Материалдар / Азотты тыңайытқыштардың өнеркәсіптік алынуы. 11 сынып
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Азотты тыңайытқыштардың өнеркәсіптік алынуы. 11 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Кейбір азотты тыңайытқыштарды өндірудің негізгі технологиялық процестерімен танысады
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
12 Қаңтар 2021
2843
12 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Ұзақ мерзімді жоспардың тарауы: 11.1Азот және күкірт.

Мектеп: Түркістан облысы Сайрам ауданы

94 жалпы орта мектеп

Күні:

Мұғалімнің аты-жөні: Кулахметова Нафиса Муратхановна


Сынып:11

Қатысқандар:

Қатыспағандар:

Сабақтың тақырыбы

Азотты тыңайытқыштардың өнеркәсіптік алынуы.

Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары(оқу бағдарламасына сілтеме)

11.2.1.11- Азот тыңайтқыштары өндірісі үдерісінің механизмін түсіндіру;

Сабақмақсаттары

Барлық оқушылар:

Азот тыңайытқыштарының өндірісі үдерісін зерттейді.

Басым бөлігі:азот тыңайытқыштардың қолдану маңызын анықтайды.

Кейбір оқушылар:кейбір азотты тыңайытқыштарды өндірудің негізгі технологиялық процестерімен танысады .


Бағалау критерийлері

Азот тыңайытқыштарының өндірісі үдерісін түсіндіреді.

Азот тыңайытқыштары өндірісі үдерісінің химизмін сипаттайды.

Аммоний нитратының технологиялық процесін түсіндіреді.


Дағдылар

Қолдану


Тілдікмақсаттар

Пәндік лексика және терминология:аммиак селитрасы, тыңайытқыш, конденсатор, карбамид,бейтараптандырғыштар, көптіргіш аппарат.

Диалог құруға/жазылымға қажетті сөздер топтамасы:

1.Азот тыңайытқыштарының өсімдіктерге әсері қандай ?

2.Аммоний нитратының технологиялық процесінсипаттаңдар ?

Құндылықтарға баулу

«Мәңілік ел» жалпы ұлттық идеясы «Зайырлы қоғам және жоғарғы руханият» құндылықтарына сүйене отырып қоғам бірлігі бұл денсаулыққа байланысты екенін ұғындыру, сын тұрғысынанойлауға, білімді шығармашылық тұрғыда қолдана білу дағдысына баулу.

Пәнаралық байланыс

Биология

7.1.1.4 - минералды тыңайтқыштардағы азот, калий және фосфордың өсімдіктер үшін маңызын танып білу

География –азотты тыңайытқыштарды өндіру технологиясын маңызын үйренеді.

Алдыңғыбілім

Химия

9.4.2.3 -минералды тыңайтқыштардың жіктелуін және олардың құрамына кіретін қоректік элементтерді атау

9.4.2.4 -азот және фосфор тыңайтқыштарының қоршаған ортаға әсерін зерделеу

Сабақ барысы

Сабақтың жоспарланған

кезеңдері

Сабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері


Ресурстар


Сабақтың басы


Ұйымдастыру кезеңі.

1.Оқушылармен сәлемдесу, түгелдеу.

Сыныпта жағымды атмосфера орнату

Оқушыларды топқа біріктіру.

Оқушылар аммиак селитрасы , карбамид деп жазылған қима қағаздарды таңдау арқылы 2 топқа біріктіру.


Өткен сабақты пысықтау мақсатында «Қоржындағы сұрақтар» әдісін қолдану.

Әр топтан оқушылар шығып, қоржыннан сұрақтарды таңдап, топпен жауап береді.

1. Өндірісте аммиакты алу жағдайларын сипаттаңдар?

2. Аммиак синтезінде жоғары қысым қолданылмайды.Себебін түсіндіріңіз?

3. Аммиакты қолданудың бірнеше салаларын атаңыз?

4. Аммиак синтезінің өндірістік алғашқы құрылғысын жасаған ғалым кім ?

5. Аммиак өндіру үшін қандай реагенттер керек?

6. Процесс жүзеге асатын негізгі аппараттарды атаңыз?


Дескриптор:

Өндірісте аммиакты алу жағдайларын сипаттайды

Аммиак синтезінде жоғары қысым неліктен қолданылмайтындығын жіктейді

Аммиакты өндіру үшін қажетті реагенттер мен қолданудың салаларын атайды


ҚБ. Бір-бірін бағалау.

















Сабақтың ортасы

«Миға шабуыл» әдісі арқылы жаңа сабақтың тақырыбын ашамын.

Оқушыларды оқу мақсаттары мен бағалау критерийлері мен таныстырамын.

Жаңа сабақтың мазмұнын ашуда әр топқа берілген мәтіндерден пайдаланып, тапсырма беремін.

Мақсатым: Оқушыларға топтық жұмысты ұсынып, олардың сыни көзқарас дағдыларын дамыту.

Тапсырма–№1

Жеке, жұптық жұмыс:

«Барлық факторларды ескеру» тәсілі бойынша әр жұп берілген тыңайытқышқа сипаттама береді.

1- топаммиак селитрасының сипаттамасы.

Аммиак селитрасы (NH4 NO 3)- көптеген өсімдіктер үшін ең қажетті тыңайытқыш болып табылады.

Аммиак нитратының өндірісіндегі негізгі аппараттар –бейтараптандырғыштар.Автоматтандыру процестің оңтайлы және тұрақты жағдайларын қамтамасыз етеді. Азот қышқылының 47-49%-дың ерітіндісі және аммиак бейтараптандырғыштарға жіберіледі.Реакция нәтижесінде аммиак селитрасының ерітіндісі пайда болады.

HNO3 (сұйылт.)+ NH3= NH4 NO3-H

2- топкарбамид тыңайытқышының сипаттамасы.

Карбамид CO (NH2)2- жоғарыконцентрацияланған азот тыңайтқышы ғана емес, ауылшаруашылық жануарларына арналған қоректік зат.Карбамидті көміртек диоксиді мен аммиакты әрекеттендіріп алады.

Карбамид-  NH2COОNH4

2 NH3(г) + CO2(г) = NH2COОNH4(с) H= -125 кДж


Дескриптор:

Аммиак селитрасының сипаттамасын түсіндіреді

Аммиак селитрасының пайда болу ерітіндісінің теңдеуін жазады:HNO3 (сұйылт.)+NH3= NH4 NO3-H

Көміртек диоксиді мен аммиакты әрекеттестіріп карбамидті алу реакция теңдеуін жазады:2 NH3(г) + CO2(г) = NH2COОNH4(с) H= -125 кДж


«Бағдаршам» әдісі арқылы бағаланады.

























Тапсырма-№2 Топтық жұмыс

    1. топ.Аммоний нитратының технологиялық процесін түсіндіреді.




2-топ.Карбамид алудың сызбанұсқасын түсіндіреді.


Су


AutoShape 21

Аммиак


Аммиак

AutoShape 13 AutoShape 15 AutoShape 18

Карбамид

AutoShape 20


AutoShape 6

Синтез

Буландыру

AutoShape 8

Дистилляция

Карбамид


AutoShape 7 AutoShape 9 AutoShape 19 AutoShape 22 AutoShape 24


Көміртек диоксиді



Аммоний туздарының ерітіндісі




Дескриптор:


  1. Аммоний нитратын алатын аппаратпен танысады.

  2. Өндірісте аммиакты азот пен сутектен тікелей синтездеп алатынын біледі.

  3. Лабораторияда қатты аммоний хлориді NH4Cl мен сөндірілген әкті Са(ОН)2 араластырып, қыздырып, аммиак алатынымен танысып, талқылайды.

  4. Реакция теңдеуін жазады: 2NH4Cl + Ca(OH)2 = CaCl2

    Ресми байқаулар тізімі
    Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!