Пәні: Қазақстан
тарихы
|
Бекітемін:
|
Сабақ тақырыбы: Қазақ
хандығының қалыптасуы мен
нығаюы
|
№17 орта
мектеп
|
Күні:
18.01.18
|
Мұғалімнің есімі: Толтырбаева
Ш.М.
|
Сынып: 10 А,
Ә
|
Қатысқандар
саны
|
Қатыспағандар
саны
|
Сабақ негізделген оқу мақсаты
(мақсаттары)
|
Оқушылар Қазақ хандығының пайда болуы –
экоономикалық, саяси және этникалық сипаттағы себеептердің тұтас
кешені ретінде қарастырылуының мән-мағынасын
түсінеді. Қазақ
хандығының құрылуының тарихи маңызын
анықтайды.
|
Сабақ
мақсаттары
|
Барлық
оқушылар:
Қазақ хандығының құрылуындағы
бастапқы аумақтарды атай
алады
|
Оқушылардың басым
бөлігі:
Әбілқайыр ханның сыртқы
саясатына мінездеме береді
|
Кейбір
оқушылар: Керей мен Жәнібек хандардың өз
құқықтарын нығайтуға ұмтылуының себебін
түсіндіреді
|
Тілдік
мақсат
|
Оқушылар:Қазақ
хандығы құрылуының алғышарттарын
біледі
|
Негізгі сөздер мен
тіректер
|
Тарих-и Рашиди, Өзбек хандығы,
Моғолстан, Қазақ хандығы
|
Сыныптағы диолог/ жазылым
үшін пайдалы тілдік
бірліктер:
|
Талқылауға арналған
тармақтар: Қазақ хандығының
нығаюы
|
Сіз неліктен...екенін айта
аласыз ба?
|
Жазылым бойынша
ұсыныстар:
|
Алдыңғы
тақырып
|
Қазақ жүздерінің шығуы. Қазақ
халқының этникалық құрамы
|
Жоспар
-
Қазақ хандығы
құрылуының алғышарттары
-
Қазақ жұртының Өзбек
ұлысынан бөлінуі
-
Қазақ хандығының
құрылуы
-
Қазақ хандығының
нығаюы
|
Жоспарланған
уақыт
|
Жоспарланған
жаттығулар
|
Ресурстар
|
Басталуы
|
І.Ұйымдастыру
кезеңі:
Сәлемдесу;
Оқушыларды түгендеу;
Сыныптағы псих/лық ахуалды
қалыптастыру.
Сәлемдесу;
Өз-өздерін реттейді;
Назарларын сабаққа
аударады.
Сәлемдесу түрлерін
орындайды.
...................................................................................
ІІ.Үй
тапсырмасын тексеру:
Өткен
сабақта алған білімдерін еске түсіру үшін тапсырма
береді
Оқушылар
қолдарын көтеріп, сұрақтарға жауап
береді
Фронталды
сұрақ-жауап:
-
Қазақ жүздерінің мәні неде?
Олардың құрылуы жөнінде қандай пікірлер
бар?
-
Этникалық сана дегеніміз
не? Оның қалыптасуына қандай факторлар әсер
етті?
-
Ұлы, Орта және Кіші жүз
аумақтарын атаңдар.
-
Ұлы, Орта және Кіші жүз
тайпаларын атаңдар.
|
Оқулық,
дидактикалық ақпарат, карта, таратпа ақпарат, карточкалар, бағалау
парақтары.
|
Ортасы
|
Оқушылар
жұппен жұмыс жасайды, өз міндеттерін белгілеп, тапсырманы
орындайды. Бірін-бірі түзете
отырып, үйретеді. Қажеттілігіне қарай мұғалімнен
сұрайды
-
Қазақ хандығы құрылуының
алғышарттарын ата (дәптерлеріне тізіп
жазыңдар);
-
М. Х. Дулатидің
«Тарих-и-Рашиди» атты еңбегінде Қазақ хандығының құрылуы туралы
айтып беріңдер;
Өзін-өзі
бағалау
Түсіну:
Оқушылардың өз-өздерін
бағалай алуына жағдай жасайды.
Оқушылар тапсырманы жеке
дара орындайды. Әр сұрақтың жауабын тауып, бір-біріне айтады.
Қойылған сұрақтарға жюауап береді.
-
Қазақ жұртының Өзбек
ұлысынан бөліну үрдісін сипаттап беріңдер (себептері, барысы және
т.б);
мадақтау
СЕРГІТУ
СӘТІ
Қолдану:
Оқушылардың жауаптарын,
атқарған жұмыстарын бақылайды, бағдар
береді.
Оқушылар жұппен жұмыс
жасайды. Оқулық мәтінің пайдаланады, өткен білімдерін естеріне
түсіндіреді.
-
Қазақ хандығының құрылу
барысын сызба түрінде түсіндіріңдер;
Өзін-өзі
бағалау
Талдау:
Тапсырманы орындау ретін
түсіндіреді, қызметтерін бақылайды
Оқушылар өздерінше ойланып,
ой қорытады. нақты жауапты тапқаннан кейін алгоритм
құрастырады.
-
Әбілқайыр ханның сыртқы
саясатына талдау жасаңдар;
мадақтау
Жинақтау
(синтез):
Оқушыларға тапсырманы
түсіндіреді.
Оқушылар өз ойларын
жинақтап, тақырып бойынша тапсырманы орындайды, өз ойларымен
бөліседі.
-
Қазақ хандығының нығаюын
түсіндіру үшін жоспар құрастырыңдар;
|
|
Аяқталуы
|
Бағалау:
Сұрақ
қоямын
Өз
ойларын талқылап, жауап береді.
-
Жәнібек
пен Керей хандар алдымен Сырдария маңы мен Қаратауда өз құқықтарын
нығайтуға ұмтылған. Бұл жағдай
немен түсіндіріледі? Өз көзқарасын
дәлелдендер.
өзін-өзі
бағалау
IV.
Рефлексия:
Оқушыларға бағалау
парақтарын таратады
Сабақ қорытындысын
шығарады.
Кері
байланыс
«Екі жұлдыз, бір
ұсыныс» әдісі
кері
байланыс
V.Үй
тапсырмасы:
Оқушыларға үй тапсырмасын
түсіндіреді
Жазып
алады
Тақырыпты оқып, мазмұндауға
дайындалу
-
Тест
-
1.Орыс ханның
ұрпақтары?
-
А)Қасым мен
Тәуке
-
В)
Керей мен Жәнібек
-
С)Хақназар мен
Бұрындық
-
Д) Есім мен
Тұрсын
-
2.Қалмақтар Үз- темір тайшының басқаруымен
Сығанақ түбінде Әбілқайырға қай жылы соққы
берді?
-
А)1453
-
В)
1454
-
С)1455
-
Д)
1456
-
3.Әбілқайыр қай жылы қайтыс
болды?
-
А)1468ж
-
В)
1718ж
-
С)1522ж
-
Д)
1640ж
-
4.Керей мен Жәнібек хандардың
мұрагері?
-
А)Қасым
-
В)
Хақназар
-
С)
Бұрындық
-
Д)
Тұрсын
-
5.
Сыр өңірінде қазақ жасақтары қай жылдары көріне
бастайды?
-
А)1460
-
В)
1470
-
С)1465
-
Д)
1482
-
6.Мауереннахр билеушісі қазақ жеріне қай жылдары
жорықтар жасады?
-
А)1460-1503
-
В)
1470-1503
-
С)1503-1510
-
Д)
1482-1510
-
7.
«Қазақ сұлтандары хижраның 870 жылдары (1465-1466) билей
бастады»
-
деген мәлімет келтірілген тарихи
шығарма:
-
A)
«Тарих-и-Рашиди»
-
B)
«Оғызнама»
-
C)
«Кодекс куманикус»
-
D)
«Шежірелер жинағы»
Бағалау
-
7
сұраққа жауап бергендерге
-“5”
-
6-5
сұраққа жауап бергендер- “4”
-
4-
сұраққа жауап бергендер- “3”
-
3-1
сұраққа жауап бергендер- “2”
-
Дұрыс
жауаптар:
-
1.В
2.Д 3. А 4.С 5.В 6.С 7.А
|
|
Саралау - сіз қосымша көмек
көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Сіз қабілеті жоғары оқушыларға
тапсырманы күрделендіруді қалай
жоспарлайсыз?
|
Бағалау – оқушылардың
үйренгенін тексеруді қалай
жоспарлайсыз.
|
Пәнаралық байланыс қауіпсіздік
және еңбекті қорғау ережелері АКТ-мен байланыс құндылықтардағы
байланыс
|
|
|
|
Рефлексия
Сабақ мақсаттары
шынайы ма? Бүгін оқушылар не
білді?
Сыныптағы ахуал қандай болады.
Мен жоспарланган саралау шаралары тиімді болды ма? Мен берілген
уақыт ішінде үлгердім бе? Мен өз жоспарыма қандай түзетулер
енгіздім?
|
|
|
|
|
Қорытынды
бағамдау
Қандай екі нәрсе
табысты болды (Оқытуды да, оқуды да
ескеріңіз)?
1:
2:
Қандай екі нәрсе
сабақты жақсарта алды (Оқытуды да, оқуды да
ескеріңіз)?
1:
2:
Сабақбарысында мен сынып немес
жеке оқушалар туралы менің келесі сабағымды жетілдіруге
көмектесетін не білдім?
|