Жаңа тақырыпты меңгертуді bilimland.kz сайтының ресурстар ын қолдану
арқылы бастау. Бұл ресурстағы видеоматериалды бүкіл сыныппен
көру.
Тепе-тең өрнектер. Өрнектерді
түрлендіру.
-
Айнымалысы бар
бұндай өрнектерді тепе-тең
өрнектер деп атайды.
-
Айнымалылардың кез
келген мәніне сәйкес берілген өрнектердің мәндері тең болса, онда
олар тепе-тең өрнектер деп аталады.
Айнымалының орнына кез келген санды қойғанда
тура теңдік шығатын айнымалысы бар теңдік тепе-теңдік деп аталады.
Оң және сол жақ бөліктері тепе-тең өрнектер болатын айнымалы сы бар
теңдік тепе-теңдік деп аталады. Мысалы: тепе-теңдіктер.
Өрнекті оған тепе-тең екінші өрнекпен алмастыру
тепе-тең түрлендіру немесе түрлендіру деп аталады.
Мысалы: 8x
Тепе-теңдікті дәлелдеу дегеніміз - айнымалысы
бар өрнектің тепе-теңдік болатынын көрсету.Тепе-теңдікті дәлелдеу
үшін мынадай тепе-тең түрлендірулер орындалады:
Мысалы: өрнегін тепе-тең екенін дәлелдейік. Оны дәлелдеу үшін
теңдіктің оң және сол жақ бөліктері тепе-тең өрнектер болатынын
көрсету керек. Теңдіктің сол жақ және оң жақ бөлігін
түрлендірейік.
Теңдіктің оң және сол жақ бөлігін түрлендіру
үшін жақшаны ашып, ұқсас қосылғыштарды біріктіреміз. Сонда
өрнегі шығады. Демек, өрнектің оң жақ және сол жақ
бөліктері
өрнегіне тең, сондықтан олар өзара тең
болады.
1-тапсырма.
«Ойлан, жұптас, бөліс»
әдісі арқылы оқулықтан әр топқа тапсырмалар беріледі. \жұптық,
топтық жұмыс\
№267, №271. Жақшаларды ашып, өрнекті
ықшамдаңдар
а) -5 +7 б)
2,3(b 8) (b 3,4)
d) -6(x+y) + 3(2x+y) е) (x+6y) (8x 7)
Дескриптор:
Саралау:
Тапсырманы жылдам
орындап қойған оқушыларға қосымша тапсырма ұсынылады.
Тепе-теңдікті дәлелдеңдер:
Көмек қажет ететін оқушыға бағытталған нұсқау
бере отырып, есептің шығару жолы түсіндіріледі.
Бағалау: бағдаршам арқылы бағалайды
Сергіту сәті: оқушыларға сергіту жаттығуын
жасату.
2 тапсырма
«Конверттегі есеп» \топтық
жұмыс\
Семей мен Өскемен қалаларының арасының масштабы 1/7500000,
ал картада b см. Осы қалалардың арасының масштабы 1/1500000 болса,
картада неше см болады? Мұндағы
b=2,6
Дескриптор:
Саралау:
орындауға біршама уақыт беріледі. Оқушылар өзара көмек
береді.
Бағалау: басбармақ әдісі арқылы
бағалау.
3 тапсырма
«Математикалық жәрмеңке» деңгейлік тапсырмалар орындау. \топтық жұмыс\
Деңгейлік тапсырмалар:
І деңгей тапсырмалары
Жақшаны ашып, өрнектің мәнін табыңдар:
мұндағы мұндағы
мұндағы мұндағы
ІІ
деңгей тапсырмалары
Тура теңдік
шығатындай етіп, бос орындарға тиісті санды қойыңдар:
-
-
ІІІ
деңгей тапсырмалары
Өрнектің мәнін табыңдар.
егер
Дескриптор:
-
жақшаларды ашып,
ұқсас мүшелерді біріктіреді
-
өрнекті ықшамдап,
түрлендіре алады
-
өрнектің мәнін таба
алады
Саралау: көмек
қажет ететін оқушыларға бағыт беріледі. Әр оқушы өзінің тақырыпты
түсіну деңгейін анықтайды.
Бағалау: смайликтер арқылы бағалау.
|