Материалдар / авторлық бағдарлама "Есеп шығарып үйренейік!"
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

авторлық бағдарлама "Есеп шығарып үйренейік!"

Материал туралы қысқаша түсінік
Бағдарлама сабақтан тыс, оқушылардың математикалық сауаттылығын қалыптастыруға бағытталған қосымша факультативтік курс ретінде ұсынылып отыр. Бағдарламаның міндеттерін іске асыру үшін дәріс, есептер құрастыру, оларды шығару практикумы, семинар, сайыс, білім байқаулары, ғылыми конференция түрінде 8,9 сыныптарда оқыту ұсынылады. Арнайы курс аптасына бір рет, жылына 34 сағат өткізуге есептелген.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
25 Қырқүйек 2018
741
7 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады



































Ақмола облысы Зеренді ауданыҚарлыкөл негізгі мектебі



(оқушылардың математикалық сауаттылығын қалыптастыруға бағытталған 8-9 сыныптарға арналған арнайы курс бағдарламасы. )



2017 жыл



































Есеп шығаруға үйренейік арнайы курс бағдарламасына РецензияБағдарлама авторы: Қарлыкөл негізгі мектебініңматематика және информатика пән мұғаліміЖетписова Бахытгүл Сабыровна Арнайы курс мемлекеттік стандартқа сай, жалпы білім беретін мектептің оқу бағдарламасы негізінде жасалған. Курс тақырыбы өзекті болып табылады, өйткені оқушының пән бойынша білім, білік, дағдыларының дамуына бағытталған практикалық жағы басым. Курсты меңгеру барысында оқушылардың математикалық сауаттылығы қалыптасады: бағалайды, түсінеді, жинақтайды, талдайды, қолданады. Курстың мақсаты мен міндеттері пәннің мазмұнына сай. Оның құрылымы оқушылардың коммуникативті құзіреттілігін дамытуға бағытталған оқытудың белсенді әдіс-тәсілдерін қамтиды. Бағдарламаны жалпы білім беретін мектептердің 8-9 сыныптарында факультативті курс ретінде жүргізу үшін бекіту ұсынылды. Зеренді аудандық білім бөлімі әдістемелік кабинетінің басшысы: Сүлейменова С.Ш. Әдіскер: Аубакирова К.А.

Түсінік хат Қазіргі білім саласында болып жатқан өзгерістердің басты мақсаты – ой-өрісі жаңашыл, шығармашылық деңгейде қызмет атқара алатын, дүниетанымы қалыптасқан, кез елген іске икемді тұлға даярлау. Бүгінгі талап оқушыға білім берумен бірге білікті түрде қолдана алуына, оны дағдыға жеткізіп қана қоймай, баланың ақыл-ойын, қабілетін дамытуға, әрекет нәтижесінде белгілі тұжырым жасай алуға негізделеді. Сондықтан да оқушыларды математикалық есептерді шығаруға үйрету, оларды түрлі тиімді әдіс-тәсілдерді қолдануға дағдыландыру сапалы түрде жүргізілген практикалық сабақтардың маңызы зор. Берілген тапсырманы түсініп оқып, белгілі -белгісіз жағдайларды анықтап алу, есептің сұрағы мен шартын зерделеп, өзінің іс-әрекетін жоспарлап барып, іске кірісуге үйрету сабақта көп уақыт талап етері сөзсіз. Бағдарлама сабақтан тыс, оқушылардың математикалық сауаттылығын қалыптастыруға бағытталған қосымша факультативтік курс ретінде ұсынылып отыр. Бағдарламаның міндеттерін іске асыру үшін дәріс, есептер құрастыру, оларды шығару практикумы, семинар, сайыс, білім байқаулары, ғылыми конференция түрінде 8,9 сыныптарда оқыту ұсынылады. Арнайы курс аптасына бір рет, жылына 34 сағат өткізуге есептелген.



































































Курстың мақсаты: Негізгі мектеп түлектерінің математикалық сауаттылығын қалыптастырып, алған білімдерін тиімді қолдануға үйрету.Міндеттері:
  • Математикалық білімдерін пысықтау;
  • Математикалық есептердің түрлерін ажыратып, шығару жолдарын өз беттерінше таңдауға үйрету;
  • Түрлі математикалық формулаларды есеп шығаруға орынды қолдануға үйрету;
  • Есеп шығарудың тиімді тәсілдерін меңгерту;
  • Логикалық, аналитикалық ойлау қабілеттерін дамыту, салыстыру, синтездеу, сараптау, жүйелеу дағдыларын қалыптастыру;
  • Оқушылардың коммуникативтік мәдениетін қалыптастыру.
Күтілетін нәтиже:
  • Оқушылардың математикалық сауаттылығы қалыптасады;
  • Оқушылар математикалық есептерді өз бетінше зерделеп, шығару жолын таңдап, жоспарлап, тиісті формулаларды, тиімді тәсілді таңдап, шығаруға үйренеді.


Бағдарламаның мазмұны

Бағдарлама білім беру стандартына сәйкес 5-9 сыныптардағы математиканың базалық курсына негізделген.Курс мына тақырыптарды қамтиды:
  • Математикалық есеп деген не? Есептің құрамдас бөліктері. (4 сағ.) Бұл тақырып курсқа кіріспе ретінде басталады, одан әрі есептің шарты мен талабы, қысқаша, схема түрінде жазылуы түсіндірілетін дәріс пен практиканы қамтиды.
  • Математикалық есептің шешуінің құрылымы(4сағ.) тақырыбында есепті шешу процесі қалай жүзеге асатыны көрсетіліп, шешу жолдарын іздеу жаттығулары орындалады.
  • Математикалық есептердің түрлері.(2сағ.) Бұл тақырыпта есептердің түрлері, стандартты, стандартты емес есептер қарастырылады.
  • Есеп шығару әдістері (8сағ.) тақырыбы түрлі есептердің тиімді тәсілдері қарастырылады. Есептеуге арналған тапсырмаларды орындаудың тиімді әдістері, теңдеулер мен теңдеулер жүйесін шешу жолдары, теңсіздіктер мен теңсіздіктер жүйесін шешу жолдары, мәтіндік есептерді шығару жолдары көрсетіліп, практикалық сабақтар іске асады.
  • Логикалық есептер және оларды шешудің жолдары.(6сағ.) Бұл тақырыпта оқушылар түрлі логикалық есептер мен олардың шығару жолдарын табуға үйренеді. Сонымен қатар олимпиадалық есептерді шығару жолдары қарастырылады.
  • Тест тапсырмаларын орындаудың тиімді әдістері.(6сағ.) Мұнда оқушыларға білім тексеру үшін қолданылатын түрлі тест тапсырмаларын орындаудың оңтайлы әдістерін үйретуге болады.
  • Есептеудің оңай жолдары(4сағ.) қорытынды тақырып болып табылады. Мұнда оқушылар есептеудің өздері іздеп, жинақтаған тиімді, жеңіл жолдарын жоба ретінде ұсына алатын тұсаукесерлер жасап, қорғайтын болады.










Нормативтік бөлім
ТақырыпСағат саныӨткізу түріКүтілетін нәтиже




барлығытеорияпрактика





Математикалық есеп деген не?Құрамдас бөліктері, түрлері
1Кіріспе11

дәрісМатематикалық есептер туралы жалпы түсініктерін жинақтайды.
2Есептің құрамдас бөліктері312Дәріс практикаЕсепті талдауға, қысқаша, схемалық түрде жазуға үйренеді.
3Математикалық есептерді шешу процесінің құрылымы4

4

практика
Есептердің шешімдерін дұрыс рәсімдеу дағдысы қалыптаса ды.
4Математикалық есептердің түрлері22

дәрісОқушылар математикалық есептердің түрлерін ажырата алады.


Есеп шығару әдістері (8 сағат)





5


Есептеуге арналған тапсырмаларды орындаудың тиімді әдістері




2








2




практика
Ондық бөлшек, жай бөлшектермен берілген өрнектердің мәнін жылдам есептеу дағдысы дамиды.




6
Теңдеулер мен теңдеулер жүйесін шешу жолдары

2




2


практика
Теңдеулер мен теңделер жүйесін тиімді әдіспен шеше алады.




7
Теңсіздіктер мен теңсіздіктер жүйесін шешу жолдары



2










2


практика

Теңсіздіктер мен теңсіздіктер жүйесін түрлі әдістермен шеше алады.




8

Мәтіндік есептерді шығару жолдары

2













2





практика



Мәтіндік есептерді талқылап, теңдеу құру арқылы шығару жолдарын меңгереді.


Логикалық есептер және оларды шешудің жолдары.(6сағ.)
9Логикалық есептер шығарудың тиімді жолдары

3




3


практика
Логикалық есептерді талдай алады, жауаптарын дәлелдей алады.
10Олимпиадалық есептерді шығару жолдары

3




3


практика
Олимпиадалық есептерді шешудің тиімді, оңай жолдарын таба біледі.


Тест тапсырмаларын орындаудың тиімді әдістері.(6сағ.)
11Ашық тесттерді орындаудың жолдары2

2практикаАшық тесттерді ажыратады, шығару дағдысы дамиды.
12Жабық тесттерді орындаудың жолдары2

2 практикаЖабық тесттерді ажыратады, шығара алады.
13Бірнеше жауаптары бар тесттерді орындау жолдары

2




2


практика
Тесттің бірнеше жауабын түгел табуға табуға үйренеді.



Есептеудің оңай жолдары(4сағ.)
14Есептеудің оңай жолдары3

3Жоба қорғауЕсеп шығарудың оңай жолдарын іздеп, жинақтайды, өз жобаларын қорғайды.
15Қорытынды сабақ11

сынақОй түйіндейді, рефлексия жасайды.


Барлығы:

34529





















































Курс бойынша оқушы білімін бағалау түрі:Курсты оқыту аяқталғаннан кейін оқыту нәтижесі мақсат-міндеттеріне сәйкес болуы керек. Берілген курс бағдарламасында қарастырылған тақырыптар бойынша оқушылардың білімі, біліктілігі мен дағдылары бағаланады. Әр сабақтың соңында рефлексия жасалып, оқушылардың тақырыпты меңгеру деңгейі анықталып отырылады.Ақырғы нәтиже:
  • Оқушы анықтамалығы
  • Жоба қорғау
Оқыту нәтижесі сынақ жүйесімен бағаланады.



Арнайы курс өткен оқу жылында мектептің әдістемелік бірлестігінде қаралып, 8 сыныпта факультативтік курс ретінде жүргізуге ұсынылды. Оқушылар арнайы курсқа қатысып, пәнге деген қызығушылық танытты, білім сапасының жоғарылауына пайдасы болды.



Қолданылған әдебиеттер тізімі:

  • Как научиться решать задачи. Л.М.Фридман, Е.Н. Турецкий (Книга для учащихся старших классов средней школы) Москва, Просвещение 1989
  • Учимся рассуждать и доказывать. И.Л.Никольская, Е.Е. Семенов (книга для учащихся 6-10 классов средней школы) Москва, Просвещение 1989
  • Логикалық математика және ой дамыту. Тердікбай Күшай (5-7 сынып оқу-әдістемелік құрал)
  • БАСТАУ Республикалық математикалық турнир «Дарын» Астана 2015 жыл
  • Әдістемелік журналдар: «Математика, логика және информатика», «Алгорифм», «Математика Қазақстан мектептерінде»






Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!