1.Ұйымдастыру
кезеңі.
Ынтымақтастық атмосфераны
қалыптастыру .
Белсенді әдіс
№1 «Тілектер сәті» (шеңбер
құрады)
Мақсаты: бір-біріне деген
сенімділігін арттыру, ішкі уәжін қолдау.
Тиімділігі: оқушылардың
сабаққа назарын аударту, қызығушылықтарын
ояту. Ширату
жаттығуы
1. Оқушылар ортаға шығып бір-бірімен
амандасады.
(Қош келдіңіздер! Welcome!
Добропожаловать!)
2 . Бір-бірлерінесәтілік
тілейді
( Сәттілік тілеймін! Goodluck!
Желаюудачи!
Үй
тапсырмасы Аспан әлемі тақырыбы
бойынша үй тапсырмасын ауызша сұрақтар қойып, сұрап
кетемін.
Сені аспан әлемінің құпиялары
қызықтыра ма?
Аспан әлемін зерттеген қандай
ғалымдарды білесің?
Жұлдызшының жорамалын
пайдаланасың ба?
Белсенді әдіс №2 «Ой
қозғау» әдісі арқылы сабақтың
тақырыбын сұрақтар қою арқылы (бейне баян)
болжату.
Мақсаты: оқушылардың ойлау,
есте сақтау қабілеттерін дамыту.
Сұрақтар:
1.Сен қандай шоқжұлдыздарды
білесің?
2.Қалай ойлайсың, олар қозғала
ма?
3. Аспан денелерін зерттеген
ғалымдарды білесің бе?
Дұрыс балалар, біздің бүгінгі
сабағымыздың тақырыбымыз
« Шоқжұлдыздар
»
Шоқжұлдыздар дегеніміз
не?
Олар қалай пайда
болған?
Сабақтың мақсатымен және
бағалау критерийлерімен таныстыру.
1 .Сөздік
жұмыс
Белсенді әдіс «Сөздік бинго»
әдісін қолдану арқылы сөздердің мағынасын
түсіндіремін
Мақсаты: жаңа сөздерді игерту, сөздік
қорын молайту
тиімділігі: жаңа сөздерді
үйренеді, қолданады.
Шоқжұлдыз -
созвездие
Жорамалдаған -
предполагал
Құдайлар -
боги
орталық –
центр
мәңгілік өзгермейді – вечно
не меняется
ілім –
знание
дәлелдеу –
доказывать
дөңгелек –
круглый
ғылымды –
науку
дамыту –
развивать
Тыңдалым
2.Мәтінмен
жұмыс
Мәтінді 2 рет оқып,
тыңдайды.
Шоқжұлдыздар.
Ерте заманнан адамдар жұлдызды
аспанды шоқ жұлдыздарға бөлген. Қазіргі кезде 88 шоқжұлдыз бар. Көп
уақытқа дейін жұлдыздар орнынан қозғалмайды деп жорамалдаған.
Аристотель заманынан бастап ғасырлар бойы жұлдызды аспан мәңгілік
өзгермейді деп ойлаған. Аспан хрусталь сфера, оның сыртында
құдайлар өмір сүреді деп жорамалдаған. 16 ғасырдың соңында Джордано
Бруно жұлдыздар Күн сияқты аспан денелері деген пікір
айтқан.
Ғалымдар жұлдыздарды
дүниежүзіндегі үлкен обсерваториялар мен астрономиялық орталықтарда
зерттейді. Қазақстанда астрофизика институтында
зерттейді.
Неміс ғалымы Бессель аспан
әлемін зерттеген. Бессель жаңа апсан денелерін ашқан. Ғалым
әлемдегі бірінші астроном. Ол 75 мың жұлдыздың орналасуын
анықтаған. Ол Каперниктің ілімін дәлелдеген. Каперникбірінші рет
жердің дөңгелек екенін айтқан. БессельКенинсберг обсерваториясында
жұмыс істеген. Бессель 19 ғасырда ғылымды дамытуға көп еңбек
еткен.
1 тапсырма Жазылым
ҰЖ Мәтіндегі тірек сөздер, сөз тіркестерін меңгереді.
Жаңа сөздермен төмендегі кесте бойынша жұмыс
істейді.
Жаңа сөз → антоном → сөз тіркесі →
сөйлем
Жорамалдаған, шоқжұлдыз, мәңгілік өзгермейді, ілім,
дәлелдеу, ғылымды дамыту, орталық, соңында, дөңгелек,
құдайлар,
Жорамалдаған – жорамалданбаған – шоқжұлдыздарды
жорамалдаған – Астраномдар тоқсанға жуық шоқжұлжыздың түрлерін
жорамалдаған. Дәлелдеу – дәлелделмеген – Бессель дәлелдеген -
БессельКоперниктің аспан ілімін дәлелдеген. Соңында – басында –
ғасыр соңында – 16 ғасырдың соңында Бессель жұлдыздар жайында өз
пікірін айтқан
Дескриптор:
-
Мәтін бойынша тірек сөздерді
анықтайды.
Формативтік
бағалау
Сергіту сәті «Ғарыштан
келген достар» бейнабаянды
пайдаланамын.
Мақсаты: Оқушыларды
сергіту.
Айтылым
2 тапсырма
ЖЖ Ойлан – жұптас – бөліс
әдісі арқылы білім алушылар жоспарды мәтін мазмұны бойынша
орналастырады. Составить план по
порядку.
-
1.Жұлдыздар орнынан қозғалмайды деп
жорамалдануы.
-
2.Аспанды хрусталь сфера, оның сыртында құдайлар өмір
сүреді деп жорамалдауы.
-
3.Жұлдызды асапан мәңгілік өзгермейді деп
ойлауы.
-
4.Ғалымдар жұлдыздарды обсерваторияда
зерттеуі.
-
5.Джордано Бруноның жұлдыдар Күн сияқты аспан денелері
деген пікір айтуы.
-
6.Ерте заманда адамдардың жұлдызды шоқжұлдыздарға
бөлуі.
Формативтік бағалау 1
минуттық эссе жазу.
Жазылым 3 тапсырма.
ТЖ Оқушыларға Шоқжұлдыздар суретін беремін, сол суреттер
бойынша мәтіндегі сөйлемдерді қолданып эссе
жазады.
Дескриптор Білім
алушы
*Суреттермен мұқият
танысады;
*Сөйлем құрауда бейнелеу
құралдарын қолданады.
* Хабарлы, сұраулы, лепті
сөйлемдерді қолданады.
7 тапсырма 58
бет прочитать
Кері байланыс: «Ыстық
орындық» әдісі
Үш топ бір – бірлеріне өтілген
тақырыптар бойынша сұрақтар қояды.
Тиімділігі: өтілген тақырыпты
қорытындылап, пысықтауға.
РЕФЛЕКСИЯ
1. Сабақта мен (белсене,
бейтарап) жұмыс істедім.
2. Өз жұмысымен мен
(мәзбін, мәз емеспін).
3. Сабақ мен үшін
(қысқа, ұзын) болған сияқты.
4. Сабақта мен
(шаршадым, шаршаған жоқпын).
5. Менің көңіл-күйім
(жақсы, жаман) болды.
6. Бүгінгі сабақ мен
үшін (түсінікті, түсініксіз), (пайдалы, пайдалы емес), (қызық,
қызық емес) болды.
Үй
жұмысы: Қазақтың аңызындағы
шоқжұлдыздар туралы қосымша ақпарат біліп
келу.
|