«Суреттерді салыстыр»
әдісі
Оқушылар бұл тапсырмада
оқулықта берілген 1-суреттегі көріністерді салыстырады. Бір оқушы
ежелгі және қазіргі адамдардың тамақтануындағы ұқсастықты, ал
екінші оқушы айырмашылықты табады. Бұл тапсырма оқушыларға алғашқы
адамдардың тамақтану ерекшеліктері туралы білуіне көмектеседі.
Оқушылардың білімін деректі материалдан алынған ақпаратпен
толықтыру. Оларға адам өмірінде отты игерудің мағынасы қандай екені
туралы бірлесе тұжырым жасауды ұсыну.
Мұғалім
түсіндірмесі:
Ең алғашқы адамдар жылы
жерлерде өмір сүрген. Сондықтан олар жылы киім туралы қамданбады.
Үйлерді қолайсыз ауа райынан және жыртқыш аңдардан қорғану үшін
салды. Олар көп уақытын тағам іздеуге жіберетін. Әйелдер мен
балалар жемістерді, өсімдік тамырларын, құстар мен тасбақалардың
жұмыртқаларын терді. Ер адамдар аң аулаумен айналысты. Сол уақытта
жер бетінде мамонттар болған еді. Ежелгі адамдар мамонттарды алдын
ала жасаған шұңқырларға қуып, кіргізетін. Олар ұзақ уақыт бойы
тағамды шикілей қолданды. Тіпті адамдар от тұтатуды үйренгенде
аулаған аңның тұтастай еті жанып тұрған отқа сыйып
кететін.
«Тағам және сусын»
әдісі
Оқушыларға жекелей тапсырмалар
беріледі (таңғы астарына тағам немесе сусын
таңдайды)
Мәтінмен
жұмыс
Тапсырманы орындау үшін
оқушыларға жұмбақтың шешуін тапқызу
Алға жайып
тұз-дәмiн, Келтiредi үй
сәнiн. Ол халқымның ақ
жаны, Жақсы дәстүр
маржаны, Кеңпейiл де
арайлы, Осы жерден тарайды.
(дастархан)
«Орындап
көр»
әдісі
Бұл тапсырманы рөлдік ойын
түрінде өткіземін. Сынып оқушыларын алты топқа бөлемін. Оқушылардың
міндеті – дастархан жайып, қонақ шақыру.
Оқушыларға «Отбасылық
дәстүр» тақырыбында танысқан ұлттық
қонақжайлық дәстүрі мен үлкендерге құрмет туралы естеріне саламын.
Қонақ келгенде қандай сыпайы сөздер айту қажет екенін
сұраймын.
Жауабы: «Сәлеметсіздер ме, қош
келдіңіздер, төрге шығыңыздар, астарыңыз дәмді болсын және
т.б.»
Әр топтан бір оқушы қонақтар
үшін дайындалған тағамдар мен сусындар туралы түсіндіреді. Бұл
тағамдарды қима суреттерді жабыстыра отырып орындайды. Тапсырма
аяқталғаннан кейін оқушылардың жұмыстары тақтаға
ілінеді.
Қосымша
дерек:
ҚБ:
«От шашу» арқылы
ынтылындыру
«Сөйлемді
толықтыр» тапсырмасы
–– Ежелгі адамдар
....................(жемістермен, тамырлармен, шикі етпен)
тамақтанды.
–– ..........................
(қымыз) бие сүтінен жасалған емдік сусын.
––
Тағам алуан түрлі және
.......................... (пайдалы) болуы
тиіс.
ҚБ: Орындаған тапсырмасына қарай
күлегештер жабыстыру
«Керек дерек» әдісі
(тыңдалым)
Қымыздың
пайдасы
Қымыз – емдіксусын, оны бие
сүтінен жасайды. Қымыздың шипалық және емдік қасиеттері ерте
заманнан белгілі. Ол ел арасына ғажайып қасиеттерімен танымал.
Қымызды алғаш рет түркі тайпалары жасап үйренді. Олар бұл сусынды
әзірлеу құпиясын сақтады. Қымызды «батырлардың сусыны» деп атаған.
Қымызды қолдану арқылы асқазан, өкпе, бауыр т.б. ауруларды да
емдеуге болады. Сонымен қатар қымызда дәрумендер көп және керемет
салқындататын дәмі бар.
Қойылатын
сұрақтар:
-
Төрт түлікті атап
бер.
-
Жылқы малының төлі қалай
аталады?
-
Жылқыны қалай
шақырамыз?
-
Жылқының адамға қандай
пайдалары бар?
-
Қандай сусынмен таныс
болдыңдар?
-
Ол неден жасалады
екен?
-
Қымызды тағы қалай атауға
болады екен?
-
Қымыздың қандай пайдасы бар
екен?
(Оқушылардың сұраққа толық
жауап беруін қадағалап отырамын)
ҚБ:
Әр сұраққа жауап берген оқушыға жылы сөздер
айтып отыру
|