Материалдар / Ашық сабақ Қарама-қарсы сөздер

Ашық сабақ Қарама-қарсы сөздер

Материал туралы қысқаша түсінік
Оқушылардың сөз жән оның мағынасы туралы білімдерін тереңдете түсу. Мағынасы қарама – қарсы сөздер туралы түсінік беру
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
03 Қаңтар 2018
1386
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Күні: 23.11.17Пәні: қазақ тілі 4 «Ә»Мұғалім: Осипова Бахиткуль КайроллиевнаСабақтың тақырыбы: Мағыналары қарама-қарсы сөздерСабақтың мақсаты: Білімділік: Оқушылардың сөз жән оның мағынасы туралы білімдерін тереңдете түсу. Мағынасы қарама қарсы сөздер туралы түсінік беруДамытушылық: Оқушылардың ойлау қабілетін дамыту, сол арқылы сөз байлығын арттыру, сөйлеу дағдыларын жетілдіруТәрбиелілік: Оқушыларды ұлтжандылыққа, табиғатты сүюге тәрбиелеуТипі: жаңа білімді меңгерту сабағы.Әдіс – тәсілдері: 7 модуль. сұрақ - жауап, түсіндіру, талдау - жинақтау, түсіндірмелі. «Ыстық орындық» әдісі , «Баспалдақ » әдісі, топтастыру әдісі, халық даналығы, дидактикалық ойын әдістері,Көрнекілігі: интерактивті сабақ, слайдтар, жұмбақ, жаңылтпаш, мақал-мәтел жазылған қағаздар.Үлестірмелі қағаздар.Сабақтың барысы.I. Ұйымдастыру кезеңі:Оқушылардың зейінін сабаққа аудару.II. Психологиялық дайындық. Оқушылар шеңберге жиналып алдымен келген қонақтармен амандасады. Үлкенге де сіз,Кішіге де сіз,Сәлем бердік сіздергеҚұрметпенен біз.

III.Қызығушылықты ояту 3 мин Оқыту мен оқудағы жаңа әдіс-тәсілдер /Диалогтік оқыту/ 1-топ (синоним): 2-топ(антоним):3-топ (омоним): Сабақтың ұраны: «Көп білсең , білім шыңына жетерсің» -осы айтылған ұранымызға сәйкес мынадай баспалдақтардан өтсек, білім шыңына жетеміз.Оқушыларға баспалдақ атауларымен таныстыру. Бөлінген топтар бойынша орындарына отырып, араларынан топ басшысын сайлайды.Сол оқушыға бағалау парақшасы тапсырылады.Топқа бөлу: Жұптасып отыру

Күнді, сынып жұмысын,сабақтың тақырыбын жазу.Қараша қараша

1-баспалдақ  «Қайталау-білім анасы» Өткен материалды еске түсіру. 3мин. Осыдан кейін шеңберге жиналып, «Ыстық орындық» ойынын ойнайды.IV. Үй тапсырмасын тексеруМұғалім бастайды: 1. Сөз дегеніміз не?2. Сөздер неден құралады? 3. Сөз және оның мағынасын неше топқа бөліп қарастырамыз?4. «Ашық» деген сөздің басқа мағынасына мысал келтір. 5. Қыстырма сөздер дегеніміз не?6. Cөйлемнің бірыңғай мүшелері дегеніміз не?7. Бастауыш дегеніміз не?Оқушылардың жауаптары:1. Адамдар бір-бірін тіл арқылы түсінісетін болса, сол тілдің басты құралы — сөз. Сөз дегеніміз — заттың, түрлі құбылыстың, қимыл-әрекеттердің атауы.2.Сөздер дыбыстардан құралады.3.Сөз және оның мағынасын 3 топқа бөліп қарастырамыз.4.Терезе ашық немесе мінезі ашық.5.Қыстырма сөздер сөйлемде үтір арқылы бөлінеді: а) сөйлемнің басында келсе,үтір одан кейін,Ә) ортасында келсе, екі жағынан,Б) соңында келсе,одан бұрын қойылады.6.Бірдей сұраққа жауап беріп, сөйлемнің бір ғана мүшесімен байланысып тұрған сөздерді сөйлемнің бірыңғай мүшелері дейміз.Бірыңғай мүшелердің арасына үтір қойылады. Әсемнің әжесі мейірімді,кеңпейіл,ақкөңіл жан.Сөздің мағынасын дұрыс түсініп, білетін болсаңдар, қоршаған ортаны да жақсы біліп «бас бармақ» (формативті бағалау)

V. Жаңа сабақты түсіндіру 6 мин /Жас ерекшеліктеріне сай оқыту//АКТ-мен жұмыСөздердің қарама-қарсы мағыналарын тап. Жұппен жұмысАласа ... Алыс ... Күн ... Кең ... Суық ... Тәтті ...Ауыр ... Ұзын ... Батыр ...Қатты ... Кәрі ... Үлкен ...Ерте ... Жіңішке... Биік ...Жылы ... Ащы ... Жұмсақ...Ақ ... Жуас ... Қалың ...Жуан ... Кіру ... Жаз ... «қол шапалақтау» (формативті бағалау)



Есіңе сақта!Антоним грек тілінен аударғанда anti-қарсы, onima-есім деген мағынаны білдіреді. Антоним сөздер де синонимдер сияқты біздің тілімізді бай, көркем, мазмұнды ете түседі.Антонимдер көбінесе мақал-мәтелдер мен жұмбақтарда кездеседі. Өйткені мақал-мәтелдер мен жұмбақтар да сөз аз, ал халық даналығы көп болады.Мағынасы қарама-қарсы сөздерді антоним сөздер дейміз. Ағылшынша-ANTONYM Антоним сөздер де синонимдер сияқты біздің тілімізді бай, көркем, мазмұнды ете түседі.VI.Мағынаны тану: 22 мин -Абай Құнанбайұлы кім? - Қай жылы өмірге келді?  -Қандай өлеңдерін білесіңдер? Жауаптары: Абай (Ибраһим) Құнанбайұлы (1845-1904) — ақынағартушыжазба қазақ әдебиетініңқазақ әдеби тілінің негізін қалаушы, философ, композитор, аудармашы, саяси қайраткер. Қазақтың ұлы ақыны Абайдың жыл мезгілдеріне шығарылған өлеңдерінен антонимдерді табайық.  (жұппен жұмыс)ЖазғытұрыБезендіріп жер жүзін тәңірім шебер,Мейірбандық дүниеге нұрын төгерАнамыздай жер иіп емізгенде,Бейне әкеңдей үстіңе аспан төнер.

ЖазЖоғары-төмен үйрек, қазҰшып тұрса сымпылдап.Қыз-келіншектер үй тігер,Бұрала басып былқылдап. КүзЖасыл шөп, бәйшешек жоқ бұрынғыдай,Жастар күлмес, жүгірмес бала шулай.Қайыршы  шал-кемпірдей түсі кетіп,Жапырағынан айырылған ағаш, қурай

Жігіттер, ойын арзан, күлкі қымбат Жігіттер, ойын арзан, күлкі қымбат,Екі түрлі нәрсе ғой сыр мен сымбат.Арзан, жалған күлмейтін, шын күлермінЕр табылса, жарайды қылса сұхбат.Мағынасы қарама-қарсы сөздер: Аспан-жер, ана-әке Мұғалімнің қортындысы: Ұлы ақын өз шығармаларында елді өркениетке жеткізер жалғыз жол — оқу-білім екенін көзі қарақты жастарға түсіндірді. «бас бармақ» (формативті бағалау)

2-баспалдақ «Ізденген жетер мұратқа» Оқулықпен жұмыс.  Жеке жұмыс.1-жаттығу. Сөйлемдерді көшіріп жазып, қарамен жазылған сөздердің мағынасын салыстыру.
  • Жел әкелгенді  сел әкетер.  2. Тау жақтан баяу жел соқты.  Қатты желдің екпіні қайықты аудара жаздады.  3.  Бүлдіру – оңай, түзету – қиын. 4. Дос сыртыңнан мақтар, дұшпан көзіңе мақтар.
Оқушылардың жауабы: әкел-әкет, баяу-қатты,бүлдіру-түзету,дос-дұшпан. - Қарамен жазылған сөздер қандай мағынада айтылған екен? 3-баспалдақ  «Ойлы болсаң, озып көр» Тақтаға келесі жаттығуды жеке-жеке орындату.Оқушыларды сыни ойлай отырып, дәлелдеуге үйрету. Жеке жұмыс.2 – жаттығу.  Көп нүктенің орнына қарама – қарсы мағыналы сөздерді жаз. қатты – жұмсақ         жүру- тоқтау          кіру – шығу таяз-тереңжылы – суық             кию – шешу       кең – тар    сөйлеу-үндемеу

VII.Сергіту сәті 2 мин . АКТ-мен жұмыс. Көшбасшылық модуліМұғалім көшбасшылығымен сергіту сәтін орындаттару. «Ойын» «Суреттер сөйлейді» әдісі «қол шапалақтау» (формативті бағалау)







4-баспалдақ «Тапқыр болсаң, тауып көр»  Талантты және дарынды оқушылармен жұмыс.Сыни тұрғыдан ойлау модульдері. Жұппен жұмыс3 – жаттығу.  Қарама – қарсы мағыналы сөздерді сөз таптарына бөліп жаз. Зат есім:  жаз – қыс, күн – түн. Сын есім:  ақ – қара, түзу- қисық, ыстық – суық, ащы – тәтті. Етістік:  айту – тыңдау, қону – ұшу, сату – алу Бұл – мағынасы қарама-қарсы сөздер, өйткені олар бір сөз табына жатады, бұлардың мағынасы бір-біріне қарама-қарсыСонымен, мағыналары қарама-қарсы сөздерде сөз таптарынан жасалады.

5-баспалдақ «Білгенге маржан» Оқушылардың сыни ойлауы  4-жаттығу Топпен жұмыс ( плакатқа)Мәндес сөздер: Еріну-жалқаулану, есептеу- санау, қайталау-пысықтауҚарама-қарсы сөздер: Ақырын-шапшаң, апару-әкелу, бастау-аяқтау, тоңу-жылыну3-4 сөзбен сөйлем құрау.

6-баспалдақ  «Білгенге маржан»Оқушылардың сыни ойлауыЖұмбақтарТүнде бармын,Күндіз жоқпын. (жұлдыз)

Асты тігілген,Үсті сөгілген. (қап)

ЖаңылтпаштарАқ тайлақ ақ па,Қара тайлақ ақ па?Мақал-сөздің мәйегі деп тегін айтылмаған.Мына мақал-мәтелдерге назар аударыңдар.1.Дос басқа қарайдыДұшпан аяққа қарайды.2. Батыр бір рет өледі.Қорқақ мың рет өледі.

3. Жаман сөз жылатады, Жақсы сөз жұбатады.

1 .Туған жердің ..........де ыстық, ....... де ыстық (күні түні )2........ шөп батады, ......... сөз батады. (жаманға жақсыға)3. ....... бала қызық, ........бала күйік. (жақсы жаман)4. Ер жігіт ел үшін.......... (туады)Ел үшін ............ (өледі).5. .............тыңда, .................сөйле. (көп аз )6. Өтірік қаңбақ, ................салмақ. (шындық)7 ...............дос көбейтеді,...........мал көбейтеді. (Жомарт Сараң)Мағыналары қарама-қарсы сөздер жаңылтпаштарда, жұмбақтарда, мақалдарда кездеседі. Өйткені, мақал - мәтелдер мен жұмбақтар да мағыналары қарама-қарсы сөздер салыстырмалы түрде айтылады.

7-баспалдақ «Ұйымдасып орындаймыз, басқа топты қолдаймыз»Сыни тұрғыдан ойлау модулі  ( плакатқа антоним деп топтастыру жазу)Ойды бейнелі түрде жеткізуМақал-мәтелдеЖұмбақтардаЖаңылтпаштардаСөз табынан жасалады (зат есім, сын есім,етістік ,үстеу)-Бес асыл мен бес дұшпан-Абай атамыз халқының қамын жеген, тағдырын ойлаған адам. Бүгінгі күнде Қазақ халқының қамын жеп, қайтсек. Мәңгілік Ел боламыз деп жүрген Елбасымыз кім?-Тұңғыш Президент күні тойланды.

Қорытынды: .Үйге тапсырма: 5-жаттығу, 93 -бетКері байланыс /Рефлексия/: 2минБағалау. Сабаққа белсене қатысқан оқушыларды бағалау Бүгінгі күн терезеден,Бізге күліп тұр қарапСондай жақсы көңіл күйменАяқталды бұл сабақӨзіңді бағала!

Сабақ 770 ₸ - Сатып алу
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ