Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Ашық сабақ Past Simple tense
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Құрметті әріптес!
Қазақстан Республикасының «Авторлық құқық және сабақтас құқықтар туралы» заңына сәйкес авторлық құқық заңмен қорғаланатынын ескертеміз. Сатып алған ҚМЖ – ны тарату туралы факт анықталған жағдайда әкімшілік айыппұл салынады.
«USTAZ tilegi» ғылыми әдістемелік орталығының әкімшілігі
№472 бұйрығы бойынша жасалған ҚМЖ келесі бетте
Бұл ҚМЖ ust.kz сайтында жасалынған. «USTAZ tilegi» ғылыми-әдістемелік орталығының сайтынының ҚМЖ бөлімінде кез-келген пән, кез-келген сынып бойынша ҚМЖ және презентацияны жүктеп ала аласыз. Ол үшін сілтеме арқылы өтіңіз.
Lesson Plan1
Theme of the lesson:
Unit:8 |
|
Teacher’s name: |
|
Date: |
|
Grade:8 |
Number present: absent: |
Theme of the lesson: |
Food and drink. Vocabulary: foods and drinks |
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to: |
8.S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general topics, and some curricular topics |
Lesson objectives: |
All learners will be able They will learn about food and drinks They will talk about different habits or lifestyle. They will share their ideas connected with healthy/unhealthy food. |
Value link: |
Be friendly, respect each other. |
Plan:
Part of the lesson/Time |
Teacher’s activity |
Student’s activity |
Assessment |
Resources |
Beginning of the lesson Warming-up
3 min.
|
Organization moment: 1.Greeting. Ask about the weather. |
The aim: To develop Ss speaking skills and create friendly atmosphere Efficiency: By telling the wishes they show their appreciations . |
At the organization moment T tries to award active Ss. «The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like: “Good job! Well done!” |
CD player Microphone cards |
Pre-learning «Brainstorming» method
5 min. |
T puts on the board a poster with words: Food and drinks. T gives Ss 2 min to write down all the words connected with them. In differentiation part «Discussion» method was used to check up student’s vocabulary knowledge. After that T introduces the aim and theme of the lesson. |
Ss look at the board and start to write all the words connected with the food and drinks.
Aim: Revise the previous lessons material. Find out how much do they remember. Efficiency: Ss refresh their mind before starting new theme. |
Descriptor: -know the meaning of the words - collect related vocabulary - know vocabulary of previous lesson. Total: 1point Praise Ss who has more cards and could name the cards. |
Whiteboard Cards Student’s book |
Middle of the lesson Presentation part. 8 min. |
«Vocabulary builder» method is used to open up the theme of the lesson. T asks Ss to listen exercise 1 on page 87 and T asks to listen and repeat. |
Ss open their books on page 87 and write down new words. Practice the pronunciation. Try to remember them and find out the translation |
Descriptor: -can spell the word -can use them Total: 1point |
Whiteboard Student’s book Flashcards |
«Memory quiz » T gives 2 min to remember new words. |
Ss revise the list of new words connected with sport |
T praise active Ss with phrases such as: “Good job! Well done!” “One more time, please” |
Whiteboard Student’s book Poster |
|
11 min. |
T gives exercise 2,p 87. New words. Listen and repeat key phrases. T asks Ss to answer the questions. Aim: work new vocabulary Efficiency: To develop Ss critical thinking skills and find out new words Differentiation: «Verbal support» method is used to help Ss use new words in the sentences. |
Ss listen and repeat new phrases. Write down new words. Answer the question in exercise 2, page 87 |
Descriptor: -use phrases -work with new grammar -make up sentences
Total: 1point |
Whiteboard Student’s book Poster |
8 min. |
T presents new words. Give explanation. T gives exercise 3 on page 87 answer the question. Aim: improve writing Efficiency: To develop Ss writing skills and use new vocabulary Differentiation: «Verbal support» method is used to help Ss use new words in the sentences. |
Ss use new words and answer the question given in exercise 3. |
Descriptor: -can use active vocabulary -answer the question Total: 1point |
Whiteboard Student’s book Poster |
5 min
|
“Iwould eat_____” task. T asks Ss to use the given structure and practice speaking Aim: enlarge vocabulary knowledge Efficiency: Ss use new vocabulary and practice it with groupmates. Differentiation: «Change the pair» game is used to develop their speaking and listening skills. |
Ss use new phrases and grammar material and practice speaking. Ss speaks about food and drink they would like to eat. |
Descriptor: -know new words-1point. -can give advice -1point. |
Whiteboard Student’s book |
End of the lesson. Reflection Individual work: 5 min. |
The Ladder method
was used as a reflection. T asks Ss to Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз |