Материалдар / Ашық сабақ: The world around us. Animals
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Ашық сабақ: The world around us. Animals

Материал туралы қысқаша түсінік
ағылшын тілі пәнінің мұғалімдеріне. Жаңа стратегиялар қолданылған.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
24 Қараша 2020
538
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

LESSON PLAN

1. LESSON:UNIT 4

The world around us. Animals

2. School: «Е. Сиқымов атындағы орта мектебі мектеп жанындағы интернатымен» КММ

3. Date: 19.10.2020

4. Teacher name: Nusiphan Z

5. CLASS: 1

6. Number present

absent:

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

1.L3. recognise with support simple greetings

1.R1. recognise initial letters in names and places

1.L1. recognise short instructions for basic classroom routines spoken slowly and distinctly

1.S3. pronounce basic words and expressions intelligibly

Lesson objectives

All learners will be able to:

recognise simple greetings

pronounce basic words denoting animals

Most learners will be able to:

recognise basic colours

understand the meaning of new words

Some learners will be able to:

respond appropriately to some questions

use some short answer forms correctly

Language objective

Learners can:

Learners can speak the names of animals

Subject – specific vocabulary & terminology:

chicken, sheep, cow, horse, duck, monkey, elephant

Useful sets(s) of phrases for dialogue and writing:

T, C, F

Value links

Lifelong learning

ICT skills

Using videos, PPT


Previous learning

Days of the week

Plan

Planned timings

Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

Resources

Start

7 min

Greeting

  • Greet learners and ask them take their places;

  • Ask learners how are they today and what day it is today?

Warm up

Naming the words from previous unit. Teachers instruction:

- Stand up, make a circle.

-learners say the days of the week one by one. Then they will divide into pairs according to their words.

e.g . Mondays, Tuesdays …….





Middle

10 min

Teacher shows pictures of animals to learners and explain new words.

New words

showing, naming words (chicken, sheep, cow, horse, duck, monkey, elephant)

Task 1 (WC)

Look at the pictures. Listen and nod “Yes” or “ No”

1. We can see elephants in the Zoo.

2. We can see lions in the Zoo and Circus

3. We can see a giraffe in the Circus.

4. We can see monkeys in the circus.

5. We can see an elephant in the Circus.

Descriptor: A learner

- Say “yes” or “no” answers correctly.

Formative assessment(Quick nod)



Task 2 (IW)

Name the animals. Find the first letter for the animal and colour it.

Example: Frog. F or frog. The frog is green. The letter F is green too.

Descriptor: A learner

  • names the animals;

- finds the appropriate letters;

- colours the letters appropriately.

Formative assessment

(Self assessment)





Physical drill

2min

Learners repeat movements according to the video.

https://www.youtube.com/watch?v=X4IVaa1dEGY

End

11min

Task 3 (PW)

Listen and follow the instruction.

Colour the chicken yellow.

  • Colour the cat grey.

  • Colour the cow red and white.

  • Colour the monkey brown and yellow.

  • Colour the duck brown and green.

  • Colour the dog black and white.

Descriptor: A learner colours animals according to the instructions

Formative assessment

(pair-assessment) Teacher shows learners right answer and they will check each other.


Task 4 (GW)

Name the animals. Say what colour they are.


Example: This is a horse. It is brown.


Descriptor: A learner

- names animals and their colour;

- pronounces topic words and expressions clearly

Formative assessment(Three faces

)









Reflection

5 min

Ask learners to draw an animal which was difficult to remember (Doodle it)








Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!