Материалдар / ашық сабақ: "Дезоксирибонуклеин қышқылы молекуласының құрылысының принципі" 9 сынып
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

ашық сабақ: "Дезоксирибонуклеин қышқылы молекуласының құрылысының принципі" 9 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Бұл жаңартылған білім бағдарламасы бойынша қысқа мерзімді сабақ жоспарын ашыққа қолдануға болады. Мұнда белсенді әдістер, критериалды бағалау оқушылардың деңгейлеріне қорай құрастырылған.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
06 Маусым 2019
10703
13 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Қысқа мерзімді жоспар


Ұзақ мерзімді жоспардың тарауы:

9.4 Молекулалaқ биология

Күні:

Сынып: 9

Мектеп: Мерей ЖОББ мектебі

Мұғалімнің аты-жөні: Аймуханов Роман Болатович

Қатысқандар:

Қатыспағандар:

Сабақтың тақырыбы: Дезоксирибонуклеин қышқылы молекуласының құрылысының

принципі

Осы сабақта қол жеткізетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)

9.4.1.2 Дизоксирибонуклеин қышқылы молекуласының қос шиыршықты құрылымын сипаттау.

9.4.1.3 Дезоксирибонуклеин қышқылының құрылымдық қағидалары негізінде үлгілеу.

Сабақтың мақсаты

- Дизоксирибонуклеин қышқылы молекуласының қос шиыршықты құрылымын сипаттау.


- Дезоксирибонуклеин қышқылының химиялық құрлымының принциптерін түсіне отырып, моделін құру.


Бағалау критерийі


- Дезоксирибонуклеин қышқылының қос шиыршықты құрылымын сипаттайды.

- Дезоксирибонуклеин қышқылының жалпы химиялық құрлым бөліктерінің бір-бірімен байланысын анықтай отырып, молекуланы моделдей алады.

Тілдік мақсаттар

Оқушылар қолданады:

Дезоксирибонуклеин қышқылының химиялық құрлымын анықтай отырып, олардың арасындағы байланыс түрлерін сипаттап айтады;

Тапсырманы орындау барысында сыныптастарымен қарым-қатынас жасайды; Арнайы лексиканы, сөздің айналымдарды қолдана отырып, өз ойларын сауатты айтады


Пәнге қатысты терминдер мен негізгі сөз тіркестері:

Дезоксирибонуклеин қышқылы, қос шиыршық, нуклеотид, нуклеозид, пурин, пиримидин, комплементарлық ережесі, қант-фосфатты арқау, дизоксирибоза, фосфор қышқылы, сутектік байланыс, коваленттік байланыс.


Талқылауға арналған тармақтар:

ДНҚ ... молекула болып табылады.

... ДНҚ-да комлементарлық ережесі бойынша орналасады.

Қос шиыршықты дегеніміз ...

Тимин мен аденин арасында қос ... байланыс болады.

Нуклеозид ол ...азотты негіз бен моноқанттын байланысы.

Барлық азотты негіздер құрамындағы сақинатәрізді молекула бойынша ... және ... деп екіге топқа бөлінеді.

Азотты негіздерде бас әріптер А (...), Т (...), Ц (...), Г (...), У (...)

ДНҚ-да екі нуклеотидтері тізбектерінде... байланыс арқылы, ал қос шиыршықтарында ... байланыс арқылы қосылған.

Құндылықтара баулу

Оқу тапсырмасын орындау кезде қоғамдық өмірге дайын болу, өзін бақылауда ұстай білу, бәсекеге қабілетті бола білу құндылықтары дамытылады.

Жазбаша жұмыстар арқылы академиялық шыншылдық, нақтылық, өзін өзі реттей білу құндылықтары дамытылады.

Ауызша жұмыстар арқылы ойды реттей білу, сенімділік, дәлелдерді қолдана білу құндылықтары дамытылады.

Таныстырылым кезінде өзіне деген сенімділіқ, талдау жасау, ойды жинақтау, идеяларды үйлестіру тыңдаушылармен байланыс орнату құндылықтары дамытылады.

Жеке жұмыс кезінде өзіне деген сенімділік, өзін-өзі көрсету құндылықтары дамытылады.

Пән аралық байланыс

  • Химия (Молекулалар формулалары, қасиеттері мен байланыс туралы түсініктерді қолданады)

  • Математика (Азотты негіздердің пайыздық үлесін есептейді)

Алдыңғы білім

Әртүрлі ағзалар түрлеріндегі хромосомалардың саны – 7, полимерлер мен мономерлер арасындағы айырмашылығы. олардың биологиялық мыңызы мен қасиеттері – 8 сынып.

Сабақ барысы

Сабақтың жоспарланған кезеңі


Сабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері

Ресурстар


Сабақтың басы








0-10 мин


Алдыңғы білімді тексеру мақсатында оқушыларға «Иә немесе Жоқ» әдісімен интербелсенді тақтадан кесте көрсетіледі

Тұжырым

И/Ж

1.

Хромасома ядрошықта орналасады

жоқ

2.

Хромасомада гистондар мен ДНҚ-дан тұрады

ия

3.

Тұқымқуалаушылық қасиеті нәруыздар арқылы беріледі

жоқ

4.

Амин қышқылдар полимер болып табылады

жоқ

5.

Көміртектер бір - бірімен ковалентті байланыс арқылы байланысады

ия

6.

ДНҚ барлық тірі ағаларда болады

ия

С: диалог, нәтиже және жұмыс қарқыны негізінде саралау жүзеге асады.

Оқушылар берілген уақытқа сай, суреттердің сипаттамасын береді.

ҚБ: «Мадақтау» әдісі арқылы


Оқушылар «Өз тобынды тап» әдісімен карточкаларда берілген суреттер арқылы топқа бөлінеді.

I топ Полимер

II топ Азотты негіздер

III топ Пентоза

Берілген қима қағаздарындағы суреттер арқылы сабақтың тақырыбын болжайды. «Миға шабуыл» әдісімен қосымша сұрақтарға жауап беріп сабақтың мақсатын анықтайды

«Миға шабуыл» әдісі сұрақтары:

Органикалық қосылыстарға полимерлену құбылысы тән, оларға қандай мысалдар келтіре аласыздар (көмірсулар, целлюлоза, гликоген, нәруыздар, РНҚ, ДНҚ, полиэтилен, полипропилен, нейлон, селикон, т.б)

С: диалог, нәтиже және жұмыс қарқыны негізінде саралау жүзеге асады.

ҚБ: «Мадақтау» әдісі арқылы


Жаңа тақырыпты түсіндіру барысында интербелсенді тақтадан бейнефильм көрсетіледі.





Таныстырылым 1 «Иә немесе Жоқ» кестесі

















Қима қағаздар












https://www.youtube.com/watch?v=L0hp_XrktXQ







Сабақтың ортасы





10-25 мин




Жаңа тақырыпты меңгеру мақсатында оқушыларға 1.«Екі дұрыс, бір бұрыс» әдісі арқылы жұптық жұмыс беріледі.

Оқулықтағы суретке назар аудара отырып, төмендегі кестені екі дұрыс, бір бұрыс тұжырыммен толықтырыңыз


Тұжырмдар

Дұрыс/Дұрыс

Пиримидиндер бір сақиналы және оларға тимин, цитозин, урацил жатады

+

Қант-фосфтты арқау рибоза мен фосфор қышқылынан тұрады

_

Гуанин мен цитозин комплементарлы жұбы арасында үш сутектік байланыс болады

+



Дескриптор:

  1. ДНҚ-ның қос шиыршықты құрылымының тізбекті сызба нұсқасын сипаттайды;

  2. ДНҚ құрылымы бойынша дұрыс немесе бұрыс тұжырмдарды ажыратады.

С: диалог бойынша, нәтиже бойынша, жұмыс қарқыны оқушыға жеке қолдау көрсету бойынша жүргізіледі.

Оқушылар тапсырманы межелеген уақытты жұптық жұмыста орындап талдайды. Қажет жағдайда мұғалім тапрапынан көмек алады.

ҚБ: «Көршіңмен алмас» әдісі арқылы бағалау жүреді.


2.«Броундық қозғалыс» әдісі бойынша топтық жұмыс.


Дескриптор:

  1. ДНҚ молекуласы моделін құрады;

  2. ДНҚ молекуласының байланыс түрін айтады;

  3. Дезоксирибонуклеин қышқылының химиялық құрлымы принциптерін талдайды.


С: диалог, жұмыс қарқыны, нәтиже, оқушыға жеке қолдау көрсету және қарым-қатынас формалары бойынша жүргізіледі.

Топтық жұмысты орындау барысында оқушылар бір-бірімен пікір алмасып, ортақ шешімге келеді. Белгіленген уақытқа сай тапсырманфы аяқтап, сыныпқа таныстырады. Қажет болған жағдайда сыныптасы мен мұғалім тарапынан көмек алады.


ҚБ: «Екі жұлдыз, бір тілек» әдісі арқылы топтар арасында өзара бағалау жүреді.


Жалпы білім беретін мектептің 9-сыныбына арналған оқулық / Асанов Н.Г, Соловьева А.Р,

Ибраимова Б.Т.

Алматы «Атамұра» 2019.


Үлестірме қағаздар















Қайшы, қатты қағаз, желім, сым, түрлі-түсті қағаздар, ермексаз

Сабақтың соңы





25-36 мин









































37-40 мин.

«Кесте толтыру» әдісі арқылы жеке жұмыс жүзеге асады.

Төмендегі кестені қажетті сөздермен толықтырыңыз


Терминдер атауы

Қызметі, анықтамасы

Формуласы, таңбасы

1

нуклеозид

азотты негіз бен моносахарид қосылысы

/-/-/-/-/

2

фосфор қышықылы

ДНҚ құрамындаға қышқыл

H3PO4

3

дезоксирибоза

ДНҚ құрамына кіретін моносахарид (қант)

С6Н10O4


4


Комплементарлық ережесі

Нуклеотидтердің азотты негіздері (А,Т,Г,Ц) сутектік байланыспен белгілі бір ретпен орналасуы.

/-/-/-/-/

5

Гуанин

ДНҚ-да цитозинге қарсы келетін нулеотид

6

Қант-фосфатты арқау

Дезоксирибоза мен Фосфор қышықылы қосылып түзетін ДНҚ-ның қанқасы

/-/-/-/-/

7

Ковалентті полярлы

Қант-фосфатты арқау ішіндегі байланыс

« - » сызықша

8

Гистон

ДНҚ жинақтайтын, ұстап тұратын нәруыз

/-/-/-/-/

Комплементарлық ережесі

9

ДНҚ-ның бір тізбегі АТЦЦТАГ

ТАГГАТЦ

10

Берілген ДНҚ ның 18% гуанин болса, онда қалған нуклотидтер үлесін тап

Цитозин-18%,

аденин және тимин-34% дан


Дескриптор

  1. ДНҚ-ның қос шиыршықты құрылым бөліктерім мен қызметін анықтайды

  2. ДНҚ-ны құрайтын молекулаларды формуласын жазады;

  3. Комплементарлық ережеге сай есепті шығарады.

С: Жұмыс қарқыны және нәтиже бойынша жүзеге асады. Жалпы мақсатқа сәйкес бір тапсырмамен жұмыс істейді, бірақ оқушылардың алдыңғы нәтижелерін ескере отырып, әр баладан әртүрлі нәтиже күтіледі.

ҚБ: Жауап кілттері бойынша «+,-» белгісі арқылы жұптардың бағалауы.


Кері байланыс «INSERT» әдісі арқылы жүзеге асады.

- білемін; + жаңалық; - білмеймін; ?- білгім келеді.



Саралау- Сіз қандай тәсілмен көбірек қолдау көрсетпексіз?

Сіз басқаларға қарағанда қабілетті оқушыларға қандай тапсырмалар бересіз?

Бағалау Сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз?

Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!