School named after H. A.
Yassawy
The
theme: The best places to visit
in Kazakhstan
Teacher: Tashbayeva
U
Old Ikan
2017
The plan of the
lesson
Date: The
22nd
of
November
Form:
7
“A”
The
theme: The best places to visit in
Kazakhstan
The educational
aim: to explain the new words,
grammar, to enrich pupils knowledge, to teach the pupils to compare
the things, situations, to teach the pupils to describe and places
using degrees of comparison of adjectives.
The bringing up
aim: talking about how to make
difference the things, to bring up love and respect to the native
and foreign languages, to bring up pupils to be interested in
English.
The developing
aim: The develop pupils skills and
habits of reading, writing, speaking to develop pupils ability of
thinking.
The method of the
lesson: Explaining
The type of the
lesson:Mixed.
Visual
aids: placards, pictures, cards
interactive whiteboard.
The procedure of the
lesson:
Greetings
Organizational
moment
Who is on duty
today?
Who is
absent?
What date is it
today?
What day is it
today?
What is the weather like
today?
Checking up the
homework
The main part of the
lesson:
To show the slides about
the best plases to visit in Kazakhstan
New
words
up-
to-
date
-заманауи
sky-
scraping-биік,зәулім
seaquarium-акварум
independent-тәуелсіз
central
–орталық
to
indicate-нұсқау
handprint-қолжазба
huge-
үлкен
to
notice-байқау
excursion-экскурсия
entertainment-ойын-сауық
explore-зерттеу
symbol-
белгі
universe-әлем
observation-бақылау
The lesson consists of 4
tours:
1.
Bayterek
2. Khan -
Shatyr
3. Ak
Orda
4.
Duman
Astana
Astana is the capital city of
our country. It is beautiful and young
. The city’s view and atmosphere
indicates an aspiration of Kazakhstan to the future.It is modern
and bright,full of up-to-date , sky-scraping buildings
. There are many places of
interest in Astana.
Khan Shatyr –it is a huge ,
transparent pyramid. It is one of the biggest shopping and
entertainment centres in here.
Ak Orda is the residence of
our president. He works and lives in
here.
Recreational complex Duman is
an interesting place of rest and
entertainment. Along with other kinds of
amusements like shops, cafes,
cinemas ,
theatres and parks
, there is also a seaquarium
home for more than 2,000 sea animals ,
brought from different parts
of the world.
What should you start
exploring Astana from ? Surely, it is Baiterek Astana’s
symbol. The monument embodies Kazakh
people’s idea of the universe. It is 105 meters
tall. On the top level there is a
handprint of Nursultan Nazarbaev the first president of the
Independent Republic of Kazkhstan.
Exercise =
4
Make true and false statements
on the text.
Astana, the heart of
Kazakhstan is an ancient city.
The most of the buildings
found here are old-fashioned.
If you find yourself in here
you are surrounded by modern and sky
scraping
buildings.
Khan Shatyr is a gigantic
,transparent pyramid. It is one of the biggest stadiums
here.
Ak Orda isn’t just a work
place of president but his home too.
Baiterek is 115 meters
tall.
Relaxation
Piano game
Guessing the odd word out from
the group
a.Kazakhstan Tokyo The USA
Russia
b.Shymbulak Burabai London Eye
Baiterek
c.Sights guide ticket
treasure
d.Duman journey trip
travel
e.Ocean mountain river
sea
f.Australia Europe Italy
America
Welcome to Kazakhstan
slide
Each team makes a poster
taking into consideration the information in the text above using
the new vocabulary stock
Matching the capitals,
countries and the sights (Molecule
game)
Homework
Write a topic about the city
and the sights there which you have
visited
or like
best
Good
bye!
Х.А.Яссауи атындағы жалпы орта мектебі
С А Й Ы С
Тақырыбы: «Тo learn by heart the
English poem»
Орындаған: Ташбаева Угилжан
Ескі Иқан
2017 жыл
Күні:
25.11.2017 жыл
Сыныбы: 6 –
сыныптар
Сайыстың
тақырыбы: «Тo learn by heart the
English poem»
Мақсат : оқушылардың бойында
ағылшын тілі пәніне деген қызығушылығын арттыра түсу. Үйренген
мәліметтерін ойын-жарыс арқылы тағыда
жетілдіру
Білімділік
- Үйренген тақырыптарын
актуалдау.
- ойын арқылы тілге
қызығушықтарын ұлғайта түсу ;
- сөйлеу мәнерін
жақсарту;
Дамытушылық
- ұжымдық жұмыс мүмкіндігін
дамыту;
Тәрбиелік
- Топта жұмыс
атқару;
- ортамен қарым-қатынас ;
ортаны құрметтеу.
Cабақтың
барысы:
Тапсырмалар:
І Сәлемдесу;Өздерін
таныстыру (Introducing ) 5min.
ІI тур «Poem» 10
min
III тур Choosing the theme they
want perform 5 min
IY
тур Polyglot 5
min
I
1. It is running night
and day but it never runs away
2. Лежал, лежал да и в
речку побежал.
3. Қар сияқты аппақ, өзі
сондай тәтті – ақ.
4.
Better
late than _________
5. Піл
көтермегенді____________
6. Без труда не вынешь и
______ из пруда
II
1.
What has
legs but cannot run?
2. Длинное хвостище, рыжее
волосище, сама хитрище.
3. Куй железо, пока
______________
4. Time is
____________
5. Ата көрген оқ
жонар,________ көрген тон пішер.
6. Ер –
елінде,__________
-
жерінде
III
1.
The
little old man who has 12 children.
2. Сам дней не знает, а другим
указывает.
3. Қабат – қабат қаптама. Ақылың
болса аттама.
4.
I have
cities but no houses forests but no trees rivers without water what
am I ?
5. Пять братьев – Годами равные, ростом
разные
6. Бірі – ағаш кесу құралы,
бірі – шырынды бал бұлағы.
IY
1. Никогда не откладывай
на завтра то, что сможешь сделать
2. Басып озып құсты,
Қанатын қақпай ұшты.
3.
What has
no head, no arms, no legs, and still has a
tongue?
4. У тридцати двух воинов один
командир.
5. Құлғында – құлағым, Аузында –
аузым, Күнде естіп тұрамын
Жолдасымның
даусын.
6. Ног нет, а хожу, рта
нет, а скажу; когда спать, когда вставать.