«Сауатты
тұтынушы»
Ашық сабақ
жоспары.
Сыныбы:
6
-
Сабақтың тақырыбы: Сауатты
тұтынушы.
-
Сабақтың
мақсаты:
-
Оқушыларға түсінікті түрде
экономикадағы тұтынушылар ролін корсету.
-
Тұтынушыларды тұтынушылық
сауаттылық негіздерімен таныстыру.
-
Нарықтағы жағдайларға сәйкес
тұтынушылардың көзқарастарын кеңейту.
-
Керекті уақыт: 1
сағат
-
Сабақты баяндау:
Жұмыс дәптерінің 44
беті,жазу,сұрақ-жауап,жазылған плакаттар (Штрих-код, штрих-кодты
есептеу,Е-индексі,тұтынушы әліппесі),әр түрлі тауарлардың
қораптары,тақта,бор.
-
Сабақтың
барысы:
-
Ұйымдастыру
бөлімі.
Оқушылармен амандасу,сыныпты
түгендеу,сабаққа даярлығын тексеру.
II. Үйге берілген
тапсырманы тексеру
Жарнама туралы және топ
бойынша жарнама көрсету
III. Жаңа
сабақ
«Тұтынушы» дегеніміз
кім?
«Ой қозғау» стратегиясы
бойынша оқушылармен жұмыс.
Тұтынушы
адам
тұтынатын
пайдалануш қолданушы сапасын
тексеруші
Тұтынушы-бұл біреудің
өндіруі,қызметі нәтижесінде пайда болатын өнімді және өзі өндірген
өнімді қоса тұтынатын,пайдаланатын адам.
Т ірек-
сызба арқылы сауатты сөзін
түсіндіру.
С
А
У
А
Т
Т
ы
тт
ее
Т
Т
Ы
БІЛЕТІН
ТӘЖІРИБЕСІ
БАР
ҚАНДАЙ ДА БІР АҚПАРАТЫ
БАР
ЗАҢ, ҚҰҚЫҒЫН
БІЛЕТІН
Тұтынушы нарықтағы құқықтарын
біліп қана қоймай,сонымен бірге оларды қорғай білу керек.Тұтынушы
түсініксіз шетел бастырмасы,жалған жарнаманың құрбаны болмас үшін
көптеген заттар туралы ақпаратты білуі
тиіс.
Штрих код- бүгінгі таңда
барлық тауарларда бір топ сандары бар тік штрих ретінде маркировка
бар.ондай код алғаш рет АҚШ-та пайда болған. Қазіргі кезде
автоматты кодтаудың 2 түрі бар: EAN,
UPC. Дүниежүзінде шығарылатын
өнімнің 80% 13
саннан тұратын европалық EAN кодтау
жүйесіне сәйкес маркіленеді. UPC кодында
12 разряд
бар, бұл жерде өндіруші мемлекет 2
саннан тұрады.
541-өндірілген елді
көрсетеді
0976-даярлаушының
коды
35012-тауардың
коды
5-бақылау
саны
00-09 Ақш және
Канада
400-440
Германия
460-469
Ресей
45,49
Жапония
50
Ұлыбритания
54 Бельгия,
Люксембург
690
Қытай
789
Бразилия
80-83
Италия
869
Түркия
880 Оңтүстік
Корея
Штрих кодты
есептеу.
46064538490072 13
сан
Тұтынушы тауардың түпнұсқалы
екенін тексере алады.
-
Сандық кодтың жұп сандарын
қосу. 6+6+5+8+9+7=41
-
Алынған соманы үшке көбейту.
41*3=123
-
Сандық кодтың тақ сандарын, ең
соңғысын есепке алмай, қосу. 4+0+4+3+4+0=15
-
2,3 амалдан пайда болған
сандарды қосу 123+15=138
-
Алынған сомадан ондықтарды
алып тастау. 138-130=8
-
10 санынан бесінші амал
нәтижесінде шыққан санды алып тастау.
10-8=2
2-бұл бақылау саны болып шығуы
тиіс. Егер де есептеу кезінде алынған сан бақылау санымен сәйкес
келмесе, онда тұтынушы жалған өнімді сатып алды деген
сөз.
Тауарларла кездесетін
суреттермен жұмыс
Тұтынушы
әліппесі
-
Эколлгиялық таза
өндіріс
-
Оса тамақ өніміндегі әр түрлі
қосымшалар рұқсат етілген, адамға зиянсыз мөлшерде дегенді
білдіретін нұсқау
-
Қайталама шикізаттан жасалған
(әдеттегідей орама материалдарда, пакеттерде,
ыдыстарда).
-
Нәзік (сынғыш)
«E» индексі: импортталған
азық-түлік өнімдерінің басым көпшілігінде «E» индексі кездеседі,
одан кейін рұқсат етілген халықаралық арнайы азық-түлік қоспа
ұйымдарының сандармен белгіленген рұқсаты жазылған. Өнімге қосылған
мөлшері игндексі арқылы көрсетіледі.
Е100-Е182-бояушытар, азық-түлік
өнімдеріне түрлі түс береді;
Е200 және
т.б.-консерванттар-азық-түлік
өнімдерінің ұзақ сақталуы мақсатында
қолданылады;
Е300 және
т.б.-антиоксиданттар-өнімдердің
қышқылдануын тоқтатып азық-түліктердің бұзылуының алдын
алады;
Е400 және
т.б.-стабилизаторлар-өнімнің
берілген құрамын сақтайды;
Е500 және
т.б.эмульгаторлар-стабилизаторлар
сияқты азық-түлік өнімінің бегілі құрылымын
сақтайды.
Е600 және
т.б.-дәмдеуіштер мен хош
иістендіргіштер;
Е700 және
т.б.- қосымша
индекстер;
Е900 және
т.б.-антифтамингтер-көбікке қарсы
заттар;
Е1000-өңдеуші қоспалар мен
шырындарды тәттілендіргіштер;
Тұтынушыға арналған шағын
кеңестер:
-
Түбертек (чек)-сатушыға шағым
айту құқығын беретін ең басты құжат.
-
Өнімнің жарамдылығын тексеру.
Шыққан уақыты мен жарамдылық мерзімі көрсетілген болуы
тиіс
-
Техникалық өнімді сатып алған
кезде тұтынушы оған қосымша құжатты немесе кепіл талонын талап етуі
керек
-
Тауарды ауыстыруға болатын
мерзім ұзақтығы әр түрлі болады, бірақ шиеленісті шешу уақытын
созбаған дұрыс.
6.
Қорытындылау.
-
Үйге тапсырма
беру.
Тауарларда кездесетін
этикеткалармен жұмыс.
-
Бағалау