Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Азотты тыңайытқыштардың өнеркәсіптік алынуы. 11 сынып
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Ұзақ мерзімді жоспардың тарауы: 11.1Азот және күкірт. |
Мектеп: Түркістан облысы Сайрам ауданы № 94 жалпы орта мектеп |
||||||
Күні: |
Мұғалімнің аты-жөні: Кулахметова Нафиса Муратхановна |
||||||
Сынып:11 |
Қатысқандар: |
Қатыспағандар: |
|||||
Сабақтың тақырыбы |
Азотты тыңайытқыштардың өнеркәсіптік алынуы. |
||||||
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары(оқу бағдарламасына сілтеме) |
11.2.1.11- Азот тыңайтқыштары өндірісі үдерісінің механизмін түсіндіру; |
||||||
Сабақмақсаттары |
Барлық оқушылар: Азот тыңайытқыштарының өндірісі үдерісін зерттейді. Басым бөлігі:азот тыңайытқыштардың қолдану маңызын анықтайды. Кейбір оқушылар:кейбір азотты тыңайытқыштарды өндірудің негізгі технологиялық процестерімен танысады . |
||||||
Бағалау критерийлері |
Азот тыңайытқыштарының өндірісі үдерісін түсіндіреді. Азот тыңайытқыштары өндірісі үдерісінің химизмін сипаттайды. Аммоний нитратының технологиялық процесін түсіндіреді. |
||||||
Дағдылар |
Қолдану |
||||||
Тілдікмақсаттар |
Пәндік лексика және терминология:аммиак селитрасы, тыңайытқыш, конденсатор, карбамид,бейтараптандырғыштар, көптіргіш аппарат. Диалог құруға/жазылымға қажетті сөздер топтамасы: 1.Азот тыңайытқыштарының өсімдіктерге әсері қандай ? 2.Аммоний нитратының технологиялық процесінсипаттаңдар ? |
||||||
Құндылықтарға баулу |
«Мәңілік ел» жалпы ұлттық идеясы «Зайырлы қоғам және жоғарғы руханият» құндылықтарына сүйене отырып қоғам бірлігі бұл денсаулыққа байланысты екенін ұғындыру, сын тұрғысынанойлауға, білімді шығармашылық тұрғыда қолдана білу дағдысына баулу. |
||||||
Пәнаралық байланыс |
Биология 7.1.1.4 - минералды тыңайтқыштардағы азот, калий және фосфордың өсімдіктер үшін маңызын танып білу География –азотты тыңайытқыштарды өндіру технологиясын маңызын үйренеді. |
||||||
Алдыңғыбілім |
Химия 9.4.2.3 -минералды тыңайтқыштардың жіктелуін және олардың құрамына кіретін қоректік элементтерді атау 9.4.2.4 -азот және фосфор тыңайтқыштарының қоршаған ортаға әсерін зерделеу |
||||||
Сабақ барысы |
|||||||
Сабақтың жоспарланған кезеңдері |
Сабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері
|
Ресурстар
|
|||||
Сабақтың басы |
Ұйымдастыру кезеңі. 1.Оқушылармен сәлемдесу, түгелдеу. Сыныпта жағымды атмосфера орнату Оқушыларды топқа біріктіру. Оқушылар аммиак селитрасы , карбамид деп жазылған қима қағаздарды таңдау арқылы 2 топқа біріктіру. Өткен сабақты пысықтау мақсатында «Қоржындағы сұрақтар» әдісін қолдану. Әр топтан оқушылар шығып, қоржыннан сұрақтарды таңдап, топпен жауап береді. 1. Өндірісте аммиакты алу жағдайларын сипаттаңдар? 2. Аммиак синтезінде жоғары қысым қолданылмайды.Себебін түсіндіріңіз? 3. Аммиакты қолданудың бірнеше салаларын атаңыз? 4. Аммиак синтезінің өндірістік алғашқы құрылғысын жасаған ғалым кім ? 5. Аммиак өндіру үшін қандай реагенттер керек? 6. Процесс жүзеге асатын негізгі аппараттарды атаңыз? Дескриптор: Өндірісте аммиакты алу жағдайларын сипаттайды Аммиак синтезінде жоғары қысым неліктен қолданылмайтындығын жіктейді Аммиакты өндіру үшін қажетті реагенттер мен қолданудың салаларын атайды ҚБ. Бір-бірін бағалау. |
|
|||||
Сабақтың ортасы |
«Миға шабуыл» әдісі арқылы жаңа сабақтың тақырыбын ашамын. Оқушыларды оқу мақсаттары мен бағалау критерийлері мен таныстырамын. Жаңа сабақтың мазмұнын ашуда әр топқа берілген мәтіндерден пайдаланып, тапсырма беремін. Мақсатым: Оқушыларға топтық жұмысты ұсынып, олардың сыни көзқарас дағдыларын дамыту. Тапсырма–№1 Жеке, жұптық жұмыс: «Барлық факторларды ескеру» тәсілі бойынша әр жұп берілген тыңайытқышқа сипаттама береді. 1- топаммиак селитрасының сипаттамасы. Аммиак селитрасы (NH4 NO 3)- көптеген өсімдіктер үшін ең қажетті тыңайытқыш болып табылады. Аммиак нитратының өндірісіндегі негізгі аппараттар –бейтараптандырғыштар.Автоматтандыру процестің оңтайлы және тұрақты жағдайларын қамтамасыз етеді. Азот қышқылының 47-49%-дың ерітіндісі және аммиак бейтараптандырғыштарға жіберіледі.Реакция нәтижесінде аммиак селитрасының ерітіндісі пайда болады. HNO3 (сұйылт.)+ NH3= NH4 NO3-H 2- топкарбамид тыңайытқышының сипаттамасы. Карбамид CO (NH2)2- жоғарыконцентрацияланған азот тыңайтқышы ғана емес, ауылшаруашылық жануарларына арналған қоректік зат.Карбамидті көміртек диоксиді мен аммиакты әрекеттендіріп алады. Карбамид- NH2COОNH4 2 NH3(г) + CO2(г) = NH2COОNH4(с) H= -125 кДж Дескриптор: Аммиак селитрасының сипаттамасын түсіндіреді Аммиак селитрасының пайда болу ерітіндісінің теңдеуін жазады:HNO3 (сұйылт.)+NH3= NH4 NO3-H Көміртек диоксиді мен аммиакты әрекеттестіріп карбамидті алу реакция теңдеуін жазады:2 NH3(г) + CO2(г) = NH2COОNH4(с) H= -125 кДж «Бағдаршам» әдісі арқылы бағаланады. Тапсырма-№2 Топтық жұмыс
2-топ.Карбамид алудың сызбанұсқасын түсіндіреді.
Су Аммиак
Карбамид
Синтез Буландыру Дистилляция Карбамид
Көміртек диоксиді
Аммоний туздарының ерітіндісі
Дескриптор:
|