Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация жариялап
2 млн. ₸ табыс табыңыз!
0 / 1
Материалға шағымдану
Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Түсінікті
2024-2025 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
Жүктеп алғыңыз келеді ме?
Ашық сабақ. 4 сынып. Ағылшын тілі пәні. "My family and friends "
Материал туралы қысқаша түсінік
Мұғалімдерге арналған
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады.
Толығырақ
13 Қараша 2018
2247
4 рет жүктелген
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Lesson plan
Long-term plan unit: Values My family and friends | School: №1 | |
Date: 16.04.2018 | Teacher name: Mirzalieva G | |
Grade: 5a | Number present | absent |
Theme of the lessonFamily and friends | ||
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to | 5.S4 respond with limited flexibility at sentence level to unexpected comments on an increasing range of general and curricular topics5.W4 write with support a sequence of extended sentences in a paragraph to give basic personal information5.UE3 use a growing variety of adjectives and regular and irregular comparative and superlative adjectives on a limited range of familiar general and curricular topics5.C6 organise and present information clearly to others 5.R2 understand with little support specific information and detail in short5.L1understand a sequence of supported classroom instructions | |
Lesson objectives | All learners will be able to | |
Language objectives | Use simple present tenses, comparative and superlative adjectives | |
Value links | Respect, responsibility, honesty, trust, creativity. | |
Cross curricular links | Self-knowledge, Psychology and Art | |
ICT skills | Projector or Smart board | |
Intercultural awareness | Students will be able to understand that every person, family and country has their own values. | |
Kazakh culture | Students will be able to differentiate family values in Kazakh culture | |
Pastoral Care | Students will be able to understand the importance of family and relationships | |
Health and Safety | Everyday classroom precautions will ensure that safety measures are provided to prevent the exposure of electrical power cords | |
Previous learning | Human beings | |
Plan | ||
Planned timings | Planned activities (replace the notes below with your planned activities) | Resources |
Beginning5mins | Warm-upHangman T. thinks of a word from previous lesson and writes the number of letters on the board using dashes to show many letters there are. Then asks learners to suggest a letter. If it appears in the word, T. writes it in all of the correct spaces. If the letter does not appear in the word, T. writes it off to the side and begins drawing the image of a hanging man.The game is continued until the learners guess the word correctly (they win) or T. completes the picture of a hangman (T. wins). (T. can watch the video with instructions https://www.youtube.com/watch?v=ywzCUesB61s)Warming up activityGame : “ Whose thing” | WB, markers |
Middle 5mins 10mins 5mins 20mins 1min 10mins 10mins 10mins | Lead-in Main part Write three adjectives to describe:How you see yourself, how your friends see you, and who really are Activity 1: T. shows the flashcards and learners put right hand up if the word is a female family member, left hand up if the word is a male family member. Activity 2: T. shows the picture of a tree, elicits ‘tree’, and explains that learners can also draw a family tree. T. asks learners to draw what they think a family tree looks like. T. asks why it’s called a family tree – there are roots and the family grows. Learners draw their family tree with the names of his/her family members and write 5 or 6 sentences about their family members, e.g. It’s my mum. Her name is _______. She is _____ years old. She is ________ (profession). She is ________ (adjective to describe her appearance or character)T. can choose 2-3 learners to present their family tree but learners should choose only one member of their family to tell aboutPhysical activity FamiliesSome families are large. (spread arms out wide)Some families are small (bring arms close together)But I love my family (cross arms over chest) best of all! Name the words you associate with the word friend and family 2nd lesson Activity 3: Pair work T. asks learners to secretly choose five of the following categories and write a name for each one on a piece of paper. | PPT or picture of a family PPT or flashcards with the members of family flashcards with the members of family PPT or picture of ‘Family tree’ PPT Handout FA PPT |
End5 minutes | Name 3 things: I have learnt…I still want to know…I didn’t understand … |
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)
Соңғы бір жылда:
45 000 000 ₸
Авторлар тапқан ақша