Материалдар / Атмосфералық қысым
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Атмосфералық қысым

Материал туралы қысқаша түсінік
қысым оның формуласы туралы
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
20 Қараша 2018
761
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады



Пәні: Физика Сынып: 7 Сабақтың тақырыбы: Атмосфералық қысымСабақтың мақсаты:а) Білімділік мақсаты: Атмосфералық қысымның пайда болу себебін, атмосфералық қысымның ашылу тарихын, Торричели тәжірибесін түсіндіру, оны өлшейтін құралмен таныстыру. ә) Дамытушылық мақсаты: Оқушылардың ойлау қабілетін дамыту, ой қорытуды пайдалана білуге, физикалық теориялардың, олардың элементтерінің, ұғымдардың модельдерін, заңдары қолдану, шекаралары туралы білімді қалыптастыру. Эксперименттер жүргізуге икемдерін дамыту.б) Тәрбиелік мақсаты: Оқушыларды танымдық және практикалық іс- әрекетте дұрыс әдіс-тәсіл жасауға үйрету. Еңбекке ынталылыққа және қиындықтарды жеңуде табандылыққа үйрету. Табиғатты сүюге, қорғауға тәрбиелеу.Сабақ түрі: Аралас, эксперименттікСабақ типі: жаңа тақырыпты меңгерту Сабақ әдісі: баяндау, сұрақ-жауап, зерттеу әдісі. Пәнаралықбайланыс:география,химия,биология,математика. Техникалықоқытуқұралдары: компьютер, мультимедиа. Құрал-жабдықтар: Колба, жалпақыдыс, пипетка, стакан ,слайдтар,видео. Демонстрациялықкөрсетілімдер:атмосфералыққысымның бар екендігіндәлелдейтінтәжірибелер. Сабақбарысы:І. Ұйымдастырукезеңі.Оқушылармен амандасу, түгелдеуОқу құралдарын тексеруІІ. «Ой қозғау» кезеңі. Үй тапсырмасы бойынша сұрақтар:
  • Қысым дегеніміз не?
  • Қатты дене қысымды қалай жеткізеді?
  • Сұйықтар мен газдар қысымды қалай жеткізеді?
  • Екі ыдыс берілген. Оның біреуіне су, екіншісіне керосин құйылған. Сұйықтың деңгейі бірдей. Ыдыс табанына түсетін қысым бірдей ме?
  • Қатынас ыдыстар туралы не білеміз?


  • ІІІ. «Көп біл» кезеңі. Жаңа сабақ

    Жер бетіне және Жер бетіндегі барлық денелерге атмосфераның түсіретін қысымы атмосфералық қысым деп аталады. 1 –тәжірибе. Су, шприц,стакан. Шприцты суы бар ыдысқа батырып, поршенді сумен жанасқанға дейін түсіредіде, сонан соң қайтадан жоғары қарай жылжытады. Сонда поршенмен ілесіп, су да жоғары көтеріле бастайды. Міне суды поршенмен ілестіре көтеретін атмосфералық қысымАтмосфералық қысымның бірлігі – 1 миллиметр сынап бағаны алынады. [1 мм.сын. бағ.]. 1 мм.сын. бағ.=133,3 Па Атмосфералық қысымды қалай өлшеу керектігін ең алғаш итальян ғалымы Э.Торричелли ойлап тапты. Бұл тәжірибеде бір ұшы бекітілген ұзындығы 1м-ге жуық шыны түтік қолданылды. Оны сынаппен толтырып саусақпен жауып, (сынап төгілмеу үшін) төңкеріп сынабы бар ыдысқа саламыз. Түтіктен саусақты алсақ, біраз сынап бөлігі ағып, жоғары жағында ауасыз кеңістік — “торичелли бостығы” пайда болады Сынап бағанының биіктігі үлкен болса атмосфералық қысым үлкен, ал биіктігі аз болса қысым да аз болады.Егер, Торричелли тәжірибесіндегі сынабы бар түтікшеге вертикаль шкала бекітсек атмосфералық қысымды өлшеу құралы — сынап барометрі (грек сөзі “барос” — ауырлық) пайда болады. Барометр-анероидХІХ ғасырдың ортасына дейін атмосфералық қысымды өлшеу үшін Э. Торричелли ойлап тапқан сұйық барометрлер (негізінен сынапты) қолданылды. 1844 ж. Л. Види жаңа сұйықсыз барометр жасап шығарды, ол барометр-анероид  деп аталды (“анерос” — грек сөзі — сұйықсыз). Сынапты барометрлермен салыстырғанда барометр-анероидтар аса берік, сенімді емес, өйткені ондағы серіппе мен мембранасы уақыт өтуімен өзінің серпімділігін өзгертеді. Дегенмен, ол әрі портативті және сұйығы жоқ, қолдануға ыңғайлы болғандықтан іс жүзінде жиі пайдаланады. Барометрлер метерологиялық зерттеулерде ең қажетті құралдар болып саналады, өйткені атмосфралық қысымды білу, жақын күндердегі ауа райын болжауға қажет.IV. Сабақты бекіту тапсырмалары“Біздің барлық біліміміздің тәжірибеден басталатыны сөзсіз” Иммануил Кант. 1. «Аз сөйле» кезеңі 24-жаттығу1.Стақанды суға батырып, оны судың ішінде төңкеріңдер. Одан соң оны жайлап судан шығарыңдар. Сонда стақанның жиегі судың ішінде тұрғанда неге оның ішіндегі су төгілмейді? Жауаптарыңды түсіндіріңдер.2. Стақанға жартылай су құйып, бетін бір парақ қағазбен жабыңдар. Қағазды қолмен басып тұрып, стақанды төңкеріңдер. Егер қолды қағаздан тартып алсақ, стақандағы су төгілмейді. Қағаз стақанның жиегіне жабысып қалғандай болады. Неліктен? Жауаптарыңды дәлелдеңдер.2. Практикалық жұмыс, есептер шығару.

    1) Теңіздің 10900 м болатын ең терең жеріндегі су қысымын есептеңдер. Теңіз суының тығыздығы 1030 кг/м3.2) 100 см2 ауданға 50 Н күш әрекет етеді. Қысымды анықтаңдар.3) Массасы 70 кг шкафты орнынан жылжыту үшін қандай күш жұмсау керек? Үйкеліс коэффициенті 0,3.



    3. Сөзжұмбақ1. Анероид қандай мағынаны білдіреді?(Сұйықсыз)2. Барос қандай мағынаны білдіреді?(ауырлық)3. Жердің бетін ауа қабатын не қоршап тұр?(атмосфера)4. Торричелли тәжірибесінде шынының ішінде не құяды?(сынап)5. Атмосфералық қысымды өлшеуге арналған құрылғы?(барометр)

    V. Сергіту сәті «Танымдылық»

    Ғалымдардың суретіне қарап, оларды тану, олардың есімін атау және қандай жаңалық ашқанын айту





    И. НьютонБүкіләлемдік тартылыс заңын тұжырымдаған ағылшын ғалымы

    Б. ПаскальСұйықтар мен газдардағы қысымды түсіндірген ғалым

    Г. ГалилейИнерция құбылысын ашқан итальяндық атақты ғалым

    Н. Коперник – Гелиоцентрлік жүйені жасаған ұлы поляк ғалымы

    Э. ТорричеллиАтмосфералық қысымды қалай өлшеу керектігін өлшеген итальян ғалымы

    4.«Терең ойла» кезеңі.

    Өлшем бірліктерін айналдыру1 мм.сын.бағ.=133,3 Па

    760 мм сын.бағ.=101308 Па750 мм сын.бағ.=99975 Па715 мм сын.бағ.=95309,5 Па

    266,6 Па=2 мм сын.бағ.1333 Па=10 мм сын.бағ.2666 Па=20 мм сын.бағ.VII. Сабақты қорытындылауРефлексия Не білдім? Не қиын болды?Не жеңіл болды?



    VII. Үйге тапсырма: §48, 24-жаттығу(1)Барометр туралы қосымша мәлімет жинауVIII. Бағалау














    Ю.А.Гагарин атындағы орта мектеп









    Ашық сабақ

    Тақырыбы: Атмосфералық қысым

    7 сынып





    Физика пәнінің мұғалімі:Избасарова Г











    2017-2018 оқу жылы

    Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
    Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
    Ресми байқаулар тізімі
    Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!