алады:


Абайдың қазақ поэзиясына енгізген жаңалықтарын біледі.Ұйқас түрін ажырата алады.


Оқушылардың көпшілігі орындай алады:


Ақынның қазақ поэзиясына енгізген ұйқас түрлері мен көркемдік тіліне талдау жасайды.


Кейбір оқушылар орындай алады:


Өлең жолдарын ұйқастыра отырып, келесі тармақтарын жаза алады


Тілдік мақсат
Оқушылар орындай алады:


Шығармашылық жұмыс істеуге дағдыланады,ойларын еркін жеткізе алады.


Пәнге қатысты сөздік қор мен терминдер:


ұйқас, теңеу, метафора, аллегория, эпитет, фигураның түрлері
Жетістік критерийлері
  • Ақынның қазақ поэзиясына енгізген жаңалығымен таныс болады.
  • Абай енгізген ұйқас түрлерін анықтайды.
  • Ұйқастың түрін ажыратады.
  • Ақын өлеңдерінде кездесетін троптың түрлерін таба алады.
  • Ақын өлеңдеріндегі фигураның түрлерін табады
  • Өлең тармағын әрі жалғастырып, бір шумақ өлең жазады.
  • Алдыңғы оқу5-сынып Абай Құнанбайұлының өмірі мен өлеңдері
    Жоспар
    Жоспар ланған уақытЖоспарланған жаттығу жұмыстарыРесурстар



    Сабақтың басталуыҰйымдастыру кезеңіӘн бойынша опқа бөлуСыныпта жайлы орта қалыптастыру мақсатында Абайдың «Көзімнің қарасы» өлеңін айтуӨткен сабақты пысықтау «Стикердегі диалог» әдісі10 минут

    1.Ұйымдастыру кезеңі.1.Амандасу-Сәлеметсіңдер ме,балалар! Бүгінгі күндеріңе сәттілік тілеймін!Оқушыларды ән жолдары арқылы топқа біріктіру1-топ. Көзімнің қарасы2-топ. Айттым сәлем ,Қаламқас3-топ. Желсіз түнде жарық ай.Сыныпта жайлы орта қалыптастыру. Елбасының «Болашаққа бағдар: Рухани жаңғыру» мақаласы негізінде 100 ән жобасын жүзеге асыру мақсатында Абайдың «Көзімнің қарасы» әнін айтамыз.Қиықша қағазда жазылған топ мүшелері өз міндеттерін бөлісіп алады. Топ ережесін сақтайды. Бағалау парақшасын таратып беру. Өткен сабақта Абай Құнанбайұлының «Ескендір» поэмасы бойынша эссе жазылған.Өткен сабақтарды пысықтау мақсатында «Стикердегі диалог» әдісі бойынша стикерлерге жазылған сұрақтарға жауап беру. Абай Семей кітапханасында кіммен танысады? Абай «бес асыл» деп нені айтты?Абайдың поэмаларын ата.Абайдың табиғат лирикасына жазған өлеңдерін ата.Абай «Сегіз аяқ» өлеңінде қандай мәселелерді көтерді?Абайдың 7 қарасөзінде не туралы айтылған?Абайдың аяқталмаған поэмасыАристотель қай шығарманың кейіпкері?Абай поэмасындағы қатыгез кейіпкер.Абайдың махаббат лирикасына жазған өлеңдерін атаАбайдың қандай аудармаларын білесіңдерТопқа бөлу қиықшалары







    Кароке ән











    Сұрақтар жазылған стикер мен плакат


    Ортасы25 минутОйқозғау



    Топтың жұмысТұжырымдамалық карта жасау5минутҚорғауға әр топқа 3минуттан



























































































    5минут«Аудиотыңдалым» әдісі

    «Абайға арнау» немесе «Хакім Абайға хат» жазу.

    Соңы5 минут



    Жаңа сабақ. Білу және түсіну. «Ойқозғау» әдісіИнтербелсенді тақтада әр түрлі ойқозғау суреттері көрсетіледі. Суреттерде не бейнеленген? Бұл суреттер Ұлы Абайдың шығармашылығында қандай орын алады? Абай қазақ әдебиетіне қандай жаңашылдық алып келді? Осының барлығын бір сөзбен қалай атауға болады? Бүгінгі сабағымыздың тақырыбы: «Абайдың қазақ поэзиясына енгізген жаңалығы мен тіл байлығы.Сабақтың мақсатын оқушылармен бірге айқындап алу.Бүгінгі сабағымыздың эпиграфы/ дәйексөз: «Абайдың шығармашылық өмірі – қазақ әдебиеті тарихының кіндік тұтқасы. Сондықтан оның ақындық жолын зерттеу бүкіл ұлттық әдебиеттің даму, есею кезеңдерін саралаумен ұштасады... Әр ұрпақ Абай жөнінде өз сөзін айтатын болады.Абайтану есігі кімге де болса, ойы мен пікірі бар оқырманның бәріне ашық»  Әдебиеттанушы ғалым Серік Қирабаев Қолдану.Топтық тапсырма. Тұжырымдамалық кесте жасау.1-топ. Абайдың қазақ әдебиетіне енгізген ұйқас түрлеріТапсырма критерийі:
  • Абайдың қазақ поэзиясына енгізген ұйқас түрлерін табу.
  • Абай енгізген тармақ саны
  • Абай енгізген буын саны
  • Өлең жолдарына талдап, тұжырымдамалық карта жасау.
  • Ұйқас түрлерін өмірмен байланыстыру.
  • 2-топ. Абай өлеңдеріндегі фигураның (айшықтаудың) түрлерін табыңдар.
  • Фигураның түрлерін және оның анықтамасын айту.
  • Абай өлеңдерінде кездесетін фигураның түрлерін өлең жолдарынан тауып, тұжырымдамалық карта жасау.
  • 3. Өмірмен байланыстыру.
  • 3-топ. Абай өлеңдеріндегі троптың(құбылтудың)түрлерін табыңдар.
  • Троптың түрлерін және анықтамасын айту.
  • Абай өлеңдерінде кездесетін троптың түрлерін тауып, тұжырымдамалық карта жасау.
  • Троптың түрлерін өмірмен байланыстыру.
  • Топ бірін-бірі критерийлер арқылы бағалайды.

    Талдау. 2-тапсырма. Жеке жұмыс.«Аудиотыңдалым» әдісіАбайдың өлеңін аудиодан мұқият тыңдап, ұйқас түрін анықтаңдар.

    Бағалау. Жеке жұмыс «Абайға арнау» немесе «Хакім Абайға хат» жазу. Берілген өлең жолын әрі қарай жалғастырып, бір шумақ өлең шығарыңдар.Абай-дана, Абай-дара қазақта.Бағалау. Топ сарапшысы оқушылардың білімін бағалайды.Кері байланыс. Көңіл-күй таразысы. Бүгін сабақта не үйрендім, не қызық болды?Рефлексия «Көңіл-күй құмырасына» стикерлерді жабыстыру. Бүгінгі сабақтағы көңіл- күйін анықтауҮйге тапсырма. Абайдың өлеңдерінде бірдей болып келетін сөздерді тіркескен сөзімен теріп жазып, мағынасын ашу.Мысалы. Көңіл құсы, сынық көңіл, жанған көңіл, жаралы көңіл, кірлеген көңіл т.б 2. «Сегіз аяқ» өлеңін жаттау
    Интербелсенді тақтаАбай портреті





































    Флипчарт, маркер, Абай 2 томдық өлеңдер жинағы









































































    аудиотыңдалым

















    Стикер
    Қосымша ақпарат
    СаралауСіз қосымша көмек көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Сіз қабілеті жоғары оқушыларға тапсырманы күрделендіруді қалай жоспарлайсыз?Бағалау - Оқушылардың үйренгенін тексеруді қалай жоспарлайсыз?Пәнаралық байланысҚауіпсіздік және еңбекті қорғау ережелеріАКТ-мен байланысҚұндылықтардағы байланыс
    Дарынды оқушыларға Абай ақынға арнау өлеңдерін жазғызу
  • Критерийлер арқылы бағалау, басбармақ әдісі арқылы бағалау
  • Акт, тарих, музыка
  • РефлексияСабақ / оқу мақсаттары шынайы ма? Бүгін оқушылар не білді? Сыныптағы ахуал қандай болды? Мен жоспарлаған саралау шаралары тиімді болды ма? Мен берілген уақыт ішінде үлгердім бе? Мен өз жоспарыма қандай түзетулер енгіздім және неліктен?Төмендегі бос ұяшыққа сабақ туралы өз пікіріңізді жазыңыз. Сол ұяшықтағы Сіздің сабағыңыздың тақырыбына сәйкес келетін сұрақтарға жауап беріңіз.




    Қорытынды бағамдауҚандай екі нәрсе табысты болды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?1:2:Қандай екі нәрсе сабақты жақсарта алды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?1: 2:Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағымды жетілдіруге көмектесетін не білдім?


    Ресми байқаулар тізімі
    Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
    Осы аптаның ең үздік материалдары
    Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
    Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
    тақырыптармен дайындаймыз
    Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
    Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
    Толығырақ