2-тапсырма. Мәтіндерді
«Джиксо» әдісін пайдаланып оқыңыздар, бір-бірлеріңе мазмұнын
түсіндіріңіздер. Мақсатты аудиториясын, идеясын, стилін
салыстырыңыздар.
Қазақтың қара
домбырасы Гиннестің рекордтар кітабына
енді
Толы аудандық мәдениет
мекемесінің бастығы Гүлістан Хамитқызының айтуынша, қара домбыраны
рекордтар кітабына тіркеуге дайындық шамамен екі жыл бұрын
басталыпты. Науқанға аймақтағы ең мықты деген домбырашылар
тартылған. Ұйымдастырушылар ақылдаса келе қазақ халқының «Кеңес»
күйін таңдап алыпты. Күйді таңдап алған соң ұйымдастырушылар алқасы
рекорд тіркеу үшін 10 мың адамдық күйшілер қосын жинау қажет деп
шешіпті.
Бізге
қарасты жеті ауыл бар. Сол ауылдардағы мектептерден 160-тан астам
домбырашы таңдап алынды. Он мықты домбырашы осы оқушыларға «Кеңес»
күйін тарту тәртібін үйретті. 160 домбырашы әрі қарай өз
шәкірттерін тәрбиелеуі керек болды. Біз оны қадағалап отырдық, –
дейді Гүлістан Хамитқызы.
Оның айтуынша, домбырашылар
қосынын құру жоспары аясында орта мектептерде аптасына бір сағат
домбыра үйрену сабағына арналған. Бұған қоса, аудандық телеарна
арқылы «Домбыра үйренейік» бағдарламасы ашылып, бес минуттық хабар
күнделікті эфирден беріліп отырған. Хабарда «Кеңес» күйі
үйретілген.
– Біздің жұмысымыздың нәтижесі
көрінді. Бұрын домбыра шерте алмайтындардың ұлттық аспапқа деген
қызығушылығы оянды.
Егіншілер, малшылар осы
науқанға ат салысты. Қазір қарасаңыз, біздің ауданда бір шаңырақта
8-9 домбыраға дейін алғандарын кездестіруге болады. Қонаққа барсаң
үйдегілердің бәрі «Кеңес» күйін шертіп жатады, көшеде жүрсең де
күйдің үні естіледі. Бұл тамаша науқан болды. Домбыраны ұмытып бара
жатқан біздің ұрпақтарымыз үшін бұл үлкен үйрену негізі болды, –
дейді Гүлістан Хамитқызы.
2010 жылы мамырдың 30-күні
қазақтың ұлттық киімін киген 10450 домбырашы аудандық орта
мектептің үлкен спорттық алаңына жиналды. Олардың ішінде 28 ұлттың
өкілдері болған, әйткенмен дені қазақтар екендігі хабарланып
отыр.
– Кері уақыт саналып, бәрі бір
сәтте бастады. Дәл сол сәттегі жағдайды тілмен сипаттап жеткізу
қиын: домбыраға тағылған үкілердің тербелісі, әуенде қалықтаған
саз... Гиннестің рекордтар кітабына тіркеуге келген адамдардың
өздері сондай тебірентерлік сәттің куәсі болғандықтарын айтып
жатыр. 10 мың домбырашының күй орындау сәтін жоғарыдан қарағанда
керемет көріністі тамашалауға болар еді, – дейді Гүлістан
Хамитқызы.
«Кеңес» күйі орындалған соң Гиннес рекордтар
кітабының өкілдері рекорд тіркелгендігін растайтын куәлікті табыс
етті.
Домбыра! … Артынан жау қуып, алдынан құз кезігіп, бір
топ қазақ дал болса керек. Қатыгез дұшпан таянып келіп қалғанда
жігіттердің бірі қоржынынан сені шығарып алдына өңгеріпті дейді,
домбыра!
-Есің ауысқан ба! Садақ тартатын қол жетпей
тұрғанда күй шалып қай адасқаның!-деп қолбасы ұрысқан
екен. Күйші жігіт үндемепті. Әлгінде өздері кешіп
өткен, тереңдігі ат тобығынан ғана келетін өзеншіктің жағасына
барып, күй аңыратқан дейді. Сонда жел суылдап, тас атқандай
бопты-ау. сонда тау көшіп, жер сілкінгендей бопты-ау. Содан өзен
буырқанып, долданып, суы көпіре қаптап, қуа келген жауды ат-матымен
домалатып қырып жіберіпті-ау! Бір ғажабы күй шалған жігіттің аяғын
аймалаған өзен суы бұрқамапты. Сылқ-сылқ күліп, құрық тастам ұзай
беріп, долылық атыпты. Үлкендер айтады: туған жердің топырағы
киелі, суы киелі. Дұшпанға-оқ, өзіңе-қалқан. Тілін таба біл!
Қасиетін сақта! Киесін аттама!
Домбыра үні баяулап басылғанда, өзен
байырқалап сабасына түсіпті дейді. Сел тоқтап, күн ашылыпты. Қара
жартас қақ айырылып, жол беріпті
дейді. Қайран, домбыра! Көл-көсір дүниеде сенен
ардақты нәрсе табар ма екем?! Аңызың арманға
жеткізсін.
(С.Сматаев «Елім-ай»
трилогиясынан)
«Венн
диаграммасы» әдісі арқылы екі мәтінді
салыстырады
|
1-мәтін
|
2-мәтін
|
Мәтін
тақырыбы
(не
туралы?)
|
|
|
Негізгі
идеясы
(не үшін
жазылған?)
|
|
|
Мақсатты
аудиториясы
(кімге
арналған?)
|
|
|
Стилі
|
|
|
Десриптор
4-тапсырма. Төмендегі жазылым
тақырыптарының бірін таңдаңыз; Келісу/келіспеу себептерін көрсетіп,
құрылымы мен дамуын сақтай отырып, эссе
жазыңыз.
1. «Домбырада адамдарды өзіне
тартатын ерекше қасиет бар. Ол күш (энергия) жоғарғы әлемдегі
(космология) ата-балалар рухынан тарайды», - деген пікірмен
келісесіз бе? Себебін жазыңыз.
2. «Қазіргі жаңа технологиялар
заманында домбыраға деген көзқарас өзгерді. Жастардың домбыра
туралы білгісі де келмейді». Бұл туралы сіз не
ойлайсыз?
Дескриптор
- көтерілген мәселе туралы
ойланады;
- келісу/келіспеу себептерін
көрсетіп жазады;
- эссенің құрылымы мен дамуын
сақтайды.
|