Негізгі
бөлім
|
Философия ғылымының мәнін және мақсатын анықтау үшін
философия туралы философия тарихында айтылған анықтамаларды
қарастырып көрейік, себебі, К.Ясперстің сөзімен айтсақ,
философиялық пайымдау дегеніміз философия тарихына
үңілу.
Сократ: «Философия — ойлау
арқылы ақиқатқа, білімге
жету»
Геродот: «Философия — білімді,
ақылдылықты сүю»
Аристотел: «Философия — ғылымдар
негізі».
Ортағасырдың діни
ойшылдары: Августин: «Философия — ақылдылыққа
құштарлық» — дейді. Аквинат: «Философия — барлық
ақиқаттың негізі болатын ақиқат (Құдай) туралы ілім»-
дейді. М.
Монтень: «Философияның қайғылы,
іш пыстыратын, нәрселерге еш қатысы жоқ. Даналықтың ерекше бір
белгісі — ақылдың көмегімен өмірді қуанышты сипатта ғана қабылдау,
ол жан жарасын жеңілдетеді, ауруды жеңуге көмектеседі» —
дейді. Т.
Гоббс: «Философия адамның
ақыл-ойы, ол жаратушы тәңірдің барлық істерін зерттеуші, осы
істердің ретін, себептерін, салдарын анықтауға көмектеседі»
дейді. Декарт: «Философия – даналық,
адам танып-біле алатын заттар туралы егжей-тегжейлі, жан-жақты
білім»-дейді. Фихте: «Ғылыми даму барысында
оның шеңберінен шығып кеткенімен, философия адамның ақыл-ойымен
тығыз байланысты»-деген.
Осы анықтауларға
сүйеніп, философиялық білім және оның негізгі белгілері туралы
тұжырымдар жасасақ:
-
Философия даналықпен, ақыл-оймен
байланысты. Философия терминінің өзі грек тілінен
аударғанда phileo — сүйемін, sophia — даналық дегенді, басқаш айтсақ,
даналыққа құштарлы дегенді
білдіреді.
-
Философияның басы
— таңдану.
Сократ «Менің білетінім — мен ештеңе білмеймін» дегендей, таңданған
адам заттың, құбылыстың себебіне тереңдеп үңіледі, философиялық
пайымдау жасауға ұмтылады.
-
Философиялық
білімге еркіндік,
тәуелсіздік тән.
Адам философиялық білім жинауға өз
еркімен ұмтылады. Тәуелділік философияны көркейтпейді. Кеңетік
кезеңдегі философияның мазмұны бұл пікіріміздің жақсы
мысалы.
-
Философия ақылды ойлау
мәдениетін қалыптастырады. Бұл — байыпты, ғылыми,
толерантты, еркін, творчестволық
ойлау.
-
Философия жауабын табу қиын, тез арада
шешу мүмкін емес, күрделі мәселелерді зерттеумен айналысады.
Мысалы, адам өмірінің мәні мәселесі, табиғат, қоғам, және адамның
арақатынасы мәселесі мәңгілік мәселелер болып
саналады.
Философияның анықтамасы: Философия —
бар болып отырғанды (сущее) тұтас, элементтері бірі-бірімен тыгыз
байланысты түрде қарастыратын, оның даму заңдылықтарын зерттейтін
ғылым.
Осы бар болып отырғанның арасындағы
басты элемент — Адам,
сондықтан ол философияның ең басты зерттеу объектісі. М.Әуезов:
«Философия…- кең ақыл, терең қиял шығарған, адамның жанын
тәрбиелейтін, жүрегін ағартып, адамшылығын арттырып, ақтылыкқа
сүйрейді. Философия:
-
адамның қайдан жаралғанын
шешпек;
-
адамның жанын, ішкі халін
тексермек;
-
адамның дүниеге келген мақсатын
тексермек.
Философия адамшылық жолындағы қараңғы
қалтарыстарда қолға ұстаған шамшырақ»
дейді.
Бұл ойларды неміс философы И.Канттың
сөздерімен толықтыруға болады:
-
Мен не біле
аламын?
-
Мен не істеуім
керек?
-
Мен не нәрсеге үміттене
аламын?
-
Адам дегеніміз
не?
Бірінші
сұраққа метафизика жауап береді,
екіншісіне мораль, үшіншісіне — дін,төртіншісіне — антропология. Бірақ осының бәрін антропологияда
жинақтауға болады, себебі алдыңғы үш сұрақ соңғыға кіреді. …Адамға
аса қажет білім болса, ол мен оқытып отырған, адамға дүниеден өз
орнын табуға көмектесетін ғылым және одан адам болу үшін не істеуді
үйренуге болады»
Тақырыпқа сай
дайындалған ресурстармен постер
жасау
-
Мәтінмен
жұмыс
-
Дәптермен
жұмыс
|
Қорытынды
бөлім
|
Философия тарихы адамның
бойында еркін ойлау принциптерін қалыптастыруға ерекше ықпал етеді,
себебі философия — рухтың жоғарғы еркіндігі саласы және философия
тарихы еркін ойлау мен еркін өмір сүрудің тамаша үлгілеріне
толы.
Еркіндік мәселесі — философия
ғылымы ғасырлар бойы зерттеп келе жатқан, әлі шешімі табылмаған,
маңызы қазіргі заманда арта түсіп отырған «мәңгілік» мәселелердің
бірі. Философиялық ойлауға тән ашықтық, сыни верификация, реализм,
скептицизм, өзін-өзі сынай білу философияны игеруші
субъект-тұлғаның рухани дүниесінің қалыптасуына айқындаушы әсер
етеді. Философия адамға өз өмірі мен тағдырын өзі айқындауға
мүмкіндігі бар екендігін, таңдау еркіндігі адамның өз қолында
екендігін түсіндіреді. Бұл мәселе, әсіресе, кішкентайынан тиым салу
ережелерінің қатаң шеңберінде тәрбиеленетін қазақ балалары үшін аса
маңызды екенін атап ету керек. Қорқыту, тиым салу арқылы емес,
саналы еркіндіктің көмегімен ғана қоғамның еркін азаматтарын
қалыптастыруға болады. Әрине, абсолюттік еркіндік мүмкін емес,
бірақ саналы еркіндікке ие адам ғана өзінің индивидуалдылығын
қоғамдық деңгейде жүзеге асыратын тұлғаға
айналады.
Екі жақты күнделік
стратегиясы
Кітаптағы
жазбалар
|
Менің
жаңалығым
|
|
|
|