Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация жариялап
2 млн. ₸ табыс табыңыз!
0 / 1
Материалға шағымдану
Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Түсінікті
2024-2025 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
Жүктеп алғыңыз келеді ме?
Авторлық бағдарлама "Практикалық жұмыстар мен тесттер жинағы"
Материал туралы қысқаша түсінік
Бұл материалда органикалық химия бөлімі бойынша практикалық жұмыстар мен тесттер құрастырылған.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады.
Толығырақ
17 Желтоқсан 2017
1364
6 рет жүктелген
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Ақтөбе облыстық ғылыми – тәжірибелік орталық
ПРАКТИКАЛЫҚ ЖҰМЫСТАР МЕН ТЕСТ ЖИНАҒЫ(Органикалық химия бөлімі бойынша)Тамбаева К.Қ.№60 жалпы білім беретін орта мектеп
Облыстық ғылыми-тәжірибелік орталығының ғылыми-тәжірибелік кеңесінде ұсынылған
Құрастырушы автор : Тамбаева К.Қ. - Ақтөбе көлік, коммуникация және жаңа технологиялар колледжінің химия пәнінің оқытушысы
Пікір берушілер:
1. Жұбандықова М.К.– Ақтөбе облыстық ғылыми-тәжірибелік орталықтың «Техникалық және кәсіптік білім» бөлімінің әдіскері, «Психология» мамандығы бойынша әлеуметтік ғылымдар магистрі. 2.Г.Е.Нурмаханова - Қ.Жұбанов атындағы Ақтөбе өңірлік мемлекеттік университетінің педагогика ғылымдарының кандидаты.
Бұл әдістемелік құрал мектеп оқушыларына, колледж, лицей студенттеріне және жалпы білім беретін оқу орнының мұғалімдеріне арналған. Орта кәсіптік білім беру жүйесі бойынша бөлінген сағат есебіне арналып, жинақталып, таңдалып, арнаулы орта оқу орынына арналған жинақ ретінде қабылданады.
КіріспеПәннің мақсаты: Органикалық химия пәнінің негізгі мақсаты – осы пәннен дәріс курсын толықтыра отырып, студенттердің тәжірибелік іс-дағдыларын игеруіне көмектесу, органикалық заттарды синтездеудің мүмкіндіктері, олардың құрылысын анықтау, реакциялардың механизмі, органикалық заттардың жалпы айналу заңдылықтары, олардың қасиеттері мен қолданулары жөнінде керекті білімдермен толықтыру. Органикалық химия ғылым ретінде, ең алдымен заттар және олардың айналуы кезіңдегі процестермен тығыз байланыста болады. Пәннің мазмұны: Органикалық химия табиғаттағы заттардың алуан түрлілігін танып білуге, органикалық дүниенің бірлігін айқындауға, табиғаттағы заттардың өзгеру процестері, олардың өздеріне тән заңдар бойынша өтетіндігін, тіршілік құбылысының негізінде табиғаттан тыс күштер емес, атом және молекулаларда жүретін толығынан материалды процестер жататындығын түсінуге мүмкіндік береді. Оқу пәні жүйесінде химиялық құрылыс теориясы ғана емес, сонымен бірге молекулалардың кеңістіктік құрылысы және химиялық байланыстардың электрондық табиғаты да дәлелді тұрғыдан оқытылады. Органикалық химия практикумының мақсаты студенттерді негізгі органикалық заттармен, олардың физикалық және химиялық қасиеттерімен, алыну жолдарымен таныстыру. Бұл оқу-әдістемелік құрал органикалық қосылыстардың барлық негізгі кластарын қамтиды. Барлық тақырыптарда өткен материалды бекіту үшін бақылау тапсырмалары мен сұрақтары берілген.Органикалық химия зертханасында жұмыс істеудің жалпы ережелеріСтудент зертханалық жұмысты жасаудың алдында келесі ережелерді орындауы тиіс: 1. Алдымен студент оқулықтан зертханалық жұмысқа қажетті тарауларды, дәріс конспектісін оқып және зертханалық жұмыстың мазмұнымен танысады. 2. Тәжірибеге қажетті ыдыстардың, реактивтердің, құрал- жабдықтардың тазалығын тексермей жұмысты бастамайды. 3. Тәжірибені жасағанда оқулықта көрсетілген жұмыс ретін сақтап, жұмысқа қажетті заттардың дәл мөлшерін алуы тиіс. 4. Тәжірибе кезінде зертханада орынсыз қозғалыс жасап, сыртқы киіммен тұруға болмайды. 5. Жанғыш және қауіпті заттармен жұмыс жасағанда сақтық шараларын мұқият орындауы қажет. 6. Тәжірибе кезінде байқалатын құбылыстарды зер салып бақылап, өзгерістерді арнаулы дәптерге жазып отыруы керек. 7. Зертханада тамақ ішуге, темекі тартуға болмайды. 8. Зертханалық жұмыс біткеннен кейін әрбір студент жұмыс орнын, қолданған ыдыстарды жуып, тазалауы қажет.Тез тұтанатын заттармен жұмыс істеуТез тұтанатын эфир, спирт, сіркеэтил эфирі, бензол, газ және т.б. заттармен жұмыс жасар алдында келесі сақтық ережелерді білуі керек: 1. Тез тұтанатын заттарды құйғанда немесе өлшегенде оларды оттан алыс ұстау; 2. Тез тұтанатын заттарды баяу, жалыннан алыс қыздыру; 3. Тез тұтанатын немесе ұшқыш заттарды жалыннан, электр плиткасы тұрған жерден алыс ұстау керекҚопарылғыш және күйдіргіш заттармен жұмыс істеу Органикалық химияның зертханалық жұмыстарында металл натрий, күйдіргіш сілтілер, концентрлі қышқылдар, қопарылғыш заттар қолданылады. Осы заттармен жұмыс жасағанда сақтық ережелерін білу керек: 1. Металл натриймен, калиймен жұмыс кезінде көзге көзілдірік кию қажет;2. Металл натрий, калийді қолмен ұстауға, сулы орынға немесе қалдық заттар салынатын ыдысқа тастауға болмайды; 3. Күкірт қышқылын сұйылту үшін суға күкірт қышқылын құяды; 4. Қышқыл немесе сілті қосылған қоспаның аузын қолмен басып тұрып немесе ашып қойып, қатты шайқауға болмайды.Уландырғыш заттармен жұмыс істеуБром, хлор, азот оксидтері, ацетилен, анилин және т.б.заттар жасалынатын тәжірибелерді тартпа шкафта жасайдыЖазатайым жағдайларда көрсетілетін алғашқы медициналық көмек1. Күйген кезде көрсетілетін алғашқы көмек: - Термиялық күйген кезде күйген жерді калий перманганатының ерітіндісімен немесе этил спиртінің ерітіндісімен жуып, күйікке жағатын майды жағып, үстіне мақта қойып, дәрігерге жіберу керек; - Қышқылмен күйген кезде бірден күйген жерді сумен жуып, 1%-тік сода ерітіндісіне батырылған мақта қою керек; - Сілтімен күйген кезде бірден күйген жерді сумен жуып, 1%-тік сірке қышқылының ерітіндісіне батырылған мақта қою керек; - Броммен күйген кезде күйген жерді 1%-тік сода ерітіндісімен бромның қызғылт түсі кеткенше сүртіп, содан кейін күйген жерге 5%-тік мочевина ерітіндісіне батырылған мақта қою керек; - Сұйық фенолмен күйген кезде күйген жердің терісін глицеринмен сүртіп, содан кейін сумен жуып, глицеринге батырылған мақта қою керек; - Көзге қышқыл тиген кезде сумен тиянақты жуып, содан кейін, 2%- тік натрий бикарбонатының ерітіндісімен шаю керек; - Көзге сілті тиген кезде сумен тиянақты жуып, содан кейін, 2%-тік бор қышқылының ерітіндісімен шаю керек. 2. Егер тәжірибе кезінде әр түрлі (анилин, фенилгидразин, нитро- ароматты қосылыстар және т.б.) уландырғыш заттармен адам уланса, бірден таза ауаға шығарып дем алдырады. 3. Қолды шынымен кесіп алған жағдайда, жараға 3%-тік йодтың спирттегі ерітіндісін жағу керек. Егер қан тоқтамаса, онда жараға 10%-тік темір(111) хлоридінің ерітіндісіне батырылған мақта қойып, дәрігерге жеткізу керек. 4. Егер тәжірибе кезінде сынауықтағы немесе колбадағы заттар жана бастаса, тез ыдыстың аузын асбестпен немесе су орамалмен жабады, жану күшті болса, онда әрбір зертханада болатын құммен, жамылғымен өшіреді.
1-Практикалық жұмысКөмірсутектер және оның галогентуындыМолекулаларының моделін (үлгісін) дайындау Пластиленнен немесе «Молекула құруға арналған атомдар модельдері» жиынтығы бөлшектерінен келесі атомдар модельдерін дайындаңдар: а) Метан молекуласының моделі. Бір түсті пластилиннен өлшемдері бірдей кішкене шарлар (сутек атомдары), ал екінші түсті пластилиннен диаметрі алдыңғылардан 1,5 есе үлкен шар (көміртек атомы) дайындандар.Бұл көміртек пен сутек атомдарының өлшемдік қатынастарын дұрыс көрсетеді. «Көміртекті» шардың бетіне бірдей қашықтықта болатын төрт нүктені белгілеңдер. «Молекула құруға арналған атомдар модельдерінің жиынтығындағы» көміртекті шарда саңылаулар ба.Белгіленгеннүктелеге стеженьдеді (сіріңкелерді)кіргізіңдер және солардың көмегімен сутекті шарларын біріктіріңдер.Шарлары стерженьдер (валенттік байланыстар) арқылы байланысқан атомдарды көрсететін метанның шарстерженьді моделін алдық; ә) Пропан молекуласының моделі.Пропан молекуласын дайындауға метан молекуласының моделін пайдаланамыз.Қосымша бірдей қашықтықта орналасқан белгіленген төрт нүктелері бар екі көміртек жарлар және төрт сутек шар дайындаңдар.Метан молекуласының моделінен бір сутек шарды алып тастап,оның орнына көміртек атомдарының арасындағы бұрыш шамамен 109° болатындай етіп көміртек шарды орналастырыңдар.Екінші көміртек атоммен стерженьнің көмегімен бұрышы 109° болатындай етіп үшінші көміртек шарды біріктіріңдер.Көміртек атомдар беттеріндегі белгіленген нүктелермен стерженьдер арқылы сутек шарларды біріктіріңдер.Сонымен біз пропан молекуласының моделін алдық; б) 1-хлорпропан молекуласының моделі.Көміртек және сутек шарларынан түсі өзгеше және сутек шардан диаметрі екі есе үлкен болатын шар дайындандар.Бірінші көміртек шарынан бір сутек шарын алып тастап,оның орнына басқа түстегі (хлор атомы) шарын кіргізіңдер. Метан молекуласының құрылысы
2- Практикалық жұмысОрганикалық заттың сапалық құрамын анықтауОрганикалық заттардың құрамына кіретін элементтерді сапалық анықтау үшін оларды бейорганикалық қосылыстарға айналдыру. Мысалы, зат құрамындағы көміртекті көмірге (күйеге ) немесе көміртек (ІV) оксидіне, сутекті суға айналдырып алып түзілген қосылыстарды анықтайды.
3 -Практикалық жұмыс Этилен алу және оның қасиеттерін зерттеуРеактивтер мен құрал –жабдықтар: тұрғы, газ жүретін түтік, сынауықтар, этил спирті, күкірт қышқылы, кальций карбиді, су, мұнай, бензол, калий перманганаты, және иодты су.Жұмыстың орындалуы.Этилен, ацетилен, мұнай үлгісі мен бензолдың калий перманганаты мен йодты суға қалай әсер ететінін компьютерлік- техникалық жабдықтарды пайдаланып көрсету.Этилен алу және оның қасиеттерін зерттеуРеактивтер мен құрал – жабдықтар: сынауық, ұстағышы бар металл тұрғы, спиртшам, газ жүретін түтігі бар тығынмен тығындалатын сынауық, кішірек екі сынауық, кәрлен ыдыстың ұсақ сынықтары, этил спирті, концертрлі күкірт қышқылы, бромды (йодты) су (50мл суға 2-3 тамшы бром немесе йод) және калий перманганатының күкірт қышқылымен қышқылданған ерітіндісі, сіріңке. Газ алуға қажетті құралдарды түгендеп алып, герметикалығын тексеріңдер.Жұмыстың орындалуы. Этил спиртін дегидраттау арқылы этилен алу.Реакция жүргізетін құрғақ сынауыққа 1-1,5 мл этил спирті мен 2-3 мл концентрлі күкірт қышқылының дайын қоспасынан 3-4 мл абайлап құйып алыңдар. Қоспаны қыздырғанда, біркелкі қайнауы үшін қоспа құйылған сынауыққа аздап кәрленнің ұсақ сынықтарын салу керек. Сынауықты газ жүретін түтігі бар тығынмен жауып, көлбеу етіп тұрғыға бекітеді. Қоспаны қауіпсіздік шараларын сақтай отырып қыздырыңдар.Этиленнің бромды (йодты) сумен әрекеттесуі.Газ жүретін түтіктің ұшын 1,5-2 мл –дей бромды ( йодты) су құйылған сынауыққа салып, ерітіндіні түссізденгенше газ өткізіңдер.Этиленнің калий перманганатымен әрекеттесуі. Қоспа құйылған сынауықты қыздыруды тоқтатпай, газ жүретін түтіктің ұшын калий перманганатының қышқылданған ерітіндісі құйылған сынауыққа батырып, ерітінді түссізденгенше этилен жіберіңдер.Этиленнің жануы. Қоспаны қыздыруды тоқтатпай, газ жүретін түтіктің ұшын жоғары қаратып, бөлініп жатқан газды тұтатып, этиленнің жануын бақылаңдар. Қыздыруды тоқтатып, қоспа салқындағаннан кейін жұмыс орнын жинап, тәртіпке келтіру керек.Сұрақтарға жауап беріңдер.
4 - Практикалық жұмыс Карбон қышқылдарының қасиеттерін зерттеуМақсаты: карбон қышқылдарының қасиеттерін зерттеуРеактивтер мен құрал- жабдықтар. Сірке қышқылының ерітіндісі, сынауықтар мен тұрғы, әмбебап (көк лакмус) және фенолфталеин ерітінділері (не қағаздары), сілті ерітіндісі, магний (мырыш) ұнтағы (түйірлері), кальций (натрий) карбонатың, этанол, концентрлі күкірт қышқылы, натрий хлоридінің қаныққан ерітіндісі.Жұмыстың орындалуы:1.Сірке қышқылының физикалық қасиеттері және индикаторға әсері Сірке қышқылының 0,5-1 мл ерітіндісі н сынауыққа құйып алып, түсіне көңіл аударыңдар, абайлап йісін байқаңдар.Сынауықтағы ерітіндіге берілген индикатор ерітіндісінен тамызыңдар(немесе индикатор қағазымен тексеріңдер).Не байқалады? Карбон қышқылдары күші жағынан қандай қышқылға жататынын түсіндіріңдер.2.Қышқылдың сілті ерітіндісімен әрекеттесуі Алдынғы тәжірибедегі индикатормен тексерілген сірке қышқылының ерітіндісіне индикатордың түсі өзгергенше сілтілі ерітіндісін тамшылатып құйып, қышқылды бейтараптаңдар.3.Сірке қышқылының белсенді металдармен әрекеттесуі Сірке қышқылының 1-1,5 мл ерітіндісіне берілген металды салыңдар. Газ бөлінгені бақылаңдар. Реакция баяу жүрсе, аздап қыздырып жіберіндер.4. Қышқылдың тұздармен әрекеттесуі Сынауыққа 1-1,5 мл сірке қышқылының ерітіндісін құйып алып, оған аздаған натрий карбонатының ұнтағын (не бордың кішкене түйіршігін ) салып,газ бөлінуін бақылаңдар.Сірке қышқылы мен көмір қышқылының күштері туралы тұжырым жасандар. 5. Сірке қышқылын спирттермен әрекеттестіріп күрделі эфир алу Сынауыққа 1,5-2 мл сірке қышқылын құйып алып, оған сонша мөлшерде этанол қүйыңдар. Үстіне абайлап 1 мл күкірт қышқылы ерітіндісін қосындар. Сынауықты салқындатқыш ұзын түтігі бар тығынмен жауып, байқап қыздырындар. Қыздыруды тоқтатып, сынауықтағы қоспаны натрий хлоридінің қанық ерітіндісі бар ыдысқа құйыңдар.Тығыздығына, түсіне йісіне көңіл аударыңдар. Карбон қышқылының қасиеттерін минерал қышқылдардың қасиеттерімен салыстырыңдар. Барлық байқаған құбылыстарды түсіндіріп , жүрген химиялық реакциялардың теңдеулерін жазыңдар.
6 - Практикалық жұмыс Белоктардың қасиеттерін зерттеуМақсаты: ақуыздың қасиетімен денатурация құбылысын зерттеуРеактивтер мен құрал- жабдықтар: белок ерітінділері, тұз, азот, күкірт қышқылдары, мыс сульфатының ерітіндісі, қорғасын ацетатының ерітіндісі, фенол, формалин, этил спирті, натрий хлориді.Жұмыстың орындалуы:А. Белокты минерал қышқылдар көмегімен тұнбаға түсіру Үш сынауықтың біреуіне- азот қышқылынан, екіншісі-күкірт қышқылынан, үшіншісі- тұз қышқылынан 3 мл құйып, оларға сүт белогынан 1 мл қосса, ақ түсті белок тұнбаға түседі. Қоспаны шайқаса, азот қышқылы бар сынауықтағы тұнба мөлшері арта түседі де, ал тұз және күкірт қышқылы бар сынауықтағы қоспа еріп кетеді.Ә. Ауыр металл тұздары қатысында белокты тұнбаға түсіру Екі сынауыққа 2 мл-ден белок ерітіндісін құйып,біреуіне араластыра отырып мыс (ІІ)сульфатының ерітіндісінен, екіншісіне-қорғасын ацетаты ерітіндісінен бірнеше тамшы тамызса, тұзды ортада нашар еритін белоктар ірімшіліктелген тұнба түзеді. Тұз ерітіндісі артық қосылса , тұнба еріп кетеді. Ауыр металдың кейбір тұздары қатысқан кезде бөлінген белоктар қайта ерімей, денетурацияға ұшырайды, сондықтан да (мысалы, сынап тұзы) улы болып келеді.Б.Формалиннің және спирттің белокқа әсері Екі сынауықтың біреуіне этил спиртін, екіншісіне формалин құйып, олардың үстіне 1 мл-ден белок ерітіндісін қосады.Сонда екеуінде де тұнба түзіледі.Тұнба су қосып, араластырыңдар.Тұнба ерімейді.Белоктың қыздырғанда ұюы (денетурациясы)Жұмыртқа белогы ерітіндісін сынауыққа құйып алып, қайнағанға дейін қыздырыңдар.Сұйықтың неге лайланғанын бақыландар. Ерітіндіге су қосыңдар. Тұнба ери ме? Себебін түсіндіріндер.
ПРАКТИКАЛЫҚ ЖҰМЫСТАР МЕН ТЕСТ ЖИНАҒЫ(Органикалық химия бөлімі бойынша)Тамбаева К.Қ.№60 жалпы білім беретін орта мектеп
Облыстық ғылыми-тәжірибелік орталығының ғылыми-тәжірибелік кеңесінде ұсынылған
Құрастырушы автор : Тамбаева К.Қ. - Ақтөбе көлік, коммуникация және жаңа технологиялар колледжінің химия пәнінің оқытушысы
Пікір берушілер:
1. Жұбандықова М.К.– Ақтөбе облыстық ғылыми-тәжірибелік орталықтың «Техникалық және кәсіптік білім» бөлімінің әдіскері, «Психология» мамандығы бойынша әлеуметтік ғылымдар магистрі. 2.Г.Е.Нурмаханова - Қ.Жұбанов атындағы Ақтөбе өңірлік мемлекеттік университетінің педагогика ғылымдарының кандидаты.
Бұл әдістемелік құрал мектеп оқушыларына, колледж, лицей студенттеріне және жалпы білім беретін оқу орнының мұғалімдеріне арналған. Орта кәсіптік білім беру жүйесі бойынша бөлінген сағат есебіне арналып, жинақталып, таңдалып, арнаулы орта оқу орынына арналған жинақ ретінде қабылданады.
КіріспеПәннің мақсаты: Органикалық химия пәнінің негізгі мақсаты – осы пәннен дәріс курсын толықтыра отырып, студенттердің тәжірибелік іс-дағдыларын игеруіне көмектесу, органикалық заттарды синтездеудің мүмкіндіктері, олардың құрылысын анықтау, реакциялардың механизмі, органикалық заттардың жалпы айналу заңдылықтары, олардың қасиеттері мен қолданулары жөнінде керекті білімдермен толықтыру. Органикалық химия ғылым ретінде, ең алдымен заттар және олардың айналуы кезіңдегі процестермен тығыз байланыста болады. Пәннің мазмұны: Органикалық химия табиғаттағы заттардың алуан түрлілігін танып білуге, органикалық дүниенің бірлігін айқындауға, табиғаттағы заттардың өзгеру процестері, олардың өздеріне тән заңдар бойынша өтетіндігін, тіршілік құбылысының негізінде табиғаттан тыс күштер емес, атом және молекулаларда жүретін толығынан материалды процестер жататындығын түсінуге мүмкіндік береді. Оқу пәні жүйесінде химиялық құрылыс теориясы ғана емес, сонымен бірге молекулалардың кеңістіктік құрылысы және химиялық байланыстардың электрондық табиғаты да дәлелді тұрғыдан оқытылады. Органикалық химия практикумының мақсаты студенттерді негізгі органикалық заттармен, олардың физикалық және химиялық қасиеттерімен, алыну жолдарымен таныстыру. Бұл оқу-әдістемелік құрал органикалық қосылыстардың барлық негізгі кластарын қамтиды. Барлық тақырыптарда өткен материалды бекіту үшін бақылау тапсырмалары мен сұрақтары берілген.Органикалық химия зертханасында жұмыс істеудің жалпы ережелеріСтудент зертханалық жұмысты жасаудың алдында келесі ережелерді орындауы тиіс: 1. Алдымен студент оқулықтан зертханалық жұмысқа қажетті тарауларды, дәріс конспектісін оқып және зертханалық жұмыстың мазмұнымен танысады. 2. Тәжірибеге қажетті ыдыстардың, реактивтердің, құрал- жабдықтардың тазалығын тексермей жұмысты бастамайды. 3. Тәжірибені жасағанда оқулықта көрсетілген жұмыс ретін сақтап, жұмысқа қажетті заттардың дәл мөлшерін алуы тиіс. 4. Тәжірибе кезінде зертханада орынсыз қозғалыс жасап, сыртқы киіммен тұруға болмайды. 5. Жанғыш және қауіпті заттармен жұмыс жасағанда сақтық шараларын мұқият орындауы қажет. 6. Тәжірибе кезінде байқалатын құбылыстарды зер салып бақылап, өзгерістерді арнаулы дәптерге жазып отыруы керек. 7. Зертханада тамақ ішуге, темекі тартуға болмайды. 8. Зертханалық жұмыс біткеннен кейін әрбір студент жұмыс орнын, қолданған ыдыстарды жуып, тазалауы қажет.Тез тұтанатын заттармен жұмыс істеуТез тұтанатын эфир, спирт, сіркеэтил эфирі, бензол, газ және т.б. заттармен жұмыс жасар алдында келесі сақтық ережелерді білуі керек: 1. Тез тұтанатын заттарды құйғанда немесе өлшегенде оларды оттан алыс ұстау; 2. Тез тұтанатын заттарды баяу, жалыннан алыс қыздыру; 3. Тез тұтанатын немесе ұшқыш заттарды жалыннан, электр плиткасы тұрған жерден алыс ұстау керекҚопарылғыш және күйдіргіш заттармен жұмыс істеу Органикалық химияның зертханалық жұмыстарында металл натрий, күйдіргіш сілтілер, концентрлі қышқылдар, қопарылғыш заттар қолданылады. Осы заттармен жұмыс жасағанда сақтық ережелерін білу керек: 1. Металл натриймен, калиймен жұмыс кезінде көзге көзілдірік кию қажет;2. Металл натрий, калийді қолмен ұстауға, сулы орынға немесе қалдық заттар салынатын ыдысқа тастауға болмайды; 3. Күкірт қышқылын сұйылту үшін суға күкірт қышқылын құяды; 4. Қышқыл немесе сілті қосылған қоспаның аузын қолмен басып тұрып немесе ашып қойып, қатты шайқауға болмайды.Уландырғыш заттармен жұмыс істеуБром, хлор, азот оксидтері, ацетилен, анилин және т.б.заттар жасалынатын тәжірибелерді тартпа шкафта жасайдыЖазатайым жағдайларда көрсетілетін алғашқы медициналық көмек1. Күйген кезде көрсетілетін алғашқы көмек: - Термиялық күйген кезде күйген жерді калий перманганатының ерітіндісімен немесе этил спиртінің ерітіндісімен жуып, күйікке жағатын майды жағып, үстіне мақта қойып, дәрігерге жіберу керек; - Қышқылмен күйген кезде бірден күйген жерді сумен жуып, 1%-тік сода ерітіндісіне батырылған мақта қою керек; - Сілтімен күйген кезде бірден күйген жерді сумен жуып, 1%-тік сірке қышқылының ерітіндісіне батырылған мақта қою керек; - Броммен күйген кезде күйген жерді 1%-тік сода ерітіндісімен бромның қызғылт түсі кеткенше сүртіп, содан кейін күйген жерге 5%-тік мочевина ерітіндісіне батырылған мақта қою керек; - Сұйық фенолмен күйген кезде күйген жердің терісін глицеринмен сүртіп, содан кейін сумен жуып, глицеринге батырылған мақта қою керек; - Көзге қышқыл тиген кезде сумен тиянақты жуып, содан кейін, 2%- тік натрий бикарбонатының ерітіндісімен шаю керек; - Көзге сілті тиген кезде сумен тиянақты жуып, содан кейін, 2%-тік бор қышқылының ерітіндісімен шаю керек. 2. Егер тәжірибе кезінде әр түрлі (анилин, фенилгидразин, нитро- ароматты қосылыстар және т.б.) уландырғыш заттармен адам уланса, бірден таза ауаға шығарып дем алдырады. 3. Қолды шынымен кесіп алған жағдайда, жараға 3%-тік йодтың спирттегі ерітіндісін жағу керек. Егер қан тоқтамаса, онда жараға 10%-тік темір(111) хлоридінің ерітіндісіне батырылған мақта қойып, дәрігерге жеткізу керек. 4. Егер тәжірибе кезінде сынауықтағы немесе колбадағы заттар жана бастаса, тез ыдыстың аузын асбестпен немесе су орамалмен жабады, жану күшті болса, онда әрбір зертханада болатын құммен, жамылғымен өшіреді.
1-Практикалық жұмысКөмірсутектер және оның галогентуындыМолекулаларының моделін (үлгісін) дайындау Пластиленнен немесе «Молекула құруға арналған атомдар модельдері» жиынтығы бөлшектерінен келесі атомдар модельдерін дайындаңдар: а) Метан молекуласының моделі. Бір түсті пластилиннен өлшемдері бірдей кішкене шарлар (сутек атомдары), ал екінші түсті пластилиннен диаметрі алдыңғылардан 1,5 есе үлкен шар (көміртек атомы) дайындандар.Бұл көміртек пен сутек атомдарының өлшемдік қатынастарын дұрыс көрсетеді. «Көміртекті» шардың бетіне бірдей қашықтықта болатын төрт нүктені белгілеңдер. «Молекула құруға арналған атомдар модельдерінің жиынтығындағы» көміртекті шарда саңылаулар ба.Белгіленгеннүктелеге стеженьдеді (сіріңкелерді)кіргізіңдер және солардың көмегімен сутекті шарларын біріктіріңдер.Шарлары стерженьдер (валенттік байланыстар) арқылы байланысқан атомдарды көрсететін метанның шарстерженьді моделін алдық; ә) Пропан молекуласының моделі.Пропан молекуласын дайындауға метан молекуласының моделін пайдаланамыз.Қосымша бірдей қашықтықта орналасқан белгіленген төрт нүктелері бар екі көміртек жарлар және төрт сутек шар дайындаңдар.Метан молекуласының моделінен бір сутек шарды алып тастап,оның орнына көміртек атомдарының арасындағы бұрыш шамамен 109° болатындай етіп көміртек шарды орналастырыңдар.Екінші көміртек атоммен стерженьнің көмегімен бұрышы 109° болатындай етіп үшінші көміртек шарды біріктіріңдер.Көміртек атомдар беттеріндегі белгіленген нүктелермен стерженьдер арқылы сутек шарларды біріктіріңдер.Сонымен біз пропан молекуласының моделін алдық; б) 1-хлорпропан молекуласының моделі.Көміртек және сутек шарларынан түсі өзгеше және сутек шардан диаметрі екі есе үлкен болатын шар дайындандар.Бірінші көміртек шарынан бір сутек шарын алып тастап,оның орнына басқа түстегі (хлор атомы) шарын кіргізіңдер. Метан молекуласының құрылысы
2- Практикалық жұмысОрганикалық заттың сапалық құрамын анықтауОрганикалық заттардың құрамына кіретін элементтерді сапалық анықтау үшін оларды бейорганикалық қосылыстарға айналдыру. Мысалы, зат құрамындағы көміртекті көмірге (күйеге ) немесе көміртек (ІV) оксидіне, сутекті суға айналдырып алып түзілген қосылыстарды анықтайды.
- тәсіл. Органикалық зат құрамындағы көміртекті күйеге айналдыру арқылы анықтау.
3 -Практикалық жұмыс Этилен алу және оның қасиеттерін зерттеуРеактивтер мен құрал –жабдықтар: тұрғы, газ жүретін түтік, сынауықтар, этил спирті, күкірт қышқылы, кальций карбиді, су, мұнай, бензол, калий перманганаты, және иодты су.Жұмыстың орындалуы.Этилен, ацетилен, мұнай үлгісі мен бензолдың калий перманганаты мен йодты суға қалай әсер ететінін компьютерлік- техникалық жабдықтарды пайдаланып көрсету.Этилен алу және оның қасиеттерін зерттеуРеактивтер мен құрал – жабдықтар: сынауық, ұстағышы бар металл тұрғы, спиртшам, газ жүретін түтігі бар тығынмен тығындалатын сынауық, кішірек екі сынауық, кәрлен ыдыстың ұсақ сынықтары, этил спирті, концертрлі күкірт қышқылы, бромды (йодты) су (50мл суға 2-3 тамшы бром немесе йод) және калий перманганатының күкірт қышқылымен қышқылданған ерітіндісі, сіріңке. Газ алуға қажетті құралдарды түгендеп алып, герметикалығын тексеріңдер.Жұмыстың орындалуы. Этил спиртін дегидраттау арқылы этилен алу.Реакция жүргізетін құрғақ сынауыққа 1-1,5 мл этил спирті мен 2-3 мл концентрлі күкірт қышқылының дайын қоспасынан 3-4 мл абайлап құйып алыңдар. Қоспаны қыздырғанда, біркелкі қайнауы үшін қоспа құйылған сынауыққа аздап кәрленнің ұсақ сынықтарын салу керек. Сынауықты газ жүретін түтігі бар тығынмен жауып, көлбеу етіп тұрғыға бекітеді. Қоспаны қауіпсіздік шараларын сақтай отырып қыздырыңдар.Этиленнің бромды (йодты) сумен әрекеттесуі.Газ жүретін түтіктің ұшын 1,5-2 мл –дей бромды ( йодты) су құйылған сынауыққа салып, ерітіндіні түссізденгенше газ өткізіңдер.Этиленнің калий перманганатымен әрекеттесуі. Қоспа құйылған сынауықты қыздыруды тоқтатпай, газ жүретін түтіктің ұшын калий перманганатының қышқылданған ерітіндісі құйылған сынауыққа батырып, ерітінді түссізденгенше этилен жіберіңдер.Этиленнің жануы. Қоспаны қыздыруды тоқтатпай, газ жүретін түтіктің ұшын жоғары қаратып, бөлініп жатқан газды тұтатып, этиленнің жануын бақылаңдар. Қыздыруды тоқтатып, қоспа салқындағаннан кейін жұмыс орнын жинап, тәртіпке келтіру керек.Сұрақтарға жауап беріңдер.
- Этил спирті мен күкірт қышқылының қоспасын қыздырғанда кандай газ бөлінеді?
- Газды бромды (йодты) су және калий перманганатының ерітіндісі арқылы өткізгенде не байқадыңдар?
- Этилен неліктен метанға қарағанда жарқыраған жалынмен жанады?
- Этилен қасиеттерінің қаныққан көмірсутектерінен өзгешелігі неде?
4 - Практикалық жұмыс Карбон қышқылдарының қасиеттерін зерттеуМақсаты: карбон қышқылдарының қасиеттерін зерттеуРеактивтер мен құрал- жабдықтар. Сірке қышқылының ерітіндісі, сынауықтар мен тұрғы, әмбебап (көк лакмус) және фенолфталеин ерітінділері (не қағаздары), сілті ерітіндісі, магний (мырыш) ұнтағы (түйірлері), кальций (натрий) карбонатың, этанол, концентрлі күкірт қышқылы, натрий хлоридінің қаныққан ерітіндісі.Жұмыстың орындалуы:1.Сірке қышқылының физикалық қасиеттері және индикаторға әсері Сірке қышқылының 0,5-1 мл ерітіндісі н сынауыққа құйып алып, түсіне көңіл аударыңдар, абайлап йісін байқаңдар.Сынауықтағы ерітіндіге берілген индикатор ерітіндісінен тамызыңдар(немесе индикатор қағазымен тексеріңдер).Не байқалады? Карбон қышқылдары күші жағынан қандай қышқылға жататынын түсіндіріңдер.2.Қышқылдың сілті ерітіндісімен әрекеттесуі Алдынғы тәжірибедегі индикатормен тексерілген сірке қышқылының ерітіндісіне индикатордың түсі өзгергенше сілтілі ерітіндісін тамшылатып құйып, қышқылды бейтараптаңдар.3.Сірке қышқылының белсенді металдармен әрекеттесуі Сірке қышқылының 1-1,5 мл ерітіндісіне берілген металды салыңдар. Газ бөлінгені бақылаңдар. Реакция баяу жүрсе, аздап қыздырып жіберіндер.4. Қышқылдың тұздармен әрекеттесуі Сынауыққа 1-1,5 мл сірке қышқылының ерітіндісін құйып алып, оған аздаған натрий карбонатының ұнтағын (не бордың кішкене түйіршігін ) салып,газ бөлінуін бақылаңдар.Сірке қышқылы мен көмір қышқылының күштері туралы тұжырым жасандар. 5. Сірке қышқылын спирттермен әрекеттестіріп күрделі эфир алу Сынауыққа 1,5-2 мл сірке қышқылын құйып алып, оған сонша мөлшерде этанол қүйыңдар. Үстіне абайлап 1 мл күкірт қышқылы ерітіндісін қосындар. Сынауықты салқындатқыш ұзын түтігі бар тығынмен жауып, байқап қыздырындар. Қыздыруды тоқтатып, сынауықтағы қоспаны натрий хлоридінің қанық ерітіндісі бар ыдысқа құйыңдар.Тығыздығына, түсіне йісіне көңіл аударыңдар. Карбон қышқылының қасиеттерін минерал қышқылдардың қасиеттерімен салыстырыңдар. Барлық байқаған құбылыстарды түсіндіріп , жүрген химиялық реакциялардың теңдеулерін жазыңдар.
- Практикалық жұмыс
6 - Практикалық жұмыс Белоктардың қасиеттерін зерттеуМақсаты: ақуыздың қасиетімен денатурация құбылысын зерттеуРеактивтер мен құрал- жабдықтар: белок ерітінділері, тұз, азот, күкірт қышқылдары, мыс сульфатының ерітіндісі, қорғасын ацетатының ерітіндісі, фенол, формалин, этил спирті, натрий хлориді.Жұмыстың орындалуы:А. Белокты минерал қышқылдар көмегімен тұнбаға түсіру Үш сынауықтың біреуіне- азот қышқылынан, екіншісі-күкірт қышқылынан, үшіншісі- тұз қышқылынан 3 мл құйып, оларға сүт белогынан 1 мл қосса, ақ түсті белок тұнбаға түседі. Қоспаны шайқаса, азот қышқылы бар сынауықтағы тұнба мөлшері арта түседі де, ал тұз және күкірт қышқылы бар сынауықтағы қоспа еріп кетеді.Ә. Ауыр металл тұздары қатысында белокты тұнбаға түсіру Екі сынауыққа 2 мл-ден белок ерітіндісін құйып,біреуіне араластыра отырып мыс (ІІ)сульфатының ерітіндісінен, екіншісіне-қорғасын ацетаты ерітіндісінен бірнеше тамшы тамызса, тұзды ортада нашар еритін белоктар ірімшіліктелген тұнба түзеді. Тұз ерітіндісі артық қосылса , тұнба еріп кетеді. Ауыр металдың кейбір тұздары қатысқан кезде бөлінген белоктар қайта ерімей, денетурацияға ұшырайды, сондықтан да (мысалы, сынап тұзы) улы болып келеді.Б.Формалиннің және спирттің белокқа әсері Екі сынауықтың біреуіне этил спиртін, екіншісіне формалин құйып, олардың үстіне 1 мл-ден белок ерітіндісін қосады.Сонда екеуінде де тұнба түзіледі.Тұнба су қосып, араластырыңдар.Тұнба ерімейді.Белоктың қыздырғанда ұюы (денетурациясы)Жұмыртқа белогы ерітіндісін сынауыққа құйып алып, қайнағанға дейін қыздырыңдар.Сұйықтың неге лайланғанын бақыландар. Ерітіндіге су қосыңдар. Тұнба ери ме? Себебін түсіндіріндер.
- Практикалық жұмыс
Пластмассаның химиялық формуласы | Физикалық қасиеттері | Химиялық қасиеттері |
|
- Практикалық жұмыс
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)
Соңғы бір жылда:
45 000 000 ₸
Авторлар тапқан ақша