Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Lesson plan

    Unit: 3

    Values


    Teacher name:

    Kozhina F K

    Date:

    22.11.21


    Grade: 5Ә

    Number present:20

    absent:

    Theme of the lesson


    Friends forever

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    5.3.6.1 express thoughts clearly and clearly at the sentence level during pair work, group work and work with the whole class.

    5.6.9.1 use simple present, correct and incorrect forms to describe procedures, habits and conditions on a limited range of familiar and common educational topics

    5.5.3.1 write supporting factual data at the text level describing people, places and objects.

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    Say in English 2-3 words about their friend’s character

    Most learners will be able to:

    Say in English 4-5 words about their friend’s character

    Identify images with adjectives

    finds out if the sentence is true or false

    Some learners will be able to:

    Make a sentence correctly without mistakes

    Can express their opinion

    Plan

    Planned timings

    Teacher’s activity

    Pupil’s activity

    Assessment

    Resource

    Start


    3 min









    6 min


    Greeting.

    Phonetic drill: on the board and the students stand in a circle.

    I have got a mother

    I have got a father

    I have got a sister

    I have got a brother

    We live together

    We love each other

    Dividing into groups using colorful hands.

    1st group: red and pink

    2nd group: green and blue

    3rd group: orange and yellow.

    The teacher introduces students to the rules of the class.


    Checking homework.


    Students report to the teacher.


    Learners reads the poem together with the teacher.



    Learners with the help of colorful hands are divided into groups.


    Get acquainted with the golden rule of the lesson and listen.



    Answers homework




    Well done!













    Very good, you are very clever!



    Slides

    Middle


    5 min


















    5 min
















    2 min






    5 min













    1 min









    2 min


    5 min









    4 min














    2 min

    Brainstorming: A video will be shown to open the topic of the lesson. ‘The lion and mouse’ Can a lion and a mouse be friends? What do you think about our today’s lesson?

    Yes, You are right. Today’s our lesson is about friends. And theme is ‘Friends forever’. And our learning objectives are :…..

    What qualities do you think people have?


    The teacher reads aloud twice and the students repeat. Try to speak about your friends. First, let's read an example. (In oral form)

    1. My best friend’s name is Guldana

    2. She is my best friend because she is

    a helpful.

    He is my best friend because he is a clever.

    3. We like dancing and walking together.


    Differentiation Task: (in written form)

    Introduction to new words:

    Real-шын

    Friendship- достық

    Same-бірдей

    Everybody-барлық

    Argue-таласу

    Neighbor-көрші

    Honest-адал

    Gossip-өсек

    Trust-сену

    Make up-ойлап табу

    Afterwards- содан кейін

    Stay friends-дос болып қалу

    Keep secret-құпия сақтау

    Tell the truth-шындығын айту

    Hang out-сауық сайран құру

    Exciting-толқытатын

    Next-door-қарсы есік

    Listening: Friends forever

    Task 1. Read the text in order and translate for one sentence. Each group reads their selected texts.



    Exercise 3. Mark the sentences True-False

    1. Inkar has lots of friends on Facebook

    2. Inkar’s friends are Madina and Diana

    3. Amir is really friendly

    4 He always tells the gossip

    5. Alina always ready to help Darya

    6. Darya doesn’t trust Alina​


    Differentiation tasks:



    Physical minute


    Group work: Make an association

    1st: Good friends

    2nd: Bad friends

    3rd: Matching


    Game: The truth about me. Now you make a human figure out of paper by hand. On the right foot and on the hand, write down your good qualities and on the left, your bad qualities. When you have finished writing, tear off the left side where your bad qualities are written. And fill your halves with good qualities in the future.


    Conclusion: Learning Apps: about the lion and mouse tasks.

    Students watch the video, share their thoughts, try to find the topic.

    And answers the question









    Learners open their notebooks and write today’s date and a new topic.




    Reads and remembers the qualities of a person in chorus.








    Learners make sentences about their friends and characters based on the exampleand say in oral form.




    This task is performed in writing by a weak student and get 3 points.





    Students learn new words, listen, read and remember.












    Students listen to the video and then each group takes turns reading and translating the text






    Each group is given 2 sentences. Determines whether a sentence is true or false.

    1st:1-2 sentence

    2nd :3-4sentence

    3rd:5-6 sentence




    The weak student completes the following task on the card. And try to get 5 points.



    Learners stand and relax.


    Each group completes the task in the allotted time.



    Plays the game, listening to the teacher's instructions.




    Answers the questions correctly and summarizes the lesson

    Descriptor:


    understands the video and opens the topic of the lesson-

    1 point









    Good Job!






    Descriptor:


    identifies images-

    1point









    Descriptor:

    Make a sentence correctly-1point

    can express their opinion – 1 point














    Excellent!










    Descriptor:

    Pronounce the words correctly – 1point

    Translate the sentence- 1 point





    Descriptor:

    finds out if the sentence is true or false- 1 point

    translate the sentence-1 point








    Well done!



    Descriptor:

    spells words correctly- 1 point




    Good job!






    Descriptor:

    Answer the question correctly-1 point


    https://www.youtube.com/watch?v=sWLur9lJ97s

















    Slides





















    Appendix

    1






    Slides











    https://www.youtube.com/watch?v=dgVJz1DDtBU





    slides












    Appendix 2








    Appendix 3


    Slides






    https://learningapps.org/index.php?category=3&subcategory=7400&s=


    End

    5 min

    ‘The five-finger method’ Now write on your fingers at the beginning of this lesson your impressions from today's lesson or the new words you remember.

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Кожина Фарида Койшыбаевна
    02 Ақпан 2022
    595
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Ашық сабақ Friends forever

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Ашық сабақ Friends forever

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Достық тақырыбында өткен ашық сабақ оқушылр үшін өте көп жаңашылдыққа толы. ТОпқа бөліне отырып, өткізілген сабақ тізбектелген сабақтың бірі
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Lesson plan

    Unit: 3

    Values


    Teacher name:

    Kozhina F K

    Date:

    22.11.21


    Grade: 5Ә

    Number present:20

    absent:

    Theme of the lesson


    Friends forever

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    5.3.6.1 express thoughts clearly and clearly at the sentence level during pair work, group work and work with the whole class.

    5.6.9.1 use simple present, correct and incorrect forms to describe procedures, habits and conditions on a limited range of familiar and common educational topics

    5.5.3.1 write supporting factual data at the text level describing people, places and objects.

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    Say in English 2-3 words about their friend’s character

    Most learners will be able to:

    Say in English 4-5 words about their friend’s character

    Identify images with adjectives

    finds out if the sentence is true or false

    Some learners will be able to:

    Make a sentence correctly without mistakes

    Can express their opinion

    Plan

    Planned timings

    Teacher’s activity

    Pupil’s activity

    Assessment

    Resource

    Start


    3 min









    6 min


    Greeting.

    Phonetic drill: on the board and the students stand in a circle.

    I have got a mother

    I have got a father

    I have got a sister

    I have got a brother

    We live together

    We love each other

    Dividing into groups using colorful hands.

    1st group: red and pink

    2nd group: green and blue

    3rd group: orange and yellow.

    The teacher introduces students to the rules of the class.


    Checking homework.


    Students report to the teacher.


    Learners reads the poem together with the teacher.



    Learners with the help of colorful hands are divided into groups.


    Get acquainted with the golden rule of the lesson and listen.



    Answers homework




    Well done!













    Very good, you are very clever!



    Slides

    Middle


    5 min


















    5 min
















    2 min






    5 min













    1 min









    2 min


    5 min









    4 min














    2 min

    Brainstorming: A video will be shown to open the topic of the lesson. ‘The lion and mouse’ Can a lion and a mouse be friends? What do you think about our today’s lesson?

    Yes, You are right. Today’s our lesson is about friends. And theme is ‘Friends forever’. And our learning objectives are :…..

    What qualities do you think people have?


    The teacher reads aloud twice and the students repeat. Try to speak about your friends. First, let's read an example. (In oral form)

    1. My best friend’s name is Guldana

    2. She is my best friend because she is

    a helpful.

    He is my best friend because he is a clever.

    3. We like dancing and walking together.


    Differentiation Task: (in written form)

    Introduction to new words:

    Real-шын

    Friendship- достық

    Same-бірдей

    Everybody-барлық

    Argue-таласу

    Neighbor-көрші

    Honest-адал

    Gossip-өсек

    Trust-сену

    Make up-ойлап табу

    Afterwards- содан кейін

    Stay friends-дос болып қалу

    Keep secret-құпия сақтау

    Tell the truth-шындығын айту

    Hang out-сауық сайран құру

    Exciting-толқытатын

    Next-door-қарсы есік

    Listening: Friends forever

    Task 1. Read the text in order and translate for one sentence. Each group reads their selected texts.



    Exercise 3. Mark the sentences True-False

    1. Inkar has lots of friends on Facebook

    2. Inkar’s friends are Madina and Diana

    3. Amir is really friendly

    4 He always tells the gossip

    5. Alina always ready to help Darya

    6. Darya doesn’t trust Alina​


    Differentiation tasks:



    Physical minute


    Group work: Make an association

    1st: Good friends

    2nd: Bad friends

    3rd: Matching


    Game: The truth about me. Now you make a human figure out of paper by hand. On the right foot and on the hand, write down your good qualities and on the left, your bad qualities. When you have finished writing, tear off the left side where your bad qualities are written. And fill your halves with good qualities in the future.


    Conclusion: Learning Apps: about the lion and mouse tasks.

    Students watch the video, share their thoughts, try to find the topic.

    And answers the question









    Learners open their notebooks and write today’s date and a new topic.




    Reads and remembers the qualities of a person in chorus.








    Learners make sentences about their friends and characters based on the exampleand say in oral form.




    This task is performed in writing by a weak student and get 3 points.





    Students learn new words, listen, read and remember.












    Students listen to the video and then each group takes turns reading and translating the text






    Each group is given 2 sentences. Determines whether a sentence is true or false.

    1st:1-2 sentence

    2nd :3-4sentence

    3rd:5-6 sentence




    The weak student completes the following task on the card. And try to get 5 points.



    Learners stand and relax.


    Each group completes the task in the allotted time.



    Plays the game, listening to the teacher's instructions.




    Answers the questions correctly and summarizes the lesson

    Descriptor:


    understands the video and opens the topic of the lesson-

    1 point









    Good Job!






    Descriptor:


    identifies images-

    1point









    Descriptor:

    Make a sentence correctly-1point

    can express their opinion – 1 point














    Excellent!










    Descriptor:

    Pronounce the words correctly – 1point

    Translate the sentence- 1 point





    Descriptor:

    finds out if the sentence is true or false- 1 point

    translate the sentence-1 point








    Well done!



    Descriptor:

    spells words correctly- 1 point




    Good job!






    Descriptor:

    Answer the question correctly-1 point


    https://www.youtube.com/watch?v=sWLur9lJ97s

















    Slides





















    Appendix

    1






    Slides











    https://www.youtube.com/watch?v=dgVJz1DDtBU





    slides












    Appendix 2








    Appendix 3


    Slides






    https://learningapps.org/index.php?category=3&subcategory=7400&s=


    End

    5 min

    ‘The five-finger method’ Now write on your fingers at the beginning of this lesson your impressions from today's lesson or the new words you remember.

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Ашық сабақ 5 сынып
    02.02.2022
    595
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Кожина Фарида Койшыбаевна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации