Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы



    Unit: Unit 6 Entertainment and Media

    LESSON: Entertainment and Media

    Teacher’s name:


    Ramazanova N.E

    Date:



    Grade: 7

    Number present:

    Аbsent:

    Topic:



    Learning objective (s) that this lesson is contributing to

    7.3.3.1. give an opinion at discourse level on a growing range of general and curricular topics

    7.4.3.1. understand the detail of an argument on a growing range of familiar general and curricular topics, including some extended texts

    Lesson objectives

    • name various types of entertainment and media

    • identify specific information and details in the topic;

    • discuss the questions and select the necessary information

    • give own opinion about entertainment


          Planned activities

    Planned time

    Teacher’s activities

    Pupil’s activities

    Evaluation

    Resources

    Beginning the lesson

    2 min



    3 min













    5 min





















    2 min





    3 min







    Middle















    7 min



























    10 min





























    10 min

    Lead-in

    Teacher greets students and sets environmentally-friendly atmosphere within the classroom. (pupils saying each other wishes)

    Brainstorming

    Tell the students they are going to make an association with the word Entertainment .

    Shape1



    ENTERTAINMENT









    Game. Bingo

    Students have different key words related to the topic. Students read out the words and ask each other . The students who finishes the first will be winner.

    Note: Students should have a different combination of key words on their square.

    Listen MP3

    Watch TV

    Play play-station games

    Play computer games

    Has podcasts

    Has own website

    Go to dry pool

    Has a PC at home

    Uses social networks

    Surf the internet

    Use apps

    All members of family watch TV



    Then teacher asks students what they are going to learn today and let them guess the topic of the lesson. Students will say that they will learn “Entertainment and Media”. Having guessed the topic of the lesson together, teacher and learners set the lesson objectives

    Descriptor: A learner reads and asks

    Now, before beginning our lesson let’s divide into groups

    Dividing into groups by the technique “Puzzles” and they sit by “Cabaret Style”

    The first group - “Internet”

    The second group - “TV”

    The third group - “Media”


    Pre –reading

    Read and match the words with their definitions

    “Ice - breaker “

    Match the words with their definitions

    1. TV set a. to listen to music and news

    2. Radio b. to watch programmes

    3. Internet c. to read news, articles

    4. MP3 player d. to record the music

    5. Newspaper e. to provide information


    Descriptor : A learner finds the definition of the words

    While-reading

    Read the text with techniques scanning

    (to locate specific information and making use of key words through the text)

    TV or not TV?

    Television plays a very important role in people`s lives. It`s a wonderful source of information and one of the best ways to spend free time. Television viewing is the most popular leisure pastime. It`s not surprising, because TV channels show a great variety of programmes: documentaries and current affairs programmes, feature films and comedies, soaps and police series, concerts and talk shows.

    Television is a reflection of the modern world. It gives you an opportunity to travel all over the world, to see different people and to learn about their customs and traditions. Television keeps you informed about the rest of the world. It also helps to escape from our everyday problems. A lot of people usually relax watching soaps. Their story lines are entertaining, but often unbelievable. I don`t think that they show life realistically. But to many people, the characters in the TV serial have become more important than real people.

    Many people admit that the quality of television could be better. One reason for the poor quality of programmes is advertising. Not all people like watching commercials. They find ads silly and boring. But I am not against commercials on TV, because television companies get most of their money from advertising.

    Some people say that television is a terrible waste of time. Of course, there are TV addicts who can`t drag themselves away from the box. But if we watch TV for an hour a day, to find out what is happening in the world or to relax, then television is really useful. So I think we should not blame the TV for the bad effects it has. We must know how to make the best use of it.

    Analyze and discuss in group, then fill the table suggested answers

    S - Television plays a very important role in people`s lives. It`s a wonderful source of information and one of the best ways to spend free time.

    W- One reason for the poor quality of programmes is advertising. Not all people like watching commercials. They find ads silly and boring.

    O-But if we watch TV for an hour a day, to find out what is happening in the world or to relax, then television is really useful. So I think we should not blame the TV for the bad effects it has. We must know how to make the best use of it

    T - Some people say that television is a terrible waste of time. Of course, there are TV addicts who can`t drag themselves away from the box

    Descriptor: A learner reads and scans specific information

    Observes , analyzes and discusses given task

    Interprets given idea

    Differentiation by tasks and by support of teacher

    Post reading

    Group “Internet”

    Write good and bad sides of TV through reading the text

    Good sides

    Bad sides









    Descriptor: A learner finds the advantages and disadvantages of TV

    Group “TV” Circle the correct answer

    1. Why is TV viewing the most popular leisure pastime?

    a) People have much free time

    b) TV channels show a lot of programmes

    c) It is the only hobby in our country

    2. Why do a lot of people enjoy watching soaps?

    a) They haven`t seen anything else

    b) Soaps show life realistically

    c) Their story lines are entertaining

    3. What are bad points of television?

    a) Amount of smoking in the films

    b) A variety of educational programmes

    c) Feature films about the life of outstanding people

    4. Why do we have to watch commercials on TV?

    a) TV companies get most of their money from advertising

    b) TV companies don`t have enough programmes to show

    c) People like to watch commercials most of all

    5. Who are TV addicts?

    a) People who don`t like to watch TV programmes

    b) Lazy people

    c) People who like to watch TV most of all



    Descriptor: A learner finds the correctly and suitable answers

    Group “Media”Choose one of the pictures of entertainment activities and present your ideas with strategy “Deal”

    D – describe (describing what he has read and learned)

    E- explain (describe what you know about the event)

    A- analyze (information analysis, conclusions, identification of

    causes )

    L- links (to make conclusions to link existing knowledge

    Play computer games, Go to the amusement park . Spend time socializing. Watch and discuss films. Participate in sport together .Read and discuss books

    Descriptor: A learner discusses in group , uses topical vocabulary

    speaks with some flexibility


    Group assessment criteria

    CRITERIA

    Points


    Summarizes story

    1

    Represents ideas

    1

    Retells story events

    1

    Presents orally

    1



    Pupils find the word associating with the word entertainment












    Students read the phrases

















    Pupils choose one of the cards and make a picture




    Pupils match the words with their definitions













    Pupils read the text through key words































































    Pupils read and write good and bad sides of TV














    Pupils answer the questions using the platform Quizlet

























    Pupils describe and explain , give information


























    Oral assess:

    You are right!
















    Assess learners orally

    -Excellent! Nice One! Super Job!





















    Peer assessment Teacher gives keys for students and they check each other













































    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Рамазанова Нургул Ерсайыновна
    24 Ақпан 2023
    552
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Ашық сабақ Entertainment and Media 7 класс

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Ашық сабақ Entertainment and Media 7 класс

    Материал туралы қысқаша түсінік
    7 сыныпта ағылшын тілінен Entertainment and Media тақырыбына сабақ жоспары
    Материалдың қысқаша нұсқасы



    Unit: Unit 6 Entertainment and Media

    LESSON: Entertainment and Media

    Teacher’s name:


    Ramazanova N.E

    Date:



    Grade: 7

    Number present:

    Аbsent:

    Topic:



    Learning objective (s) that this lesson is contributing to

    7.3.3.1. give an opinion at discourse level on a growing range of general and curricular topics

    7.4.3.1. understand the detail of an argument on a growing range of familiar general and curricular topics, including some extended texts

    Lesson objectives

    • name various types of entertainment and media

    • identify specific information and details in the topic;

    • discuss the questions and select the necessary information

    • give own opinion about entertainment


          Planned activities

    Planned time

    Teacher’s activities

    Pupil’s activities

    Evaluation

    Resources

    Beginning the lesson

    2 min



    3 min













    5 min





















    2 min





    3 min







    Middle















    7 min



























    10 min





























    10 min

    Lead-in

    Teacher greets students and sets environmentally-friendly atmosphere within the classroom. (pupils saying each other wishes)

    Brainstorming

    Tell the students they are going to make an association with the word Entertainment .

    Shape1



    ENTERTAINMENT









    Game. Bingo

    Students have different key words related to the topic. Students read out the words and ask each other . The students who finishes the first will be winner.

    Note: Students should have a different combination of key words on their square.

    Listen MP3

    Watch TV

    Play play-station games

    Play computer games

    Has podcasts

    Has own website

    Go to dry pool

    Has a PC at home

    Uses social networks

    Surf the internet

    Use apps

    All members of family watch TV



    Then teacher asks students what they are going to learn today and let them guess the topic of the lesson. Students will say that they will learn “Entertainment and Media”. Having guessed the topic of the lesson together, teacher and learners set the lesson objectives

    Descriptor: A learner reads and asks

    Now, before beginning our lesson let’s divide into groups

    Dividing into groups by the technique “Puzzles” and they sit by “Cabaret Style”

    The first group - “Internet”

    The second group - “TV”

    The third group - “Media”


    Pre –reading

    Read and match the words with their definitions

    “Ice - breaker “

    Match the words with their definitions

    1. TV set a. to listen to music and news

    2. Radio b. to watch programmes

    3. Internet c. to read news, articles

    4. MP3 player d. to record the music

    5. Newspaper e. to provide information


    Descriptor : A learner finds the definition of the words

    While-reading

    Read the text with techniques scanning

    (to locate specific information and making use of key words through the text)

    TV or not TV?

    Television plays a very important role in people`s lives. It`s a wonderful source of information and one of the best ways to spend free time. Television viewing is the most popular leisure pastime. It`s not surprising, because TV channels show a great variety of programmes: documentaries and current affairs programmes, feature films and comedies, soaps and police series, concerts and talk shows.

    Television is a reflection of the modern world. It gives you an opportunity to travel all over the world, to see different people and to learn about their customs and traditions. Television keeps you informed about the rest of the world. It also helps to escape from our everyday problems. A lot of people usually relax watching soaps. Their story lines are entertaining, but often unbelievable. I don`t think that they show life realistically. But to many people, the characters in the TV serial have become more important than real people.

    Many people admit that the quality of television could be better. One reason for the poor quality of programmes is advertising. Not all people like watching commercials. They find ads silly and boring. But I am not against commercials on TV, because television companies get most of their money from advertising.

    Some people say that television is a terrible waste of time. Of course, there are TV addicts who can`t drag themselves away from the box. But if we watch TV for an hour a day, to find out what is happening in the world or to relax, then television is really useful. So I think we should not blame the TV for the bad effects it has. We must know how to make the best use of it.

    Analyze and discuss in group, then fill the table suggested answers

    S - Television plays a very important role in people`s lives. It`s a wonderful source of information and one of the best ways to spend free time.

    W- One reason for the poor quality of programmes is advertising. Not all people like watching commercials. They find ads silly and boring.

    O-But if we watch TV for an hour a day, to find out what is happening in the world or to relax, then television is really useful. So I think we should not blame the TV for the bad effects it has. We must know how to make the best use of it

    T - Some people say that television is a terrible waste of time. Of course, there are TV addicts who can`t drag themselves away from the box

    Descriptor: A learner reads and scans specific information

    Observes , analyzes and discusses given task

    Interprets given idea

    Differentiation by tasks and by support of teacher

    Post reading

    Group “Internet”

    Write good and bad sides of TV through reading the text

    Good sides

    Bad sides









    Descriptor: A learner finds the advantages and disadvantages of TV

    Group “TV” Circle the correct answer

    1. Why is TV viewing the most popular leisure pastime?

    a) People have much free time

    b) TV channels show a lot of programmes

    c) It is the only hobby in our country

    2. Why do a lot of people enjoy watching soaps?

    a) They haven`t seen anything else

    b) Soaps show life realistically

    c) Their story lines are entertaining

    3. What are bad points of television?

    a) Amount of smoking in the films

    b) A variety of educational programmes

    c) Feature films about the life of outstanding people

    4. Why do we have to watch commercials on TV?

    a) TV companies get most of their money from advertising

    b) TV companies don`t have enough programmes to show

    c) People like to watch commercials most of all

    5. Who are TV addicts?

    a) People who don`t like to watch TV programmes

    b) Lazy people

    c) People who like to watch TV most of all



    Descriptor: A learner finds the correctly and suitable answers

    Group “Media”Choose one of the pictures of entertainment activities and present your ideas with strategy “Deal”

    D – describe (describing what he has read and learned)

    E- explain (describe what you know about the event)

    A- analyze (information analysis, conclusions, identification of

    causes )

    L- links (to make conclusions to link existing knowledge

    Play computer games, Go to the amusement park . Spend time socializing. Watch and discuss films. Participate in sport together .Read and discuss books

    Descriptor: A learner discusses in group , uses topical vocabulary

    speaks with some flexibility


    Group assessment criteria

    CRITERIA

    Points


    Summarizes story

    1

    Represents ideas

    1

    Retells story events

    1

    Presents orally

    1



    Pupils find the word associating with the word entertainment












    Students read the phrases

















    Pupils choose one of the cards and make a picture




    Pupils match the words with their definitions













    Pupils read the text through key words































































    Pupils read and write good and bad sides of TV














    Pupils answer the questions using the platform Quizlet

























    Pupils describe and explain , give information


























    Oral assess:

    You are right!
















    Assess learners orally

    -Excellent! Nice One! Super Job!





















    Peer assessment Teacher gives keys for students and they check each other













































    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Неміс тілі Презентация 8 сынып
    24.02.2023
    552
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Рамазанова Нургул Ерсайыновна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации