Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Ашық сабақ. 7 сынып география.Тақырыбы:Мұхит суының қозғалыстары
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Қысқа мерзімді жоспар бөлімі: |
Мектеп:Жанында интернаты бар А.Үкібаев атындағы орта мектебі |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Күні:14.12.2017 |
Мұғалімнің аты-жөні:Сайдалина Ж.Қ |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сынып: 7 |
Қатысқандар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақ тақырыбы |
Мұхит суының қозғалыстары |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме) |
7.3.3.6 мұхит суының қозғалыстарын жіктеп, түсіндіреді. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақ мақсаттары |
Оқулықты қолдана отырып мұхиттардың ерекшелігін анықтау Атлас қартаны қолдана отырып мұхит суының қозғалыстарын сипаттау |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Жетістік критерийлері |
«Жетті» деп есептеледі, егер:
толқындарды ажырата алады.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тілдік мақсаттар |
Пәнге тән лексика мен терминология: Мұхит суының қозғалыстары Диалог пен жазу үшін пайдалы сөздер мен тіркестер: Гидросфера..................... Ағыстар.................................... Толқын.................................... Цунами.............................. Толқын элементтері.................................... Мұхит................................... |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Құндылықтарды дарыту |
Құндылықтарды дарыту топтық, жұптық жұмыстарды жүргізу барысында оқушылар бір - біріне құрмет көрсету арқылы жүзеге асырылады. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Пәнаралық байланыстар |
Физика пәнімен судың үш түрлі жағдайында байланысыды математика пәнімен есеп шығару барысында байланыс жасайды. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
АКТ қолдану дағдылары |
АКТ дағдыларын дамыту. өздеріне қажетті ақпараттарды іздеп табуда ғаламторды қолдануда және карталар қолдану барысында жүзеге асады. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Бастапқы білім |
Алдыңғы сабақта өткен мұхит суының қасиеттері, 5-6 сыныптың Жаратылыстану пәнінен алған мұхит туралы білімдері |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақ барысы |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың жоспарланған кезеңдері |
Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет |
Ресурстар |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың басы 5 мин |
Шаттық шеңбері: «Сәттілік тілеу» Ә р оқушыға тәтті кәмпит тарату арқылы топқа бөлу
Оқушыларды 3 мұхит бойынша топқа бөлу
1.Жер шарындағы мұхиттарды ата?картадан көрсет 2.Мұхит суының басты қасиеттері? 3.Қазіргі кезде судың ластануларын ата?
Топта жұмыс істеу ережесінің сақталуы:
Бағалау парақшасы Дұрыс жауапқа 3 балл.
Ұпайларды бағаға айналдыру шкаласы Жинап алған ұпайлар саны Баға 14-15ұпай -«5» 10 -13 ұпай «4» 5-9 ұпай-«3» 0-4 ұпай-«2»
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 минут 2 минут 3 минут 16 минут |
"Еске түсіру ойыны" жеке жұмыс. дәптерге орындалады. Берілген сөздерді кестеде жіктеңіз: өзен, теңіз, көл, бұғаз, мұздық, жер асты суы, гейзерлер, айсберг, батпақ, шығанақ.
Оқушылар видео тамашалайдыhttps://www.youtube.com/watch?v=XDe1KqRTFaU
Жаңа сабақтағы терминдік сөздерді дәптерлеріне жабыстырып алу
«Джигссо» әдісі арқылы Дүниежүзілік мұхит суының қозғалысы туралы мәтін тартылып, топпен постер қорғау 1.Тынық тобы Табиғаттағы су айналымы Табиғаттағы су айналымы — жер шарындағы судың күн қуаты мен салмақ күшінің әсерінен үздіксіз тұйық айналу процесі. Су жер шарындағы мұхиттар мен құрлықтардың бетінен буланады. Су булары ауа ағындарымен жоғары көтеріледі де, қоюланып тамшыға айналады. атмосфералық жауын-шашын түрінде мұхитқа қайта оралса, бұл құбылыс - кіші немесе мұхиттық айналым болады. Мұхит пен атмосфераға қоса құрлықты қамтитын су айналымы - үлкен немесе дүниежүзілік су айналымы деп аталады. Дүниежүзілік су айналымына қатысып, құрлыққа жауған судың біразы өзендер арқылы (жер бетінгі ағын) мұхиттарға қайтадан ағып барады. Қалған бөлігі топыраққа сіңіп, нәтижесінде топырақтағы суды өсімдіктер сіңіріп, қайта буландырады. Ал одан қалған су бөлігі топыраққа тереңірек сіңіп, сулы қабатпен (жерасты ағын) қайта мұхитқа оралады. Құрлықтан мұхитқа қосыла алмайтын су көздері де бар. Оларды ішкі "ағынды" немесе "ағынсыз" сулар деп атайды. Бұл аумаққа түскен жауын-шашын толық буланып кетеді. Атмосферадағы судың (ылғал) 87%-ға жуығы дүниежүзілік мұхит суынан булануға ұшырайды. Жергілікті немесе құрлық ішіндегі су айналымы да болады. Құрлықтан буланған су (ылғал, газды күй) мұхитқа жетпей тұрып, бірнеше рет жауын күйінде жауып, осылай құрлық ішінде де кіші су (ылғал) айналымы жүреді. Табиғаттағы су (ылғал) айналымы — күн энергиясы мен салмақ күші әсерінен туындай отырып, жер шарына тән ылғалдың (судың) толассыз қозғалысын камтамасыз ететін тұйықталған процесс: ауа ағындарымен аспанға көтерілген Әлемдік мұхит айдыны мен құрлық бетінен буланған ылғал (су) түйіршіктері конденсацияға ұшырайды да жауын-шашындар түрінде жер бетіне (Әлемдік мұхит және кұрлық бетіне) қайтадан оралып (жауып) отырады. Су айналымына өсімдіктер де қатысады. Олар құрлыққа жауған жауынның (ылғалды) бойына сіңіріп, қайта буландырады. Алайда адамзат күн сайын ормандарды кесіп жатыр. Үлкен аумақтардағы ормандарды кесу өзендердің су ағынын арттырады. Олардың ағыны саға, саласынан асып, адамдарға және шаруашылыққа үлкен зардабын тигізеді. Көптеген су тасқыны нақ осындай мәселенің болуынан туындайды. Су айналымының маңызы өте зор. Айналым жер бетінен шексіз көрінетін су қорымен қамтамасыз етеді. Жердегі судың жаңарып отыруына септігін тигізеді. Бірақ судың жаңаруына кететін уақыт ұзақ мерзімді талап етеді. Мысалы, жерасты суларының жаңаруына жүз мың, миллиондаған жылдар кетеді. Өзен сулары 11-14 тәулік, атмосфераның құрамындағы су 8-9 тәулік сайын жаңарып отырады. 2.Атлант тобы Ағыс дегеніміз – мұхит суының көлденең бағыттағы қозғалысы Алғаш рет солтүстіктен экваторға қарай бағытталған ағысты Христофор Колумб анықтаған. Ол Солтүстік Пасссат ағысын ашты. 1513 жылы испандықтар ГОЛЬФСТРИМ ағысын ашыты. Ағыс бағытына әсер етеді:
Ағыс түрлері
Жылы ағыс суық ағыс Ағыс суының температурасы Ағыс суының температурасы Судың бірнеше градусқа төм маңындағы судың температурасынан бірнеше градусқа жоғары Ағыстардың пайда болуы
|