Жарты шарлар мозаикасы
арқылы топқа бөлу
3-тапсырма. Топтық
жұмыс
1-топ: «Отырар», 2-топ:
«Тараз» 3-топ: «Түркістан», 4-топ:
«Испиджаб»
Топтарға
тапсырма:
(Мәтін бөліктерін
тарату)
Оқулықтағы тапсырмаларды
топтарға бөлу. Киіз үй ата - бабаларымыздың басты
баспанасы.Киіз үй тек қазақ халқының қана емес түркілердің және
көптеген көрші елдердің киелі тұрақ –мекені болғаны
мәлім. Ғасырлар бойы көшпелі тұрмыс тәжірибесінен
туған қазақтың киіз үйі - оның қастерлеп ұстаған, киелі тұтқан
тұрағы, мекені, баспанасы, мақтанышы болған.Киіз үй баспана ғана
емес, сәулет , құрылыс, қол өнер жетістігінің тамаша үлгісінің
туындысы да болып табылады.Баспана киіз үйдің үлгілері қазір күмбез
бейнесінде Президент әкімшілігінде , Парламенттің қос палатасының
біріккен мәжіліс залында, Президенттік мәдени орталығында және тағы
басқа құрылыстарда көрініс
тапқан. Сұрақ:Еліміздің Елтаңбасында киіз үйдің
қандай бөлігі
бейнеленген? -
Шаңырақ Шаңырақ - қазақ халқы және республиканың
басқа халықтарының ортақ Отанының көрінісі.Шаңырақ - қазақ халқы
үшін ерекше қасиетті ұғым.Ата-бабаларымыз шаңырақты айрықша
қастерлеп, кие тұтқан.Шаңырақ - отбасындағы амандық, береке-бірлік,
тату өмір қоршаған орта, әлемдік сәулет өнерінің тамаша үлгісі,
ортақ отанымыздағы тыныштық, тұрақтылық, беріктілік ұғымдарымен
байланысты. Мұғалім: Біз орта ғасырлар деп қай ғасырларды
атаймыз? 2. Қол өнердің дамуы. Мағынаны тану.Топпен
жұмыс.Оқушыларды топқа бөліп, қолөнер суреті таратылады.Әр топ
өздеріне берілген қолөнер туралы оқулықтан тауып, ерекшеліктерін
дәптерлеріне жазып алады және осы топтан бір оқушы өздеріне
берілген қолөнер туралы мәліметтермен
таныстырады.
Орта ғасырларда зергерлік өнер ерекше дамыды.
Зергерлер полихромдық үлгі дәстүрін жалғастырды. Далалы аймақта
сұранысқа ие айырбас, үзеңгң мен кісе белдік қаптырмалары, сырға
және де әшекейлер полихромдық үлгіде жасалды. Жетісу әсіресе күміс
бұйымдар өндірумен әйгілі
болды.
Қыш құмыра жасайтын шеберханалар Отырар,
Құйрықтөбе, Талғар, Тараз қалаларында болған. Х-ХІІ ғасырларда қыш
құмырашылардың қол жеткен жетістіктерінің бірі әйнек жасау. Әйнек
жасау үрлеу тәсілі арқылы жүреді. Әйнек жасау Отырар, Тараз
қалаларында жақсы дамыды. Х ғасырға жататын шыны ыдыстар Иасы,
Отырар, Тараз қалаларынан
табылды. Картадан орналасқан жерлерін
көрсету.
Ұсталық. Орта ғасырларда
ұсталықтағы шеберліктің жетістігі зергерлік кәсіп болды. Орта ғасыр
қолөнерінде дамыған кәсіптерінің бірі – сүйек ұсату. Сүйектен
жасалған бұйымдардың ішінде көбірек кездесетіндері мүйізден
жасалған әшекейлер. Талғар қаласынан сүйектен асалған түйреуіштер
мен шахмат тастары табылған. Құйрықтөбе қаласынан да кесілен
сүйектер мен сүйектен жсалған қалақшалар табылған. Алматы қаласының
оңтүстік батысындағы түрік дәуірінің зиратынан сүйекпен қаптап
жасалған садақ табылған.
Саралау. Кәсіби дағдыларына қарай
бөлінетін топтар пемесе сарапшы топ.
4-тапсырма. Жұптық жұмыс
«Топтастыру» әдісі.
Ұлттық
киімдер.
Ерлердің
киімдері
|
Әйелдердің
киімдері
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Дескриптор:
Ұлттық киімдерді
азыратады.
Ұлттық киімдердің маңызын
анықтайды.
Саралау.
5-тапсырма. Жеке
жұмыс. «Үш мысал»
әдісі.
Зергерлік
өнер
|
Сүйек
ұсату
|
Қыш құмыра
жасау
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Қолданбалы өнердің дамуының
кем дегенде 3 мысал келтіру.
Дескриптор: Қолданбалы өнердің дамуының
кем дегенде 3 мысал келтіріп жазады.
Саралау. Кейбір оқушылар басқаларына
қарағанда жылдам жұмыс істейді.
Бағалау. «Социометрия » әдісі арқылы
бағалау.
|