Түсіну:
Сақтар тақырыбы бойынша
бейнематериал көру.
Мәтінмен
жұмыс. Джигсо әдісі арқылы әр топқа
ұсынылған материалдарды топта оқып талқылап белгіленген уақыт
біткен кезде бір топ мүшесі келесі топқа барып түсіндіреді. Қысқаша
сызба сызса болады.
Дескрипторлар:
-
Мәтінді түсініп
оқиды
-
Оқылған мәтінді топта
талқылайды
-
Қысқаша ақ параққа сызба
түсіреді
-
Келесі топқа мәтінді анық етіп
түсіндіреді
-
Өз тобында барлық түсінген
ақпаратпен бөліседі
Бағалау
критерийі:
«Алтын адам» жәдігерін өнер
туындысы ретінде сипаттау
«Алтын адамның бас киімі»
тобы
Бас киімі кейінгі қазақ киімі үлгілеріне
ұқсас, биік, шошақ төбелі, ұзындығы -70 см шамасында. 150 - ге жуық
әшекей заттармен безендірілген. Бас киімі әшекейлердің орналасуына
байланысты үш бөліктен тұрады: көк әлемі, жер әлемі және жер асты
әлемі. Арқардың алтын статуэткасы бас киімнің ең ұшында орналасқан.
Ол таудың мәңгілік қар - мұз басқан шың құздарын мекендеуші жануар
тәңірге бір табан жақын, «кіршіксіз» деп
есептелген.
«Алтын адамның камзолы»
тобы
Үстінде үшбұрышты алтын жапсырмалармен
тағылған қысқа қамзол, көкірегінің тұсы, жеңі алтын тағалармен
өрнектелген. Камзол қызыл күдеріден тігілген. Бұл жапсырмалардағы
басты идея – көк аспан идеясы, яғни күн нышаны мен
кульминациясы.
«Алтын адамның белбеуі»
тобы
Белбеуге аңға ұқсас бейнелер, сонымен қатар
16 тоға бұғы бейнесінде жапсырылған. Белдікті безендірген шығыршық
және алтын белдік бас. Оған барыс бейнесі және иіріліп жатқан
қасқырды бейнелеген. Қасқыр мен барыс басқа әлемді бейнелейтін және
жендеттік жасайтын жыртқыш болып
есептеледі.
«Күміс тостаған»
тобы
Есік қорымынан алтын киімді сақ жауынгерімен
бірге түрлі ыдыс-аяқтар және осы жазуы бар күміс тостаған табылды.
Тостаған «Назарбаев Орталығында» сақтаулы тұр. Жасы б.з.д IV-V ғ.ғ
деп есептеледі. Тостағанның сыртында екі жолға жазылған 26 таңба
орналасқан. Оны белгілі түркітанушы-ғалым Алтай Аманжолов оқыған.
Мағынасы: «Аға саған бұл ошақ! Бөтен ел адамы тізеңді бүк! Халықта
азық-түлік мол болғай!»
.
Бағалау: Жапондық
әдіс
Алтын адам туралы бейнеролик көрсету.
Бейнероликті көргеннен кейін оқушыларға жұптық тапсырма
беру.
Жұптық
жұмыс:
A-тапсырмасы:
1. Алтын адам қай жылы
табылды?
2. Алтын адам киімінде неше мың әшекей бар?3.
Алтын адам қай жерден табылды?4. Алтын адамды кім тапты?5. Алтын
адам киіміндегі әшекей бұйымдар қай стильге жатады?6. Алтын адам
қазір қай жерде сақтаулы
тұр?
Дескритор:Берілген
сұрақтың әр дұрыс жауабына 1 балл
қойылады.
Б-тапсырмасы:
Есік обасынан табылған маңызды
үш заттың тізімін жасап,
сипаттаңыз.
1-зат..........................................................................
2-зат..........................................................................
3-зат.........................................................................
Дескриптор:Берілген тапсырма бойынша үш
затты атап сипаттайды. Әр дұрыс затты атауы мен сипаттауына қарай 1
балл қойылады.
С-тапсырмасы:
«Алтын адам» археологиялық
жәдігерінің ашылуының маңызы зор» деген тұжырымды қолдайтын 3 дәйек
келтіріңіздер.
Дескрипторлар:
1. Біздің жерімізден табылған
«Алтын адам» құнды жәдігер екенін айтады.
2. Әлемдік археологиялық
мәдениет топтамасына кіретінін айтады.
3. Сақ тайпасы мәдениетінің
жоғары деңгейде болғандығын дәлелдейді.
Бағалау: Ұсынылған Дескриптор бойынша
оқушылар өзің-өзі бағалайды. Өзің –өзі бағалау
парақшасында.
|