Балабақша – барлық тәрбие мен білімнің ең
алғашқы баспалдағы
Қазіргі таңда үздіксіз білім беру еліміздің
ертеңі өсіп келе жатқан жас ұрпақтың білімінің тереңдігімен
өлшенеді. Білімді, жан-жақты қабілетті ұрпақ – ұлтымыздың баға
жетпес
қазынасы. Білім беру
балабақша табалдырығынан басталады десек ешқашан қателеспейміз.
Барлық білімнің бастауы – балабақшада. Мектепке дейінгі
мекемелерде тәрбие мен білім саласында заманауи
педагогикалық технологиялар қаншалықты маңызды болса,
мектеп жасына дейінгі балаларды оқыту мен тәрбиелеуде де
педагогикалық технологиялар ұғымы кеңінен қолданылатын ұғымның
біріне айналды. Ендеше мектепке дейінгі білім беру саласының
басты міндеттерінің бірі – өскелең ұрпақты оқыту мен тәрбие беру
үрдісіне заманауи әдістерін енгізу. Әрине бұл үшін
мектепке дейінгі білім беру мекемелерінде балалардың жеке басының
қалыптасуы мен дамуына педагогтардың заманауи инновациялық
технологияларды қолдана білу сауаттылығына да
байланысты.
Жаңа заман
баласы – ертеңгі еліміздің болашағы. Жаңа заман баласын
қалыптастырып, дамыту үшін тұлғаның ішкі дүниесі мен оның
қыр-сырын анықтап, мүмкіншіліктері мен қабілетінің дамуына
жағдай жасау қажет. Біздің балабақшамызда балаларға үздіксіз
білім беруде барлық жағдай қарастырылған. Балабақшада
балалардың жеке басының қалыптасуы мен дамуына педагогтардың
педагогикалық технологияларды қолдана білу сауаттылығы өте
жоғары. Осы уақытқа дейін тәрбиеші ретінде балаларға
үздіксіз тәрбие мен білім беруде жаңартылған педагогикалық
технологияларды кеңінен қолдануға тырысамын. Себебі қазіргі
заман балаларының берілген ақпаратты тез қабылдауынан, есте
сақтау қабілеттері жоғары дамығандығын байқауға
болады.
Мектепке
дейінгі мекеме балаларына үздіксіз тәрбие мен білім беру
келешек ұрпақтың еркін дамуына, жан-жақты білім алуына, белсенді,
шығармашыл болуына тікелей әсер ететін балабақша мен тәрбиешілері.
Осыған орай мектепке дейінгі мекемелердің
тәжірибесіне оқыту мен тәрбиелеудің әртүрлі
технологиялары енгізілуде. Мәселен, ынтымақтастық педагогикасы,
білім беруді ізгілендіру, ойын арқылы оқыту,
түсіндіре басқарып оза оқыту, өздігінен оқыту, сын тұрғысынан
ойлауды дамыту, оқытудың компьютерлік технологиясы,
психологиялық, педагогикалық әдістемелік білімді,
педагогикалық шеберлікті, балалардың жан-дүниесіне терең
үңіліп оны ұғына білуді талап
етеді.
Қазіргі
таңда мектепке дейінгі білім беру мекемелерінде тәрбиешілердің
ұстанымы ауысқан: ол балаларға басшы емес, білім беру
қызметінің тең қатысушысы. Мұндай оқыту баланың интеллектуалды
қабілеттілігін айтарлықтай шамада анықтайды, балаларға мінезін
қалыптастыруға, байланыс тілді, логикалық ойлауды,
дүниетанымды дамытуға, сыни ойлауды қалыптастыруға
және жеке мүмкіндіктерді беретін дамытушы орта құруға мүмкіндік
береді.
Мектепке
дейінгі шақ адам өміріндегі ең маңызды кезең болып келеді.
Өйткені осы кезде баланың бойындағы табиғи бар дарындылық
жан-жақты дами бастайды. Сондықтан осы шақта балалармен
анағұрлым жан-жақты дамытушылық әрекеттер жүйелі жүргізілсе,
жұмыс соншалықты нәтижелі болады. Тәрбиелі, білімді
ұрпақ балабақшадан мектепке дайын шәкірт болып
шығады.
Балабақша –
барлық тәрбие мен білімнің ең алғашқы баспалдағы іспеттес.
Мұндағы тәрбие мен білім балалардың табиғи мінезін,
қабілетін ерте жастан дамытады. Бала – болашағымыз, бала –
қуанышымыз. Ендеше мектепке дейінгі үздіксіз тәрбиемен, біліммен
қамту өзімнің басты мақсаттарымның бірі екенін қуана айта
аламын.
Қорытынды:
Балабақша – баланың жүйелі түрде білім – тәрбие алатын ең алғашқы
қоғамдық ошағы. Балабақшаның балаға беретін тәлім – тәрбиесінің
қаншалықты мықты болуы, сол балабақшада қызмет ететін педагогикалық
ұжымға, нақтырақ айтар болсақ, ұстазға байланысты. Баланын
болашаққа қадам алып,жан-жағымен, қоршаған ортасымен танысып,ең
бірінші білім, тәрбиемен сусындайтын орны – балабакша. Сондықтан
тәрбиешілер бүгінгі күннің жаңалығынан сырт қалмай, үнемі ізденіс
үстінде жүру керек. «Мұғалімнің ең жауапты міндет орындайды – ол
адамды қалыптастырады.» М.И.Калинин, міне, біздің міндетіміз
айқын.Олай болса заман талабынан қалмай, заманауи болашақ
жастарымызды тәрбиелейік. Балабақша баланы ең алдымен тәртіпке,
жауапкершілікке үйретеді. Бала тәрбиесі бесіктен басталады.
Отбасындағы тәрбие мен балабақшадағы тәрбиені ұштастыра отырып, әрі
қарай жақсы жолға түсуіне себепкер болады. Қазіргі заманда әр
отбасында дүниеге келген сәбиді, өсіп жатқан буынды өзінің ана
тілімен сөйлету-ұлттық қасиетіміздің дамуының бірден бір жолы.
Мектепке дейінгі тәрбие саласында ұлттық тәрбиенің негізгі
міндеттерінің бірі-халқымыздың ежелден келе жатқан салт-дәстүрлерін
ана тілінде түрлендіріп, сол арқылы баланың тілін дамыту. Әрбір
бөбектің өз ана тілінде тілі шығып, осы тілде ойлау қабілетінің
дамуы-ұлттық мінез-құлықтың қалыптасу жолы. Ана тілінің
қадір-қасиетін жастайынан түсініп өскен баланың жақсылыққа жаны
құмар, таза, пәк, инабатты, биязы болып өсетініне өмір тәжірибесі
куә.
Тоқсан ауыз
сөздің тобықтай түйіні «Ағаш түзу өсу үшін оған көшет кезінде
көмектесуге болады, ал үлкен ағаш болғанда оны түзете алмайсың» деп
бекер айтылмаған. Сондықтан, алдымызға келген әр бір бүлдіршінге
балабақшадан бастап тәлім-тәрбие беріп ұлтжандылыққа
тәрбиелейік. Балабақша бақыттың ең бірінші баспалдағы, баланың
болашағы.
Үштөбе
қаласы, «Балбөбек»-бөбекжай
балабақшасы
Тәрбиеші:
Жұматаева Тоғжан
Сакенқызы