Сабақ басы
Сабақ ортасы
Сабақ соңы
Пәнаралық байланыс: Математика
| Шаттық шеңберіЖаңа сабақ. –Балалар, біздер бүгін «Жарық» деп аталатын тарауды бастаймыз. Бұл тарауда біздер таңғажайып жарық әлеміне саяхат жасап,оның сырларымен танысамыз. Мынадай сұрақтарға жауап аламыз:Жарық қайдан пайда болады?Қай кезде қараңғы болады?Жарық не үшін керек?/Оқулықтың 71 бетін интерактивті тақтадан көрсету/Өленді оқушыларға оқыту-Ендеше, бастайық.-Балалар, біздер бүгін «Табиғи жарық көздер дегеніміз не?» тақырыбымен танысамыз.ТүсіндіруЖарық табиғи және жасанды болып екіге бөлінеді. Жарық майда бөлшектер ағыны әрі электромагнитті толқын болып табылады.
Балалар, енді табиғи жарық көзіне не жатады, жасанды жарық көзіне не жатады? Осы сұрақтарға қазір өздерің жауапіздеп көріңдер.Ол үшін жұмбақтар шешіп, азғана ойымызды ширатып алайық.Жұмбақтар.Таңмен көзін ашадыӘлемге нұрын шашады. Бұл не?-күн-Өте дұрыс.Бейнесi суда дiрiлдейдi,Қармаққа бiрақ iлiнбейдi. (Ай)Аспан арқырады,Орман жарқырады. (Найзағай)Қараңғыда жымыңдай жанадыЖарық түссе, бірден сөніп қалады Ол не?-ЖұлдызСығырайып қарайды, Аласарып барады.Жан-жаққа жарық шашадыМайы тамшы боп ағады. Бұл не?-Майшам-Жарығы күндей, Таңқалдырар адамдыЖалындап күймей Төбеде жанып тұрады. Бұл не?-электр шамыКемелерге жол көрсететін шам қалай аталады?-маякCлайдтан көрсету: Мына аталған суреттердегі жарық көздері қай жарық көзіне жатады? Соны өздеріңіз топпен ойланып, ортадағы постерге суретін жапсырасыздар.Топпен жұмыс. Оқушылар ВЕНН диаграммасын өз бетімен орындайды.Берілген суреттерді екі топқа бөліп жапсыру.Постер қорғау. Әр топтан бір оқушы шығып қорытынды жасайды. Смайликпен мадақтау.Балалар,ендеше интерактивті тақтаға қарайық. Сіздер мынадай жұмыс жасадыңыздар,тексеріп көріңіздерші,дұрыс па екен?/ Балалар, ішінде жарық қоңыздар жоқ екенін анықтайды.Жарық қоңызы туралы мәліметДұрыс-ақ,балалар. Жарық қоңызы туралы мына суретке қарап мәлімет алайық./ көрсетіп, түсіндіремін/Бейне жазба көрсету. – Балалар, сіздер өздерің біздің бүгінгі жаңа сабағымызды түсіндіріп шықтыңдар,Қане баріміз қолымызды соғып өзімізді қошеметтейік./қол соғады/ Ендеше балалар, өздерің атап шыққан жарық көздері туралы мына бейнежазба арқылы бекітейік. / Көрсету/ Әр бейнежазба көрсеткен сайын не түсінгендерін сұрап отыру.Сұрақ: -Ай жарығының күн жарығынан айырмашылығы қандай?Ай жарығы аз.Күн жарығы молӨте дұрыс. Мадақтау. Смайликпен бағалауЖеке оқушыға тапсырма беру: Жеңісбек, Жүсіп, Жанель,БалымОқулықпен жұмыс: Балалар, бәріміз оқулыққа назар аударайықСуретте қандай жарық көздері бейнеленген?Табиғи жарық көздері бейнеленген.Атап айтайық?Күн,ай,жұлдыз, жарық қоңыздарыДұрыс,жарайсыңдар! Балалар, табиғи жарық көзін қолмен ұстай аламыз ба?Жоқ ,тек көре аламыз. –Дұрыс. Ал жасанды жарық көздерін ше?Ұстай аламыз: сіріңке жағамыз, электр шамын қосамыз./көрсету/-Ал күннің жарығын қосып немесе сөндіре аламыз ба?-ЖоқМадақтау.Сегіту сәтіМен сіздерге табиғи жарық көздерінің суретін көрсетемін,сіздер сол суретке қандай адамды ұқсатасыз,соны айтасыздар.Күн-мейірімді адамАй – томсырайып жүретін адамЖұлдыз-әнші,актерНайзағай- ашулы адамМадақтауТоптық жұмыс
Сәйкестендіру жұмысы: Ай жарығы азКүн жарығы күшті Қызған шар Күн саулесінің шағылуынан пайда боладыТопты бағалау Сәйкестендіру жұмысы кезінде жеке оқушымен жұмысты тексеру,мадақтау .Ойын: «Жарық-қараңғы»Ым-ишара арқылы жарық дегенде балалр жарықта жасалатын іс-әрекетттерді көрсетеді,қарңғы дегенде қараңғыда жасалатын іс әрекеттерді көрсетеді.Сұрақ: Күндізгі уақытта адам неге белсенді?-Себебі күндіз айнала жарық болғандықтан бәрі анық көрінеді.Қараңғыда кейбір тіршілік иелері өмір сүре алады екен. Мысалы,үкі,жолбарыс, арыстан сияқты аң-құстардың есту, сезу,көру сезімдері жақсы дамыған екен.Сонымен қатар адамдар да өз мамандығына байланысты түнгі уақытта жұмыс істеп, күндізгі уақытта демалады екен.Сонымен күн жарығы не үшін керек?Адамдар, жануарлар, өсімдіктер күндізгі уақытта белсенді тіршлік етеді. Адамдар оқиды, жұмыс жасайды, спортпен шұғылданады. Белсенді дем алады,бір-бірімен араласады. Ал өсімдіктер өседі, гүлдейді,жеміс береді. Жануарлар ойнайды, азығын тауып жейді.Жеке жұмыс: Семантикалық картаЖеке өз бетімен орындайды.Тәжірибе жасау. Көзі байлаулы оқушы мен көзі байлаусыз бір оқушы шығып, стаканға су құяды. Оқушылар бақылап отырып,қай оқушы тез орындағанын айтады. -Балалар, осы жарықты біз немен көреміз?- Көзбен көреміз.-Тәжірибе жасаған кезде біздер көзімізді байлап стаканға суды құюда көп қиындық көрдік. Өмірде жарықты көре алмайтын адамдар да бар екен,олар көзі көрмейтін адамдар екен. Оларға түсіністікпен қарау керек екен.Дәптермен жұмыс.
Сөздерді тап. Оқушылар жұмбақты шешіп, суреттегі қай зат екенін тауып жазады.. Қай сурет артық және неге артық екенін оқушылардан сұрау.Жауабы:Ай, Күн, жұлдыз, найзағай — табиғи жарық көздері. Артығы — түйе. Себебі ол жануар, жарық көзі емес.
Жарық көздері.Оқушылар табиғи жарық көзін таңдап бояуы керек.Жауабы:Табиғи жарық көздері: найзағай, Күн, Ай, жұлдыз.
Текше пішінді зат. Тақырыпты бекіту үшін тек шенің қырларында орналасқан табиғи жарық көзде рін атауды ұсыныңыз. Оқушы үш жағдайда текшенің үстіңгі қырында не бейнеленгеніне жауап беруі керек.Жауабы2, 1, 3.МадақтауМұғалімнің қорытынды сөзі: Адамғатіршілік ету үшін бес нәрсе керек. Олар: жылу,тамақ, ауа, су және жарықе кен. |