Материалдар / Ата - анамен жұмыс
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Ата - анамен жұмыс

Материал туралы қысқаша түсінік
сынып жетекшілерге
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
27 Қазан 2018
364
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады



УДК 159.922.7
ББК 88.5
А 90

Ата-аналар мен оқушы арасындағы қарым-қатынасты анықтау және жақсарту: мектептің педагог-психологтары мен сынып жетекшілеріне арналған әдістемелік құрал

Құрастырған:
Павлодар облысы, Май ауданының педагог-психологы – Н.У. Альменова, жалпы бiлiм беру орта мектебiнiң қазақ тiлi мен әдебиет мұғалiмi – С.Е.Аханбаева, мектеп директорының тәрбие iсi жөнiндегi орынбасары – Н.Б. Дошматова.

Пікір жазғандар:
пед. ғылымдарының кандидаты, доцент Л.С. Сырымбетова
пед. ғылымдарының кандидаты, доцент Б.Д. Каирбекова


Аннотация
Бұл әдістемелік құралда мектеп психологына ата-ана мен оқушы арасындағы қарым-қатынасты анықтауға және жақсартуға қажетті ақпаратпен қатар, классикалық әдістемелер, сауалнамалар мен психологтардың зерттеу әдістемелері берілген.
Құралдағы жинақталған материалдар оқушыларға және ата-аналарға қарым-қатынасты, тәрбие әдістері туралы диагностика мен дамытушылық, ағартушылық жұмыстарын жасауға мүмкіндік береді.
Мектеп психологтарына, мұғалімдерге және ата-аналарға қолдануға қажетті әдістемелік құрал.

















Мазмұны

Тақырыптың өзектілігі.......................................................................................3

Ата-аналар кодексi..............................................................................................4

Балаңыз мектепке баруға дайын ба?.................................................................5

0-1 сынып ата-аналарына арналған сауалнама................................................6

Бастауыш сынып оқушыларының ата-аналарымен жұмыс.......................... 7

Мектептің орта буының оқушыларының ата-аналдарымен жұмыс.............9

Отбасы жағдайын зерттеуiнiң өзiндiк диагностикасы...................................13

ОТА сауалнамасы (Отбасы тәрбиесiнiң анализi)...........................................14

Ата-ананың балаға деген қарым-қатынасының тест-сауалнамасы..............22

“Ұяда не көрсең, ұшқанда соны iлерсiң”........................................................27

Отбасы тәрбиесiнiң ерекшелiгi мен кемшiлiктерiнiң анализi.......................30

Қосымша.............................................................................................................32





















Тақырыптың өзектілігі
Бала ұяда не көрсе, ұшқанда соны іледі деп баланың жан-жақты тұлға ретінде дамуы отбасынан басталады. Отбасы қоғамда баланы тәрбиелеудің басты, әрі алғашқы институты болып келеді. Ал бала өз әке-шешесіне қарап, оларды өзінің болашағы үшін үлгі етеді. Яғни өз-өзін бағалауы, жауапкершілгін, қоршаған ортамен қатынас етуін, ұжымда өмір сүру ережелері мен тәртібін және т.б. қасиеттерді отбасынан алады. Сондықтан отбасының тәрбиелік функцияларды сәтті орындауы көптеген факторларға тәуелді болады. Олардың бірі ата-ананың психологиялық-педагогикалық мәдениеті. Ата-ананың психологиялық – педагогикалық мәдениетінде баланы отбасында тәрбиелеудің адамзаттық жинақталған тәжірибесі көрініс алады. Бұл қасиет отбасы өмірінің қалыптасуына жағымды әсер етіп, әке мен ананың педагогикалық іс-әрекетінің негізі болу үшін, дәстүрлі қателерді жібермеуге және дәстүрлі емес, стандартты емес жағдайларда дұрыс шешім табуға көмектеседі.
Мақсат: ата-аналар мен балалардың өзіндік ерекшеліктерін зерттеп, сұрақ қою арқылы ата-ананың балаға қатынасын, тәрбиелеуде қолданатын әдіс-тәсілдерін, мектеп пен отбасының бала тәрбиесіндегі бірлескен іс-әрекетінің ерекшеліктерін анықтап, оны жетілдіруге көмек жасау.
Міндет:
Тәрбие мақсатына жету үшін сәйкесті икемдерге ие болу.
Ал ата-ананың баласын қолдап, көңіл бөлуі оның қоршаған ортада дұрыс бейімделіп, әлеуметтенуіне жағдай жасау.
Қоршаған ортаның жаман және жақсы жақтарын да ата-анасы ашып, түсіндіру.
Ата-ананың психологиялық, педагогикалық білімдерінің бала тәрбиесіне деген маңыздылығын түсіндіру.

Қолданылатын әдіс-тәсілдер: әңгіме, сауалнама, анкета, кеңес беру, ролдік ойын, топтық талдау, дамытушылық жаттығулар.












Ата-аналар кодексi

Ата-ана құқығы:

Ата-аналар комитетiнiң құрамына дауыс беру және сайланғандардың бiрi болу.
Ата-аналар комитетiнде қарастырылатын мәселелердiң iшiне өз ұсыныстарын енгiзу.
Мектеп әкімшілігі және мұғалiмнiң келiсiмiмен жеке сабақтарға қатысып, мектептегi педагогикалық процестiң жақсартуына өз үлесiн тигiзу.
Отбасы намысы мен бала құқығын қорғау.
Проблемалық жағдайлар, дау-дамайлар бойынша психологқа, мектеп әкімшілігіне жолығу.
Баланы оқыту түрiн таңдау.
Жекелеген мұғалiмдер мен оқушыларды марапатталуына ұсыныс беру.

Ата- ананың мiндетi:
Бала тағдырына жауаптылықпен қарап, оның дамуына жағдай жасау.
Отбасы психологы, педагогы және дәрiгерi бола бiлу. Ол үшiн мектептегi сабақтарға қатысып, қажеттi әдебиеттердi оқу. Отбасында ең бастысы - бұл бiр-бiрiне сыйластықпен қарап, ортақ қызығушылықтары мен iстерiнiң болуы, шыдамдылық пен әрқайсысының қорғалған және оның жеке басының құндылығының болуы.
Тәрбиемен кездейсоқ жағдайда ғана емес, үнемi айналысу.
Баланы тәрбиелеудi өзiңнен бастау. Тәрбие - жеке өнеге оқыту емес, бұл- отбасының бар тыныс - тiршiлiк әрекетi.
Баланы сүю және оған деген сүйiспеншiлiктердi жылы сөзбен, ыстық мейiрiммен жеткiзу.
Баламен қатарлас бiр деңгейде сөйлесу. Балалар өз- өзiне ешқашан кiшкентай болып көрiнбейдi, олар өзiн үнемi үлкен ретiнде сезiнедi. Балаларда өзiндiк әрекеттi тәрбиелеу.
Егер де өз принциптерi мен ұғымдары болмаса, балаға жақындамау керек. Бағыттау, кеңес беру, бiрақ бала пiкiрiмен санасу.










Балаңыз мектепке баруға дайын ба?

Бес жаспен алты жастың аралығында бәрi баласын оқуға беруге, шәкiрт қатарына қосуға асығады. Сәбидiң бәрi оқушы партасына отырып, Әлiппенiң бетiн ашуға шынында бiр мезгiлде әзiр боп, бiр мезгiлде “пiсiп-жетiлеме?” Осы ретте сәбидiң мектеп есiгiн ашуға әзiр, әзiр емесiн қалай жаңылмай, тап басып анықтауға болады? - деген сұрақ туады. Бұл орайда қазiр психолог мамандар ұсынатын, сыннан өткен тәсiлдер көп. Солардың кей бiрiне тоқталайық.
1-ТӘСIЛ. Балаңызға жаңадан бiрнеше ойыншық әкелiңiз. Бiр минуттай ғана уақыт қолына ұстатып, көрсетiңiз. Содан кейiн оларды алып қойып, бiр қызықты ертектi дауыстап оқи бастаңыз. Оқиға шиеленiсiп, ең қызықты тұсына келген сәтте оқуды доғарыңыз да, балаңыздан “әрi қарай тыңдайсың ба, әлде жаңа ойыншықтарыңмен ойнайсың ба?” деп сұраңыз. Балаңыз ертекке қызықушылық танытып, аяғына дейiн тыңдағысы, не болып, не қоятынын бiлгiсi келсе, мектепке баруға дайын, оқуға “пiсiп-жетiлiп тұр” – деген сөз. Ал ойыншыққа ықыласы ауып, ойынды қаласа, шәкiрттiктiң ауылы алыс, оны қолға алу әлi ерте болғаны.
2-ТӘСIЛ. Балаңызға мектеп ойынын ойнатыңыз. Оның оқушы әлде мұғалiм болғысы келе ме, соған назар аударыңыз. Оқуға әзiр тұрған бала, сөз жоқ, оқушы болады, кiтап оқып, қағаз жазуды қалайды. Ал дайын болмаса машақаты көп оқушылықты қойып, мұғалiмдiкке жармасады.
Баланың мектепке алты жастан әлде жетi жастан баратынын байқататын негiзгi көрсеткiштiң бiрi – есте сақтау қабiлетi. Оны анықтаудың жолдары да аз емес. Мысалы, тау, пеш, таға, терезе, етiк, күшiк, балға, қаламсап, шай, балық дегендей бiр-бiрiмен мағыналық байланыс жоқ сөздердi қағазға түсiрiп алып, балаға анық, ашық дауыспен оқып берiңiз. Содан кейiн есiнде қалған сөздердi қайталап айтуын сұраңыз. 5-6 жасар сәби осындай сөздiң алғашқы оқығанда кемiнде 5-еуiн, екiншi, үшiншi рет оқығанда 9-10-ын есте сақтап қалуы тиiс. Бiрер сағаттан кейiн қайталап сұрағаныңызда да бiр-екеуден артық ұмытпауы шарт. Бұл орта көрсеткiш. Егер балаңыздың есте сақтауы бұдан төмен болса, мектепке баруға әлi дайындауларыңыз керек.
Ол үшiн төмендегi көрсетiлген массаждар мен жаттығуларды орындауға болады. “Нүктелiк” массаж.
1нүкте – сөйлеу аппаратының аймағында қан айналымын жақсартады. /астыңғы ерiннiң ортасы/
2 нүкте – бұл саладағы массаж мұрынның кiлегейлi қабығының қан айналымын жақсартады. Мұрын арқылы еркiн тыныс алып, тұмау тез қайтады. /мұрын шетi/
3 нүкте – бұл саладағы массаж есту мүшелерiне әсер етедi. /құлақ асты/
4 нүкте – бұл аймақтағы массаж қиялдауды серпiлтiп, қабылдауды жақсартады. /қас арасы/
Қол бұлшықтарын дамытуына арналған жаттығу. Балаға орындауға ұсыныңыз:
қолды бүгiп, қол ұштарын иыққа қойып бiрнеше айналмалы қимылдар жасау. Ең алдымен артқа, содан соң алға.
қолды алға қарай созып, оны еркiн ұстау. Сосын қол бiлезiгiне айналмалы қимылдар жасау.
Қол бұлшық еттерi мен саусатарын дамытуына арналған жаттығулар.
қол саусақтарын жан-жаққа таратып қайта жинау.
қол саусақтарының жастықша ретiнде қосу.
Баланың ағзасын сауықтандыру бойынша жоғарыда көрсетiлген iс-әрекет бағыттарынан басқа баланы жылдам, тез, шапшаң аяқ киiмiнiң бауын /етiк, кроссовка т.б./ байлауға, киiмiнiң түймелерiн, тағуды, үстiндегi киiмiн өзi киiп, шеше бiлуге үйрету қажет. Сондай-ақ ойнап болған соң ойыншықтарын жинауға, шамасына қарай үй iшiндегi жұмыстарды атқаруға үйрету.
Мектептегi оқу балаға психикалық тұрғыдан зор талап қояды. Бес жасар бөбектiң бiр нәрсенi 10-15 минуттан артық қарауға да, тыңдауға да шыдамы жете бермейдi. Тез шаршайтыны, тез жалығатыны, көңiл-күйiнiң құбылмалығы оны сабақты игеруiне, ұғынуына кедергi келтiредi. Ол не нәрсенi де қызығып есiне сақтамаса, керек екен, қажетi бар екен, - деп есiне сақтамайды. Баласын бес жастан оқуға берген, берем деген ата-ана мұның бәрiн саралап, салмақтауы қажет. Қатарынан қалып қояды деп қорқып, дайын емес сәбидi бес жаста мектепке тықпалағаннан пайда жоқ. Бала кемелiне келгесiн өзi-ақ қуып жетедi.

0-1 сынып ата-аналарына арналған сауалнама
Өз балаңыз туралы не айтасыз ?

1. Ата – жөнi : ________________________________________________
Туған күнi ______________________
2. Балаңыздың қандай өнерi бар? ____________________________________
3. Немен шұғылданғанды жақсы көредi ?_____________________________
________________________________________________________________
(мүсiндеу,сурет салу, т.б.)

4. Балаңыздың жұмыс ынтасы қалай ? _______________________________
________________________________________________________________
(тез, жай, ынта қойып, тез жалығады)
5.Қай қолмен жұмыс iстейдi? ______________________________________
6. Әңгiме айтқанды ұната ма, ертегiнi, көрген киносын, фильмдi әңгiмелеп айта алама ? ____________________________________________
7. Дыбысты дұрыс айта ала ма? ____________________________________
8. Қандай дыбыстарды айта алмайды ?_______________________________
9. Балаңыз қалай тамақтанады ?
________________________________________________________________
(жақсы, жаман, тез, ақырын,)
10. Қалай ұйықтайды?_____________________________________________
(тыныш, мазасыз, тез, түнде сөйлейдi, жиi аунайды)
11. Достарымен қандай қарым-қаныста ?_____________________________
________________________________________________________________
(жылы шырайлы, дөрекi, бiрқалыпты, ашуланшақ,)
12. Топпен немесе жеке ойнағанды ұната ма ?_________________________
13. Мектепке дейiн жиi ауырды ма? _________________________________
________________________________________________________________
14. Өз балаңыздың тәртiбi мен мiнезiнде қандай өзгешелiктi көрiп жүрсiз ?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Сауалнамаға жауап берген _________________________________________
Баланың /анасы, әкесi, әжесi, атасы, ағасы, әпкесi, жеңгесi, қамқоршысы т.б./ астын сызыңыз.

Бастауыш сынып оқушыларының ата-аналарымен жұмыс
1- сынып ата-аналарына арналған сауалнама
Сіздің балаңыз мектепке қуана-қуана бара ма?
Ол жаңа тәртіп ережелерге бейімделді ме ?
Өзінің оқу жетістіктерімен, сәтсіздіктерін уайымдайды ма?
Өзінің мектепте көрген-білгендерімен сізбен бөлісе ме?
Эмоционалдық алғаш әсерлердің қай түрі басым?
Үй тапсырмасын орындауда қандай қиыншылықтарды бастан кешіреді?
Бала сыныптастары жөнініде жиі шағымдана ма?
Оқу жүктемесін меңгере ала ма?
Былтырғы жылмен салыстырғанда, оның тәртiбі қалай өзгерді?
Себепсіз сұрақтар жөнінде жиі шағымдана ма?
Қай кезде ұйықтайды? Тәулігіне неше сағат ұйықтайды? Ұйқысы былтырғы жылмен салыстырғанда өзгерді ме? /егер өзгерсе , қалай?/















1 – сынып ата-аналарына арналған жадынама
1- ереже
Ешқашан баланы бір уақыта 1-сыныпқа және қандай да бір секцияға не үйірмеге жібермеңіз. Балаға мектепке баруының өзі балаға ауыр стресс /5-7 жас/. Егер бала асығыссыз сабағын қарауға, қыдыруға, демалуға мүмкіндігі болмаса, онда ол балада невроз басталуы мүмкін. Сондықтан қандай да баланың секцияға не үйірмеге қатысуына 1-сыныпқа барар алдында немесе 2-сыныпқа көшкеннен соң апаруға болады.
2-ереже
Есіңізде болсын, бала тек 10-15 минут қана зейінін шоғырландыла алады. Сондықтан, баламен сабақ қарарда, әрбір 10-15 минуттан соң үзіліс жасап міндетті түрде сергіту сәтін жасау керек. Үй тапсырмасын жазба жұмыстарынан бастаған жөн. Ал сабақ қараудың барлық жиынтығы бір сағаттан аспау керек.
3-ереже
Әлемнің невропотолг және офтальмолог дәрігерлері – компьютер, теледидар және көзге көп әсер ететін сабақтар тәулігіне бір сағаттан аспау керек дейіді.
4-ереже
Сіздің балаңыз алғашқы мектеп табалдырығын аттаған сәттен бастап сіздің көмегіңізді өте қажет етеді. Ол тек өзінің сыныптастармен, мұғалімдермен қарым-қатынастарын қалыптастырып қоймай үйрене бастайды.
Егер сіз оның байсалды, байыпты, өз-өзне сенімді болып өссін десеңіз оны әрдайым мадақтап, мақтап отырыңыз. Оның кейде алып қалған екіліктері мен дәптерінің таза еместігіне ұрыспаңыз. Кейін таза жазуға, жауапкершіліке сізідің арқаңызда үйренеді. Ал күнделікті кінәлаудан және жазалаудан бала өз-өзіне деген сенімін жоғалтады.

Бiрнеше қысқа ережелер
Баланың жетістігі үшін емес, оның өмірдегі қалпы үшін жақсы көретіндігіңізді сендіріңіз.
Ешқашан да /тіпі іштей/ балаға басқа баладан “кемсің” деп айтпау керек.
Баланың кез келген сұрағына шамсына қарай шын және шамаданбай жауап беру керек.
Әр күн сайын баламен жеке болуға уақыт тауып көріңіз.
Баланы қысылмай-қымтырылмай тек сыныптастарымен ғана емес сондай-ақ үлкендермен де жасқанбай сөйлетуге үйретіңіз.
Оны мақтан ететіңізді жиі айтыңыз.
Балаға әрқашан шындықты ғана айтыңыз, тіпті ол сізге қайшы келсе де.
Баланың тек іс-әрекетін ғана бағалаңыз.
Үлкендер балаға қалай қараса, бала өзіне де солай қарайды.
Өмірде тек бала ғана емес , үлкендер де қателесетінін айту керек. Сондықтан бүгінгі қателікті ертеңдері түзетуге болатынына сендіру керек.

Мектептің орта буының оқушыларының ата-аналарымен жұмыс

Орта буынға арналған
Аты-жөнi_________________________________
I Балаңыздың қандай мiнезi ұнайды? /астын сызыңыз/
А 1- бiлiмге бейiмi
2 - сабақ кездегi бiлiмге белсендiлiгi
3 – есте сақтау қабiлетi жоғары
Ә 4 – ерiк-жiгерiне, өзiне сенiмдi
5 – ылғида, көтерiңкi көңiлде болуы
6 – ақ көңiлдiлiгi
7 – мұғалiмдермен, құрбылармен, ата-аналармен тiл табыса бiлуi
8 – тәртiптi, сыпайы, тiл алғыш
9 – кез келген ортада өзiн ұстай алады
Б 10 – кек сақтамауы
11 – еңбек сүйгiштiгi
12 – ұяңдылығы
II Балаңыздың қандай мiнезi ұнамайды ?/астын сызыңыз/
А 1 – оқуға солғырт қарауы
2 – сабақ кезде бiлiмге қызықпаушылығы
3 – есте сақтау қабiлетi төмен
Ә 4 - өз-өзiне сенбеушiлiк
5 – қияңқы, тiл алмайды
6 – көңiл-күйiнiң тез өзгеруi
7 – мұғалiмдермен, үлкендермен тiл табыса бiлмеуi
8 – құрбыларымен тiл табыса бiлмеуi
9 – кез келген ортада өзiн, мәдениеттi ұстай алмауы
Б 10 – ашуланшақ, кекшiл
11 – еңбектенгiсi келмейдi
12 – ұялшақ


Бiз қандай ата-анамыз?
Балалар тәрбиесi туралы газет-журанал беттерiнде жарияланған мақалаларды немесе радио, теледидар хабарларын жүйелi оқып, тыңдап отырасыз ба? Осы тақырыптағы кiтаптарды оқисыз ба?
Балаңыз бiр оғаш нәрсе iстеп қойды делiк. Сiз мұндай жағдайдан өз тәрбиеңiздiң нәтижесi екендiгi жөнiнде ойланып көрдiңiз бе?
Балалар тәбиесiнде қасыңыздағы қосағыңыздың пiкiрiмен үнемi ақылдасып отырасыз ба?
Егер балаңыз сiзге жәрдем берсе, сол кезде оның өз жұмысы бұдан кедергiге ұшырап немесе мүлде тоқтап қалса да қабылдар ма едiңiз?
Бұйыру немесе тиым салу сияқты шараларды сiз тек қажет кезiнде ғана қолданасыз ба?
Жүйелiк, реттiлiк – педагогикалық маңызды принциптердiң бiрi деп санайсыз ба?
Спорт пен денешынықтыру баланың жан-жақты, үйлесiмдi дамуына маңызы зор екенiн ескерiп отырасыз ба?
Сiз баладан бiр нәсенi орындау жөнiнде талап тұрғысынан емес, өтiнiп сұрап көрдiңiз бе?
“Менiң уақытым жоқ”, немесе “Тоқтай тұр, әуелi жұмысымды бiтiрiп алайын” – деген тәрiздi сылтаулармен балаңыздан “құтылуға тырысу” сiзге ыңғайсыздық туғызбай ма?

Жауабы:
Әрбiр мақұлдау жауаптарыңыз – 2 ұпай
Ал кейде орындалатын болса – 1 ұпай
Қарсы болсаңыз – 0 ұпай

6 ұпайдан төмен ұпай жинасаңыз, бала тәрбиесi туралы түсiнiгiңiз кемiскi екендiгiн дәлелдейдi. “Ештен кеш жақсы” деген ғой. Сiз бұл мақалға көп иек етiп отыра бермей, жеткiншектер тәрбиесi төңiрегiнде өз бiлiмiңiздi жетiлдiре түсуге асыққаныңыз абзал.
7-14 ұпайға дейiн жинасаңыз, сiз бала тәрбиесiнде әрине үлкен қателiк жасап жүрген жоқсыз, әйтпесе де осы бағыттағы iс-әрекетiңiз жөнiнде тереңiрек ойланып көрiңiз. Ал тiптi былай iстеуге де болады, алдағы жексенбiнiң бiрiн балаңызбен көңiлдi демалуға арнаңыз. Бұл күн балаңызбен қарым-қатынасыңызды жақсартуда алғы қадамы болмақ және балаңыз бұған шексiз риза болатынына күмән жоқ.
15 ұпайдан жоғары жинасаңыз сiз өзiңiздiң ата-аналық
мiндетiңiздi орынды атқарып келесiз. Бала тәрбиелеуде сiз басқа да ата-аналармен, өз тәжiрибеңiзбен бөлiсiп ақыл-кеңес бере аласыз.

Сiз қандай ата-анасыз?
Кез келген iсiңiздi тастай салып баламен айналыса аласыз ба?
Балаңызыдың жасына қарамай, онымен ақылдаса аласыз ба?
Балаңызбен қарым-қатынас барысында жасаған қателерiңiздi мойындайсыз ба?
Өзiңiздiң қателiгiңiз үшiн балаңыздан кешiрiм сұрайсыз ба?
Балаңыз жасаған iс ашуландырған кезде өзiңiздi ұстап, ашуды жеңе аласыз ба?
Балаңыздың орнына өзiңiздi қоя аласыз ба?
Бiр сәтте сiзге мейiрiмдi адам деп сенуге бола ма?
Өзiңiзiдiң басыңыздан өткен балалық шағыңыздан ескерiлетiн жағдай айтасыз ба?
Балаңыздың жүрегiн жарақаттайтын сөздердi, сөйлем тiркестерiн атамауға тырысасыз ба?
Балаңызға уәде берiп, жақсы мiнез-құлқын ескере отырып уәдеңiздi орындайсыз ба?
Балаға қалаған iсiн жасауға, өзiн ұстауға кедергi жасамай бiр күн еркiндiк бересiз бе?
Басқа бала сiздiң балаңызға дөрекiлiк көрсетсе, себепсiз ренжiтсе, көңiл аудармайсыз ба?
Балаңыздың көз жасы, дөрекi еркелеуi уақытша екенiн бiлесiз, соған қарсы тұра аласыз ба?

Жауабы:
Әрқашан жасаймын, келiсемiн – 3 ұпай
Кейде ған келiсемiн – 2 ұпай
Келiспеймiн – 1 ұпай

Сауалнаманы бағалау өлшемдерi:
0-16 Бала тәрбиесi – сiз үшiн проблема. Бала тұлғасын дұрыс қалыптастыру үшiн педагог немесе психолог мамандардың көмегiне сүйенiңiз
16-30 Балаға қамқорлық жасау – бiрiншi кезектегi маңызды iс. Сiздiң бойыңызда тәрбиешiлiк қабiлет бар, бiрақ тәжiрибеде әрқашан бiр қалыпты бiр бағыттағы мақсатпен әрекет етесiз. Кейде қатал, кейде мүлдем жұмсақсыз. Сiзге жауапкершiлiкпен ойлану керек.
30-39 Бала сiздің өмiрiңiз үшiн ең құнды болғаны. Сiз балаңызды тек түсiнiп ғана қоймай, әрi ойын тануға, сыйлы көзбен қарауға тырысасыз



Ата-ана балаңызбен қарым-қатынасыңыз қалай?
Бала өнегелi болса сөз жоқ, ол көрiктi болады. Сiз, құрметтi ата-ана, ұлыңыздың немесе қызыңыздың мектепте нашар оқығанын қаламайтыныңыз белгiлi. Ал “кейде” не “күнде” балаңыз “2” деген нашар баға алса, онда оған ренжисiз, сөгесiз, тiптi тiлдеп те жiбересiз.
Сондай кезде баламен ұрыс-керiс тудырмай-ақ түсiнiсiп, жөн сiлтеуге бола ма? Әрине, болады.
Ендеше психологиялық тұрғыдан берiлетiн төмендегi 14 кеңеске құлақ түрiңiз.
Таңертең /не түсте/ бала сабаққа барарда баланы жайлап қана оятыңыз. Сiздiң биязы үнiңiз бен күлкiңiз-ақ ұйқысын ашуы тиiс. Кешегi бiр терiс қылықтарын айтып, босқа түкке тұрмайтын нәрсеге жүйкесiн жұқартпаңыз.
Яғни, тамағын iшпей жатып ұрыс-керiс ұйымдастырмаңыз.
Егер балаңыз сабақтан кешiгетiндей болып жатса, онда “бол да болдың” астына алып айқайламаңыз. Оны ертерек оятпаған өзiңiз кiнәлiсiз;
Баланы сабаққа /әсiресе, таңертең/ ашқұрсақ түрiнде жiбермеңiз;
“Бұзақы болма”, “Қисалаңдамай тыныш жүр”, “Бүгiн екi алсаң, құртамын” деген ескертулердi жиi айта бермеңiз. Керiсiнше, оған жылу сыйлап, жақсы баға алып келуiне тiлектестiк бiлдiрiңiз;
Есiктен кiрмей жатып, “Бүгiн қандай баға алдың?” деп бас салып балаңызды сұрақтың астына алмаңыз, оның сабақтан шаршап келгенiн ескерiңiз.
Егер бала әлденеге ренжiп келсе, бiрдеңенi айтпақшы болса, “сенi тыңдауға уақытым жоқ” демей, арнайы көңiл бөлiп, мұқият тыңдаңыз;
Бала әлденеге ашуланып жүрсе, үндемеңiз. Сабасына түскен соң, ол болған жайды өзi-ақ айтады;
Балаңыздың қылығы үшiн мұғалiм сiздi шақыртып алса, өзара әңгiмеге баланы қатыстырмаңыздар.Үйге келген соң балаңыздың да пiкiрiн тыңдап барып, қателiктерiн жайлап түсiндiрiңiз;
Мектептен келе сала баланы отырғызып қойып, сабаққа дайындалтпаңыз. Олар 2-3 сағат ойнап, демалған жөн, түсте ұйықтап тынықсын. Бесiн мезгiлi – сабаққа әзiрленудiң сәттi кезi;
Бiр мезгiлде барлық сабаққа әзiрленудi талап етпеңiз. Әр сабаққа үзiлiс жасау арқылы әзiрленген дұрыс;
Сабаққа әзiрленiп жатқан баланың желкесiнен төнiп тұрмаңыз. Дөрекi сөйлемеңiз. Одан да көмектесiп, бiрлесiп дайындалыңыз;
“Егер сен сабақты орындамасаң” деп басталатын тәртiпке шақыру баланың жүйкесiне әсер етедi. Одан да өзiңiз кiрiсiп, жайлап жетектеп отырыңыз;
Күнде жарты сағат ештеңеге алаңдамай балаларыңызбен емiн-еркiн, жақын тартып, әңгiмелесiп тұрыңыз;
Балаңыздың көңiл-күйi нашар болса, басы ауырса, бiрден назар аударыңыз. Ол сабақтан зорығуы мүмкiн;
Егер балаңыз айтқаныңызды тыңдамайтын болса, онда ұстазымен, психолог маманымен, дәрiгермен кеңесiңiз;

Халық даналығында :
“Баланы 5-ке дейiн патшадай тәрбиеле,
15-ке дейiн еңбекке құлындай тәрбиеле,
15-тен кейiн ақылшың ретiнде ұста” деген керемет ұлағатты нақыл бар. Соны әрдайым басшылыққа алыңыз.



Құрметтi ата-ана !
Ciздерге тәрбие, оның iшiнде адамгершiлiк тәрбиесi туралы пiкiрлерiңiздi бiлуге арналған бiрнеше сұрақтар ұсынып отырмыз
Ержеде бастаған жоғары сыныпта оқитын балаларыңыздың тәрбиесiнде ең маңызды мәселе не деп ойлайсыз?
Қазiргi қоғамда жүрiп жатқан нарық экономикасы жағдайында сiздер отбасында өз балаңызды қандай құндылықтарға бағыттайсыз ? /материалдық игiлiктер, рухани игiлiктер, адамгершiлiк құндылықтар, мамандықты меңгеру мәселесi т.т./
Тәрбие, оның iшiнде адамгершiлiк тәрбиесiне байланысты сiздердiң, мектеп ұжымымен, оның iшiнде пән мұғалiмдерiмен, сынып жетекшiлерiмен қарым-қатынас байланысыңыз бар ма? Ол қандай?
Сiз өз балаңыздың болашағының қандай болуын армандайсыз?
Мектеп қазiргi кезде жоғары сынып оқушыларын қандай құндылықтарға бағдарлау керек және соған байланысты қандай тәрбие жұмысын жүргiзу керек деп есептейсiз?

Отбасы жағдайын зерттеуiнiң өзiндiк диагностикасы
Нұсқау: Сауалнама сұрағын оқыңыз. Егер сiз онымен келiссеңiз, бұл бланкiдегi нөмiрленген сұрақты дөңгелетiңiз. Егер келiспесеңiз, онда ол нөмiрдi сызып тастаңыз. Ал егер сұрақ қиын болса, онда оның тұсына сұрақ белгiсiн қойыңыз, бiрақ шын ниетiңiзбен жауап беруге тырысыңыз.

Мен жанұямдағы мүшелерiмнiң көбiне маған наразыланатынын бiлемiн.
Мен қандай әрекет жасасам да, бәрiбiр солай болып шықпайтынын сеземiн.
Мен көп нәрсенi iстеуге үлгермеймiн.
Жаняұмдағы келеңсiз жағдайға кейде тек мен ғана кiнәлi боп шығамын.
Мен өзiмдi жиi дәрменсiз сезiнемiн.
Мен үйде жиi ашуланамын.
Мен үйде өзiмдi ебдейсiз және икемсiз сезiнемiн.
Жанұямдағы кейбiр жандар менi парықсыз деп есептейдi.
Мен үйде бiр нәрсе үшiн ылғи алаңдаумен боламын.
Мен жиi өзiме деген жаняұмның сыншылдық көзқарастарын байқаймын.
Үйге бара жатқанда: “Мен жоқта бiрдеңе боп қалды ма?” - деп алаңдаумен боламын.
Үйде мен “әлi бiрсыпыра қыруар жұмыстарды бiтiру керек” деген оймен жүремiн.
Өзiмнiң ылғи артық екендiгiмдi сезiнемiн.
Үйдегi кейбiр жағдайларда мен өзiмдi дәрменсiз сезiнемiн.
Үйде маған ылғи өз-өзiмдi ұстауыма тура келедi.
Егер мен болмасам, менiң жоқтығымды ешкiм аңғармайтын сияқты.
Үйге бара жатып бiр нәрсенi iстеймiн деп ойлаймын, ал бiрақ үйге келiсiмен мүлде басқа iс iстеуге тура келедi.
Отбасымның жағдайын ойлай кетсем, уайымдай бастаймын.
Жанұямдағы кей жандар достары мен таныстарынан мен үшiн ыңғайсызданатын сияқты.
Бiр нәрсенi жақсы iстегiм келгенмен, ылғи да жаман боп шығады.
Жанұямдағы болып жатқан нәрселердiң көбi маған ұнамайды, бiрақ мен оны бiлдiртпеуге тырысамын.

Жауап беру парағы
Нөмiрленген сұрақтар
Ұпай жиынтығы
Шкал
ДМ

1 4 7 10 13 16 19

ӨКС
5

2 5 8 11 14 17 20

Б
5

3 6 9 12 15 18 21

Э-п
6

Барлығы

С
14


Д/м – диагностикалық мағына
ӨКС - өзiңдi кiнәлi сезiнуi.1
Б – беймазалық.2
Э-п- эмоционалды-психологиялық жағдайы және нервтi-психикалық күштену;3
1 Өз-өзiн кiнәлi сезiну – бостан босқа, қарадан-қарап, кез келген нәрсеге /бiр iс-әрекет iске аспаса/ өзiн кiнәлауы.
2 беймаза/ лану/ - мазасыз, тынышсыз, дамылсыз, тынымсыз адамдар.
3 эмоционалды-психологиялық жағдайы және нервтi-психикалық күштену – адамның iшкi жан дүниесiндегi психологиялық күйiнiш-сүйiнiш сезiмi.
Педагог-психолог кеңесi : Есiңiзде болсын! беймаза боп өмiр сүру адамды да, қоршаған жандарды да шаршатады.
Егер ата-аналар арасында өз-өздерiн кiнәлi сезiнетiндер болса, себебiн анықтауда консультацияға шақырып, өмiрдегi өзiнiң орнын таба бiлуiне көмектесiп, кеңес беру. Бұл жағдайда ескеретiн жайт: алғашқы консультация, адам өзi еркiмен, өзi қалаған уақытта өткiзу керек.

ОТА сауалнамасы (Отбасы тәрбиесiнiң анализi)
Бұл сауалнама отбасы тәрбиесiнiң түрi мен қалт кетушiлiк мiнезiн анықтайды. Бұны ашулы балалар және тәртiбi мен мiнезiнде ауытқу-шылықтары бар жеткiншектер отбасын зерттеуде қолдануға болады.
Сiздерге ұсынылып отырған сауалнамада балаларды тәрбиелеу жөнiнде кейбiр пiкiрлер бар. Олардың барлығы нөмiрленген. Дәл сондай нөмiрлердi сiз жауаптарға арналған беттен көресiз.
Сауалнамадағы пiкiрлердi рет-ретiмен оқыңыз. Сауалнамада берiлген пiкiрлермен келiссеңiз, жауаптарға арналған бетте осы пiкiрдiң нөмiрiн дөңгелектеп қойыңыз.
Егер де келiспесеңiз сызып қойыңыз, өзiнiздiң көзқарасыңызды жеткiзуге қиналсаңыз, жауаптарға арналған сұрақ беттегi нөмiрiнiң жанында сұрақ белгiсiн қойыңыз. Бұл сауалнамада дұрыс немесе бұрыс деген пiкiрлер жоқ. Сондықтан өз ойыңызша жауап берiңiз. Осы әрекетiңiз арқылы өзiңiзге және психологқа жәрдемдесесiз.
Асықпаңыз. Сәттiлiк тiлеймiз!
Нөмiрi ерекшеленiп белгiленген - 19, 39, 59, 79, 99 сұрақтарға ер адамдар жауап беруi тиiстi емес.

Мен өз ұлым /қызым/ үшiн барлығын iстеймiн.
Менiң көбiне ұлыммен /қызыммен/ айналысуға мәселен: ойнауға, сөйлесуге, бiр жерге бiрге баруға уақытым жетпейдi.
Өзге көптеген ата-аналардың өз балаларына рұқсат етiлмейтiн заттарды, маған ұлыма /қызыма/ рұқсат етуге тура келедi.
Мен ұлымның /қызымның/ қандай да бiр сұрақтарымен келгенiн ұнатпаймын. Өзi ойланып, өзi шешсе, жақсы болар едi.
Оның көптеген достарына қарағанда, бiздiң ұлымыздың /қызымыздың/ үйдегi атқаратын мiндеттерi көп.
Менiң ұлыма /қызыма/ үй шаруасы бойынша, бiрдеңе iстету өте қиын.
Ата-анасы дұрыс не бұрыс ойлайтыны жөнiнде, балалардың өз көзқарастары болғаны жақсы.
Менiң ұлым /қызым/ кешке үйге келгiсi келген уақытта келедi.
Егер ұлың /қызың/ адам болсын десең, оның бiр де бiр жаман iстерiн жазалаусыз қалдырма.
Егер мүмкiндiк болса, жазаламауға тырысамын.
Ұлымды /қызымды/ басқа уақытта жазалайтын iстерi үшiн көңiл-күйiм жақсы болған кезде кешiремiн.
Өз ұлымды /қызымды/ өз жұбайымнан да көбiрек жақсы көремiн.
Мен үлкен балалардан гөрi, кiшкентай балаларды көбiрек жақсы көремiн.
Егер менiң ұлым /қызым/ көпке дейiн қырсығып, не ренжiсе мен өзiмнiң iштей дұрыс iстемегенiме қынжыламын.
Қанша армандасақ та бiзде ұзақ уақыт бала болған жоқ.
Балалармен қарым-қатынас - негiзiнде шаршататын iс.
Менiң ұлымның /қызымның/ кейбiр мiнезi, қылығы менiң көңiлiмнен шықпайды /ұнамайды/.
Егер менiң жолдасым араласпаса, ұлымның тәрбиесi жақсы болар едi.
Ер адамдардың көбi әйел адамдарға қарағанда жеңiлтектеу.
Әйел адамдардың көбi ер адамдарға қарағанда жеңiлтектеу.
Менiң ұлым /қызым/ - өмiрiмнiң маңызы.
Көбiне ұлымның /қызымның/ қайда жүргенiн бiлмеймiн.
Ұлыма /қызыма/өзiнiң қалаған киiмдерiн әпертуге тырысамын, тiптi ол киiм қымбат болса да.
Менiң ұлым /қызым/ сөз ұқпайды. Оған бiр рет түсiндiргенше, өзiмнiң екi рет iстегенiм артық.
Менiң ұлыма өзiнен кiшi iнiлерiн қарайлап жүруге тура келедi.
Ұлыма /қызыма/ бiрдеңенi iстеудi тапсырып, содан соң шыдай алмай, өзiмнiң iстеуiме тура келедi.
Балаларға ата- аналарының кемшiлiктерiн атап отыруға еш уақытта рұқсат етпеу керек.
Менiң ұлым /қызым/ кiммен достасатынын өзi шешедi.
Балалар ата- аналарын тек жақсы көру ғана емес, сонымен қатар олардан қорқуы да керек.
Мен балама тым сирек ұрысамын.
Ұлыма /қызыма/ бiздiң көңiлiмiз ауытқып тұрады. Бiресе бiз тым қаталмыз, бiресе барлығын да рұқсат етемiз.
Жұбайымыз екеумiзге қарағанда, ұлым екеуiмiз бiр- бiрiмiздi жақсы ұғамыз.
Ұлымның /қызымның/ тым тез ересек болып бара жатқаны менi толғандырады.
Егер бала өзiн өзi жаман сезiне тұра /ауырып/ қасарысса, оның еркiне көну керек.
Менiң балам әлсiз және аурушаң болып өстi.
Егер менде бала болмаса, мен өмiрiмде көптеген нәтижегелерге жетушi едiм.
Менiң ұлымның /қызымның/ мiнезiнде кетпейтiн бiр мiн бар. /мен оларды жоюға тырыссам да/
Мен ұлымды /қызымды/ жазалағанда, жұбайымның маған тым қатал екендiгiмдi ескертiп, баласын жұбатуы жиi болып тұрады.
Әйелдерге қарағанда ерлер әйелдердiң көзiне шөп салуға әуес.
Еркектерге қарағанда әйелдер ерлердiң көзiне шөп салуға әуес.
Ұлыма /қызыма/ деген қамқорлық менiң көп уақытымды алады.
Маған ата-аналар жиналысын көп рет босатуға тура келедi.
Балама өзi қалаған нәрсесiн, қанша қымбат болса да әперуге тырысамын.
Мен ұлыммен /қызыммен/ ұзағырақ болсам, қатты шаршаймын.
Ұлым /қызым/ аса маңызды және қиын iстердi орындайын деп жатқанда, мен оған бiрнеше мәрте түсiндiруiме тура келедi.
Маңызды iстердi атқаруда менiң ұлыма /қызыма/ сенуге болады.
Ата-аналар өз балаларына үйрететiн ең бастысы- оларды тыңдау.
Менiң ұлым, темекi шеге ме жоқ па өзi бiледi.
Ата-ана балаға қанша қатал қараса, бала үшiн сол жақсы
Мен мiнезi жұмсақ адаммын.
Балама менiң тарапымнан бiр нәрселер қажет болса, менiң жақсы көңіiл күйiмде жүрген сәтiмдi таңдайды.
Ертең балам ер жеткен соң, мен оған керексiз болам - деп ойласам, менiң көңiл- күйiм бұзылады.
Балалар өскен сайын, ара- қатынасымыз күрделенедi.
Баланың жиi қасарысуы, ата- аналардың бұрыс көзқарасынан болады.
Ұлымның /қызымның/ денсаулығы жайында көп ойлаймын.
Егер балаларым жоқ болса, менiң денсаулығым қазiргiден гөрi жақсы болушы едi.
Қолданған шараларға қарамастан, ұлымның /қызымның/ кейбiр маңызды кемшiлiктерi жойылмай тұр.
Менiң ұлым /қызым/ жұбайымды ұната қоймайды.
Ер адамдар әйелдерге қарағанда басқа адамның жанын ешбiр түсiнбейдi.
Әйел адамдар ер адамдарға қарағанда басқа адамның жанын ешбiр түсiнбейдi.
Менiң ұлым /қызым/ үшiн өз өмiрiмдегi көптеген нәрселерден бас тарттым.
Баламның күнделiгiндегi екiлiк немесе ескертпелер жайлы бiлмеген күндерiм болды. Себебi күнделiгiн қарамаймын.
Мен өз ұлыма /қызыма/ ақшаны өзiмнен де көп жұмсаймын.
Мен ұлымның /қызымның/ бiр нәрсе сұрағанын жек көремiн. Оған не қажет екенiн өзiм де жақсы бiлемiн.
Менiң ұлымның /қызымның/ балалық шағы басқа достарына қарағанда қиындау.
Үйде менiң ұлым /қызым/ iстеуге қажеттi деген нәрсенi емес, өзi не iстегiсi келсе соны iстейдi.
Бала ата – анасын басқа адамдардан да көбiрек сыйлауы керек.
Менiң ұлым /қызым/ ақшасын қайда жұмсайтынын өзi бiледi.
Мен өз балама, басқа ата – аналарға қарағанда, қатал қараймын
Жазалаудан пайда аз.
Бiздiң жанұяның мүшелерiнiң ұлымызға /қызымызға/ қаталдығы бiркелкi емес. Бiреулерi еркелетсе, екiншiсi керсiнше өте қатал қарайды.
Менiң ұлым /қызым/ менен басқа ешкiмдi жақсы көрмесе екен деймiн.
Менiң ұлым /қызым/ кiшкентай күнiнде қазiргi күнге қарағанда көбiрек ұнайтын.
Ұлыма /қызыма/ қалай қарау керектiгiн жиi бiле қоймаймын.
Баламның денсаулығының нашарлығына байланысты, бала кезiнде оған көп нәрсенi рұқсат етуге тура келедi
Бала тәрбиесi – қиын әрi алғыссыз еңбек. Оларға барыңды бересiң – орнына ештеңе алмайсың.
Менiң ұлыммен /қызыммен/ қатынас жасауда жай сөз аз көмектеседi. Оған әсер ететiн- үнемi қатаң жазалаулар.
Менiң жұбайым баламды маған қарсы қоюға тырысады.
Жиi жағдайда ерлер әйелдерге қарағанда iс –әрекеттерiнiң, соңы неге апаратынын ойламай iстейдi.
Жиi жағдайда әйелдер ерлерге қарағанда iс – әрекеттерiн, соңы неге апаратынын ойламай iстейдi.
Менiң ұлымның /қызымның/ денсаулығы, халi туралы үнемi ойлап жүремiн.
Баланың күнделiгiнде қолымды бiрнеше апта үшiн қоюға да тура келедi.
Ұлым /қызым/ менiң тарапымнан өз қажетiн керегiн қайтсе де алады.
Маған тыныш, ұяң балалар көп ұнайды.
Менiң ұлым /қызым/ маған өте көп көмектеседi. /үйде, жұмыста/
Менiң ұлымның /қызымның/ үйде атқаратын мiндеттерi аз.
Бала ата-ананың айтып тұрғанының дұрыстығына күмән келтiрiп тұрса да олардың айтқанын iстеу керек.
Менiң балам үйден шыққанда, қайда кетiп бара жатқанын сирек айтады.
Жазалау құралы – белбеу болған жағдайлар болып тұрады.
Баламның мiнезiндегi көп кемшiлiктер есейе келе қояды.
Баламыз бiрдеңе бүлдiрсе шара қолданамыз. Ал бәрi тыныш болса оның мазасын алмаймыз.
Менiң ұлым маған ұл болмаса, ал мен өзiм жастау болсам, мен оны ұнатып қалушы едiм.
Кiшкентай баламен сөйлескен үлкен баламен сөйлескеннен гөрi қызықтырақ.
Баламның бойындағы кемшiлiктерi үшiн тек өзiм ғана кiнәлiмiн, себебi дұрыс тәрбие бере алмадым.
Тек бiздiң күш – жiгерiмiзбен ғана бiздiң ұлымыз /қызымыз/ тiрi қалды.
Баласы жоқ адамдарға жиi қызғанышпен қараймын.
Егер менiң ұлыма /қызыма/ еркiндiк берсе, ол сол жерде өзiне немесе қоршауындағы адамдарға кесiрiн тигiзедi.
Жиi жағдайда мен ұлыма бiрдеңе айтсам, бұл сөздi жұбайым әдейi бұрмалап керсiнше сөйлейдi.
Ер адамдар әйелдерге қарағанда өз басының қамын жиiрек ойлайды.
Әйелдер ер адамдарға қарағанда өз басының қамын жиiрек ойлайды.
Өзiмнен гөрi ұлыма /қызыма/ көп уақыт пен күш-жiгерiмдi жұмсаймын.
Ұлымның /қызымның/ iстерi туралы мен аз бiлемiн.
Ұлымның/ қызмның/ қалауы мен үшiн заң.
Балам кiшкене күнiнде менiмен ұйықтауды ұнататын.
Менiң ұлымның /қызымның/ асқазаны нашар.
Балаға ата-ана тек ер жеткенiнше ғана керек. Сосын ол ата-ананы есiне сирек алады.
Өз ұлым /қызым / үшiн мен қандай да болмасын iске барамын.
Ұлыма/ қызыма /менiң шамамнан да тыс көп көңiл бөлу керек.
Ұлым /қызым/ барлық қылығын кешiре салатындай маған сонша сүйкiмдi бола алады.
Менiң ұлым кешiрек, 30- дан асқасын үйленгендiгiн қалаймын.
Менiң ұлым /қызым/ қол- аяғы жиi мұздай болып тұрады.
Баланың көбi – кiшкентай эгойсттер. Олар өз ата-аналарының сезiмдерi мен денсаулықтары жайында мүлдем ойламайды.
Егер ұлыма /қызыма/ бар уақытым мен күшiмдi жұмсамасам - аяғы жамандыққа апаруы мүмкiн.
Егер де бәрi жақсы болса, мен өз ұлымның /қызымның/ iстерiне аз көңiл бөлемiн.
Балама жоқ деп айту мен үшiн қиынға соғады.
Қазiр балам менiң көмегiмдi қажет етпегенi жаныма батады.
Менiң ұлымның /қызымның/ денсаулығы басқа жасөспiрiмдердiң денсаулығына қарағанда нашар.
Көптеген балалардың ата-аналарына деген алғыс сезiмi жоқ.
Ұлым /қызым/ менiң жәрдемiмсiз ештеңе iстей алмайды.
Бос уақытының көбiн үйден тыс жерлерде өткiзедi.
Менiң ұлымның /қызымның/ ойын сауыққа уақыты өте көп бөлiнген.
Маған бұл дүниеде баламнан басқа ешкiмнiң керегi жоқ.
Менiң ұлымның /қызымның/ мiнезi тынышсыз.
Тұрмысты тым ерте құрдым деп жиi ойлаймын.
Осы уақытқа дейiнгi оқудағы, жұмыстағы жетiстiктерге балам тек менiң ұдайы көмегiмнiң арасында жеттi.
Ұлымның /қызымның/ iстерiмен көбiнесе жұбайым айналасатын.
Сабақтан кейiн менiң балам өзi ұнататын iстерiмен айналысады.
Ұлымды бiр қызбен жүргенiн көрсем, көңіл күйiм бұзылады.
Менiң ұлым /қызым/ жиi ауырады.
Жанұя менiң өмiрiме жәрдемдескенiнен гөрi, оны күрделендiре түседi.

Алынған сауалнаманы қорытындылау.
Бұл шкалаға жататын жауап нөмiрiн тiркеу бланкiсiнде жылдам санау үшiн бiр жолда орналасқан. Жауап бланкiсiндегi дөңгеленген нөмiрдiң санын анықтаңыз. Жауаптарды тiркеу бланкiсiнде тiк сызықтан кейiн, әрбiр шкалаға арналған Д/м көрсетiлген. Егер дөңгелектенген нөмiрдiң саны Д/м-ға жетiп немесе одан асып түссе, онда зерiттелiп отырған ата-ананың тәрбиедегi көрсетiлген ауытқушылық түрi орныққан деп есептеледi.
Жауап беру парағы
Жауап нөмiрi
шкала
ДМ

1 21 41 61 81
2 22 42 62 82
3 23 43 63 83
4 24 44 64 84
5 25 45 65 85
6 26 46 66 86
7 27 47 67 87
8 28 48 68 88
9 29 49 69 89
10 30 50 70 90
11 31 51 71 91
12 32 52 72 92
13 33 53 73 93
14 34 54 74 94
15 35 55 75 95
16 36 56 76 96
17 37 57 77 97
18 38 58 78 98
19 39 59 79 99
20 40 60 80 100
Г+
Г-
Қ+
Қ-
М+
М-
Т+
Т-
С+
С-
Н
АСК
ЖБҚ
АТС
БАҚ
АСД
ЖҚҚ
ДШ
АБЖТ
ЕҚҚ
7
8
6
4
4
4
4
3
4
4
5
6
4
4
6
7
4
4
4
4

101 107 113 119 125
102 108 114 120 126
103 109 115 121 127
104 110 116 122 128
105 111 117 123 129
106 112 118 124 130
Г+
Г-
У+
АСК
БАҚ
АСД





Аты-жөнiңiз________________________________________________
Балаңыздың аты-жөнi _____________________________________
Балаға кiмi боласыз: әкесi
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!