Қызылорда облысы ,
Жаңақорған ауданы,С.Қожанов атындағы №55 орта
мектебі
бастауыш сынып мұғалімі
Құрбанбекова Эльмира
4- сынып. Қазақ
тілі.
Тақырыбы: 482-485-
жаттығу.
Мақсаты: 1.Етістіктің түрлерін, жасалу
жолдарын өзіне тән ерекшеліктерін қайталап,
пысықтау.
2.Оқушының сөздік қорын
молайту, өзіндік пікір ойын дамыту.
3.Оқушыны шапшаңдыққа,
тапқырлыққа, ойын толық айтуға тәрбиелеу.
Көрнекілігі: Геометриялық фигуралар,
интерактивті тақта, қима қағаздар. Типі: қайталау,
пысықтау.
Түрі: ойын.
Әдісі: сұрақ- жауап, жеке топпен
жұмыс байланысы: ана тілі.
Сабақтың
барысы.
І. Ұйымдастыру
кезеңі.
Сынып ІІІ топқа бөлінеді.Әр
топ белсенділігіне қарай атақтар алып
отырады.
Сабаққа жақсы қатысып отырған
оқушыларды геомериялық фигуралар арқылы
бағалаймын.
-
б ес-
белсенділер.
-
т өрт
–ізденушілер.
-Қане , қайсысымыз қандай атақ
алар екенбіз?
Жалқаулар атағынан қашуға
тырысайық.
ІІ.Өткен сабақты
қорыту.
«Кім жылдам?»
ойыны.
Берілген сұраққа 1 минутта
жауап беру керек.Әр топқа 5 сұрақтан беріледі.Берілген жауапқа
қарай «Тапқырлар» атағын қай топ ұтып алатынын
көрелік.
1-топ.
1)Қазақтың тілінде неше әріп
бар? (42)
2) Заттың атын білдіретін сөз
дегеніміз не? ( Зат есім)
3) Біреудің назарын аудару
үшін қолданылатын сөз. (Қаратпа сөз)
4) Не істеді? Қайтті? Неғылды?
сұрағына жауап беретін сөйлем мүшесі
(Баяндауыш)
5)Туынды етістік дегеніміз
не?
2-топ.
1.Дауысты дыбыс нешеге
бөлінеді? (2 жуан, жіңішке)
2.Туынды сын есім дегеніміз
не? (Түбір сөзге жұрнақ жалғану арқылы жасалған сан есім). (реттік
сан есім)
4.Сөйлем құрамындағы нақты
сұраққа жауап беріп тұрған толық мағыналы сөздерді ....... (Сөйлем
мүшелері)
5. Түбір сөзге жұрнақ қосылу
арқылы жасалған сөзді ... (Туынды сөз)
3-топ.
-
Заттың санын білдіретін сөз.
(Сан есім)
-
Дауыссыз дыбыс нешеге
бөлінеді? (3-ке қатаң,ұяң, үнді)
-
Заттың біреуге тән екенін
білдіретін қосымшаларды не дейміз.(тәуелдік
жалғаулары)
-
Түбір сөзге жұрнақ жалғану
арқылы жасалған етістікті не дейміз? (Туынды
етістік)
-
Бастауыш пен баяндауыштан
құралған сөйлемді не дейміз?
(Жалаң сөйлем
дейміз)
Ұжыммен
жұмыс.
Негізгі
Туынды
Етістік
Дара
Күрделі
Болымды
Болымсыз
Кітаппен
жұмыс.
1-топ. 482 –жаттығу. (Абай
өлеңі) тақтамен жұмыс.
2-топ. 483-жаттығу. ( Тиісті
етістікті қой) Интерактивті тақтамен
жұмыс.
3- топ 484-жаттығу. (Шығарма)
орнында отырып өзіндік жұмыс жасау.
Ойындар.
«Ақын
болу» ойыны.
Мына өлеңнің жалғасын ойлап
тап.Ішіне етістікті қатыстырып жаз.
Жадырап жаз
келді.
Ұтқан
топқа «Ақындар» атағы
беріледі.
«Жалғасын
тап» ойыны.
Мақал-мәтелдің жалғасын тауып,
ішінен естістікті табады.
(Ана
тілінен)
1.Әке көрген оқ жонар
...
Шеше көрген тон
пішер.
2. Батыр бір
өледі,..
Қорқақ мың
өледі.
3.Әкеге қарап ұл
өсер
Шешеге қарап қыз
өсер.
Ұтқан
топқа «Шешендер» атағы
беріледі.
ІІІ.
Қорытынды.
«Хат тасушы»
ойыны.
Берілген қима қағаздағы
сұрақтарға кім жылдам жауап беріп үш сұрақтан мүдірмей өтсе, сол
оқушы үйлерге бірінші болып хат алып барады.Үй иесін қуантады.Олай
болса, қуантушымыз кім екен?
1-топ.
-
Етістік дегеніміз
не?
-
Туынды етістік дегеніміз
не?
-
Болымсыз етістік дегеніміз
не?
2-топ.
-
Негізгі етістік дегеніміз
не?
-
Болымды етістік дегеніміз
не?
-
Күрделі етістік дегеніміз
не?
3-топ.
-
Дара етістік дегеніміз
не?
-
Сөз таптарын
ата?
-
Түбір сөз дегеніміз
не?
ІҮ.
Бағалау.
Е нді қолымыздағы
геометриялық фигуралар арқылы кім қандай атақты жеңіп алғанын
көрелік.
Ү. Үйге
тапсырма.
485-
жаттығу.