Ашық сабақ 1 сынып

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Ашық сабақ 1 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Тәжірибе алмасу
Материалдың қысқаша нұсқасы

SHORT TERM PLAN


School

64 school – lyceum , Nur - Sultan


Teacher’ s name:

Grade 1

Present: Absent:

Theme

In Kazakhstan

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

1.S3 pronounce basic words and expressions intelligibly

1. L4 recognise basic intonation distinguishing questions from statements

Lesson objectives

All learners will be able to:

listen and repeat the words according to the topic `weather` and In Kazakhstan”

Most learners will be able to:

recognise some words according to the topic ‘weather’ and In Kazakhstan”

Some learners will be able to:

name and use most of the words according to the topic ‘weather’ and “In Kazakhstan”

Previous learning

Pets and wild animals

ICT skills

Using videos, PPT

Value links

Lifelong learning


Cross curricular links

Biology and Science


Time

Planned activities

Resources

Beginning

1 minutes






















Middle

7 minutes

Greeting/Speech drill


  • Greet learners

  • Ask learners how they are today

  • Go through the lesson objectives.




Main

  • T. shows PPT and introduce with new words: in) the mountains, (in) the forest, (on) the plain. windy, snowy, rainy, cloudy, foggy, sunny,


Sing a song ‘ Weather’


Explain the weather.

What is the weather like?

It is stormy.

It is rainy.

It is windy.

It is sunny.

It is cloudy.

What is the weather like in Kazakhstan?

It is rainy in the mountains

It is cloudy on the plain.

It is sunny in the forest.

I eBook Action Grade 1

CD disk 1






slide 1








slide 2

















slide 3











Slide 4









Slide 5





End

2- minutes


Task

Match the words with the pictures







Slide 6

Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

Health and safety check
ICT links

Less able students – greater support by means of prompts, visuals or writing difficult words on the screen

More able students – independent work on definite tasks with little/no support


  • Work with the SMART board not more than 10 minutes


Reflection

Were the lesson objectives/learning objectives realistic?

What did the learners learn today?

What was the learning atmosphere like?

Did my planned differentiation work well?

Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and why?





Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
17.05.2021
552
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі