Авторы: Турганбаев Қайрат
Слямович
Қарағанды облысы. №101
мектеп лицейі. Дене шынықтыру пәнінің
мұғалімі.
«Денің сау болса,бәрін
аласың»атты денсаулық
апталығына орай 6-8 сыныптар арасында
«Асық атудан» «Кім мерген»
«Ептілер»атты спорттық сайыс
жарыс хаттамасы.
Тақырыбы:«Асық ату»
«Бестас» ұлттық ойыны
Мақсаты:
білімділік: ұлтымыздың негізсіз ұмытылып бара жатқан ойынын
жаңғырту, бабаларымыздың ойыны туралы түсінік беріп, қызығушылық
ояту.
дамытушылық: асық ойнату арқылы балаларды дәлдікке, мергендікке,
ептілікке жеңіске деген құштарлыққа, намысқойлыққа, әділдікке
баулу.
тәрбиелік: балаларды ұлтымыздың құндылықтарын қастерлеуге баулу,
қазақ халқының брендттерін сақтап әлемдік денгейдегі спорттық
ойындар қатарына қостыруға ой
туғызу.
Төреші: Турганбаев К.С.
Хатшы:Бейбитов
С.А.
Өткізілген
куні:08.12.21
Өткізілген жер: Мектеп спорт
залы.
Қатысқан оқушылар
саны:15
I. Ұйымдастыру
кезеңі
1
Кіріспе
сөз:
Ұлттық ойындары көбінесе әр
халықтың әлеуметтік-экономикалық жағдайларына, шаруашылық
мүмкіншіліктеріне байланысты қалыптасқан. Қазақ халқының ұлттық
ойындарының көбі табиғи заттармен ойнауға негізделген. Әсіресе,
қойды көп өсіргендіктен, балалар ойынының көбі қой асығымен
байланысты болып келеді. Сондықтан асық ойындары ұлт ойындарының
ішіндегі арыдан келе жатқан көнелерінің бірі болып табылады. Асық
ойыны баланың жастайынан жүйке жүйелерін шыңдап, оларды дәлдікке,
ұстамдылыққа, байсалдылыққа
тәрбиелейді
Асық ойыны, баланың күн ұзақ
қимылына тигізер әсері мол.
–
Ойын барысында: • жүгіру •
жүру • иілу • секіру • сақа иіру • көздеп тигізу • лақтыру, ату т.
б, жатады
2Асықтың
түрлері:
Асық – төрт түлік мал мен қоңыр аңның санының орта тұсында
орналасқан асық жіліктен алынады. Оның түрлері көп. Атап
айтқанда:
Сақа
– асықтың үлкен әрі
шымыр түрі. Бұл асық жеткен еркек қойдан (серкеден) немесе
қошқар-текеден алынады.
Кеней
– көпшілік ойнауға
арналған қарапайым асықтар.
Шүкейт
– жас малдың
асығы.
Қойлық – қойдың
асығы.
Ешкімек – ешкінің асығы.
Құлжа – құлжаның
асығы.
Көктабан – қорғасын құйылған салмақты сақа
асық.
Топай – сиырдың
асығы.
Жабай – ірі асықты
айтады.
Қолқар
– арқардың
асығы
3. Асықтың тұрысының
атаулары:
Алшы – асықтың тәйкеге
қарама-қарсы жағы яғни алшы
тұруы.
Тәйке – асықтың алшыға
қарама-қарсы жағы.
Бүге – асықтың дөңес
жағының жоғары қарап түсуі.
Шіге – асықтың қуыс
жағының жоғары қарап түсуі.
Омпы – асықтың ашасы
немесе мұртша жағы жоғары қарап түсуі немесе тік тұрып
қалуы.
Шоңқай – асықтың омпаға
қарсы жағымен тік түсуі.
4.Асық ойын
түрлері
Омпа
Асық ойынының бір түрін «Омпа»
деп атайды. Бұл ойынды көбінесе бозбалалар ойнайды. Оны таза ауада
алаңда, не үлкен бөлмелерде ойнауға болады. Ойнаушылардың санына
шек қойылмайды. Ойынның мақсаты — асық ұту. Ойнаушылар арасы 20
қадам екі көн сызады да біріншісіне төрт бұрыш жасайды (оның көлемі
өзара келісіледі) дәл ортасындағы сызыққа әрбір ойыншы өздерінің
асықтарын тігеді. Тігілген асықтардың ортасына бір асық мұртынан
«Омпа» тұрғызады. Ойнаушылар екінші белгіленген жерден бірінің
артына бірі тұрып әркімнің өз кезектері бойынша, қолдарыңдағы
сақаларымен «омпаны» ата бастайды. Егер кімде-кім омпаға тигізсе
және оны төрт бұрыштың шетіне шығарса, онда көндегі асықты түгел
алады. Ал омпаға тимей, жанындағы асықтарға тисе, оны да төрт
бұрыштың шетіне шығара алса, онда сол атқан асығын ғана алады. Асық
таусылған сайын, көнге асық қайтадан тігіліп отырылады. Ойын
жалғаса береді.
Бес
асық
Бірлік,екілік,Үштік,Төрттік,Жалақ,Алақан,Төрт
бұрыш,Алмастыру,Үндемес,Сарт-сұрт,Қаршу,Нәби,Ұпай
санау.
Қорытынды: Бүгінгі жас ұрпақты сонау замандардан жинақталған ата
– бабаларымыздың мол мұрасы мен сусындату біздің міндетіміз. Ұлдың
батыр, қыздың әдепті болып қалыптасуы, бабалар мұрасына байланысты.
Демек, бабаларымыздың өнеге өсиетін пайдалана отырып тәрбиелеу
ұлттық тұлғаны қалыптастырады. ұлттық ойынымыздың бірі-асық
ойынымен тереңірек танысып, ойнадыңыздар. Келешекте осы ойынды одан
әрі дамытып, ұмыт қалдырмай, өздеріңнен кейінгілерге де
жеткізесіздер деп сенемін. Асықтарыңыз алшысынан туссін -дегім
келеді барлықтарыныздың.