-Балалар, өзіміз оқып жүрген
сүйікті пәніміз әдебиеттің адам өмірі үшін қандай маңызы
бар?
(Иә, әдебиет өміртану
құралы.Көркем шығарма арқылы өмірді таныта отырып,адамды
тәрбиелейді.).
Ой қозғау. Қай жазушының
шығармасын алып қарасақ та табиғат назардан тыс қалған емес.Ендеше
мына сөйлемге назар
аударыңызшы.
Табиғат-күллі тіршілік
атаулының құтты қоныс мекені, алтын ұя,талбесігі. Осы сөйлемді
естігенде ойларыңа не
келеді?
Ендеше табиғат дегеніміз не?
Қалай түсінесіздер?
Қоршаған
орта
Т
абиғат
Халық
қазынасы
Ал табиғатқа шабуыл жасау,оның
тылсым тыныштығын бұзу мәселесіне қалай
қарайсыздар?
Олай болса, бүгінгі әңгімеміз
кеше ғана оқып танысқан ,бәріміз көркем фильм арқылы да жақсы
білетін Көксерек және оның иесі,олардың іс-әрекеті турасында
өрбімек. Шығарманың оқиғалық желісі,яғни сюжеті Көксерек
іс-әрекетіне байланысты өрбіп дамиды. Сондықтан біз алдымен осы
әңгіменің композициялық құрылысына талдау жасап
көрсек.
-
Оқиғаның басталуы—Қасқыр
мекені.Бөлтіріктер тағдыры.
-
Байланысы-Көксеректің
ұяластарымен табысуы.
-
Дамуы-Қарадыр еліндегі
мазасыздық
-
Шарықтау шегі-Құрмаштың
қазасы
-
Шешімі- Көксеректің жазасын
тартуы.
( суреттері
көрсетіліп,тұсына тақтаға
ілінеді)
Міне, әңгіменің
негізгі оқиғасы да есімізге түсті. Басты кейіпкерлер кімдер?
(Иә,қасқырлар мен адамдар.)
Олай болса, біз
қазір топ болып,екі топқа бөлініп жұмыс жүргіземіз.Әр топтың
жетекшісі өз тобынан жауап берген оқушыларды белгілеп
отырсын.
Топтастыру. Екі
топқа «Адам», «Қасқыр» сөздері жазылған плакат беріледі.Осы сөздер
бойынша ойыңызға келген сөздер мен сөз тіркестерін жаза
бересіз.
Адам:
Қасқыр:
Кубизм. Кубизм әдісі
бойынша мына кубикті екі топқа кезекпе-кезек иіремін. Қай қырының
сұрағы түссе соған жауап бересіз Дайынбыз
ба?
1.Суретте. Көксеректің
портретін суреттеңіз.
2. Салыстыр. Дала қасқыры мен
Көксеректі салыстырыңыз.
3. Зертте. Қасқыр туралы тағы
қандай шығарма білесіз?
4.Қолдан. Көксерек туралы ел
адамдары не дейді?
5. Дәлелде. Көксеректі
жауыздыққа итермелеген де, Құрмашқа ауыз салдырған да қандай
жағдай?
Талда. Көксеректің
қатігездігін қай тұстарда
байқадыңыз?
Толғаныс. «Синку-эй» әдісі
бойынша «қасқыр», «аңшы» сөздеріне бес жолды өлең жазып
көрейік.
1.Қасқыр
2.
Жыртқыш,қомағай.
3. Ұлиды,
шабуылдайды,жортуылдайды
4. Қасқыр-түз
тағысы, перзенті.
5.
Бөрі,көкжал.
1.
Аңшы
2.
Қырағы,сақ
3. Атады,көздейді,
аулайды,
4. Аңшы қансонарда
аңға шығады.
5.
Мерген.
Шығармашылық жұмыс:
Қасқырға байланысты мақал-мәтел
айтады.
-
Қасқырды қанша асырасаң да,
тоғайға қарап ұлуын
қоймайды.
-
Қасқырдың аузы жесе де
қан,жемесе де қан.
-
Ауыл иті болса да, бөрі
келгенде бірігеді.
-
Иттің иесі болса,
бөрінің тәңірісі бар
|