8
сынып
|
|
|
Тақырыбы:
|
Мидың құрылысы,
бөлімдері
|
Жалпы
мақсаты:
|
Адам
ағзасындағы жүйке
жүйесі, мидың
бөлімдері, құрылысы
мен олардың атқаратын қызметін
жалпы түрде түсіндіру; топпен жұмысты
дамыту
|
Оқыту
нәтижесі:
|
Ми бөлімдерін ажырата білу, ми
бөлімдерін картон кағаздан қиып
жасау
|
Негізгі
идеялар:
|
Мидың құрылымдық және
қызметтік ерекшеліктерін білу
|
Тапсырмалар:
|
«Ой қозғау»
стратегиясы
«Жигсо»
стратегиясы
Сәйкестендіру
кестесі
Биологиялық
диктант
Тест
тапсырмалары
|
Кейінгі
тапсырмалар:
|
Мидың
құрылысы
|
Сабақ бойынша мұғалім
жазбалары:
I.Ұйымдастыру.
(3-минут) Оқушылармен амандасу. Топқа бөліу
.
-
Жүйке
жүйесі қандай қызмет
атқарады?
-
Нейрон
дегеніміз не, қызметі?
-
Жүйке
жүйесі қандай бөлімдерге
бөлінеді?
-
Жұлын
дененің қай жерінде
орналасқан?
-
Жұлынның
рефлекстік қызметі?
-
Жұлын
жүйкесі аралас дегенді қалай
түсінесің?
-
Рефлекс
ұғымының анықтамасы?
-
Нейррондар қанша топқа
бөлінеді?
-
Рефлекстік доғаның бөлімдерін сызып,
түсіндіріңдер?
-
Нейрондар қанша топқа
бөлінеді?
Көрмеген
ешкім,
Дәмін
татып.
Қара
орман асты,
Ұйыған
қатық. (ми)
II.Жигсо әдісі бойынша
тапсырма: оқушылар жаңа тақырыпты өз
топтарында талқылап, келесі топқа барып
таныстырады.(1111111,222222,333333)
Ι топ
Мидың құрылысын талдап,сипатта
береді
ΙΙ топ
Ми бөлімдерін атап,орналасу ретін
көрсетеді
ΙΙΙ топ
Ми бөлімдерінің атқаратын қызметіне талдау
жасайды
Мұғалім
сөзі (5 минут) Барлығын қорытып
сабаққа түсінік беріп
кетемін.
Сәйкестендіру кестесі:( 1
мин)
р/с
|
Ми
бөлімдері
|
Атқаратын
қызметі
|
Жауабы
|
1
|
Сопақша
ми
|
а)
бұлшықеттердің ширақтылығын сақтау,
реттеу
|
1-в
|
2
|
Мишық
|
ә) ден
қызуы, жүрек-қантамыр, зат алмасу, ас қорыту, зәр шығару,
сергектік, бейімделу, көру, есте сақтау, сезім толқынын
реттеу.
|
2-б
|
3
|
Ортаңғы
ми
|
б)
қимыл-қозғалысты реттеу
|
3-а
|
4
|
Аралық
ми
|
в)
рефлекторлық және қозуды
өткізеді
|
4-ә
|
IV.Биологиялық диктант: (4
мин)
-
….- ортаңғы мидың алдыңғы
жағында орналасқан.
-
Жұлыннан
айырмашылығы – мидың ақ заты … жағында, сұр заты …
болады.
-
Ми
бөлімдерінің өзара байланысы … арқылы қамтамасыз
етеді.
-
Нейрондардың … шығатын өсінділеріоны орталық жүйке
жүйесінің барлық бөлімдерімен
байланыстырады.
-
Жұлын
сияқты … ми қозуды жұлыннан мидың бөлімдеріне
өткізеді.
Қажетті сөздер: сопақша, ішкі,
сыртқы, өткізгіш жолдар,мишықтан, аралық
ми.
Оқушылар диктант жазып болғаннан
кейін мидың қызметіне байланысты мысал
шешеді:
Клиникада ми бөлімдерінің бірінде ісігі бар адам жатыр.
Ол адам стаканды алғысы келеді, бірақ оған қолын дәл апара алмайды.
Бірнеше рет әрекет жасағаннан кейін ол стаканды қолымен ұстай
алады, бірақ аса қатты қысқандықтан, оны сындырып жібереді. Оның
миының қай бөлімінде ісік
бар?
Қорытынды
Бағалау
парағы
Топтық
жұмыс
Оқушының
аты-жөні:
Тапсырмалар
|
Максималды
балл
|
Топтың өзін өзі
бағалауы
|
Әр оқушының өзін өзі
бағалауы
|
Мұғалімнің
бағалауы
|
«Ой
қозғау»
|
2
|
|
|
|
«Жигсо
әдісі»
|
3
|
|
|
|
Сәйкестендіру
|
2
|
|
|
|
Биологиялық
диктант
|
2
|
|
|
|
Бекіту
|
1
|
|
|
|
Барлық
ұпай
|
10
|
|
|
|
|
«2»
-0-3
|
«3»
-4-7
|
«4»
-8-9
|
«5»
-10
|
Бағалау
парағы
Топтық
жұмыс
Оқушының
аты-жөні:
Тапсырмалар
|
Максималды
балл
|
Топтың өзін өзі
бағалауы
|
Әр оқушының өзін өзі
бағалауы
|
Мұғалімнің
бағалауы
|
«Ой
қозғау»
|
2
|
|
|
|
«Жигсо
әдісі»
|
3
|
|
|
|
Сәйкестендіру
|
2
|
|
|
|
Биологиялық
диктант
|
2
|
|
|
|
Бекіту
|
1
|
|
|
|
Барлық
ұпай
|
10
|
|
|
|
|
«2»
-0-3
|
«3»
-4-7
|
«4»
-8-9
|
«5»
-10
|