|
Пәні: Физика Сабақтың
мақсаты: Торричели тәжірибесін түсіндіру, оны өлшейтін құралмен таныстыру. ә) Дамытушылық
мақсаты: Оқушылардың ойлау қабілетін
дамыту, ой теориялардың, олардың элементтерінің, ұғымдардың модельдерін, заңдары қолдану, шекаралары туралы білімді қалыптастыру. Эксперименттер жүргізуге
икемдерін дамыту. ынталылыққа және қиындықтарды жеңуде табандылыққа үйрету. Табиғатты сүюге, қорғауға тәрбиелеу. Сабақ
түрі: Аралас,
эксперименттік Оқушылармен амандасу,
түгелдеу
ІІІ. «Көп біл» кезеңі. Жаңа сабақ Жер бетіне және Жер бетіндегі барлық денелерге атмосфераның түсіретін қысымы атмосфералық қысым деп аталады. 1 –тәжірибе. Су, шприц,стакан.
Шприцты суы бар ыдысқа батырып, поршенді сумен жанасқанға дейін
түсіредіде, сонан соң қайтадан жоғары қарай жылжытады. Сонда
поршенмен ілесіп, су да жоғары көтеріле бастайды.
Барометр-анероид ХІХ ғасырдың ортасына дейін атмосфералық қысымды өлшеу үшін Э. Торричелли ойлап тапқан сұйық барометрлер (негізінен сынапты) қолданылды. 1844 ж. Л. Види жаңа сұйықсыз барометр жасап шығарды, ол барометр-анероид деп аталды (“анерос” — грек сөзі — сұйықсыз). Сынапты барометрлермен салыстырғанда барометр-анероидтар аса берік, сенімді емес, өйткені ондағы серіппе мен мембранасы уақыт өтуімен өзінің серпімділігін өзгертеді. Дегенмен, ол әрі портативті және сұйығы жоқ, қолдануға ыңғайлы болғандықтан іс жүзінде жиі пайдаланады. Барометрлер метерологиялық зерттеулерде ең қажетті құралдар болып саналады, өйткені атмосфралық қысымды білу, жақын күндердегі ауа райын болжауға қажет. IV. Сабақты бекіту тапсырмалары “Біздің барлық біліміміздің
тәжірибеден басталатыны сөзсіз” 1. «Аз сөйле» кезеңі 24-жаттығу 1.Стақанды суға батырып, оны судың ішінде төңкеріңдер. Одан соң оны жайлап судан шығарыңдар. Сонда стақанның жиегі судың ішінде тұрғанда неге оның ішіндегі су төгілмейді? Жауаптарыңды түсіндіріңдер. 2. Стақанға жартылай су құйып, бетін бір парақ қағазбен жабыңдар. Қағазды қолмен басып тұрып, стақанды төңкеріңдер. Егер қолды қағаздан тартып алсақ, стақандағы су төгілмейді. Қағаз стақанның жиегіне жабысып қалғандай болады. Неліктен? Жауаптарыңды дәлелдеңдер.
1) Теңіздің 10900 м болатын ең терең жеріндегі су қысымын есептеңдер. Теңіз суының тығыздығы 1030 кг/м3. 2) 100 см2 ауданға 50 Н күш әрекет етеді. Қысымды анықтаңдар. 3) Массасы 70 кг шкафты орнынан жылжыту үшін қандай күш жұмсау керек? Үйкеліс коэффициенті 0,3. 3. Сөзжұмбақ 1. Анероид қандай
мағынаны білдіреді?(Сұйықсыз)
V. Сергіту сәті «Танымдылық»
Ғалымдардың суретіне қарап, оларды тану, олардың есімін атау және қандай жаңалық ашқанын айту
И. Ньютон – Бүкіләлемдік тартылыс заңын тұжырымдаған ағылшын ғалымы
Б. Паскаль – Сұйықтар мен газдардағы қысымды түсіндірген ғалым
Г. Галилей – Инерция құбылысын ашқан итальяндық атақты ғалым
Н. Коперник – Гелиоцентрлік жүйені жасаған ұлы поляк ғалымы
Э. Торричелли – Атмосфералық қысымды қалай өлшеу керектігін өлшеген итальян ғалымы 4.«Терең ойла» кезеңі. Өлшем бірліктерін айналдыру 1 мм.сын.бағ.=133,3 Па
760 мм сын.бағ.=101308 Па 750 мм сын.бағ.=99975 Па 715 мм сын.бағ.=95309,5 Па
266,6 Па=2 мм сын.бағ. 1333 Па=10 мм сын.бағ. 2666 Па=20 мм сын.бағ.
Рефлексия Не білдім? Не қиын болды? Не жеңіл болды?
VII. Үйге тапсырма: §48, 24-жаттығу(1)Барометр туралы қосымша мәлімет жинау VIII.
Бағалау |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ю.А.Гагарин атындағы орта мектеп
Ашық сабақ
Тақырыбы: Атмосфералық қысым
7 сынып
Физика пәнінің мұғалімі:Избасарова Г
2017-2018 оқу жылы
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Атмосфералық қысым
Атмосфералық қысым
|
Пәні: Физика Сабақтың
мақсаты: Торричели тәжірибесін түсіндіру, оны өлшейтін құралмен таныстыру. ә) Дамытушылық
мақсаты: Оқушылардың ойлау қабілетін
дамыту, ой теориялардың, олардың элементтерінің, ұғымдардың модельдерін, заңдары қолдану, шекаралары туралы білімді қалыптастыру. Эксперименттер жүргізуге
икемдерін дамыту. ынталылыққа және қиындықтарды жеңуде табандылыққа үйрету. Табиғатты сүюге, қорғауға тәрбиелеу. Сабақ
түрі: Аралас,
эксперименттік Оқушылармен амандасу,
түгелдеу
ІІІ. «Көп біл» кезеңі. Жаңа сабақ Жер бетіне және Жер бетіндегі барлық денелерге атмосфераның түсіретін қысымы атмосфералық қысым деп аталады. 1 –тәжірибе. Су, шприц,стакан.
Шприцты суы бар ыдысқа батырып, поршенді сумен жанасқанға дейін
түсіредіде, сонан соң қайтадан жоғары қарай жылжытады. Сонда
поршенмен ілесіп, су да жоғары көтеріле бастайды.
Барометр-анероид ХІХ ғасырдың ортасына дейін атмосфералық қысымды өлшеу үшін Э. Торричелли ойлап тапқан сұйық барометрлер (негізінен сынапты) қолданылды. 1844 ж. Л. Види жаңа сұйықсыз барометр жасап шығарды, ол барометр-анероид деп аталды (“анерос” — грек сөзі — сұйықсыз). Сынапты барометрлермен салыстырғанда барометр-анероидтар аса берік, сенімді емес, өйткені ондағы серіппе мен мембранасы уақыт өтуімен өзінің серпімділігін өзгертеді. Дегенмен, ол әрі портативті және сұйығы жоқ, қолдануға ыңғайлы болғандықтан іс жүзінде жиі пайдаланады. Барометрлер метерологиялық зерттеулерде ең қажетті құралдар болып саналады, өйткені атмосфралық қысымды білу, жақын күндердегі ауа райын болжауға қажет. IV. Сабақты бекіту тапсырмалары “Біздің барлық біліміміздің
тәжірибеден басталатыны сөзсіз” 1. «Аз сөйле» кезеңі 24-жаттығу 1.Стақанды суға батырып, оны судың ішінде төңкеріңдер. Одан соң оны жайлап судан шығарыңдар. Сонда стақанның жиегі судың ішінде тұрғанда неге оның ішіндегі су төгілмейді? Жауаптарыңды түсіндіріңдер. 2. Стақанға жартылай су құйып, бетін бір парақ қағазбен жабыңдар. Қағазды қолмен басып тұрып, стақанды төңкеріңдер. Егер қолды қағаздан тартып алсақ, стақандағы су төгілмейді. Қағаз стақанның жиегіне жабысып қалғандай болады. Неліктен? Жауаптарыңды дәлелдеңдер.
1) Теңіздің 10900 м болатын ең терең жеріндегі су қысымын есептеңдер. Теңіз суының тығыздығы 1030 кг/м3. 2) 100 см2 ауданға 50 Н күш әрекет етеді. Қысымды анықтаңдар. 3) Массасы 70 кг шкафты орнынан жылжыту үшін қандай күш жұмсау керек? Үйкеліс коэффициенті 0,3. 3. Сөзжұмбақ 1. Анероид қандай
мағынаны білдіреді?(Сұйықсыз)
V. Сергіту сәті «Танымдылық»
Ғалымдардың суретіне қарап, оларды тану, олардың есімін атау және қандай жаңалық ашқанын айту
И. Ньютон – Бүкіләлемдік тартылыс заңын тұжырымдаған ағылшын ғалымы
Б. Паскаль – Сұйықтар мен газдардағы қысымды түсіндірген ғалым
Г. Галилей – Инерция құбылысын ашқан итальяндық атақты ғалым
Н. Коперник – Гелиоцентрлік жүйені жасаған ұлы поляк ғалымы
Э. Торричелли – Атмосфералық қысымды қалай өлшеу керектігін өлшеген итальян ғалымы 4.«Терең ойла» кезеңі. Өлшем бірліктерін айналдыру 1 мм.сын.бағ.=133,3 Па
760 мм сын.бағ.=101308 Па 750 мм сын.бағ.=99975 Па 715 мм сын.бағ.=95309,5 Па
266,6 Па=2 мм сын.бағ. 1333 Па=10 мм сын.бағ. 2666 Па=20 мм сын.бағ.
Рефлексия Не білдім? Не қиын болды? Не жеңіл болды?
VII. Үйге тапсырма: §48, 24-жаттығу(1)Барометр туралы қосымша мәлімет жинау VIII.
Бағалау |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ю.А.Гагарин атындағы орта мектеп
Ашық сабақ
Тақырыбы: Атмосфералық қысым
7 сынып
Физика пәнінің мұғалімі:Избасарова Г
2017-2018 оқу жылы
шағым қалдыра аласыз














